Silly season 08/09
..borde vara så, dock KAN det ju finnas nån klausul om lönen för denna säsong, men förhoppningsvis slipper vi den kostnaden helt nu!
Laken: Hur är situationen kring Jonas Nordquist? Är han fortfarande aktuell för en flytt ifrån Frölunda? Linkan och Nubben borde väl kunna komma överens i sådana fall.
Annars tycker jag att Timrå borde slå Manderville en signal och höra om han har nåt intressant namn på tapeten till en rimlig peng. En hårt jobbande kanadensare som går rakaste vägen mot mål och som kan ta en fight i kritiska i lägen för att väcka laget vore en enorm tillgång.
Mmm Pinsamt sa Bull.
Jo det var inte mycket energi i Nolaskogsarna ikväll, tyvärr även lite nya skador. Kan bli svårt på torsdag mot Luleå...
För Skansen bröderna gick det ju bra, Hovet verkar vara en lycko arena ibland.
"Timrå IK kan idag meddela att man i samförstånd med JONATHAN HEDSTRÖM kommit överens om att med omedelbar verkan avbryta pågående kontrakt."
Det borde innebära att kontraktet rivs
Timrå får ca. 800 000 kr i övergångspengar.
Timrå behöver inte betala någon lön till Jonte för resterande del av säsongen = CSKA står för hela lönen (100%) hädanefter?
Jonte kan inte längre heller välja att utnyttja, det extra, optionsåret?
"Inte så bra" säger Per Svartvadet.... Vaa :-O !!??
Inte så bra kan man säga vid en uddamålsförlust efter en jämn match. Känns liksom inte riktigt som ett berättigat uttalande efter en 7-0 förlust.
Men han spelar ju i modo så jag har väl överseende då.
Öööh, ,,smokey bara sattsa på 3000 då:))
Skit i samma. Nu är det dags att ta nya tag. Ingenmansland till jul, slutspel omgång 55 och SM-guld när vårsolen strålar som bäst. Heja!
Snoop: Jag säger detsamma. Förbannat tråkigt att det skulle sluta såhär om man backar bandet några år. Det var ju inte det här avslutet eller scenariot man föreställt sig! Slutet känns konstigt på nåt vis...
Det känns som en bra biofilm med en bedrövlig slutscen som fullständigt tar luften och lusten ur en. Någonting dyrt och efterlängtat man betalat dyra pengar för att se och så blir man berövad på underhållningsvärdet.
Det är bara att skriva under på det flera andra skribenter redan signalerat och deklarerat härinne. Hedström är slut som artist! Han kommer nog aldrig mer att bli den han en gång varit. Jag vill ändå minnas Hedström för den han en gång var och tänker inte peka finger eller pissa på honom.
Däremot tycker jag det är skönt för Timrå IK och laget att Jonte nu lämnar. För det fanns ingen annan utväg såsom denna säsong utvecklade sig till.
Jag hoppas Jonte hittar sig själv som människa igen och finner glädjen i tillvaron igen. För det tycker jag alla människor har en rätt till. Att få må bra.
Men samtidigt så har även offret ett ansvar. Man kan falla igenom och rasa ihop men någonstans, någon gång måste man knyta näven och söka sig upp till ytan igen. Man kan inte gå omkring och tycka synd om sig själv i all evighet och låta sitt dåliga humör gå ut över tusentals människor. Man måste kämpa och visa lite glöd när man har sådana oerhörda privilegier såsom Hedström hade.
Därför är jag glad att sagan om Jonte är all. Nu hoppas jag att detta är den väckarklocka för det övriga laget som vi supportrar så länge suktat efter. Nu måste Johan Andersson, Johan Backlund, Tomas Skogs och Oscar Sundh börja visa någonting. Det finns mycket i övrigt att önska.
Jag blir grymt besviken om inte grabbarna taggar till framöver. Nu är det bara blåställen på och hårt jobb som gäller.
IN PÅ KASSEN FÖR I HELVETE BAGARN OCH OFFRA KÄFTEN DIN FÖR TIMRÅS SKULL!
Du är den naturlige ledaren på isen vi saknat i vinter!
Tack för allt Hedström och lycka till i öst!
kallar dom för nolaskogare,varför undrar jag?
Men med tanke på häxjakten som varit på honom här inne så skulle då jag lägga upp längsta fingret åt TIK. Tack och hej Hedström vi lägger ut en bild på dig bredvid en seriefigur och hoppas du ska komma tillbaka när du hittat dig själv igen...
Läste en Pdf, en Skellefteåproduktion som handlade om honom när han kom till NHL, de hade frågade honom vart han längtade just nu. Svaret Hedström gav var Sundsvall...
Och om han nu hittar tillbaka till sitt forna jag så skulle väl inte det kännas nåt vidare kul att se honom göra det hos en seriekonkurent?
Skönt i alla fall att det redan finns svenskar i laget. Vem vet vi kanske får se en enormt taggad Hedström i elitserien igen efter ett tag i Ryssland, men han lär då knappast välja TIK igen.
Sedan om det blir en tredje spelare som kan dom kasta in esa som center :P
Målvakter och ytterforwards undanbedes!
Den var bra, like that one so much.....