Inlägg: 1069507
Svarskommentarer
Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Du får gärna tro vad du vill, men om jag vet om att spelaren får en huvudskada ser jag inget fint med en sån tackling. Oavsett vem det drabbar, om så Mats Lusth och Daniel Rydmark hade åkt ihop och fått hjärnskakningar hade det inte roat mig. Att det var TIK-MODO är helt oväsentligt för mig. Hjärnan är för viktig för att en sån aspekt ska tas i beaktan. Jag unnar INGEN att som 60 åring sitta som en boxxare och skaka, och helt sakna minnen från sin storhetstid.
DEt spelar ingen roll hur och vem som skadas eller i vilket moment av en närkamp. Jag ser det som högst omoget att titta och njuta av en tackling där man är medveten om följden.
Men tydligt är att vissa kan skilja på detaljerna i en närkamp och helt åsidosätta följderna. För mig är ett sånt synsätt helt omänskligt.
DEt spelar ingen roll hur och vem som skadas eller i vilket moment av en närkamp. Jag ser det som högst omoget att titta och njuta av en tackling där man är medveten om följden.
Men tydligt är att vissa kan skilja på detaljerna i en närkamp och helt åsidosätta följderna. För mig är ett sånt synsätt helt omänskligt.
Aningen OT men min subjektiva åsikt är den att Yetman ådrar sig skallskadan av att han slår huvudet i isen utan hjälm och att axeln faktiskt träffar Yetman på överkroppen. Jag kan ha fel, rätta mig gärna i så fall.