1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2452878

Sv: Apropå nånting...
Gällande Bernhardt är nog nyckeln hur han hanterar skillnaden i spelet mellan HS och SHL.
Mer ostrukturerat spel i HS och kanske inte heller har han haft behovet att vara 100 % noggrann i ett Modo som gått som tåget. Uppsidan att spela passningar med liten marginal har varit större än nackdelen att det kan bli indianare.

Lär inte vara jättedyr och Modo i HS kommer säker vilja få honom tillbaka om han inte lyckas. Ganska liten risktagande med hög uppsida är nog min bild.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Tycho: Sannolikheten för att Bernhardt är Carlsson 2.0 är väl synnerligen stor. Historiskt sett litar jag inte på Timrås förmåga att förädla backar, speciellt HA-backar.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...