« Föregående · 1784614 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
EXPLORERSMÅLAND: referensen till 24 carat och vhs gör mig alldeles salig. Det måste vara ett omen att vi vinner ikväll
+ 1
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Johan Mattsson, Johan Persson, Boyce, Ludde Nilsson, Anton Kalte, Jesper Wiberg. Huddinge levererar
6 spelare med Huddinge som moderklubb!
5 av 13 forwards i dagens trupp. Ganska anmärkningsvärt.
6 spelare med Huddinge som moderklubb!
5 av 13 forwards i dagens trupp. Ganska anmärkningsvärt.
+ 3
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
DJ Hemp: Flarran rinner lätt ikväll..
Gravölen står på kylning och 24 Timmar Carat ligger laddad i VHSen och en bal hushållspapper..
Blir dä vinst i EON ikväll!?
Sker miraklet?
Jag bedjar till Allah..
Ge oss FRIDEN och vinn för fan...
SKÅL tamjefan.
Snart kommer tomten..👍😊🍸
Gravölen står på kylning och 24 Timmar Carat ligger laddad i VHSen och en bal hushållspapper..
Blir dä vinst i EON ikväll!?
Sker miraklet?
Jag bedjar till Allah..
Ge oss FRIDEN och vinn för fan...
SKÅL tamjefan.
Snart kommer tomten..👍😊🍸
+ 1
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
sargad: Kan Mora spela som mot BIK senast så kommer ni inte att gå några poäng. Håller med Helber att det var den bästa allsv matchen i år (åtminstone vad jag sett). Finns dock en risk att det kommer en reaktion så det blir säkert jämt som vanligt mellan dessa lag!?
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
{8179}: Har också på känn att unga grabbarna kommer göra en bra match i afton. Poäng? Mjau... det blir nog tufft men vi bör vara med och störa en bra bit in i matchen.
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
{8179}: Hoppas givetvis att jag blir motbevisad. Spännande minst sagt!
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Heisenberg: Vill också se Brattström i målet, tror det kan vara en stor överraskning.
+ 2
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Heisenberg: Tror dom kommer bevisa att du har fel ikväll. Dom har gjort det väldigt bra i J20 och kommer in med bra självförtroende. Det betyder mycket. Blir spännande, helt klart.
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
LennartA: Bra?...den e ju heeeeeelt outstanding...rekommenderas varmt.
20:- per år i prenumeration så har grabbarna råd att underhålla den. Finns ingen annan app som bevakar och rapporterar resultat från i princip ALLA intressanta hockey- och fotbollsligor i hela europa inkl NHL förstås, och allt detta utan en tillstymmelse till reklam...
Alla ni som inte provat Sportstats, gör det och bli 'hooked'
20:- per år i prenumeration så har grabbarna råd att underhålla den. Finns ingen annan app som bevakar och rapporterar resultat från i princip ALLA intressanta hockey- och fotbollsligor i hela europa inkl NHL förstås, och allt detta utan en tillstymmelse till reklam...
Alla ni som inte provat Sportstats, gör det och bli 'hooked'
+ 1
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Skulle vara spännande att se Brattström i kassen. Hoppas Ohre är på topp ikväll,det lär behövas. Märkligt att vi inte har några lån i laget inför denna period. Även om det är bra att ge juniorer speltid men vi är faktiskt med och slåss om topp två och då måste vi visa större handlingskraft kan jag tycka. Bara hoppas på det bästa ikväll men jag har inte stora förväntningar,tyvärr.
+ 1
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Ohre i mål, Björkung som sjunde back och en ren juniorkedja med Wiberg, Kalte och Erenrot enligt ST.
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Visst saknar vi vår bästa kedja, men samtidigt så kan det här vara något väldigt nyttigt för Timrå i det läge vi är i nu. Trenden måste brytas, och med 3 spelare bort och en juniskedja som kommer in och bara kör kan få en väldigt positiv effekt och locka med sig övriga kedjor.
Full rulle i kväll, seger och tre poäng. Då får vi en väldigt bra start på den här perioden och visar att vi är med och hugger även utan vår magiska trio!
Full rulle i kväll, seger och tre poäng. Då får vi en väldigt bra start på den här perioden och visar att vi är med och hugger även utan vår magiska trio!
+ 1
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Friman SR: Flashscore har livetabell,men den får man väl bara ångest av att hålla koll på..
Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
DJ Hemp: Du borde ju köra en annan app för resultaten än text-tv, SofaScore kör jag. Sen finns de appar som live beroende på när målen tickar in kan presentera exakt hur tabellen ser ut just då, saknar namn just nu på en sådan dock...
Timrå IK - Mora IK 2016-12-16
Det är roligt att starta trådar. I kväll är det dags igen. Även om jag själv inte har en realistisk chans att se matchen, så följer jag den med intresse via mobiltelefonens Text-TV. Vi måste fan börja vinna nu. Som vi gjorde i inledningen av serien. Men uppenbarligen kan man aldrig någonsin ta något för givet vad mina favoritlag anbelangar. Trots allt: Forza Timrå IK!
+ 4
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
aktuellt77: Instämmer.
Lager visade mot BIK att man kan spela en bra hockey, men det tummas på arbetsinsatsen för ofta, hos för många i laget.
Man kan ju tycka att man kan begära av betalda spelare i allsvenskan, att de ska klara av att maxa prestationen 2ggr/ vecka. Speciellt när man lyckades 7 inledningen av säsongen.
Sen har Timrå en begränsad budget och då får vi kanske köpa att lager består av utfyllnad som Berglund och Stene tex.
Vi har inte råd att fylla på med mer kvalitet, om inte Nubben kan fynda.
Lager visade mot BIK att man kan spela en bra hockey, men det tummas på arbetsinsatsen för ofta, hos för många i laget.
Man kan ju tycka att man kan begära av betalda spelare i allsvenskan, att de ska klara av att maxa prestationen 2ggr/ vecka. Speciellt när man lyckades 7 inledningen av säsongen.
Sen har Timrå en begränsad budget och då får vi kanske köpa att lager består av utfyllnad som Berglund och Stene tex.
Vi har inte råd att fylla på med mer kvalitet, om inte Nubben kan fynda.
+ 1
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
aktuellt77: Ja Björkung är klart godkänd går alla dagar före en trög långsam Dahlrot sen är det för jävligt att inte någon av backarna är ett hot i pp då ingen tydligen kan klara av att skjuta direkt utan stoppar upp pp med att stå helt orörliga vid blå. Nu måste Roger markera och bänka kälkhockey spelarna Stene och bandyklubban lill challe hur i helvete kan de spelas i box play då det ser ut som man är en man mindre me dessa fröknar i 5mot 5 VAKNA ROGER sluta rulla runt väck laget nu imorgon för helvete annars går jag ner i båset och styr upp det med dig som bollplank i vissa situationer inget dadda nu VINN IMORGON
+ 4
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
palleparling: Håller med dig här. Om ni kan hockey och vet hur Timrå vill spela så ser en blind att Björkung spelar med "stryp" koppel mot det spel han hade på försäsongen. Dessa tränare älskar defensiva backar och ger Jens och Didde 24-28min per match. Att ens ha en tanke på Jens och Nisse i PP före Björkung är hjärndött. Finns INGEN i Timrå som åker bättre skridskor och sätter snabbare snabba första pass än Björkung. Säger inte han är bäst men tycker inte dom utnyttjar det dom tagit dit honom för. Är det bara jag som är blind och tycker så?Tror att tränarna springer Nubbens ärenden och "vågar" inte ta bort spelare som Nubben gillar och har tagit dit. Förändring måste ske om inte vi ska bli ett blysänke efter jul, som det är nu funkar inte. Sen måste Ohre få matcher, Mattsson stod på huvudet dom första 12-15 matcherna men nu tar han inte en badboll ibland. Kan heller lita på att Juniorerna skall bära laget, dags för #16 b la att steppa upp.
+ 8
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Kulltorp: Man kunde ju tro att jakten på serieledning vore en motivation att kämpa 120%.
Men bristen på spelskicklighet lyser igenom, man sätter gärna passningsmottagaren i skiten om passet ens når fram. Vi lyckas spela fast oss massvis av gånger i egen zon då det går segt, långsamt och det ger gratis chanser åt motståndarna.
Är övertygad om att flertalet spelare skulle vara bänkade om vi hade nån konkurrens om platserna.
Som tränare hade jag varit vansinnig då vissa åker omkring som primadonnor ist för att visa vägen med jävla anamma.
Men bristen på spelskicklighet lyser igenom, man sätter gärna passningsmottagaren i skiten om passet ens når fram. Vi lyckas spela fast oss massvis av gånger i egen zon då det går segt, långsamt och det ger gratis chanser åt motståndarna.
Är övertygad om att flertalet spelare skulle vara bänkade om vi hade nån konkurrens om platserna.
Som tränare hade jag varit vansinnig då vissa åker omkring som primadonnor ist för att visa vägen med jävla anamma.
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
{8179}: Vad gör den här mannen nu då ?
Kanske kunde hoppa in 6-7 matcher
Kanske kunde hoppa in 6-7 matcher
+ 5
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Puckat: Dom som tränar med A-laget just nu är Kalte, Erenrot, Wiberg och Fällman.
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Puckat: Som Roger säger i videon på hemsidan och i intervjun i ST så är Hållander och Olofsson inte tillgängliga då dom är på landslagsuppdrag.
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Förstår inte varför alla sätter Björkung utanför truppen eller som 7e/8e back jämt när det ska göras lagupställningar? Ärligt talat, många väljer alltså R.Persson och Dahlroth före Björkung. Då är frågan: Vad har han gjort som varit så dåligt? Jag tycker han är riktigt bra, liten besvikelse offensivt kanske (sett till hans försäsong och det faktum att han är en tvåvägsback), men han är stabil med bra förstapass. Likt Mattias Nilsson, Björkung är till och med snabbare på rören än Nilsson.
Nej, Dahlroth är någon jag är väldigt besviken på, han är också en tvåvägsback men spelar som om han vore Frögren i Leksand. Och R.Persson... vad har han gjort än så länge?
Nej, Dahlroth är någon jag är väldigt besviken på, han är också en tvåvägsback men spelar som om han vore Frögren i Leksand. Och R.Persson... vad har han gjort än så länge?
+ 7
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Kulltorp: och man vårdade pucken bättre förut, man kunde vända hem och ta om om farten inte fanns där i första uppspelet, man skickade inte iväg den så fort man såg en lucka...
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Ja ni, hur ska vi formera oss imorgon? Blir minst 3 juniorer på forwardssidan. Vilka förtjänar att lyftas? Kalte och Wiberg givna. Vågar man ge någon utav Hållander/Olofsson chansen redan nu? Erenrot har sett vass ut senaste 10 matcherna i J20.
41 Nilsson - 19 Boqvist - 10 Persson
2 Westin - 9 Strömberg
16 Lauritzen - 23 Boyce - 8 Olofsson
6 Dahlroth - 4 Nilsson
25 Westin - 21 Johnsson - 22 Berglund
17 Persson - 7 Hardegård
29 Wiberg - 26 Kalte - 11 Stene
28 Björkung
12 Erenrot
41 Nilsson - 19 Boqvist - 10 Persson
2 Westin - 9 Strömberg
16 Lauritzen - 23 Boyce - 8 Olofsson
6 Dahlroth - 4 Nilsson
25 Westin - 21 Johnsson - 22 Berglund
17 Persson - 7 Hardegård
29 Wiberg - 26 Kalte - 11 Stene
28 Björkung
12 Erenrot
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Apropå inget speciellt, men Sirén har tagit stora kliv i sin utveckling. Varit strålande i Öik, nu tillbakakallad till Mora.
+ 1
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Smokey: Helt seriöst, ett bra förslag. Visar på engegamang från fansen som spelare med rätt inställning till lagspelet hockey bör gilla.
Kanske kan rendera i diverse god publicitet för Timrå också.
Kanske kan rendera i diverse god publicitet för Timrå också.
+ 2
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
{8181}: Det konstiga är att vi nu tummar på det spel som var så framgångsrikt i början på serien. Då forecheckade vi stenhårt och skapade lägen i anfallszonen. Vi tacklade, pressade och åkte sönder motståndarna. Nu tycker jag vi backar hem, avvaktar och kommer fram i fel lägen.
Varför ändrar man på detta? Jag förstår inte..
Varför ändrar man på detta? Jag förstår inte..
+ 3
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
El Maco: Nä det tror inte jag heller, men blir fundersam på vad man lovat spelare när dom skrev kontrakt mm. Det är ju mycket märkligt att vissa spelare fortfarande får förtroende.
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Vi supportrar kanske skulle samla i hop lite bonusdeg och en blåställpokal (Givetvis i blodrött och en strimma vitt)...
Därefter kunde vi i sann hjältejuryanda utse veckans rödvita hårdjobbare eller uppoffrare eller hjälte eller något åt det hållet. Den som får flest pokaler erhåller förutom den kanske mer symboliska degen, ett stort diplom flätat av svettig taggtråd!
Att erhålla detta pris, innebär också att denne spelare för all framtid (vissa undantag får skrivas in. Tex. ej gå till Modo eller liknande avarter) får stöd av oss supportrar på olika vis. Hjälp med Indrivning, tillfredsställa jobbiga flickvänner eller annat livssvårt som är värt guld! Vi fixar det mesta för våra hjältar!
Lirar man hockey i axelskydd av rostigt gjutjärn? Då ligger man bra till i min bok.
Nu jävlar måste "blåstället" på!
Därefter kunde vi i sann hjältejuryanda utse veckans rödvita hårdjobbare eller uppoffrare eller hjälte eller något åt det hållet. Den som får flest pokaler erhåller förutom den kanske mer symboliska degen, ett stort diplom flätat av svettig taggtråd!
Att erhålla detta pris, innebär också att denne spelare för all framtid (vissa undantag får skrivas in. Tex. ej gå till Modo eller liknande avarter) får stöd av oss supportrar på olika vis. Hjälp med Indrivning, tillfredsställa jobbiga flickvänner eller annat livssvårt som är värt guld! Vi fixar det mesta för våra hjältar!
Lirar man hockey i axelskydd av rostigt gjutjärn? Då ligger man bra till i min bok.
Nu jävlar måste "blåstället" på!
+ 7
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
Zambonin: mycket måste bli bättre. Men jag är inte övertyga om att Roger är en fullständig idiot. Inte heller är jag säker på att inte flera icke-juniorer kommer kunna prestera bättre individuellt och kollektivt innan serien är slut.
Jag hatar när vi förlorar men jag tror vi har nycklarna för att vinna igen.
Jag hatar när vi förlorar men jag tror vi har nycklarna för att vinna igen.
+ 8
Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2016-12-14
El Maco: Nä det är klart, men jag skulle fortfarande vilja se att spelare blir tvungna att slåss för sin plats, att man inte kan vara dålig match efter match efter match och ändå få lira lika mycket som innan.
« Föregående · 1784614 · Nästa »