Silly season 08/09
« Föregående · 960017 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Vackert sagt. Hade det inte varit för din tunga hade du haft Nubbens jobb som i en liten ask ;-)
Sv: Silly season 08/09
actionleif: Kommer inte på frågan att jag kommer styra i Timrå IK. Därtill är jag en alltför obekväm människa att göra med. I vänstervridna Timrå finns ingen plats individer som sticker ut hakan och säger rakt ut sitt hjärtas mening. Sanningen är alltför dyr och kostsam för att man någonsin skulle våga släppa fram en sån som mig. Men det är priset man får betala för att man har en stark integritet, en enorm lidelse och en vass tunga. Men jag sörjer inte för det.
En vacker dag tystnar även min röst när motivationen tryter och bensinen är slut. Då växlar jag in på ett annat spår långt bort ifrån hetluften, rampljuset och maktens korridorer i en idyllisk och stillsam miljö där lugnet harmoniserar ikapp.
Så får det bli!
En vacker dag tystnar även min röst när motivationen tryter och bensinen är slut. Då växlar jag in på ett annat spår långt bort ifrån hetluften, rampljuset och maktens korridorer i en idyllisk och stillsam miljö där lugnet harmoniserar ikapp.
Så får det bli!
Sv: Silly season 08/09
Bergius: det är lungt jag förstår vad du menar,men nu står nr:71 Hedström
på tröjan och det får vi utgå från.
ingen ide att spekulera i nåt annat,Jonte ska vara kvar Basta!
på tröjan och det får vi utgå från.
ingen ide att spekulera i nåt annat,Jonte ska vara kvar Basta!
Sv: Silly season 08/09
När väl nubben lägger av så tror jag att Uno Gordon tar över, det är väl ändå han som sköter typ allt redan, eller?
Sv: Silly season 08/09
fighter: Hur hade du resonerat om det stått något annat namn på hans tjöja med samma lön?
Säger inte att kontraktet ska brytas ännu. Men om han fortsätter underprestera säsongen ut.
Säger inte att kontraktet ska brytas ännu. Men om han fortsätter underprestera säsongen ut.
Sv: Silly season 08/09
Bergius: Njaäe bryta nåt kontrakt med jonte skriver inte jag under på,inte ännu iallafall,det får vi ta efter säsongen,jag menar bara att man ska nog inte kicka jonte så lätt,och jag tvivlar starkt på att nubben känner så
Men helt klart så behöver han lägga in några växlar till för att man ska bli helt nöjd.
Men helt klart så behöver han lägga in några växlar till för att man ska bli helt nöjd.
Sv: Silly season 08/09
Fet-Ecke: Det är möjligt och kanske till och med ganska troligt att han blir värdefull i slutspelet.
Men om det är så att han helt plötsligt skulle tända till i slutspelet så pekar mycket på motivationsproblem. Då är det ännu större anledning att bryta kontraktet. I mina ögon ger inte några viktiga mål i slutspelet Hedström rätten att glida runt på halvfart i 55 matcher.
Men om det är så att han helt plötsligt skulle tända till i slutspelet så pekar mycket på motivationsproblem. Då är det ännu större anledning att bryta kontraktet. I mina ögon ger inte några viktiga mål i slutspelet Hedström rätten att glida runt på halvfart i 55 matcher.
Sv: Silly season 08/09
Bergius: Tålamod,tålamod amigo! Tror Heddy kan vara otroligt värdefull när det kommer till ett slutspel. Just wait and see!
Sv: Silly season 08/09
Fet-Ecke: Som det ser ut idag är jag glad för varje krona vi kan få tillbaka på Hedströms kontrakt.
Sv: Silly season 08/09
Bergius: Vad tror du att det kostar att bryta ett kontrakt då? Inte "peanuts" i alla fall! Nä, det bör satsas på Hahl och Sanny men inte på bekostnad av Hedström!
Sv: Silly season 08/09
Stor vikt inför nästa säsong bör som det ser ut just nu läggas på att bryta kontraktet med Hedström. Då får man lös pengar för att behålla Sanny och Hahl.
Sv: Silly season 08/09
Efter att ha läst Jimmys senaste blogg inlägg angående forwards nästa säsong, så konstaterar jag bara att jag och alla Tik-fans ska vara riktigt glada att det inte är jag som bestämmer. Herre gud man blir helt yr av det där!
Sv: Silly season 08/09
Röda Tallen: Sen att ha Lander med håller nog Centrarna på tårna, han tar nog med all säkerhet en plats i A-laget nästa år... Vem vet han kanske peter ner någon =)
Sv: Silly season 08/09
diffe: Ja det tror jag också att dom gör. Alla har ju kontrakt så det blir nog så att det blir så, vilket jag också skrev i tidigare inlägg.
Sv: Silly season 08/09
Röda Tallen: håler inte med dig! Klart att båda bröderna stannar i timrå, Hahl 1 center J. Andersson 2a P. regin 3e och E. Andersson 4e
A.Lander Extra
A.Lander Extra
Sv: Silly season 08/09
Röda Tallen: Jag tycker dom skulle värva Jarkko Immonen, en rightar center från JYP som spelat med NY Rangers och Hartford Wolf Pack.
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Backparen kan justeras i princip hur som helst. Jag bara skrev dit namnen lite snabbt.
Sv: Silly season 08/09
Röda Tallen: en fråga, varför placerar du Moe tillsammans med Styf? Jag gillar verkligen inte att du har två rightare ihop, det optimala är en av varje typ.
Sv: Silly season 08/09
Mathias: Därför att vi ska ha plats med en offensiv toppcenter till med känsliga handleder, typ Riku Halh. Jag ser personligen helst sådana centrar i de två första kedjorna. Och då blir det tyvärr ingen plats kvar till Erik Andersson eftersom att Johan Andersson och Regin måste flyttas ned ett snäpp.
Men det här är som sagt bara om jag får dröma.
Men det här är som sagt bara om jag får dröma.
Sv: Silly season 08/09
Röda Tallen: Varför låna ut Erik Andersson till Sundsvall? Med sin bror Johan utgör dom ett av Elitseriens absolut bästa box play par.
Sv: Silly season 08/09
Om man får lov att dröma lite så skulle jag vilja att laget ser ut så här under nästa säsong:
1:a Pyörälä - Hahl - Pärssinen
2:a Hedström - Ny - Nordgren
3:e Tenkrat - Regin - Månsson
4:e Pääjärvi - J Andersson - Axelsson
Extra: Lander
Backpar
Ny - Lindström
Ny - Lotvonen
Moe - Styf
Extra: Jonsson, Erixon
Det kommer nog inte ske men jag skulle gärna se en ny center i andra kedjan. Regin har inte riktigt motsvarat mina förväntningar där.
Nordgren vore en dröm, men frågan är om man behåller Tenkrat då?
Jag köper även mångas resonemang om att en spelartyp som Månsson behövs.
Hynning sparkas, Sundh, Svensson och Robban får inte förnyat kontrakt.
Erik Andersson lånas ut till Sundsvall.
1:a Pyörälä - Hahl - Pärssinen
2:a Hedström - Ny - Nordgren
3:e Tenkrat - Regin - Månsson
4:e Pääjärvi - J Andersson - Axelsson
Extra: Lander
Backpar
Ny - Lindström
Ny - Lotvonen
Moe - Styf
Extra: Jonsson, Erixon
Det kommer nog inte ske men jag skulle gärna se en ny center i andra kedjan. Regin har inte riktigt motsvarat mina förväntningar där.
Nordgren vore en dröm, men frågan är om man behåller Tenkrat då?
Jag köper även mångas resonemang om att en spelartyp som Månsson behövs.
Hynning sparkas, Sundh, Svensson och Robban får inte förnyat kontrakt.
Erik Andersson lånas ut till Sundsvall.
Sv: Silly season 08/09
Uddan: Är du säker på att han inte var lite rund under foten när han sa det? :P
Skämt åsido, hoppas han menade det!
Skämt åsido, hoppas han menade det!
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Jag tror att man ger sig fn på att förlänga med både Riku Hahl och Johan Backlund. Dom två spelarna är topp prioriterade, och man satsar nog stort på att behålla dessa två. Även Sanny Lindström ligger nog högt upp på prioriteringslistan.
Sv: Silly season 08/09
Handlar det inte om fantasisummor från Hahls sida bör nog Timrå kunna komma överens med Riku. Vill Timrå fortsätta den här utvecklingen man börjat kan man inte släppa iväg sina bästa spelare, iaf inte killar som Riku Hahl om nu denne vill stanna kvar i stan.
Sv: Silly season 08/09
Riku vill stanna i Timrå! Han trivs tok bra i laget å stan. Fick ja veta på nyår.Sen är de hur kontraktet ska se ut som är de stora problemet.!!!
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Faaaaaan va skönt att Timo Kungen P stannar, så jädraaa bra asså :D
Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Och kom ihåg vem som först lanserade Pärssinen när vi var på jakt efter en forward. Det var utav mig du fick nyheten. Så fjöl av.
Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Jag var visst före dig. Jag dristade mig dessutom till en vadslagning vilket innebar att det fanns tyngd bakom orden! Och Ambroo bubblade till mig när spekulationerna var som vildast och frågan om jag verkligen var så himla säker på Pärssinen.
Så känn dig ägd!
Så känn dig ägd!
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Inte var du före mig inte. Icke. Aldrig. Inte en chans. Jag är bäst.
Fast han har ju inte förlängt ännu.
Fast han har ju inte förlängt ännu.
Sv: Silly season 08/09
actionleif: Nog för jag har ett starkt synfel men blind har jag inte blivit ännu :)
Sv: Silly season 08/09
Dream Team: Så är då spekulationerna om Pärssinens framtid officiella och precis som jag skrivit tidigare i denna tråd skulle ju en signatur komma att bli klar innan januari månads utgång och avtalet man diskuterade skulle löpa över 2år. Jag utlovade en fotvandring utifall jag tagit mig vatten över huvudet.
Känns skönt att man var först i denna trend. Före Ambroo dessutom denna gång. Inte ns han kände sig säker på mina uppgifter.
Förbannat skönt!
En perfekt start på tjugonollåtta och nu är det bara att rida vidare!
Rock on Timrålovers!
Känns skönt att man var först i denna trend. Före Ambroo dessutom denna gång. Inte ns han kände sig säker på mina uppgifter.
Förbannat skönt!
En perfekt start på tjugonollåtta och nu är det bara att rida vidare!
Rock on Timrålovers!
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Saxat ur Dagbladet:
"Timo Pärssinen vill förlänga sitt kontrakt och stanna kvar i Timrå IK.
– Ja, jag kan tänka mig att stanna. Jag trivs riktigt bra här i Timrå, förklarar Timo.
Just nu tittar man på en lösning som sträcker sig över de två kommande säsongerna.
• Vad är det som gör att du trivs så bra här?
– Att vi har ett riktigt bra lag, sedan har både barnen och hela familjen skaffat sig vänner här och det gör det lättare för mig också. Vi trivs bra riktigt bra här, säger han."
Nu återstår då att försöka behålla Riku Hahl ur förstafemman. Men iom att Pärssinen ser ut att stanna kvar och då Pyörälä har ett år kvar på sitt kontrakt så borde kanske det vara till Timrås fördel.
"Timo Pärssinen vill förlänga sitt kontrakt och stanna kvar i Timrå IK.
– Ja, jag kan tänka mig att stanna. Jag trivs riktigt bra här i Timrå, förklarar Timo.
Just nu tittar man på en lösning som sträcker sig över de två kommande säsongerna.
• Vad är det som gör att du trivs så bra här?
– Att vi har ett riktigt bra lag, sedan har både barnen och hela familjen skaffat sig vänner här och det gör det lättare för mig också. Vi trivs bra riktigt bra här, säger han."
Nu återstår då att försöka behålla Riku Hahl ur förstafemman. Men iom att Pärssinen ser ut att stanna kvar och då Pyörälä har ett år kvar på sitt kontrakt så borde kanske det vara till Timrås fördel.
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Vad är det du sett hos Hynning som är så mycket bättre än Robban,Svennsson Sundh, E Andersson, Kalle k, Kokko mfl.
Nej skärpning.
Nej skärpning.
Sv: Silly season 08/09
Gorkyman: Kalle verkar kanon som människa o lagkamrat utan tvekan...som back i förstafemman räcker han dock inte till genom sin skridskoåkning.. det blir tidsnöd i hela spelet både offensivt o defensivt ..man behöver ju inte vara nån blixt men detta håller
tyvärr ändå inte dessutom snart 36 år också o inget enda av topplagen skulle kunna tänka sig att ha det pp-backpar vi har i år.
Absolut ingen av Fbk lhc Hv o Frölunda skulle kunna tänka sig sakna sådana pp backar med hög nivå... o det är väl dom lagen man måste kunna slå för att kunna komma längre än till semifinal..
Jag gillar naturligtvis personen Kalles mycket ödmjuka o genomsympatiska sätt o förstår att han gillas i laget men isåfall borde han ha en ren defensiv roll endast..
tyvärr ändå inte dessutom snart 36 år också o inget enda av topplagen skulle kunna tänka sig att ha det pp-backpar vi har i år.
Absolut ingen av Fbk lhc Hv o Frölunda skulle kunna tänka sig sakna sådana pp backar med hög nivå... o det är väl dom lagen man måste kunna slå för att kunna komma längre än till semifinal..
Jag gillar naturligtvis personen Kalles mycket ödmjuka o genomsympatiska sätt o förstår att han gillas i laget men isåfall borde han ha en ren defensiv roll endast..
« Föregående · 960017 · Nästa »