1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2852065

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Henrik Törnqvist var väl ganska bra hos oss... Kan det vara något?
Kommer inte ihåg spelstil och om det är en Olli-guy.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
sargad: Törnqvist hade en "one hit wonder" säsong hos oss. Inte varit nära att producera liknande efter i karriären.
Men vem vet. Han kanske har de där 30 ish poängen i sig än. Vill minnas han hade ett ruskigt skott. Han hade väl nån patenterad skottvariant där han åkte och gjorde nån snabb vändning och skott i första krysset.

Man har ju varit nöjda med arbetskapaciteten från LHC håll i allafall.

Sv: Apropå nånting...
sargad: vill minnas honom mer som hårt arbetande än en poängmakare.
Sjukt bra poängsnitt av Oliver K förresten. 35p på 36 matcher men han får faan steppa upp lite för i slutspelet har han ju bara 1p på 3 matcher.
Joel Kellman känns som en intressant ersättare, kollar man hans poängsnitt så var han ju riktigt på g i KHK innan han drog över till AHL. Kom kanske tillbaka med lite stukat självförtroende men kurvan på hans stats pekar uppåt!

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...