1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2056056

Sv: Silly Season 2020-2021
Kulltorp: Möjligt, men så ser det väl redan ut? Klubbar som tror att man bygger framgång med sena värvningar i februari kommer göra det oavsett kvalsystem.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Men nu blir det en annan dignitet på en förstaplats i slutspelet. Kortare väg, vilket gör att ett lag som kanske kommer in som lag 8 i slutspelet, men värvar 2-3 bra spelare, kan ändra allt..

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Problemet som jag kan se det är att det var jäkligt svårt att ta sig från de sämre platserna i slutspelsserien till SHL. Detta eftersom du började på färre poäng än de lag som slutat högre.

Nu kan man bokstavligen transatlantshoppa som en galning från tiondeplatsen. Det kommer gynna kortsiktigt tänkande.

Spelarna som kommer utifrån kommer också ha en annan inställning till att ta ett kontrakt "playoffs is playoffs".

Även om alla spelare alltid säger "slutspelsserien är som ett slutspel" så är det ju inte riktigt helt sant. Intensiteten och motivationen går upp något snäpp till när det blir bäst av X.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...