1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614963 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1400927

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Berglund:
Fortsätt med det, har alla matcher i boxen med jävligt bra bild dessutam, fast inte idag av nån konstig anledning.

Svarskommentarer

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Så går det när fokusen inte är där den skall vara, ett måste nu är Timrå se över sin forechecking. Det är omodernt att spela med en fwd stående still i motståndarens egen zon, det måste sättas press tidigt annars kommer det fortsätta blåsa kallt i mittzon.

Det saknades en massa djäkla anamma i TIK, skärpt uppmärksamhet möjligen. Passningar kom på skridskor, eller bakom spelare. I egen zon blev vi flera gånger två på puck, och lugnet uteblev.

Fast i AIK, var bra? Tycker nog att de Timrå gjorde honom trygg, inte många höjdare från våra forwardars, men visst han spelade förtroende ingivande.

En lärka gör ingen sommar, den här matchen får hamnar i facket ”premiär match”. Nu är första matchen avklarad, bara å blicka framåt och hoppas att den nu inte är magsjuka eller nått annat som visade klasskillanden i den här matchen.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer