1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614767 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038194

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Rätt igen!

Folk tror att det bara är att bli av med spelare hur som helst, när man vill, men det är inte så enkelt när de har kontrakt. Dyrt blire också.

Timrå är i behov av pengar dessutom. Vi försöker stärka vår ekonomi. Och som jag förstod det tackade vi nej till första budet, så nu när vi tackar ja antar jag att vi förutom att slippa betala lönen, får en bra summa i ersättning.

Önskar all lycka till Barre, men han är icke oersättlig på ngn punkt.

Detta ger andra chansen att blomma ut.

Bra jobbat Timrå IK!! Proffsigt!

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: ja och som han sa igår i podden Nubben att kontrakt kan komma att brytas. Och innan det, och innan Hartmann hade vi pengar över.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.