1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614997 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1518011

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Dream Team: 25-årsjubileum sedan den enda säsongen som Sundsvall Hockey bevisligen var bättre än Timrå IK! Addera 25 år till och det var 1962 och vi hette Wifsta/Östrand och spelade fortfarande på uterink. Lite perspektiv på Sundsvall Hockey och den klubbens framgångar. Apropå uterinkar.

Svarskommentarer

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Laget i stan var bättre även säsongen innan det när dom kom på näst sista och vi på sista plats i allsvenskan det året. Vi hade vunnit norrettan före Sundsvall före lag som Östersund och CRIF. Konkurrens was the shit.

Sen gick Sundsvall lika långt säsongen 1988/89 då man vann norrettan medan vi kom på tredje plats. Sedan åkte vi båda i playoff 2. Vi mot Vita Hästen i tre matcher medan Sundsvall föll mot Malmö i två raka. Säsongen 1989/90 var återigen Sundsvall bättre. Dom vann fortsättningsserien före oss, sedan avancerade man ända till playoff 3 där man föll mot Björklöven. Vi åkte ut mot Örebro i playoff 1. Så tre säsonger har man varit på papperet bättre än oss.

Men i övrigt håller jag med dig i det du skriver. Snart vankas det väl tungt hockeyderby i stan igen...

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: appropå uterinkar ska bli jäkligt härligt att få frysa lite den 8:e december.

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Visst spelar Torp i Modo? Jag har inte sett till honom.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer