1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581166 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

1518110 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Nybbe: Fast kontraktet med Tingsryd är skrivet på 14 dagar...alltså 5 matcher. Men det står lite mer undanskymt att läsa, det blir ju inte riktigt lika uppseendeväckande iom det...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Skarin: Om det nu kommer in spelare till ES ...så spelar Fasth i Tingsryd lite märkligt..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
5 poäng på tre matcher. Får man väl vara nöjd med. Inte så många som hade räknat med en sån här start kan jag tänka mig. 

Jag tycker starten är fantastiskt bra. Det jag är missnöjd över är att det inte blev full pott i premiären. Den pinnen tog vi iofs igen igår......

Det gäller att spela efter resurserna. Ett sånt här lagbygge tar tid. En nystart i en förening och ett nytt spelsystem är inte barra barra. 

Det blir kniven mot strupen match efter match, säsongen ut. Tänker Hockeyligan om och godkänner NHL-spelare så......så kommer vi förmodligen plocka in bra med poäng. Om vi nu kan få hit några. Syftar på de namn som det pratats om.

Tack för ordet.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Wayne Gresky:Vi har också haft 3 spelare skadade dom är också guld värda för oss , fått 1 tillbaka men det fatts 2 .
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Wayne Gresky: ja visst ja det är så det är.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Våran offensiv igår?

Skönt att se alla täckta skott i försvarspelet iaf!

Jag hoppas att det bara var en dipp lite utav en skitmatch o att man kan komma ut starkare mot hv hemma.
Växjös lag på papperet är rätt farligt men jag tycker nog att dom verkar lite som thomas johansson... Har dom verkligen råd med detta på sikt?
Bellis var bra igår med det var skönt att se! Det spel han hade igår ger jocke något att kämpa mot!

Men asså en regin o en ev z o kanske en strålis i detta lag o det blir åka av!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Blizzard: Madsen är inte center, det är det som är problemet. Han har fått hoppa in där efter skadorna på Påhlsson och Ritola.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

Wayne Gresky: Håller med om att backtruppen på papperet ser bra ut, men det har verkligen inte fungerat särskilt bra. I matchen mot Tirmå tycker jag att backarna såg alldeles för sega ut och hamnade ofta i trubbel när Timrå forceckade högt.

Sen kan man ju inte annat än tycka att det är liiiite komiskt att det saknas två centrar (självklart Ritola och Påhlsson) när vi i Timrå fått skit hela försäsongen för att vi inte har någon center av kvalitet. Bevisligen kan man ändå få till ett bra och svårpasserat försvar trots saknad av namnkunniga centrar. Men då krävs det nog en tränare som är jäkligt skicklig i att sätta ett spelsystem. Och här tycker jag att Montén så här långt gjort det grymt bra. Visst spelar Timrå en riktig tråkhockey denna säsong, men det kommer att ge dem många poäng. Och i slutändan är det just poängen som avgör om man spelar kvar i ES eller inte...

Ska jag dessutom vara ärlig så har i alla fall jag ett frågetecken på Ulf Samuelssons kvalitet som tränare. Han har mycket att bevisa, och kommer att få möjlighet till det nu, när det inte sett helt bra ut hitills.

När det gäller MoDos säsong, tror jag dock att de kommer att få igång maskineriet och komma börja klättra. Inte minst när Ritola och Påhlsson är tillbaka! För i grunden har man ett intressant lag.

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Wayne Gresky: hm, är inte madsen en mer defensiv center? Det har jag fått för mig, aldrig tänkt på honom så mycket i matcher.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Thornet: Det är inget större fel på backtruppen på pappret. Däremot förefaller Samuelssons främsta styrka inte vara att styra upp ett försvarsspel som trygghet. Förutom att Alsenfelt läcker som ett såll så är dock det största problemet enligt mig att vi saknar två centrar. Madsen har varit katastrofal defensivt i rollen som tredjefemmecenter.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

MoDos målvakter har verkligen haft en tuff inledning på serien...känns lite som vi i TIK-lägret kände det i fjol när det gäller försvarspel och målvakter.

Oscar Alsenfelt har endast 78,43% i räddningsprocent. Ajajaj, inte bra på en tänkt förstemålvakt...

Nu ska man väl vara ärlig och säga att MoDos försvarspel har mycket i övrigt att önska, så man kan inte lasta målvakterna för allt. Det intressanta är att MoDo-fansen här på HockeySnack var så himla dryga under försäsongen om hur fantastisk deras försvar var med otroligt bra inköpta backar... Nu efter tre omgångar så har laget släppt in 15 mål (att jämföras med Timrås 5 insläppta). Men det är klart de satsade ju på Torpen...

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Laken: omgång 15,16,17. Det följde vi upp med att ta tre raka nollpoängare.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Kongo: Timrå kom trea i norrettan, fem poäng före Sundsvall Blå. I fortsättningsserien var det omvänt läge med Sundsvall som vinnare, två poäng före oss. 
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

Tog Timrå poäng i tre raka matcher någon gång förra säsongen?

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Sista säsongen innan fusionen tog Timrå mer poäng, tror det var en mer om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Dream Team: Har inget ärende till Klanghallen i Brunflo, annars hade jag kunnat fråga.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Nej, men i slutänden är man ändå det bättre laget. Om vi säger såhär, ställ frågan på Sundsvalls Hockeys forum om vilket av lagen som var bäst så är svaret nog ganska givet.

Me too. Ett sedemera konkursande lagbygge med Anders Wikberg och Lars Molin i spetsen. Molin landade på 65 poäng och Ringvägensonen på 70 poäng under grundserien den säsongen. Tur det bar av hemåt för honom sen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
ser att vi får celebert besök i östersund i helgen . Storlaget sundsvall hockey ska drabba samman med brunflo
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Så här långt ser det ut som att vi har ett försvar och målvakter som kan vinna poäng till oss. Hyperviktigt med en sån grund! Nu fattas bara forwards som kan vinna matcher åt oss, efter 60 min...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Jag är imponerad av er "komihågeländetfrånförr" minnet. Verkligen.
Själv är jag av "glöm o förträng" individerna. Kommer inte ihåg nåt av nåt.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Dream Team: Apselut. Men jag vet inte om jag tycker att ena laget är vansinnigt mycket bättre om det komer tvåa i grundserien och nia i allsvenskan jämfört med etta i grundserien och tia i allsvenskan. Play off 3-omgången -90 köper jag dock som en mer meriterande framgång. Då är det bara 22 år sedan... Jag såg för övrigt hemmamatchen mot Örebro i play off 1 också med viss smärta.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Jag förstår hur du menar men håller inte riktigt med dig. Enligt mig är det hur långt man gått eller var man placerat sig totalt sett under säsongen som bör räknas.

Här har du ett exempel som är jämförbart:

Grundserien i elitserien säsongen 1994/95 vanns av Djurgården på 55 poäng. Med det var man 22 p. bättre än åttondeplacerade HV71. DIF var alltså nästan "dubbelt så bra" som HV under grundserien. Men när vi sammanfattar hela säsongen stod ändå HV71 som svenska mästare. Vilka var bättre den säsongen?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Olle: Du ser....det gick inte.:)
Jag gillar Big Dog...sen om han är kunnig...det är en annan sak. Men inte är han ute o cyklar för jämnan inte.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Dream Team: Håller med. Men bara en säsong var de bäst hela året. Man kan värdera serien lite olika. Om vi kom före i grundserien men de kom före i fortsättningserien, vem var då bäst? Men -87/-88 var de bättre hur man än mäter. Fast vi hade Jocke Nilsson.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Jack Daniels: Nämna en bättre? Det är ju pest eller kolera :) Alla får ju tycka som dom vill men Bjurman är, för mig, killen som inte vet ett skit om hockey och som enbart skvallrar om vad som händer i spelargången och som hittar på egna smeknamn på NHL-spelarna. Han är som en Lasse Anrell som faktiskt anstränger sig för att vara rolig.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Olle: Japp för att vara AB. Nämn nån bättre på AB när det gäller hockey. :)
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Jack Daniels: Kallade du just Bjurman för en bra murvel? :) Killen som snackar om allt annat än just hockey?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Laget i stan var bättre även säsongen innan det när dom kom på näst sista och vi på sista plats i allsvenskan det året. Vi hade vunnit norrettan före Sundsvall före lag som Östersund och CRIF. Konkurrens was the shit.

Sen gick Sundsvall lika långt säsongen 1988/89 då man vann norrettan medan vi kom på tredje plats. Sedan åkte vi båda i playoff 2. Vi mot Vita Hästen i tre matcher medan Sundsvall föll mot Malmö i två raka. Säsongen 1989/90 var återigen Sundsvall bättre. Dom vann fortsättningsserien före oss, sedan avancerade man ända till playoff 3 där man föll mot Björklöven. Vi åkte ut mot Örebro i playoff 1. Så tre säsonger har man varit på papperet bättre än oss.

Men i övrigt håller jag med dig i det du skriver. Snart vankas det väl tungt hockeyderby i stan igen...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Jack Daniels: Han är mitt uppe i att ta nästa stora steg i karriären. Kanske därför.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: appropå uterinkar ska bli jäkligt härligt att få frysa lite den 8:e december.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Visst spelar Torp i Modo? Jag har inte sett till honom.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Dream Team: 25-årsjubileum sedan den enda säsongen som Sundsvall Hockey bevisligen var bättre än Timrå IK! Addera 25 år till och det var 1962 och vi hette Wifsta/Östrand och spelade fortfarande på uterink. Lite perspektiv på Sundsvall Hockey och den klubbens framgångar. Apropå uterinkar.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: AIK sämst i BP med 62,50% och  bara 11,11 i PP.Härligt Perra. 
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Lägre än Glocalnet, alla gånger. Fast då hade vi ändå lag som Boden och Kiruna (till Allsvenskan) samt Björklöven och Skellefteå (till playoff) framför oss. Lag som varit heta under flera säsonger på rad där och då. Och med tanke på att vi alltjämt hette S/T Hockey på den tiden så fanns väl egentligen inga seriösa förutsättningar att satsa heller. 

Vi tog oss visserligen till playoff säsongen 1987/88 men att då hamna bakom lag som Sollefteå HK och Sundsvall Hockey i norrettan känns som ett skapligt bottom low.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Jack Daniels: Spelbolagen tror att det tar slut i november. Bjurman kan slänga in ett par månadslöner på all-season om han tror annorledes.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

KORITFW: Powerplayeffektiviteten är kul! I och för sig kom ju åtminstone dagens balja i 5 mot 3 men det räknas det med.

Den här målvaktsstatistiken är rätt kul med. Bra att vi släppt in näst minst antal mål första tre matcherna (jobbigt dock att HV toppar med tanke på att deras täta försvar möter vårt rätt snälla anfall nästa match) men det är inte det jag reagerar mest på. Kolla att vi släppt till minst antal skott för motståndarna. Detta trots att vi spelat tre förlängningar och därmed lär ha spelar flest minutrar och trots att Växjö pepprade oss med 33 skott idag. Släpper man till minst antal för motståndarna så behöver man inte vara så bra på alla andra spelmoment.

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

Blizzard: Jag skulle tycka att det vore fantastiskt om Timrå fick spela alla matcher i 5-mot-3, men det kommer nog heller inte inträffa.

Jag tycker att Timrå visar hoppingivande tendenser i det defensiva spelet, så jag dömer inte ut våra chanser totalt. Det blir tufft, men det visste vi väl på förhand? Tycker att det känns lite cry-baby att efter 5 pinnar på dom första 3 (varav två matcher mot förra säsongens über-spöklag) gå upp i falsett om att 'det håller aldrig, in med förstärkningar!!1'.

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Bragd-Birger: Tror att det blir en lång lockout. Läs Per Bjurman blogg i AB idag. Han låter inte spec. positiv...nu är han en murvel men en bra sådan.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Bragd-Birger: 

Jag skulle tycka det var ännu bättre om det var kort och TIK är enda lag som tar in spelare, DÅ kan vi snacka gratispoäng och arbetsro när dom drar.

Tar ala lag in blir det inte lika mycket gratispoäng. men vi har betydligt bättre chanser än nu. 
Kommentera


Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

Blizzard: Nä, så sjukt bra ser det inte ut. Men man kan väl tycka att det är dumt att störa det man bygger upp ändå, utan att vara en helt puckad bakåtsträvare?

Ta ett par andetag och inse att varken din eller min åsikt i frågan kommer att påverka situationen en millimeter. Antingen kommer det in NHL-spelare (och då även i Timrå), eller så gör det det inte. Båda alternativen kommer att innebära konsekvenser, och dom får vi leva med.

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
bobrov: Nja. 1995 slutade vi trea i fortsättningsserien i ettan och missade till och med play off. Det är väl det sämsta vi gjort sedan de öppnade upp seriesystemet för lag norr om Hälsingland i början av 50-talet. Så dåliga kommer vi inte vara.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20

De två viktigaste sakerna fungerar bra, målvakts- och försvarsspelet.

Starkt att ta poäng borta mot Växjö.

Matchens två bästa TIK'are Bellissimo och Robinson!

Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
bobrov: Japp helt rätt. Varför komma här o tro nåt annat?
Det är ju Timrå IK vi snackar om.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
El Maco: Jag såg på TV, det var VÄRDELÖS första.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
RunarUp: Sa jag nått om att spela ut? men två skott i första perioden där varje puck dumpades i sargen utan att någon åkte och försökte ta den är inte godkänt, man kan begära längre anfall är 10sec borta mot växjö också.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Jack Daniels: Jag kommer inte att böla om Regin, Nielsen och Strålman kommer. Men eftersom jag är övertygad om en kort lockout tycker jag att det är onödigt. Om nu inte NHL-spelare börjar trilla in hos dom andra lagen förstås.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
RunarUp: Du lär ju ha sett mer än alla snedstreamare här också. Så, hur var det?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Bragd-Birger: jag skiter väl i om det är dom eller andra klasslirare från NHL. Är det bra namn ska dom hit när det är Lockout,enkelt.

Det jag menar "som förr" är att alla hela tiden snackar om de där jäkla skridskorna som det vore världens upptäckt, ja vi kämpar, ja vi åker skridskor, men inte fan ser det "så sjukt bra ut, äntligen gamla timrå, nu slutar vi trea! Vi kan inte förstöra detta med NHL spelare!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
bj21:Detta kommer tyvärr att bli den sämsta säs. i TIKs historia,sug på den ni
Kommentera

1518110 · »