1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614996 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1518025

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Laget i stan var bättre även säsongen innan det när dom kom på näst sista och vi på sista plats i allsvenskan det året. Vi hade vunnit norrettan före Sundsvall före lag som Östersund och CRIF. Konkurrens was the shit.

Sen gick Sundsvall lika långt säsongen 1988/89 då man vann norrettan medan vi kom på tredje plats. Sedan åkte vi båda i playoff 2. Vi mot Vita Hästen i tre matcher medan Sundsvall föll mot Malmö i två raka. Säsongen 1989/90 var återigen Sundsvall bättre. Dom vann fortsättningsserien före oss, sedan avancerade man ända till playoff 3 där man föll mot Björklöven. Vi åkte ut mot Örebro i playoff 1. Så tre säsonger har man varit på papperet bättre än oss.

Men i övrigt håller jag med dig i det du skriver. Snart vankas det väl tungt hockeyderby i stan igen...

Svarskommentarer

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Dream Team: Håller med. Men bara en säsong var de bäst hela året. Man kan värdera serien lite olika. Om vi kom före i grundserien men de kom före i fortsättningserien, vem var då bäst? Men -87/-88 var de bättre hur man än mäter. Fast vi hade Jocke Nilsson.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer