DenRöda: Känner inte att han gjort någon jättesuccé även om han stabiliserade upp bra när backsidan varit svag. Men vi har alltså: Edfeldt, Erixon, Eronen, Forsmark, Lyytinen, Melander, Rindell, Strömberg och Svensson på kontrakt utöver Juolevi. Det är ändå 9 backar. Melander är visserligen på tillväxt och inte tänkt att gå in i A-laget. Edfeldt har blandat och gett men gjort det bra defensivt. Forsmark är intressant och tar för sig, framför allt framåt. Det är väl i så fall om Juolevi ska ersätta Svensson/Erixon, men vad ska vi då ha dem till? Brukar sällan funka bra att rotera spelare i hockey för då tappar de tempot.
Nej, jag är inte helsåld på förlängning av Juolevi, kostar nog mer än det smakar just nu.
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...
Nej, jag är inte helsåld på förlängning av Juolevi, kostar nog mer än det smakar just nu.