Hyfsat skön seger! Tycker man gör det bra från start. Matcher mot Växjö blir ett chicken-race i tålamod och tråkighet. Nu höll Timrå huvudet kallt i nästan 60 minuter. Och: äntligen lite tryck i skridskoåkningen! Då får man plötsligt lite utdelning offensivt, inte minst genom att man får PP - som man spelar riktigt bra i.
Äntligen en 3a mot det där jävla laget! Det blir nog en fyrfingrars Lagga på det.
Stark vinst! Ingen bländande offensiv ishockey idag heller men effektiva i viktiga lägen och ett riktigt bra, hårt jobb i defensiven. Växjö hade svårt att komma till de med.
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer