1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615024 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2420349

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Efter att ha upplevt matchserierna mot Modo under framförallt 2007-2008 så räknar iaf jag Modo som ett derby. Derbyn mot Sundsvall lär dröja länge om man inte ska räkna in SCA-cupen 😉

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Lub:

Håller med om att det är ett derby för länets, stämningens och rivalitetens skull. Hade dock varit mer derby om MoDo kommit från Härnösand. Ö-vik känns lite avlägset, men okej då. Nej, bevare mig från fler sundsvallsderbyn för det skulle i så fall innebära en betydligt lägre serietillhörighet för vår del 😉

Sv: Apropå nånting...
Lub: Oj vad jag saknar derbyn med Modo, oerhörd stämning överallt, på jobbet, hemma mellan familje medlemmarna, i arenorna. Ja, överallt. :)

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...