1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580642 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2011-01-27

1341577 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Timrå Icon: man kan säga att de är inte så ofta som inte vi är överens
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
superfalle: Då är vi överrens igen!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Timrå Icon: de finns inget annat alternativ, jokela och kim,h kommer att göra 2 var . 4-1 blir de
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
JimmyH: Ja ni har några oavgjorda på slutet. Faktum kvarstår att ni vunnit två andraperioder hemma och det var i säsongens två första hemmamatcher. Sedan dess har ni spelat 18 hemmamatcher utan att lyckas vinna en andraperiod. Det måste vara någon form av rekord!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27

Wayne Gresky: Under hösten hade vi många hemmamatcher där vi föll ihop under den andra halvan av andra perioden. Mycket tack vare att vi tog många utvisningar. Trötthet känns som en given orsak.

Men under den hemmaturné vi hade nyligen så var detta mönster borta. Då var dessutom förlust-resultaten ganska jämnt fördelade över alla perioder.

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: Ja fasen! Åke kan få skrälla mot HV i finalmatcherna ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: Misstänker att Tarvis har det mesta att säga till om där, tack och lov. Det torde borga för att den målvakt som känns hetast får stå. Förmodligen pewee, men med tanke på att han är junior och nykomling blir jag inte chockad om han får vila en match. Utifall att man bedömer att han behöver det, vill säga.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Timrå Icon: Så du är säker på att PW får starta? Perra kanske får för sig att matcha Åkerlund för att "hålla två målvakter varma. Serien är ju lång."

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Wayne Gresky: En stor majoritet kontringsmål säger jag. Vi har många tröga backar och flera som läser spelet dåligt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The Palm: Det som ska sägas om den där statistiken är att det är otroligt jämnt när det gäller förstaperioder, 6 poäng mellan första och sista lag medan det skiljer ganska mycket mellan bästa och sämsta lag i andraperioder, 27 poäng. 23 av dessa har Timrå tappat på hemmaplan där de blott har 9 poäng på 20 hemmamatcher

Det är andraperioderna som är intressanta. Har det med fokus att göra? Har alla skadorna gjort att det blivit trötta spelare och långa byten när det är långt till båset? Om jag var tränare i Timrå så skulle jag sätta mig och kolla hur alla andraperiodsmål hemma gått till.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: Exakt! Känslan är att vi vinner på lördag igen faktiskt. PW, Lander, Pikken och Röymark fixar segern!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The Palm:
En slutsats man kan dra av att TIK är hyfsat bra i 1:a perioden för att sedan bara bli sämre är att andra lag kommer att försöka stänga ner TIK i första, därefter kommer förhoppningsvis resten gå av sig själv.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Grymt sa grisen.

Kanske blir bra med Jan-E markLund ändå. Mål igen.

Kan vi nu bara få in Sven-E nu oxå innan transferfönstret stänger så kan vi kanske klara oss..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: Ett av de stora såren håller på att läka iallafall. Timrå är inte längre sämst i elitserien i boxplay. Vi ligger faktiskt på nionde plats med Linköping, SSK och HV71 bakom oss. Samtidigt leder vi ju (som bekant) statistiken över gjorde mål i boxplay ganska överlägset (8 mål, DIF 5 mål på andra plats, FBK 3 mål på tredje plats).
Men en tydlig tendens man kan se i all statistik på hockyeligan.se är att vi är det fjärde bästa laget i den första perioden av matcherna - det överlägset sämsta laget under den andra perioden, och högst medelmåttiga i den tredje perioden (sjätte plats av tolv möjliga). Samtidigt är LHC det bästa laget i den andra perioden av matcherna.

Viktigt imorgon blir alltså att inte ta för många utvisningar, men att ändå se en möjlighet i de boxplaytillfällen som ges. Vår klack kan inleda matchen lite ljummet för att verkligen varva upp till den andra perioden. Här behövs allt stöd laget kan få. Elda på spelarna så in i helvete för här är det fara och färde!
I den tredje perioden råkar LHC också vara seriens bästa lag så det är lika bra att vara med även i den..

Vad kan man egentligen dra för slutsatser av att Timrå inleder matcherna ganska bra, är totalt usla i den andra perioden - för att sedan avsluta matchen medelmåttigt? Varför tappar vi momentum (Boorkiska) i den andra perioden?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Timrå Icon: Vi säger så här; 5-2 borta mot Frölunda tillåter mig att känna lite hopp om att vid en bra hemmamatch i morgon kunna känna lite, lite hopp. Men positivt att vi hämtar upp underläge två ggr om...framförallt efter deras blytunga 2-1. DET inger faktiskt visst hopp.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
mikenomad: Jo men ett dåligt lag slår inte Frölunda borta med 5-2 heller så det finns hopp :-)

Vart tog den där Johnny Fiama vägen förresten.....?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
73Sjöbba: Visst är det så. Vi vann igår men man ska nog för sin egen mentala hälsas skull inte dra några växlar på det. Två saker, det var mot Frölunda och det var bortamatch. Två av ytterst få källor till glädje för en tikare denna säsong.

Nä, det är i morgon det är upp till bevis. Hemmaplan och LHC, en svår men långtifrån omöjlig uppgift. En normal säsong vill säga, i år är det annorlunda. Men kan man bryta den viktigaste av alla negativa trender, det usla hemmaspelet, och ta tre nya poäng så kanske en liten, liten känsla av hopp om stordåd kan infinna sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny B Goode: Jag håller med du.

Vi har ju inget eget spel så jag kan inte tro att det skulle vara annorlunda imorgon, men jag kan ha fel. Det har hänt förr.
FBK visste nog vad dom gjorde när dom ratade Perra framför Samuelsson.

Återgår till köksbordet och fortsätter dricka hembränt och lyssnar på finsk radio.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
LennartA:
Nej du Lennart, eftersom vi har fler hemmamatcher än bortamatcher kvar på programmet så går det inte, vänta till i morgon när dom skall försöka Spela hockey igen istället för att kämpa hockey.

Lovar att jag inte skall se eller höra på matchen i morgon med, då kan det gå, precis som igår.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Äntligen hade blåställen kommit på och alla har tydligen insett att det är blod, svett och avbrutna hörntänder som gäller i 60 minuter. Kan vi nu fortsätta så här i de resterande omgångarna så borde det bli en del poäng.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bragd-Birger: Onekligen! Jag tycker att Perra överlag är lite dålig på att matcha "heta spelare" tillräckligt (för att jag ska vara nöjd iallafall). Det skulle kanske var en värdefull investering att skaffa Dreambox och 50 kg kaffe till Perra och Classe för att dom ska kunna studera in sig ordentligt på hur man coachar i NHL. Vår föredetta slagpåse/kelgris Corso hade onekligen en poäng i hans kritik mot Perras sparsamma matchning. Jag tror på fullt allvar att Sundsvall Hockey inte skulle vara intresserade av att trada någon av sina ordinare backar mot Jokela.

Såg ni förresten den ganska talande in-zoomningen av Jokela tidigt i matchen där hN tittade vädjande mot båset och skakade på huvudet. Där trodde jag att han var skadad, vilket i så fall hade förklarat en del av de inledande katastrofala ingripandena. Men det var kanske en undermedveten önskan om att bli bänkad. Ingenting funkade ju liksom (idag heller är det kanske bäst att tillägga).
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The Palm: Det absurda i sammanhanget är att Perra gör precis tvärtom. Jokela hade överlägset mest istid av alla mot Frölunda. Och mot Luleå. Och Modo.
Vad som är ännu mer fantastiskt är att han har totalt ett (1) skott på mål på de senaste 4 matcherna. Trots mest istid.

Som Perra skulle ha sagt: huka er, nu ladder han öm!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bragd-Birger: I stand corrected.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Kattgubben: Måste bara kommentera det där med 'i fjol hade vi 13 pinnar upp till strecket'. Näppeligen. Efter omgång 42 hade vi 6 pinnar (till VF som hade åttondeplatsen). Efter omgång 43 (där vi även då spöade VF för övrigt) hade vi 3 pinz upp.
Däremot spöade vi Lule med 13 poäng från omgång 42 och framåt.

Rätt ska vara rätt. Så: just nu ligger vi skrynkligare till än vi gjorde vid motsvarande tidpunkt ifjol. Vad det nu är värt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Mattias Ek på Expressen sågar Jokela jämns med fotknölarna. Känns för en gångs skull som en ganska rimlig analys. Perra måste inse att Jokela (tyvärr) ska spela så lite som möjligt just nu. Redan efter två byten borde han ha blivit bänkad.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Röymark vann "omgångens största stjärna" på hockeyligan.se :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ambroo: En härlig seger! Vi började inte alls bra men efter boxplay målet fick vi lite momentum. Tredje perioden riktigt bra.

Röymark, Lander och PW får ses som det tunga gardet ikväll.

Men en sak är säker: Jokela och Hirscho måste bort inför nästa säsong. För det de har i lön får vi tre bra spelare som kan kämpa rejält och framförallt åka skridskor.

Undrar om Jokela är en helig ko eftersom det inte verkar gå att bänka honom...

Nu är det bara att hoppas att hemmaspöket försvinner inför Linköping och Skellefteå. Nu jävlar vill jag se full gas som på den gamla tiden...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27

"Jag tänkte åka och byta först, men jagade efter och trodde att jag skulle få tre-fyra man på mig, men det var tomt"

Det är lite Mandervillestuk på det citatet från Röya (1-1).

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
the beat goes on...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Timrå Icon: Haha.... Ja precis :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Skarin: Japp håller med! Vi ska satsa på PW! Han har vinnarskalle och är stekhet nu. Åke kan få stå i finalerna mot HV
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Blizzard:

Fantastisk funktion som man inte känt till, fast man skrivit närmare 800 inlägg. :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27

Ambroo: Ett resultat gick vår väg iaf. LHC slog SAIK. Det tror jag var mycket viktigt inför lördagen. Om samtliga i vårt lag krigar och offrar sig från start till mål så har vi tre säkra pinnar där.

Mkt viktig seger ikväll som sagt! Förmodligen livsavgörande, höll jag på att skriva.

Sedan håller jag med om att vi måste satsa på en förstemålvakt nu. Och det är inte Åke eller Juha. PW känns som ett säkrare kort än de andra två. Jag ser PW mer som en vinnare och har dessutom en lite kaxig attityd. Det gillar jag. Han var väldigt bra ikväll.

Nu kan inte ens Perra-Tarvis tveka. Nu är det PW som gäller.

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
KORITFW: Du kommer få höra hur Wikegård vidhåller att Timrå hamnar i kvalserien. Personligen tror jag att han har fel, och att Timrå kommer att landa på nionde plats när tabellen väl sumeras.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ambroo: Det är sant.
Hoppas han stannar en säsong till. Han måste ju testa Tre Kronor innan han sticker över :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: Men som nån skrev, det skadar knappast att ha honom utvilad. Det finns inte många av den sorten i svensk hockey. Mårts säger gång på gång att han vill ha med vinnare, såna som vågar och i Lander har han ju mallen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ambroo: Ja nog kan man undra över Lander o Tre Kronor.

Killen är grym.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
"Härligt" för att citera Tommy Söderberg. Det är viktigt att inte komma in i en evventuell kvalserie med 24 raka torskar typ. Detta visar på nån slags karaktär, helt klart.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Bra med vinst fast man känner ingen glädje direkt med tanke på Assyriska och Solna.

Det här var nödvändigt för stunden, men hur länge är respiratorn i gång?

PW såg tätt ut. Han liknade en målvakt. En sån där som håller puckarna.

Röymark skulle nog vilja att det var Frölunda som stod för motståndet i 55 omg + slutspel.

Jokela skulle jag inte vilja hångla upp... Kaaasss!

Lander var bäst på isen. Nog för att man är färgad men nog tycker jag väl att Mårts hade kunnat testa honom istället för att plocka med en strykrädd Wallin.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: haha har inte heller vetat om denna super knapp "sv:". Nu blev jag glad.

Den där Bravo han kan han ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Hörrni länka hockeykväll när de kommer på play, missar alltid! när det började 23.00 de var grejjer det.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
The great one: Ja men klicka på Sv: före trådnamnet så ser du vilket inlägg som man svarar på.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ambroo: Jo en sak. Landers svar i hockeykväll i intervjun.

Han är härföraren. 19 år. Vilken Kapten. Vilken General.

Han är vår livlina.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo:

Sv? Är det någon ny knapp? Fattar inget.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Ambroo: Jag vet inte.. vad jag vet är att vårt hemmaspel har varit extremt dåligt och att det mesta tenderar att normalisera sig över tid. Ju fler hemmamatcher man förlorar desto mer extremt och uppseendeväckande blir det.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: Cyberkjamiz
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Kattgubben: Kan det? Det finns ingenting som talar för att vi ska fixa det. Vi har på 20 hemmamatcher vunnit fyra efter ordinarie tid. Nu har vi åtta kvar, men vad är det som säger att vi ens kommer att vinna två av dem?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
Johnny Bravo: Såg inte matchen men Röymark blir bara bättre och bättre ser det ut som. I särklass en av de farligaste forwards vi har i nuläget.
Kommentera


Sv: Frölunda - Timrå IK 2011-01-27
En annan grej, om man vill vara lite positiv, så är det ju att hemmaspelet kan bara bli bättre...
Kommentera

1341577 · »