1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1340356

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Simmalugnt: Ska göra ett försök att vara lite positiv i dessa mörkertider. Tror inte det är så många kor på isen om Timrå skulle hamna i kvalserien. Jag har årskort på Växjö Lakers matcher och tycker att standarden på allsvenskan är väldigt tveksam i år.

Jag är väldigt imponerad av Lakers som stabilt tuffat på utan några längre svackor. Men samtidigt är jag väldigt förvånad över att det är seriens bästa lag som huserar i Växjö Ishall. Med tanke på att truppen kostar någonstans runt 8-9 miljoner så måste man säga att Janne Karlsson lyckats få ut mycket per krona.
Men därifrån till att Lakers eller något annat av dom allsvenska lagen ska kunna hota Timrå i en serie över tio matcher känns ganska otänkbart. Jag tror faktiskt att skillnaden mellan elitserien och allsvenskan i år är större än den varit på många år. Och det finns inget riktigt bra lag som sticker ut i årets allsvenska.

Eller är det så att jag bara vill att det ska vara så...

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer