« Föregående · 1779832 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
T T: Marko Jantunen och Mats Näslund måla och Salo vill jag ikke ha..
Släppte in 3 puckar på 13 skott...
Var det Vitryssar Månne??? 😵 😱
Släppte in 3 puckar på 13 skott...
Var det Vitryssar Månne??? 😵 😱
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Dom har faktiskt varit röda hela tiden även på denna match, kanske släpps dom i veckan tillsammans mer ev platser kvar på balkongen,
Sv: Apropå nånting...
Knylan: Skellefteås kommentar i AB är ju att de breddar laget inför JVM. Och så är han en billig lottsedel kanske? Han KAN ju få ordning på grejorna på hemmaplan. Sen heter han ju Marklund, det namnet är ju alltid ett plus i norra Västerbotten.
Sv: Apropå nånting...
Sam Marklund flyttar hem till Skellefteå. Det har blivit lite märkligt detta, när en spelare jag på riktigt var tveksam till om vi överhuvudtaget skulle förlänga med sen blir värvad av först Växjö, sen SAIK. Jag vet inte riktigt på vilka grunder heller, han imponerade ju föga i fjol. Den där grinigheten man tänkte att han skulle stå för tyckte jag mest resulterade i illa valda tvåminutare som inte sällan berodde på ett slött agerande. Nu har det ju gått knackigt i Växjö så det kan väl vara en tydlig indikation på att han inte fixar nivån, men det måste nog ses som ett lite oroväckande tecken för SHL när man plockar den sortens spelare från HA. Jag förstår att man försöker hitta billiga rollspelare i HA, men det är tydligt att Växjö slarvat lite med scoutingen och dragit en lott.
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
tjobba: Funderar på de tre högsta raderna på sektion K och L. Är de bokningsbara? Brukar alltid se ut att vara blockade om jag minns rätt, är väl där det är en banderoll? De borde man ju också kunna släppa och sälja när resten är fyllt och banderollen rullats ihop för en dag. Eller har jag missförstått?
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{3627}: Spanade över läget igen och ja, omkring 100 sittplatser kvar. + några på stå, antagligen. Så jag skulle gissa på att vi redan är över 5 500.
+ 5
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Balkongen kommer öppna om det finns platser kvar där, klubbens samarbetspartner har kunna köpa förköpa biljetter där till derbyt. Sen är ju halva balkongen numera en loge med ståbord för företagsnätverket Rinkside.
+ 3
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Jåkkinen: Vart beställer man och kan se hur många biljetter som är sålda?
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{3627}: Fick inte heller några bra platser men det är ju positivt iofs! Långa köer och vassa armbågar vid pissrännan är en charm i sig.
+ 3
Sv: Mycket snack och lite hockey
Inte klokt...
Nu är snart Botten is nådd för AJK och Moddo... 👍😊
SSK tog en stark seger idag och Mora körde över AJK....😁🎉
Det måste firas rejält ikväll... Tjohoooo..🍻
Nu är snart Botten is nådd för AJK och Moddo... 👍😊
SSK tog en stark seger idag och Mora körde över AJK....😁🎉
Det måste firas rejält ikväll... Tjohoooo..🍻
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hälge: Ja jag tyckte inte att det var det. Men jag ville ju ha bra platser o det finns det inte. Max 200 då... 😂
+ 2
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{3627}: Kollade nu och nog ser det ut att vara mer än hundra sittplatser kvar till MoDomatchen.
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
tjobba: Bokade för nån dag sen o då kan det bara vara max 100 sittplatser kvar...max.
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Knylan: Sant, jag lägger mig platt ;) Vore mysigt om 6 000 visas på jumbotronen 5 december i alla fall!
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
tjobba: Lockout-säsongen?
Svaret är 3/11 2012 iaf, vinst med 3-0 hemma mot Modo. Den säsongen var ju mycket riktigt en lockoutsäsong, men när man säger "lockout-säsong" så brukar det väl syfta till 2004/2005?
Svaret är 3/11 2012 iaf, vinst med 3-0 hemma mot Modo. Den säsongen var ju mycket riktigt en lockoutsäsong, men när man säger "lockout-säsong" så brukar det väl syfta till 2004/2005?
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Går det att se matchen i repris? Har CMore någon play-funktion?
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Fick en sån jävulsk Deja Vu vid Timrås 1-0 igår...Säs 99/00, match mot SSK i fortsättningsserien efter jul. Marcus Karlsson vid eget mål slår en exakt likadan passning till Peter Gerhardsson som kommer fri och drar bort SSK-keepern och sätter trissan. Tänk att vissa mål kan fastna på näthinnan för alltid :-)
+ 8
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Tycker Hardegård förtjänar en ordinarie backplats mer än Björkung i dagsläget. Fick trots sin fina start på matchen igår bara spela strax under 2 minuter totalt.
Sedan så tycker jag att man borde ställa upp så här i PP :-)
------------------------------------------------------------------------
Powerplayuppställning 1
54 Dahlén
41 Nilsson
10 Persson 14 Pettersson
28 Björkung
------------------------------------------------------------------------
Powerplayuppställning 2
19 Boqvist
23 Boyce
81 Lööke 25 Westin
16 Lauritzen
Sedan så tycker jag att man borde ställa upp så här i PP :-)
------------------------------------------------------------------------
Powerplayuppställning 1
54 Dahlén
41 Nilsson
10 Persson 14 Pettersson
28 Björkung
------------------------------------------------------------------------
Powerplayuppställning 2
19 Boqvist
23 Boyce
81 Lööke 25 Westin
16 Lauritzen
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Sputnik: "unga backbesättning"... tycker inte Dallas och JW är så unga och Didrik börjar bli en stor pöjk nu ju. Det fick vi väl bevis på efter hans underbara brytning när löven spelaren var på väg igenom. Mattias Nilsson var väl helt felfri och hans pass till Elias 1-0 var ju grym. Men du har helt rätt i att Sheriffen kommer bli en grymt bra förstärkning, både vad gäller spets och bredd.
+ 7
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{3405}: Det är bara att njuta den här säsongen. Vi är ruskigt värda en säsong i medvind efter de senaste åren. Vi spelar en ruggigt rolig hockey, det blir otroligt spännande att se hur långt den tar oss till våren. Och snart derby, och det närmar sig slutsålt.... När hade vi 6000 i arenan senast? Lockout-säsongen?
+ 2
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{8106}: Vi körde väl både 4 och 5 forwards i pp i går. Kommer dock inte ihåg huruvida Jhon W spelade back i någon sådan sekvens.
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Sputnik: Håller med dig, vet precis vilken situation du menar! Tänk dig han med några fler matcher i bena, hua!! Precis som du säger så kommer han bli otroligt viktig framöver, det är inget snack:) Hardegård är förvånansvärt bra också, riktigt riktigt stabil känns han.
En sak jag har tänkt på angående backsituationen i PP, jag skulle vilja testa Jhon Westin där. Tycker han verkar ha riktigt tungt slagskott och tycker att han ofta träffar mål. En liten tanke bara :)
En sak jag har tänkt på angående backsituationen i PP, jag skulle vilja testa Jhon Westin där. Tycker han verkar ha riktigt tungt slagskott och tycker att han ofta träffar mål. En liten tanke bara :)
+ 3
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Sputnik: Nädå, han var väl närmast tvungen att ägna några rader åt oss också. Samt naturligtvis kröna det med brasklappen att våra ungtuppar snart är förlorade till NHL. Om det nu skulle ha undgått någon
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{8106}: Tycker Robin Persson såg ruskigt säker ut redan i denna första match. The Sheriff is back in town! Underbar sekvens i andra periodens slutskede då han retfullt enkelt plockar bort en ensam utmanande anfallare. Den mannen kommer bli ruskigt viktig för våran unga backbesättning och förhoppningsvis framtida kval.
+ 2
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
mikenomad: Du missade väl inte det sista stycket i Wennerholms senaste domedagskrönika om Modoliderna?
"Men mest imponerar Timrå.
Det unga Timrå som avgjorde toppmötet mot Björklöven redan i första perioden då de gick fram till 3-0.
Timrå är roligaste i allsvenskan att titta på med sin fantasi, fart och talang.
Det känns som de är på väg att bygga något nytt, även om de största talangerna snart är borta för spel någonstans i Nordamerika."
En rätt klyftig man den där Wennerholm. 😉
"Men mest imponerar Timrå.
Det unga Timrå som avgjorde toppmötet mot Björklöven redan i första perioden då de gick fram till 3-0.
Timrå är roligaste i allsvenskan att titta på med sin fantasi, fart och talang.
Det känns som de är på väg att bygga något nytt, även om de största talangerna snart är borta för spel någonstans i Nordamerika."
En rätt klyftig man den där Wennerholm. 😉
Länkar:
Modo börjar närma sig samma brytpunkt | Mats Wennerholm | Krönikörer | Sportbladet | Aftonbladet
Modo börjar närma sig samma brytpunkt | Mats Wennerholm | Krönikörer | Sportbladet | Aftonbladet
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Yes, känns på något sätt extra gött ikväll, kan inte riktigt sätta fingret på varför. Endera är det för att man fått någon öl innanför västen eller helt enkelt för att timrå är så jävla bra. Tror på kombinationen utav det. Men utan att ljuga så kan man väl ödmjukt säga att Timrås spets och bredd är något alldeles extra som inte många andra lag i allsvenskan besitter. Just styrkan att vinna även fast inte spelet stämmer riktigt (syftar inte på denna match) är man inte bortskämd med dem senaste åren.
En sak jag tänkte på, hur många frilägen likt det Pettersson fick idag har Timrå släppt till bakåt iår? Det måste man kunna räkna på en hand!? Kul att Emil B fick näta idag, det är han värd.
SKÅL
En sak jag tänkte på, hur många frilägen likt det Pettersson fick idag har Timrå släppt till bakåt iår? Det måste man kunna räkna på en hand!? Kul att Emil B fick näta idag, det är han värd.
SKÅL
+ 2
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hela Sveriges Mr Modo, Wennerholm på AB, famlar förtvivlat i blindo efter svar och ägnar krönika efter krönika åt att häpet älta det de flesta såg komma redan innan serien. Om än inte så pass brutalt som är fallet nu. "Modo som var 2:a-handsfavoriter efter AIK innan seriestarten". 2:a-handsfavoriter?? I hans bok möjligen, den bredvid altaret med Foppa och runkrullen. Vi övriga med någorlunda koll på läget förstod att Modo skulle överraska stort om de parkerade som topplag...
+ 11
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Kommer på mig själv att jag går och nynnar på Carolas
När löven faller ...
När löven faller ...
+ 2
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hardegård gjorde en assist ikväll...
Bara en sådan sak!
Det är han och dom i det skiktet som ska bära vidare när EP o JD drar vidare i karriären...
Skönt att det händer lite och att istid ges!
Bara en sådan sak!
Det är han och dom i det skiktet som ska bära vidare när EP o JD drar vidare i karriären...
Skönt att det händer lite och att istid ges!
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{7943}: Klok som en pudel. Tack själv för god match, ni är rätt obehagliga när ni trummar på och när ni har fått tillbaka spelare är ni ett av topplagen. Det är jag övertygad om. Är ödmjukt tacksam för trean ikväll...
+ 5
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Skönt med seger impad av grovjobbare som John Westin Strömberg L Nilsson J Persson Lööke och ungtupparna naturligtvis plus väggen Mattsson ser bra ut då ändå Molla och Wedin två viktiga spelare är borta ett tag till ja just det Robin Persson kanon värvning blir jävligt viktig spelar på gränsen gillar det
+ 11
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Jag orkar inte mer. Så jävla vackert att se Elias, Dahlen och resten av Timrå. Så jävla vackert att stå på västra stå och skrika sig hes. Så jävla vackert att vi är påväg uppåt efter alla dessa år.
Fortsätter vi ösa såhär så har vi snart Sveriges bästa publik igen. Dessutom ser jag en gnista hopp att vi kan nå SHL igen.
JAG ÄLSKAR TIMRÅ!!!!
Fortsätter vi ösa såhär så har vi snart Sveriges bästa publik igen. Dessutom ser jag en gnista hopp att vi kan nå SHL igen.
JAG ÄLSKAR TIMRÅ!!!!
+ 19
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Jåkkinen:
Ramträffar och motgång går lite som hand i hand tyvärr, men det är bara att bryta ihop och komma igen!!
Fortsätta att visa upp den attityden vi hade i 2:a och 3:e + få igen lite spelare så blir vi nog bra mycket svårare att tas med!!
Vet inte om ni gick ner er så mycket, det gick inte lika lätt som i 1:a och då blir det så här, svårt att ställa om typ och när det blir såna matcher så blir det liksom extra tydligt att ni har unga spelare! En liten tanke bara utan att ta nått ifrån er!
Ramträffar och motgång går lite som hand i hand tyvärr, men det är bara att bryta ihop och komma igen!!
Fortsätta att visa upp den attityden vi hade i 2:a och 3:e + få igen lite spelare så blir vi nog bra mycket svårare att tas med!!
Vet inte om ni gick ner er så mycket, det gick inte lika lätt som i 1:a och då blir det så här, svårt att ställa om typ och när det blir såna matcher så blir det liksom extra tydligt att ni har unga spelare! En liten tanke bara utan att ta nått ifrån er!
+ 2
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{7943}: Löven börjar svajigt och vi går ifrån sen känns det som vi slutar spela, tur för oss att puckarna tog i ramen!
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
erathoo: Jag vet rabben 👍
Nu firar vi fett ikväll....😁
Fan att en ska behöva vänta tills onsdag till nästa match...lillördag 😢
Nu firar vi fett ikväll....😁
Fan att en ska behöva vänta tills onsdag till nästa match...lillördag 😢
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Mike Helber, lyssna på din snygga och kunniga kollega!!!
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Vill tacka för god match och ni vann helt rättvist, nu ska vi kriga på och komma igen!
+ 18
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
EXPLORERSMÅLAND: Det finns ju inget svårare än att leda med 3-0 i hockey vet du väl....där har du svaret. 😀😀😀
« Föregående · 1779832 · Nästa »
Säg så här. Mora slår vi förhoppningsvis om det är det det hänger på i sista omgången. MIK ligger sist just nu. Och jag tror att vi mäktar med att ta åtminstone tre av nio poäng i matcherna mot BIF-LIF-LIF. Det ger sex poäng och avslutar vi med sex av tolv poäng måste gurkorna avsluta med nio av nio på sina tre matcher med tanke på vårt försprång. Tar de åtta poäng (och vi sex) räcker sannolikt vår målskillnad. Så torskar de en match och "bara" tar sex poäng är vi sannolikt före om vi klarar fyra poäng på sista fyra omgångarna.
Så ja: långt kvar. Men nog har vi en fin chans. Hoppas att våra bästa spelare kan vara med i någon omfattning sista omgångarna även om en sån som Kalte och säkert Hardegård ska prioritera A-laget. Två av fyra matcher kan vi teoretiskt sett köra med bästa laget.
30/11 - J20 Brynäs borta krockar med A-laget som spelar borta mot Hästen samma dag
9/12 - J20 Leksand borta krockar med A-laget som spelar borta mot BIK samtidigt
10/12 - J20 Leksand borta igen. A-laget spelfria så där kan ju våra J20-spelare i A-laget släppas av i Dalarna på vägen uppåt. Tyvärr är väl två till tre av våra forwards redan iväg på juniorernas landslagssamling, annars hade varit coolt att låta JD och EP svida om och köra J20 i en kanske avgörande match.
11/12 - J20 Mora borta (de kör alltså tre dagar i rad. Vilket jäkla schema). Samma som ovan. A-laget spelar först den 14/12 nästa gång.