1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2450858

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Kerstin_k: Kort analys i segerruset.

Otroligt viktig, underbar och framförallt välförtjänt seger idag!

Vi bryter vår förlustsvit och är inne på vinnarspåret igen. Vi ligger 6a igen och har inte alls gett upp slutspelstankarna, långt därifrån.

Med Lyytinen tillbaka och även Didde får vi ett mycket bättre försvarsspel och mycket bättre uppspel och offensiv. Vi lär ta många 3 poängare när de spelar. Inställningen idag var super, 100%.

Det enda jag kan tycka är att Dahlen - Hanzl - Pettersson skapar för lite. Sära på dom och kör Dahlen -Lander - EP igen.

Extra plus till Walli, Johansson, Lander, Lyytinen, Hartmann mfl. Alka var dock bra ikväll (förutom kanske Lundin).

Hockey är en underbar sport!!!
Fridens lijor.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.