1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614802 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 64431

Sv: Leksand
Fy fan vad härligt att Boden gick till Kvalserien. Nu är det dags för upprättelse för dom norrländska kanonerna. Ser verkligen fram emot deras drabbningar med AIK! Nu ska 08:orna få sota för -94! Ni minns väl kära GB skribenter rysaren i sista omgången när AIK var piskade att vinna med 3 mål eller mer för att hänga kvar. Vid ställningen 3-0 för AIK med bara minuter kvar av den sista perioden så tilldömdes Boden straffslag och fram klev Ulf "Sasse" Sandström och - missade! Eller rättare sagt Rolf Ridderwall räddade och grusade därmed Bodens drömmar om kokheta derbyn mot Luleå i ES. Sedan dess har inte Boden riktigt vart sig likt. Man fick börja om på en ny kula och har under ett par års tid stått på tillväxt och nu börjar dimman skingra sig på himmelen för BIK. Nu har dom revansch att utkräva. Namn som Jaako, Sandström, Modig, Antti, Kangas, Vlasov, Matuschkin, Lechtaler m.m. har bytts ut mot namn som Bjurling och Tellström m.m. men det finns en legendar kvar och han lystrar till namnet B-O Karlsson. En pappa i laget och en förebild för ungtupparna i BIK. Gissa om jag blir skadeglad om Boden spelar AIK ur högsta serien? Och det sägs ju att den enda sanna glädjen just är skadeglädjen - nu är det fördel Boden!

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!

GO TIMRÅ GO!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.