1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580374 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06

1856311 · » Till forumet


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Jag vill se Kaijser på lördag, ev lyfta in nån fler junior och avlasta de som kör omkring med tomt i skallen för tillfället.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
jå1: Ja kan vi inte avsluta den här jävla grundserien NUUUU! Som tur är så möter IKO-LIF på fredag så om LIF vinner i sudden eller på straffar så är vi konstigt nog FORTFARANDE serieledare. M a o kan vi trösta oss med att vi är tydligen inte det enda laget i denna serie som gör dåliga matcher. Vi leder serien TROTS att vi har seriens sämsta PP :-O DET FINNS HOPP!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
jå1: Det känns lite grann som jag personligen tycker herrlandslaget i fotboll sett ut senaste decenniet, man spelar efter moståndarens kapacitet. Möter vi ett topplag kan vi också spela som ett, men möter vi några som håller en lite lägre nivå så gör även vi det helt plötsligt.
Jag kan inte få fram något annat än att det här måste vara en inställningsgrej vilket borde kunna avhjälpas med lite mental träning/coachning. Man ska inte gå ner sig bara för att vi helt plötsligt möter ett lite sämre lag, man ska kunna hålla en någorlunda jämn nivå oavsett vilket lag vi möter.

Sen att vi inte kan sätta puckarna i mål, det är bara tragiskt. Tips till spelarna, sikta högt eller lägg dem lågt för att söka returer, att lägga dem i magen brukar sällan ge resultat målmässigt.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Kongo:

Som du uttalar dig kan du omöjligt ha sett senaste två matcherna. Man trodde ju att svackan innan var pga av den tunga träningen som Freddan medgav att dom släppt på. Det såg ju faktiskt bra mycket kvickare ut mot Leksand borta o Modo hemma. Men nu är vi tillbaka till det sämre och det har nog med att göra dels att vi har en väldigt ung trupp dels så har vi svårt mot lag som spelar defensivt o tight. Det i sig grundar sig på att vi inte har ett riktigt vasst spelsystem offensivt. Det blir mer juniorhockey, vilket inte passar mot lag som kan ställa upp o försvara. Där har vi nyckeln.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
sargad: Samtidigt, när vi möter bättre lag som vill spela gör vi det bra mycket bättre, gäller ju att ta sig igenom grundserien och komma ut med bra förutsättningar först såklart.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Kongo: Det finns en solklar motivering om du läser ordentligt.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Puckat: Ja, stor komedi. Vid vinster är det sällan något problem. Två förluster senare sitter allt i tränaren, dock utan någon större motivering.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
jå1: Målskytte/poängproduktion är akilleshälen den här säsongen också. Förutom Dahlen ingen bland de 30 bästa poänggörarna i AS.
Men nånstans måste man vara realistisk också och njuta medan vi ännu är med i toppen. Gott så. Att tro på möjlighet till avancemang är inte realistiskt.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
jå1: det här gänget har då inget i SHL att göra. Det är då säkert. Skit oxå 😕
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Bragd-Birger: Väldigt konstigt att Molinder får speltid, hur kan ledningen undgå att se det alla andra ser? Ser att Tränaren börjar funderar på att sätta ihop 2 st PP-enheter om det inte blir bättre, oklart om det sker redan nästa match. Alltså, vi släpper in mer mål i PP än vad vi gör just nu..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Haha, vilket jävla lag vi har i år! Onekligen en blandning mellan högt och lågt. Seriens bästa lag ibland, nästan lika ofta seriens sämsta. Obegripligt hur det kan komma sig.

Uppspelen ja. Vad faen är det frågan om där? Spelar ingen roll vilka vi möter, kolla skillnaden på att snabbt spela sig ur zon och få upp passningar på (rättvända, snabbt framåt åkandes!) forwards. Hur kan ett i grunden så skridskoskickligt lag få det att se så jävla svårt ut? Helt osynkat mellan backar och forwards. Var är de smarta, tajmade bågarna från centern som kan möta upp och snabbt fördela? Eller vara spelbar högt upp när - i sällsynta fall - backen slår en snabb pass till ytterforward närå offensiva blå?
Man blir ju helt mental när man ser den här organisationen.

Sen är det ett jävla dumpande i dumma lägen. Finns det ingen suck att jagande spelare kommer vara närmare än 20 meter från puckhämtande motståndarback: passa hellre bakåt. Pucken bränns inte! Det är ok att hålla den inom laget och låta motståndarna jaga lite.

Och: coachning! Som sagt, parodiskt idag - och dom allra flesta kvällar - att lira Berglund när det ska offensivproduceras i brunt läge. Vad är det frågan om?
Och hur länge ska man låtsas som att Molinder är en back? Nej. Nichts, niente. Sämst +/- i laget, noll produktion framåt. Han måste plockas bort.

Timrå måste börja spela jävligt mycket enklare. Och smartare. Kompaktare. Betyder det mer defensivt och mindre huvudlös forechecking - go for it. Man missar några stressrelaterade målchanser, sure, men...man slipper ha ett lag som är 70 meter långt. Och där forwards ändå är på väg hem över egen blå när spelet vänder, vilket gör att man får ett helvete att lyckas komma ur egen zon.

Framåt måste det bli rakare och mer på mål. Det skjuts mycket, men helvete vad många alibiavslut det tas. Och fan så dåliga man är på att befinna sig framför mål i rätt lägen, samt förpassa pucken dit när någon råkar hamna där. Platsbyten efter sargen är man mästare på, dumpa i rundeln och fånga upp bakom mål likaså. Synd att det inte delas ut poäng för sånt.

Nej, det måste snäppas upp. Riktigt jävla ordentligt. Hoppas det tillsätts en mindre haverikommission för att få bukt med den här halvmesyren till lagspel. Betyder det att man måste sparka spelare, gört. Jag tänker då på Molinder, men även spelare som Zetterberg och JP. Man får ut nada av deras offensiva - ryktade - spetskvaliteter nu, och bakåt är dom båda lätt katastrofala.

Se där, ett positivt litet inlägg i onsdagsnatten. Det svänger snabbt i hokky.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Icetea: Ganska väntat!
Hoppas det stannar på 2-3 matcher
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: Som jag föreslagit förut, varför inte stärka upp ledarsidan och ta in en som ansvarar för forwards. Ta Ulf Dahlén tex som någon föreslog? Verkar inte som matchcoachning är Freddans starka sida.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
lungan: Om man dessutom lägger till JD: s körtelfeber som det tar flera månader att återhämta sig ifrån så kan man lugnt konstatera att han har långt kvar till fjolårets form.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
lungan:
Syns det nu också att vi har seriens yngsta lag?
Många trötta hjärnor och ben som vill men inte kan..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Icetea: Nä fler tog tag i taktpinnen innan Dahlén klev in, där håller jag helt med dig. Se bara vilka som producerade i större skala innan Dahlén klev in emot Västervik på hemmaplan. Där Timrå direkt som lag sluta spela och man som åskådare direkt fick känslan i den matchen att nu mera avgör Dahléns humör hur laget kommer vinna eller inte. Hur många mål sedan Dahlén kom är gjorda där han inte är inblandad och om vi räknar bort dessa mål han är inblandad i hur hade matcherna gått då? Så tycker ändå jag att statistik kan förklara om laget slutat fungera.

Dahlén är en fantastisk spelare men givetvis kan han inte bära detta lag själv. Förra året delade han det med i alla fall en till och Dahlén är mer än avslutare som ska bli serverad pass och nu har han behövt göra fler assist än mål?

LEDARSKAP
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Icetea: Nubben har gjort ett fantastiskt jobb med laget, men han har överskattat Freddan tyvärr.
Vi gick på rus i början, fick tillbaka Dahlen. Kryddade med fjolårets assistkung. Hur kan vi förlora mot två bottenlag?
Vem ska få ihop detta topplag till ett ännu bättre lag?
Jag har själv hyllat freddan för lagets start. Men jag måste säga att jag haft fel.
Läget känns inte bra i laget och rätt vore att sparka tränarna, anser jag.
Min åsikt ja, och då leder vi serien.
Ni får gärna tycka att jag är världens mest negativa. Men det är min åsikt.
Tråkigt som faan.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
lungan: visserligen mycket i magen, men 36 skott och inte en kasse.....suck!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: precis och det har inte ledarna gjort, ser ut som hela laget har varit på Rhodos en vecka och krökat så fort vi möter bottenlag och Fredrik och Thelin gör sådana konstiga beslut, varför tog man inte målvakten när det var 40 sekunder kvar av pp och 2-0 underläge, varför slänger man in Berglund i slutet och varför i hela helvete tar man inte en timeout tidigare i matchen, blir så trött på det här nu! spelar nästan ingen roll om vi spelar bra mot topplagen och sen torskar mot lag som är i klass med Svenstavik.. vi måste göra något i truppen, spelet har varit dåligt i typ 12 omgångar bortsett från Leksands matchen och sista perioden mot Modo..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Komiskt att folk vill att Freddan ska avgå. Alla lag har dippar
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Motståndarlagen lär nog tycka att det kanske inte är så farligt att bli utvisade mot Timrå ...... Nåja nog om denna match . Utgår från att det är klasser bättre på lördag
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
The great one: Japp förstod det. Jag kan tycka att när Dahlén återkom så hände nåt i laget. Lite halvfart o halvlojt på många spelare. Kanske är inbillning eller rent av okunskap men så tycker jag det ser ut. Svacka? Det räcker liksom inte att Boyce leder vägen i nån enstaka match. Att bara ge järnet när man själv vill duger inte om man vill ligga i topp och framför allt locka fler till arenan.
Tittar man på matchen idag så är det nästan bara alibihockey. PP lika dåligt som vanligt. Nä usch vad uselt.
Har de överpresterat fram till nu? För de uppträder inte som ett topplag i a f
Kommentera


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
hockeyärnice: Vi vet vid det här laget att Timrå är bra. Vi slår de bästa lagen när vi är motiverade.
Varför jag lägger detta på ledarskapet är för att de är de som skapar vinnare även mot de sämre lagen. Att vara motiverade mot topplagen med fyllda hallar behöver man ingen ledare till.
Ledarna behövs mot övriga lag. Se på Mora ifjol.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg:

Antagligen för att han o herr Charles är polare o har väl till o med coachat tillsammans? Oproffesionellt om så skulle vara fallet. Men vad skulle det annars vara? Han är ok Berglund men han är ingen spetspelare.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Sedan står jag fortfarande fast vid att laget slutade fungera som lag när Dahlén kom in.

Eller beror hela förändringen på att Liljedahl blev skadad typ i samma veva, för honom saknar jag. Hoppas hans reab gått bra och att vi snart ser han på isen igen.

Sedan känns det sjukt oproffsigt kring Lavoie, gjordes det ens någon läkarkontroll innan? Eller är det annat mystiskt bakom, som gör att han inte lirar. För inte har han varit bra av det jag sett hitillis.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Några före detta timråspelare verkar iaf ha kunnat göra mål ikväll, alltid nåt.... Nu är det bara skärpning som gäller!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: Spelade han Berglund sista minuten? Detta börjar bli komiskt. Är han kär i herr Berglund? Alltså, Berglund spelar ett energifyllt och aggressivt spel, men inte mer än så. Han är ingen man ska ha på planen när man går all-in för att göra mål! Hur J.Ä.V.L.A svårt ska det vara att förstå, FREDDAN? Det säger så jävla mycket om coachningen. Jag börjar bli rejält jävla otålig när det kommer till vissa val coacherna gör.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: ja det är så jävla bedrövligt! tror ja spyr snart, dags att man gör något i truppen nu, skicka iväg zetterberg och molinder och ta in två nya, ge fredrik och thelin någon match till, ett jävla under att vi fortfarande leder tabelljäveln!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Icetea:

Det är ju det jag menar, topplag tabellmässigt men inte spelmässigt!!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: där tar du verkligen upp något, äntligen en lördagsmatch på hemma plan, men vad gör laget för att sporra publik, jo man bjuder på två av säsongens sämsta insatser!

Tänk om laget byggt vidare från derbyt senast som var en magisk stämning, där lag och publik blev ett, och man sedan toppat det med en borta turné med 6 pinnar. För nog ska laget som ligger ETTA kunna slå två av seriens sämsta lag, nånstans efter sådär 20 omg brukar ändå en serie sätta sig.

Ja då hade nog Matchen Derby light på lördag gett föreningen klirr i kassan. Nu tror jag inte vi ser över 3000 på lördag ens!

Tackvare den extremt oödjuka inställning laget visat de senaste två helt bedrövliga insatserna!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
The great one: Topplag...jo tjena👎
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Bara att konstatera att vi inte kan hantera sådana här matcher. Vi har inget att göra i ett SHL kval om vi inte kan dyrka upp seriens sämsta lag.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
lungan: Bedrövlig jävla insats. Kort och gott.

Nu tror jag i och för sig att resten av säsongen kommer att se ut så här. Bra insatser varvade med pissdåliga. Å andra sidan tycker jag att spelet sett ut så här hela säsongen. Skillnaden i början var att vi hade lite mer medstuds. Men det var samma bekymmer i uppspelsfasen, defensiven och i PP inledningsvis också. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Älskar hur kommentatorn ska plocka fram matchens lirare i Timrå och föreslår Dahlen... haha såg han ens matchen? Dahlén har varit relativt osynlig båda matcherna nu.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: Sätt in Modano som assisterande tränare
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Säsongssämsta ? Ryck upp er på lördag !!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
bar mofftak: Bra.. Sätt in Berglund sista min... Bra coaching.. Det var närmare 3-0 än 2-1. Lycka till att fylla hallen hemma...
Skandal!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Vart är Timrås hockeyspelare, ser bara innebandylirare på plan?

Vart är det fysiska spelet?
Vart är pucktempot?
Vart är det raka spelet emot kassen?
Vart är gruffet framför mål?

När kan vi börja spela på andra och tredjevåg. Klart som fan att ingen står framför kassen om man är förste spelare in i zon viker av emot sargen och tar ett höstlov!

Skärpning på samtliga!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Nog är spelarna betydligt bättre än vad det här visar.
Men när det inte finns några passningsvägar i uppspelen och ingen ide alls i PP så blir det inga mål.

Ansvaret att bryta dåliga mönster ligger hos lagledningen.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Costanza: nä.. Det tror jag inte..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Kerstin_k: Bara att konstatera: Vi är inte bättre o vad,gäller PP så är det som vanligt nu, dvs bedrövligt 😈! Nä Freddan klarar inte heller av att styra upp ett PP!
Vi får vara nöjda om vi tar oss till Playoff. Så är det!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
kulltorp: Jo. Ni gör 2-1 vid 19.19 :-)
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
palleparling:

Passet var ju sämst från Dahlén då Persson är Rightare.

Annars fortsätter jag på Lakens devis.

Träna Uppspel, uppspel, uppspel, uppspel, uppspel. Vi passar två x i egen zon sedna får backen åka upp hela vägen för det finns inga alternativ mot stillastående forwards.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Kerstin_k: slöa jävlar. Fransson är så gammal och ärrad att han knappt tar sig upp från knästående och vi kan inte hitta ett sätt att göra mål, inte ens nära i PP.

Tycker du har helt rätt, att vi ligger etta är bara ett bevis på att kvalitén i den här serien är världelös.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
The great one: helt lamlösa....så fort en röding kommer i närheten så blir man sååååå skitnödiga.... ofattbart tafatt.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Heisenberg: Kvällens publiksiffra 1300 avgå någon
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
mikenomad: Fruktansvärt att se detta. AVGÅ ALLA!!!11! Blir vansinnig hur fruktansvärt inkompetenta vi är!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
Costanza: Det kan du inte tyvärr..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2017-12-06
När vi hade ställt upp i förra powerplayet så var det 20 sek kvar!!! Vafan är det som händer? Och nu 2-0, MEN SNÄLLA JOHAN PERSSON, TA EMOT PASSEN
Kommentera

1856311 · »