För att sammanfatta så är alla lika glada om denna utbrytning sker, ni slipper oss och vi er. Vad det gäller publiksiffror i en ny liga så lär åtminstone inte ni behöva oroa er, i Jpkg är det väl lapp på luckan om så HV möter Novosibirsk, bortasektionen inräknad.
Har dock svårare, på alla sätt, att förstå vad den fula ankungen DIF gör i det här sällskapet. De platsar ju definitivt inte vare sig sportsligt eller ekonomiskt. Naturligtvis är det hemmaorten, Kungliga Hufvudstaden, som är poängen här.
Men alla vet ju att Stockholmare, oavsett sport, endast vallfärdar till arenor när det vankas matcher mellan två Stockholmslag och med tanke på AIK:s rustande de senaste åren med sikte på ES så.....fast det är kanske tänkt att även AIK ska ta klivet till KHL...?
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
För att sammanfatta så är alla lika glada om denna utbrytning sker, ni slipper oss och vi er. Vad det gäller publiksiffror i en ny liga så lär åtminstone inte ni behöva oroa er, i Jpkg är det väl lapp på luckan om så HV möter Novosibirsk, bortasektionen inräknad.
Har dock svårare, på alla sätt, att förstå vad den fula ankungen DIF gör i det här sällskapet. De platsar ju definitivt inte vare sig sportsligt eller ekonomiskt. Naturligtvis är det hemmaorten, Kungliga Hufvudstaden, som är poängen här.
Men alla vet ju att Stockholmare, oavsett sport, endast vallfärdar till arenor när det vankas matcher mellan två Stockholmslag och med tanke på AIK:s rustande de senaste åren med sikte på ES så.....fast det är kanske tänkt att även AIK ska ta klivet till KHL...?