1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580949 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2008-10-02

1070082 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Ingenting att säga om förlusten,Modo var det bättre laget och vi kan tacka backlund att det bara blev 4-3.
Måste lägga ett litet plus för Sweedbank arena, jag satt i restaurangen på etaget och åt under gårdagens match,måtte det bli en ny arena med samma stuk på restaurang som i övik för det är klockrent.

Maten då? jo sweedbank kan man kalla restaurang och Eón för matbespisning,sån skillnad var det...

namm namm..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
actionleif: Ok då, hade inte riktig koll på siffrorna i den matchen.
Men dom visar isf desto mer på skillnaden i motivation mellan er och kissekatterna i det läget.
Att ni torskat mot oss och Modo har känts som tillfälligheter och lite oflyt.
Hade vi inte fått spela 5 mot 3 och kommit in i matchen så vete fan om vi hade vänt på steken.
Som jag ser det så praktiserar vi Timrås upplägg när ni slog igenom i ES: hårt jobb på samtliga poster och utan några egentliga fixstjärnor.
Sånt kommer man alltid långt med...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Huge: Om det vore så väl att det var med uddamålet mot lokalkonkurrenten :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Hahl Bundy: Ja, att ett sannolikt mindre motiverat ES-lag torskar mot en lokalkonkurrent med uddamålet i en träningsmatch MÅSTE ju absolut bero på noll ödmjukhet.
Att ni dessutom torskat med uddamålet mot både Brynäs och Modo visar förstås att ni totalt saknar ödmjukhet... (OBS! Ironi) :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Tvåtallar: "De sämre lagen"?
Det är väl bara Katterna som tillhör de sämre lagen.
Brynäs leder ju ES, har 4 raka segrar o Modo tillhör inte nått bottengäng direkt.
Hur var det nu med ödmjukheten igen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Visst är det konstigt med dom första matcherna i serien varje år.

Man vinner relativt enkelt mot lag som HV, Linköping Och Frölunda.
Sedan torskar man mot lag som Brynäs, Sundsvallhockey och MoDo.
Viserligen med uddamål i två av matcherna.
Det är som spelarna inte tar ödmjukheten på allvar när man spelar mot de stämre lagen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Med "vettigt argument" så menar jag naturligtvis "din syn på saken" i mer utvecklad form.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
TD: Hm, ja. Pojklagshockey och allmänhetens åkning är däremot fruktansvärt meriterande. Det där öppnar för en jämförelse som bara skulle ta diskussionen till lägre nivåer. Istället kan du väl ge det en chans och presentera ett vettigt argument, du förefaller vara relativt ensam om din övertro på Persson...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Ser att du är begränsad i hockeykunskaper diskuterar inte med dig
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
TD: vänta pfffsp stopp stopp! Var ser du detta potential i Persson? Det räcker fan inte att bara vara en trevlig kille för att få nobelpriset.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Wooow! Man börjar sakteligen förstå varför du föddes i lönndom! Gå vidare nån gång...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Nu är inte Dennis landslagsstjärna som Holmqvist Dennis måste få chansen han är mycket lovade tycker jag. Det jag menar är att laget måste stå upp mer annars blir det träsket. Än en gång Robin är kanon bättre defens finns inte påminner om en viss kapten i BIF, ni ser vart ni läste det först. Men jag expert jaja
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Timråit H-sand: Jo dem var med, men jag har förståelse att du inte såg dem, för det satt fast en tik i armhålorna, främst på svarten. Tror han fick med sig 2 2or idag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud:
Okej då! Hög lägstanivå. Väntar redan på 30;e oktober TIK-MoDo Med Lehtonen, Tenkrat o ev Pärssinen plus att hela laget höjer sig så kan det inte annat än bli att man kör över MoDo. Har svårt att se att MoDo ska kunna höja sig så mycket. Man har en bra femma sen är det inte mycket mer. Svartvadet och Wernblom var de med idag?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Per HApps: Kan man lösa Holmqvist efter 7 omgångar så kan man lösa Persson efter 6. Den enda anledningen till att han får knyta på sig skridskorna är ju bara för att det verkligen inte finns någon annan. Trist att trashtalka en spelare till denna grad men som sagt, han kommer verkligen aldrig att platsa. Om hans tåg någonsin stod på perrongen så har det gått för länge sedan...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Timråit H-sand: "Det är tur att Backe verkar hålla en mycket låg lägstanivå" Ja det är verkligen tur för er det.. öhh
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
ULF L:
Bra inlägg! Eftersom du slutar med Dennis Persson så kan jag inte annat än börja med honom. Att han inte håller måttet har ju alla sett, alldeles för lätt och spelar alldeles för farligt i egen zon. När lehtonen och sen Moe kommer tillbaks så är det bästa att skicka honom till lodjuren om de nu vill ha honom för jag är inte så säker att han tar plats där.
Matchen idag var väl ingen höjdare från nåt lag och med lite tur hade TIK kunnat få poäng men MoDo´s seger var väl inte oförtjänt.
Är bara att konstatera att en ledande center saknas och Lehtonen naturligtvis. Sen går det naturligtvis inte att bortse från Pärssinen som är en forward som går rätt på mål och kan göra det oväntade. Skulle det visa sig att han blir borta länge eller (hemska tanke) får lämna in så tror jag dessvärre inte att man införskaffar någon ersättare pga av antalet forwards man har. Man har i och för sig antalet och bredden men kommer i så fall att sakna den spetskompetens som Perssinen besitter.
Just nu känns det som det kan bli en jobbig period framöver. Det är tur att Backe verkar hålla en mycket låg lägstanivå och de s.k. tavlorna lyser med sin frånvaro.
Bara hoppas på undrens tid att Pärssinen kommer tillbaka och det blir ett lite mer jävlar anamma i hela laget för stundtals ser det lite segt ut.
Nä kom igen nu TIK och fortsätt och spela som börjat matcherna, så länge som man i alla fall orkar, men det måste i alla fall vara lite mera kämpatag från alla.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle:
Linkan bara måste lösa Persson från kontraktet, han är ju så kass så om han hade varit en bil hade han fått körförbud.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: eeeh eller ja. Att få tillbaka Lehtonen från skadelistan är ju iaf ett steg i rätt riktning. Sedan så kan man ju faktiskt låta Persson spela kvalitetshockey i Nice med ett gäng sköna lirare från Hoting. Han lär garanterat utvecklas...i vilken riktning är dock fullständigt ovidkommande.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Skarin: Sen en annan sak jag tycker mig ha märkt. Mitt påstående lyder så här: Inte bara har backe öppnat säsongen, i min mening, riktigt bra. Han har även blivit betydligt bättre med spelet runt kassen och med klubba. Däremot så har det märkts föga dom tre senaste matcherna då det inte finns ett uns av tilltro att släppa pucken till en spelare som persson som tamefan inte kan raka ut pucken ur egen zon om han så fick ställa upp ostört för en rejäl slägga bakom egen förlängda.

Jag påstår att backe har blivit bra med klubba! Ge honom nu ett par backar som på ett godtyckligt sätt kan förvalta en puck bakom egen kasse och snart kan vi börja se spelvändningar som varit Timrås signum i flera år nu. Det saknas iaf inte spelare som kan avsluta, det har årets målproduktion bevisat men vafan. Man måste ge sig själv en chans. Drar man ner forwards för att man inte litar på att egna backar kan slå ett andrapass ur egen zon, då stannar naturligtvis motståndarback på blå och vips så skapar man problem för sig själv. Persson behöver få förklarat för sig att man tog bort redline offside för ca 8-9 år sedan...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Exakt. BP var otroligt bra i första perioden. Sedan har vi tur som inte släpper in fler mål. Boxen är på tok för liten, det blir för passivt och nolaskogsarna får göra lite som dom vill.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Skarin: Instämmer. 3p mot Rögle och lite kämparvilja så får man vara nöjd. Speciellt med tanke på spelarna som stått på sidan om i dom här tre senaste matcherna. Samtidigt tycker jag att man har all rätt i att vara besviken efter dagens match. Absolut inte för att det var mot Modo utan för att det virriga försvarsspelet fortsätter att rendera gratismål åt motståndarna. Boxen funkade mycket bättre i början av matchen men efter andra halvan och framåt så kunde ju faktiskt betydligt fler puckar gått in när man totalt ignorerar att stressa backar, krymper boxen och låter modo skjuta från blå....hade dom 17 skott i andra?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Jag skyller inte på Backe, däremot Persson. Det är bara så olyckligt att returen går direkt till nolaskogsaren på blå.

Hur som havre. Nu vinner vi mot Rögle på lördag. Det måste vi! Då är jag väldigt nöjd med säsongsinledningen, förutom plumpen mot BIF.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
ULF L: Strålande inlägg måste jag säga. Håller väl med på i stort sett varje punkt.

En viktig del för att ett försvarsspel och allt vad det innebär är ju att ha skickliga centrar. Det märks tydligt att vi saknar en förstecenter. Och Timo givetvis. Och Tenkrat. Men framförallt Lehtonen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Skarin: 2-1 målet är ett skräpmål men jag anser ändå att backe inte riktigt kan lastas för det eftersom pucken tar på någon framför mål och ändrar bana innan den når fram till backe (därmed inte sagt att han sugit åt sig den ändå).

Jag uppfattar det lite som att backarna ändå gör ett hyffsat stabilt man-man spel i egen zon men så fort pucken går upp på blå så tvekar man att stressa backarna och lämnar således ett livsfarligt glapp. Jag fattar inte riktigt att man inte får ihop just den detaljen, det är juniorvarning på sånna fundamentala missar...

Styf är inte bara stabil i spelet, jag tycker han är framme direkt nu när det blir tveksamheter vid ett domslut och snackar, han verkar kunna axla ansvaret och utstrålar en hel del pondus just nu som VERKLIGEN behövs.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
TD: Timrå saknar en ledande förstecenter, det är alldeles tydligt. Wandell gör det bra, han ersätter Regin,men förstecentern blir tung att vara utan... Dessutom så saknas Pärssinen nå fruktansvärt. Han lyfter lagkamrater (Hynning mfl.) med sitt spelsinne , sin balans och förmåga att komma in på mål. Han saknas ännu mer nu när vi bara har en offensiv center.Ingen förstecenter+att lagets bäste forward är borta,det märks... Kommer att bli en nagelbitare i vinter, dom andra "sämre" lagen plockar poäng och Frölunda och HV kan man ju inte räkna med ska sladda hela säsongen.. Rättvis seger för Modo ikväll, Timrå hängde inte med=utvisningar.
Håller med dej TD, Robban och Linkan måste nog fundera lite, för det kommer att gå snabbt när det gäller poängen framöver..
Avslutningsvis så ska inte Dennis Persson spela elitseriehockey!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
TD: ja backe har tagit ett rejält kliv .. lotvonen var bra i dag också....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Tycker Dogline började väldigt bra första halvan men försvann mer och mer. Det är Wandell och Pyörälä som gör att det händer lite framåt. Jonte började uselt men kom igång mer och mer. Han är verkligen värd ett par mål nu! Istället får han ta på sig ett. Ett sämre markeringsspel var det längesedan jag såg vid ett av nolaskogsarnas mål.

Sedan har du ju helt rätt i att RJ och Styf är dom som håller ihop försvaret. Underbart att ha Styf tillbaka.

Backe var återigen bra, men det är synd att han släpper returen som föranleder deras 2-1 mål. #8 var visst inne då också ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Tyvärr ser det lite väl tunt ut, fåtal tar i närkamperna kan bero på att vi har ett lag som saknar power, Sanny Kokko gjorde ont att möta nu har vi Styf och Jonsson Skogs som outstanding i det fysiska spelet, Sportcheferna Linkan och Robban har lite att jobba på, för det här håller inte i längden om vi vill ligga på den övre halvan, rädd för att fler går sönder i och med laget spelar lite för snällt. Alla i Modo även Luleå såg betydligt starkare ut. Plus som vanlgt för Backe och Robin som bara blir bättre och bättre vilket är bra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Skarin: Man börjar lägga fingrarna över ögonen när man ser Persson snurra 2 (t v å) hela varv framför mål utan att veta var pucken är och endast åstakommer en total solförmörkelse framför backe. Skogs är för övrigt enormt nära att göra en Ejdepalm och det får väl nästan sammanfatta hans insats denna match.

Framåt tycker jag att man bara är uddlösa idag (krizan gör iofs ingen usel match heller), försvaret är dock fortfarande under all kritik. Enskilda spelare gör bitvis ett jättejobb men som helhet så får man bara intrycket av att allt är otränat och disorganiserat. Tycker RJ och Styf är dom enda backarna som får godkänt idag. På Lotvonens bekostnad lyckas man faktiskt till och med skämta i pausintervjun över hans fenomenala smidighet och spelsinne.

Som notis kan man väl säga att det fortfarande är skittråkigt att det går troll i jontes målskytte. Chansen han får på vänstra stolpen i andra perioden är bara signifikant för hans hålvana just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Som sagt. Du ska inte skämmas för att modoliderna slår icing på icing. Jag tycker det är klokt och helt rätt. Hellre det än att agera som oss. Orejält och klumpigt som slutar med målchans eller t.o.m. mål för modoliderna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Jag tycker att Sundström är jättedålig. Hade han spelat i Timrå skulle jag vara orolig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud:så modo gjorde inte sarg ut/icing då typ flera gånger
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
250kg kärlek: Den där ödmjukhets diskussionen dyker upp så fort nåt av våra lag vunnit. Själv överlåter jag den till andra.

Bragd-Birger: Just de sakerna är väl inget man är stolt över, men när väl pucken är släppt är det en fröjd att se susse och MZA skicka tikar till korvkiosken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: så modo gjorde inte sarg ut/icing då?? fast då räknas det väl inte
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Jag har förstått att du inte är läskunnig. Det behöver du inte påminna mig om.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Skogs kommer ;) Snart ;)

Spelet i egen zon är bedrövligt emellanåt. Det är så orejält som det kan bli. modo slog 10 icings på slutet. Vi slog inte någon på hela matchen, typ!!!! Bedrövligt.

mikenomad: Hahaha ;) Det är faktiskt inte omöjligt att de vita rockarna återigen kommer att knacka på min dörr. Det vore psykiskt jobbigt, hehe.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Och om man gillar att se Wernblom hasa sig fram tungt lutat på klubban, och Niklas Sundström åka pardans med domaren är man modolid.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Kerstin_k: Nu är du orättvis, söderbergh är faktiskt en trevlig prick efter lite privata diskussioner med honom.
spud är som han är, inget man kan göra något åt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02

spud:Trots dina försök till storebror o.s.v. har Modo nu kvitterat till 28-28 i vunna matcher sedan säsongen 99/00. Återstår nu bara att komma i kapp målmässigt. Där återstår ett antal mål, för er del.

Btw, ödmjukhet. Är det ett ord du känner till? Annars kanske vi kan diskutera det över en kopp java längre fram?

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Skarin: Ja alla gillar vi olika saker, om man gillar sarg ut/icing och hakning så är man helt enkelt en hund.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Byt forum! Du är ute och cyklar igen!

"men allvarligt, är ni inte oroliga? TIK ifjol hade fart, tyngd och viss finess, kvar finns inte mycket av det, utan det är sarg ut och haka för allt vad tygen håller".

Samma tid ifjol var det precis tvärtom så som du beskriver det. NU har vi mer fart, gör fler mål men har ett sämre försvarsspel.

Men visst, ikväll fanns farten endast första 10 minuterna.

Så där. Nu har du lärt dig nåt nytt igen.

Och modo är ett betydligt tråkigare hockeylag än Timrå. Så har det varit länge nu. Men sådant självklart förstår du ingenting av.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Har inte sagt ett skit om nån straff. Inser det omöjliga i den här diskussionen. Vi tar den när du är vuxen.

Ber om ursäkt till er andra på det hör forumet för att jag svarade objektet Spud- Jag visste inte, som många av er andra, hur illa däran han var - hur illa det var ställt med killen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Jag tycker att alla modolidspelare borde ha varit utvisade hela tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
spud: Du börjar låta skrämmande likt den där Söderbergh eller vad han nu heter här inne. Samma person, två olika namn?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
lincoln: Du borde gå en domarkurs! Ditt argument, att bara för att tik är målmässigt med i matchen ska modo ha utvisning utan utvisningsgrundande händelse låter väldigt märkligt! Modo ägde spelet och tikarna försökte få fast modospelarnas armhålor.
Har du lärt dig det där med straffen än förresten?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Per HApps: Korrektion: Hade han varit timråsupporter så hade man bara skämts aningen mer.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Skarin: Timo har ont igen ja....du ska se att det bara är början på eländet. Snart står herrarna med de vita rockarna utanför dörren....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Kerstin_k: Jag säger som efter brynäsmatchen: "Det är svårt att vinna matcher när man inte vill spela hockey"

Jag tycker att det är irrelevant huruvida utvisningarna var korrekta eller inte. Kan man inte spela sig ur egen zon så kommer man att dra på sig utvisningar och man kommer att förlora matchen. Seriöst, var det någon som trodde på ens 1 poäng vid 3-3 och en period kvar? Skogs var förresten åter att känna igen. Någon sa att persson skulle få till omgång 10 på sig att visa vad han går för. Jag tycker snarare det gäller Skogs (och då var Persson ändå en av dom sämre ikväll), killen som står i intervju på försäsongen och säger att han är redo för spel i Tre Kronor :)

Nä, fullständigt rättvis seger för Modo i afton. Det var ju enbart modos oförmåga som såg till att det inte stod 4-2, 5-2 efter två perioder. Det räcker för Rögle (och alla andra lag också för den delen) att studera video från den här matchen och konstatera att Timrås backar inte förmår sig att spela pucken ur egen zon när man checkar högt med två killar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Nja, inte ska vi väl skylla på domherren efter det här. Visserligen filmade en modolid till sig en utvisning i sista. Men det kan jag köpa. Synd att domherren går på det bara.

Första 10 var riktigt, riktigt bra. Vi borde gjort minst ett mål första minuterna. Förbaskat snyggt ledningsmål iaf. Anton jobbar fram pucken till Oscar på ett underbart sätt som serverar Wandell. Pang!
I andra blir det alldeles för omständigt och långsamt. Det går inte på bortaplan. Då drar man på sig utvisningar. Men det är så typiskt oss att göra mål för att i nästa skede när pucken släpps bli för passiva och på så sätt dra på oss en utvisning igen. Det håller inte, det borde vi ju ha lärt oss.

3-3 inför sista är riktigt bra. För att knipa en pinne eller fler går det inte att dra på sig utvisningar. Det gick inte denna gången heller. Det är för få gånger vi kommer med hög fart genom mittzon och in i anfallzon. Det händer någon enstaka gång, men för sällan som sagt. Förmodligen orkar inte spelarna. Inte minst eftersom vi drabbas av så många utvisningar.

Vi hade lägen att göra fler mål, men på det stora hela var det rättvist. Det här var väl en enkel sammanfattning?

Timo och Petr på det här så........ Nej just ja, Timo har ju ont igen.
Kommentera

1070082 · »