1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03

2645536 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
eltifoso: Tänker att det inte behövs göra något större evenemang för det. Kanske några Youtube-klipp i en liten hall vid upptaktsträffen kanske?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
DenRöda: Nej tack, fy fasen så blekt det var när det testade det back in days.. ogillar allt sådant som inte gäller ngt
Men visst jag är fel målgrupp, barn skulle säkert gå igång men inte en enda klackmännsika.
Popcornköparna och barn möjligen
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Haha jag kommer bli lynchad totalt här nu för att jag säger detta, men vore det inte läge att testa köra en Allstar-helg i SHL? Se de bästa spelarna i varje lag göra upp om vem som skjuter hårdast, är snabbast eller har bäst teknik.
Mina ungar har suttit fastklistrade framför NHLs Allstar nu trots att dom inte vet vilka spelarna är riktigt förutom 2-3st.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Vilken jävla öken det är att se Växjö!

Otroligt disciplinerade. Mot bra motstånd så kommer det misstag så är det. Både för Timrå ikväll och Växjö dito.

Jag tycker det var lite olyckligt att ta bort Johanson och lira hårdare på EP.
EP är en mer komplett spelare men Johansson är redan nu bättre i närkamper och HAN TAR PUCKEN TILL MÅLET.

Han saknar lite smartness i försvarsarbetet men har en sjukt stark speed på rören.

Oliver är typexemplet på en kille som ska stanna efter träningar och lägga iväg 50-100 skott.
Gärna få kvar en junis att slå pass för direktskott.

Ett vassare skott och han blir farlig för Dahléns rekord om han stannar i Timrå.

Jag är jätteimpad på Johansson utveckling den här säsongen!

Kaxig stark relativt teknisk skapar som fan offensivt.
Negativt är kanske att han har en ungdomlig naivitet som skulle behöva borstas bort lite men det kommer med tiden. Ikväll hade han ett byte under press i egen zon och en direkt farlig passning på kontring där han spelar på en markerad spelare vid ingång i offensiv zon. Resultatet blev kontring.
Jag tycker han och Hanzl kompletterar varandra jättefint och Hanzl har varit bättre när Johansson varit med honom.
Pettersson tar ut Hanzl lite och det blir för mycket kladd och för lite driv på kassen.

Taskigt för Ante men det är som det är med ett framtungt lag.

Ikväll tycker jag att Timrås svaga backuppsättning (spelmässigt) var den största skillnaden mellan lagen.

Lite för klent framför JJ och lite för lättstressade på offensiv blå för att hålla längre anfall med kontroll.

Ang presskonferensen tycker jag att Ante gör rätt. Jönsson måste stå upp sin spelare i den situationen så det är väl inga konstigheter.

Nilsson är riktig skithög på isen. Inte alls på det där sättet som man respekterar av en rollspelare. Han är vårdslös som fan och gör riktigt vansinniga saker som slewfoots efter matchers slut, vårdslösa armbågstacklingar som mest bara ser ut att vara ämnade att skada och i situationen med Svensson så filmar han å det grövsta. Ludwig gör inte illa pungen alls utan han fuskar för det är precis vad spelare som Ludwig gör. Det är en spelare som inte tillför svensk hockey ett skit!

Det vore ganska rimligt att ställa in honom utan skydd i en ring ihop med Rahimi och låta dom dunka på varandra tills en av dom är knockad.

Skräp! Kudos till Ante som belyser saken. Proffsigt nja…
Han har känslor den gode Ante och där kommer dom.

Jag tycker inte att Timrå förlorar matchen orättvist men jag är inte så missnöjd heller. Jag tycker Timrå gör sitt bästa.

Lite bättre effektivitet och lite tightare i eget slott och lite vassare JJ och det hade gott kunnat sluta 2-5.

Nu kräver jag att Timrå påbörjar en ny svit med minst 6 raka vinster!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Huring : 7 raka och 3 raka mot Plastsjö hade varit lite för bra för att vara sant men kan vi snälla vinna en match efter ett uppehåll...
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Sputnik1: att slå ut plastsjö i en kvart, då skulle man kunna få en pollution!!!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Timrågogogo:

Ja, uppenbarligen rätt ner i källaren av serien.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
JonteD:

Diabetes? Nej, snarare fåfänga.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Sputnik1: Man är lite kluven. En del av en vill inte möta Växjö i ett slutspel för att det skulle vara den tråkigaste slutspelsserie man nånsin upplevt. Å andra sidan hade det varit så gött att få ha varit med om att ha skickat ut patrasket från den stora hockeyscenen i Sverige.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
DJ Hemp: socker och pizza leder en bara åt ett håll - ner i källaren.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
DJ Hemp: Har du fått diabetes samma som jag??🥴
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
vonDöbeln: Lite juvenilt resonemang av Ante. Onödigt. Han hade kunnat få ut budskapet med andra ord.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Timrågogogo:

Ha ha, tänkte också på den detaljen, dock utan Karlin i åtanke. Mer att ”Ante” gör som jag, spolar sockret och går in för aspartam istället.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Synct: Visst var det en liten slashing från Svensson men aldrig i livet att domarna hade plockat ut honom för den med 3 min kvar av matchen om det inte hade sammanfallit med att Nilsson dyker och ligger kvar. Slashingen är på hans överkropp. Dom plockade inte ut Nilsson för hans tackling i sekvensen innan heller.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
vonDöbeln: Kenny var väl den sympatiske brodern, ingen gnäll-Pelle.

Gillar Antes småtruliga och ärliga framtoning i dessa intervjuer
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
vonDöbeln: Ante är kung och talar klarspråk men varför fick han en cola zero sugar och Jönsson en vanlig cola? Det var ju inte modoliderna som var på besök.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
DJ Hemp: Ja, domarna säger att det inte var en slagrörelse men det vart en slashing, där vill man ju inte att sista ordet ska vara sagt, en förklaring vore rimlig.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Olle:

Sant att det är domarteamet som ska ha mest skit. Efter granskningen borde man ha kommit fram till att det inte var någon utvisning. Där avgjordes matchen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Villervalla: Tycker ante gör helt rätt som sågar Ludwig Nilsson men det är väl mer domarna han borde fokusera på än spelaren som filmar tycker jag. Nilsson är inte ensam om att utnyttja såna där lägen, det är domarnas bedömning som borde bli lite mer spetsig för att komma åt fuskare men då måste ledare och spelare säga ifrån.

Nu blev det mer att han sa mellan raderna att Nilsson är en mes men domarna kommer ju från matchen utan att be om ursäkt för nånting.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
vonDöbeln: Bra svar av Ante där, "Jag har haft honom i 4 år."
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Sputnik1: hahaha! Ja där har du en poäng! 😄
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03 Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
vonDöbeln: länk?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Erre92: Var gör du av Lundin?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Grinjönsson surnar till ordentligt i presskonferensen när Ante talar klarspråk om domarhaveriet i slutet av sista perioden.

Patetisk
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Tom Topp: Nilsson är en fegis. Skulle våga påstå att han inte har några balls att vara rädd om ens. 😉
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Tom Topp: Kan inte se den minsta rörelse uppåt av Svenssons klubba, Nilsson sätter sig på den och inser att han har en chans. En feg spelare som var avstängd fyra gånger under 2023. Tycker han är den värsta sortens spelare i den här ligan. Han delar ut fulsmällar och bentacklingar så fort han får chansen men han lägger sig ner och förstärker när tillfälle ges.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Synct: om det kan vi nog diskutera i en evighet! Hursomhelst en bra match av Timrå. Med lite flyt hade vi fått tre poäng med oss!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Dä bar å bryt å komm igen rabbuslingar!!💪💪💪
Somm ni all ser så gick resultaten mä oss ikväll å vi ä mä i kampen om TOPP 6!!!👊👊👊
Nu kann vi vil tä 13 februari när vi möt Rönnlunns mannar....tråkBeijer vänt å där spel 4 Frölunna lirare....
Nä nu ta vi paus å ladd tä tusen tä vecka 7...😇😇😇🙏🙏🙏🥳🥳🥳
LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL Å TÖM Å GLÖM!!!!🎊🎊🎊
HALLELUJA 🎉🎉🎉
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
HV vinner med utklassningssiffror och snart kommer Nubbz klassa ut alla andra sportchefer innan fönstret stänger. Han kommer ösa pengar på de få klasspelare som finns på marknaden.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Tom Topp: "ett slag på bollarna gör jävulskt ont."

Saken är väl att det inte var något slag, knappt något kraft uppåt heller. T.o.m domarna sa ju att det inte var något slag, sen tog dom en slashing.

Svenssons klubba hamnade mellan benen, sen vart han lite lutad bakåt, jag tror iaf det var en kraftig förstärkning.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Olle:
Du har helt rätt. Men eftersom zebror har bestämt att om det är jämnt på slutet skall Timrå ha en utvisning sista 5 minuterna. De följer bara sina utsatta regler.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Var på matchen idag hade sittplats… alla Växjö supportar som satt vid mig säger att Timrå spelar mycket bättre än Växjö hela matchen, det ända som skiljer är att Växjö är ett alldeles för effektivt lag, Timrå behöver så många chanser för att göra ett mål, Växjö behöver betydligt mindre… jag är nöjd med grabbarnas spel idag, det är bara bita ihop och komma igen, vi vinner nästa match framåt Timrå 🤍❤️
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Olle: måste faktiskt försvara Ludvig Nilsson igen. Jag tror inte att det var någon filmning, ett slag på bollarna gör jävulskt ont. Och då behöver det inte vara så hårt heller! Men var det utvisning? Tveksamt!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Sputnik1: Förövrigt håller jag med föregående talare. Detta tillhör kategorin hedersam förlust och man har svårt att sura allt för mycket.
Lite extra surt då det är så viktiga poäng för att hönga på i topp 6 racet bara.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
TD: Ingen snackar om den boarding han sätter in i ryggen på Svensson i sekvensen innan. Där skulle vi haft PP, som allra minst skulle domarna ha släppt båda situationerna men eftersom Nilsson filmar så går domarna en ”mellanväg” och tänker att matchstraffet (som inte existerade) blev schysst mot Timrå när man ”bara” delade ut 2 min.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
neutral: Hållander får inte spela för bra denna säsong bara.. 😁
Vill ju inte tappa honom till NHL typ redan nästa säsong. Han är ett monster på isen just nu!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
TD: Grämer mig inte heller över förlusten. Med bara lite mer flyt hade vi satt nån puck redan i andra, Landers från 1 meter t ex och sen EP i tredje. Revansch att ta i mötet hemma sen :-)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Bra match idag också vi skulle haft chansen om inte L NILSSON filmat till sig en utvisning som inte blev av men en slashing momentet innan upptäckte domarkåreren..problemetb L Nilsson
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
DJ Hemp: ops ;)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Bee: "ja, HV tog ju in +15 i målskillnad på Nolaskogs idag också."

IKO gör väl allt för att få arenan fullsatt med 1400 personer nästa år om dom håller sig kvar. Då möter dom väl hellre Modo i ett kval. Klirr i kassan med Smålandsderby!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Olle: ja, HV tog ju in +15 i målskillnad på Nolaskogs idag också.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
DJ Hemp: Ja, Hållander kommer att göra succe i Tre Kronor i alla fall. Tycker han drar med sig övriga kamrater med sin speed och aggresiva spelstil. Klart bäste forward på senare tid👍
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Rip Kirby: det börjar bli lite kvalkänsla över modos spel när man tar dom där överkörningarna från topplagen. Vi vet ju hur det känns, man blir lätt uppgiven. För ett par säsonger sedan hade vår match idag mot Växjö varit en sån match. Så visst har vi tagit ett par kliv i att etablera oss, det är känslan just nu.

För första gången på länge tänker jag inte gräma mig över torsken. Vi blir ju bortdömda på slutet men vi låg ju faktiskt redan under med 2-1 mot ett lag som hade förtjänat den ledningen så hur sur kan man va? Sen att ingen går på Nilsson efter den där filmningen och rent av tackar honom för matchen, nä vi behöver lite mer balle i laget för att gå långt i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Erre92: Modo lider
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Bee: Hur vore det att testa EP som center mellan Hartman och Dahlen nån match och se om OJ kan hålla igång tempot med Hanzl?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
DJ Hemp: 😂😂
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Huring :

Tycker gott vi kan skita på top 6.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Huring : Nä fan, sikta mot stjärnorna. Fortsätter vi på inslaget spår efter uppehållet kan det gå hur bra som helst.

Finns inget lag i SHL som tittar på Timrå just nu och tänker att det vore en munsbit i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Paninaro: Mordor?
Låst ämne

2645536 · »