Silly season 08/09
« Föregående · 964637 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: RJ var usel i höstas men den senaste månaden har han dock höjt sig väsentligt och är en av de bättre backarna i laget.
Sv: Silly season 08/09
dr-nix: lite jobbigt för försvarande forward att ta både back och anfallande forward... ja ja .. skit samma . är tämligen säker på att han kommer att spela upp sej då det gäller
Sv: Silly season 08/09
MoDo matchen såg jag inte men den senaste där skyller du tamefan inte på RJ, det var forwardarnas fel. Minns inte vem som var inne men det var forwardens uppgift att se till att inte pucken nådde Weinhandel t.ex. Givetvis fanns det massvis med fler fel än så men att skylla på RJ är svagt.
RJ är en stabil och bra back, ingen stjärna men absolut bra.
RJ är en stabil och bra back, ingen stjärna men absolut bra.
Sv: Silly season 08/09
Tycho: ja då . robin kan göra bra matcher . men dom senaste matcherna har målen i boxplay haft en gemensam nämnare. jag förvänter mej mer av han för jag vet att han kan...
Sv: Silly season 08/09
superfalle: Rj har redan visat att han inte har någon framtid i TIK. Däremot har Kokko visat det.
Sv: Silly season 08/09
superfalle: Studera vad han faktiskt gör en match så ser du att han har många bra kvalitéer. Flera gånger mot Modo som jag kunde notera riktigt bra spelsekvenser av RJ. Sen syns det väl när han blir pucktittare det kan jag erkänna men han gör otroligt mycket i det tysta som många inte ser.
Han fick erkännande av Calle J i matchen mot Färjestad som "En klok, stabil och bra back".
Men du kanske är bättre än Calle J på hockey...
Han fick erkännande av Calle J i matchen mot Färjestad som "En klok, stabil och bra back".
Men du kanske är bättre än Calle J på hockey...
Sv: Silly season 08/09
Tycho: när var det Robin J visade att han var en bra spelare menar du.. var det mot luleå eller mot lindköping .. fast han var bra förra året med färjestad .. börje salming var ochså bra för några år sen...
Sv: Silly season 08/09
stoff: Om man ser till lön, tillgänglighet, lojalitet och kvalité tror jag att Styf är perfekt att förlänga med och bygga i en backstomme.
Jag ser inte att vi kan få samma kvalité för samma pengar någonstans.
Styf skulle lugnt gå in i minst 9 ES-lag på 6 backar. Troligen skulle han ha ganska bra chans även i de stora klubbarna HV, FBK och LHC.
Ta och kolla på de andar lagens backar och se att våra spelare inte är så dåliga. Man kan bli så blind på sina egna spelare eftersom man inte tittar på de andras spelare på samma vis.
Jag tycker det är bra med förlängngning iaf.
Jag ser inte att vi kan få samma kvalité för samma pengar någonstans.
Styf skulle lugnt gå in i minst 9 ES-lag på 6 backar. Troligen skulle han ha ganska bra chans även i de stora klubbarna HV, FBK och LHC.
Ta och kolla på de andar lagens backar och se att våra spelare inte är så dåliga. Man kan bli så blind på sina egna spelare eftersom man inte tittar på de andras spelare på samma vis.
Jag tycker det är bra med förlängngning iaf.
Sv: Silly season 08/09
Tycho: Känns inte som någon vidare stark backbesättning...
Men det beror väl på om man har tänkt värva backar till första linen, då är det väl ok...
Men det beror väl på om man har tänkt värva backar till första linen, då är det väl ok...
Sv: Silly season 08/09
Tycho: Jag tror också på den besättningen, till en grund. Sen tillkommer säkerligen en eller två backar till det. Anledningen till det är att jag inte tror att man bara vill ha 6 backar på kontrakt, blir en skadad så ligger man pyrt till om man bara har 6 stycken.
Sv: Silly season 08/09
Shadar Logoth: Men vad begär du att vi ska ha för lag? Styf är en bra ES-back som har en känsla för klubben. Vi kan inte ha 6 st förstaparsbackar!
Moe är lite den typen av back vi saknar, om han får upp tempot fullt ut.
RJ tycker jag ändå har visat att han är en bra spelare. Det han måste arbeta upp är vaksamheten i defensiv zon. Där spelar han ibland lite Alibi-hockey.
En förstärkning med en offensiv spelskicklig back är det jag vill ha + Moe när han är som bäst. Annars är inte Backarna så dåliga egentligen. Det har minst lika ofta varit forwards försvarsspel som inte funkat fast försvararna fått skiten.
Backe är kanske inte den stabila matchvinnarmålvakten... Även om han kan vara det ibland Men frågan är vilka alternativ vi har som är bättre?
Tycker ibland Backe och Liv måste vara tvillingar. De är så kolugna att de gör misstag pga att de aldrig stressar upp sig. Samtidigt är det lugnet som gör dem till bra målvakter...
Moe är lite den typen av back vi saknar, om han får upp tempot fullt ut.
RJ tycker jag ändå har visat att han är en bra spelare. Det han måste arbeta upp är vaksamheten i defensiv zon. Där spelar han ibland lite Alibi-hockey.
En förstärkning med en offensiv spelskicklig back är det jag vill ha + Moe när han är som bäst. Annars är inte Backarna så dåliga egentligen. Det har minst lika ofta varit forwards försvarsspel som inte funkat fast försvararna fått skiten.
Backe är kanske inte den stabila matchvinnarmålvakten... Även om han kan vara det ibland Men frågan är vilka alternativ vi har som är bättre?
Tycker ibland Backe och Liv måste vara tvillingar. De är så kolugna att de gör misstag pga att de aldrig stressar upp sig. Samtidigt är det lugnet som gör dem till bra målvakter...
Sv: Silly season 08/09
Baker: Bra att de förlänger me backlund så slipper vi spela Europacup nästa år....Styf är också ett framtidslöfte.
Sv: Silly season 08/09
McCarton: Stämmer bra det.
Känns som det kommer bli en grundbackbesättning med:
Lotvonen, Jonsson, Moe, Erixon, Styf, Lindström.
Sen hoppas jag på en förstärkning för förstalinen. Speltypen bör vara som Marttinen.
Kokko kan gå in som sista i backbesättningen då han har gjort en bra säsong så här långt. Men känner mig tveksam att Timrå vill förlänga... Vet inte varför... Bara en känsla...
Känns som det kommer bli en grundbackbesättning med:
Lotvonen, Jonsson, Moe, Erixon, Styf, Lindström.
Sen hoppas jag på en förstärkning för förstalinen. Speltypen bör vara som Marttinen.
Kokko kan gå in som sista i backbesättningen då han har gjort en bra säsong så här långt. Men känner mig tveksam att Timrå vill förlänga... Vet inte varför... Bara en känsla...
Sv: Silly season 08/09
Baker: Lotvonen och Jonsson är väl dom ända som har kontrakt för nästa säsong.
Sv: Silly season 08/09
Timrå IK hoppas få behålla Pär Styf och Johan Backlund.
Kent Norberg har inlett förhandlingar med Timråduon, nästa på tur är Kalle K...
Nu förstår jag varför det inte värvas några backar, man anser nog att man har en "suverän" backbesättning redan...
Kent Norberg har inlett förhandlingar med Timråduon, nästa på tur är Kalle K...
Nu förstår jag varför det inte värvas några backar, man anser nog att man har en "suverän" backbesättning redan...
Sv: Silly season 08/09
Jan-Axel Alavaara verkar vara på väg hem till ES.
Skule de vara nåt tror ni ?
Skule de vara nåt tror ni ?
Sv: Silly season 08/09
Fet-Ecke:
Jo då absolut klart jag gjorde men jag bara skrev vad jag tror ändå.
Jo då absolut klart jag gjorde men jag bara skrev vad jag tror ändå.
Sv: Silly season 08/09
Fet-Ecke:
Sundin spelar i Djurågrden nästa säsong om det blir Es.
Har svårt att se att han går till en annan ES klubb. Men man vet ju aldrig
Sundin spelar i Djurågrden nästa säsong om det blir Es.
Har svårt att se att han går till en annan ES klubb. Men man vet ju aldrig
Sv: Silly season 08/09
Hur tror ni det blir med den minsta av bröderna andersson? Finns det någon sanning i att han skulle vara påväg? Vad tror ni? Det hade varit kul tycker jag, för han verkar vara bra poängmässigt i Troja/ljungby med 33 Poäng på 24 matcher.
Sv: Silly season 08/09
timraw: Ett ganska säkert rykte , dock har ingen tidning fått nys om det ä men , både Nicholas Angell och Månssons kontrakt går ut ..
Talar för :
Har vart en del strul med han i Brynäs , om hot o.s.v ....
Vill nog gå till en större klubb......
Kommer från Njurunda , har familj här uppe.....
Hans kontrakt går ut...
Talar för :
Har vart en del strul med han i Brynäs , om hot o.s.v ....
Vill nog gå till en större klubb......
Kommer från Njurunda , har familj här uppe.....
Hans kontrakt går ut...
Sv: Silly season 08/09
timraw: De viskas väl lite här och där om Månsson, men egentligen inte mer om honom än om nån annan som kan tänkas vara aktuell... Han är dock precis den spelartyp vi behöver och är mer än välkommen.
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Min önskan är såklart att han kommer i form. Men om han fortsätter att göra en usel insats i 9 av 10 matcher så är min önskan att han lämnar klubben.
Men att döma av de 2 senaste matcherna så är han på rätt väg. Det har du rätt i. Hoppas att det håller i sig.
Men att döma av de 2 senaste matcherna så är han på rätt väg. Det har du rätt i. Hoppas att det håller i sig.
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Ser att många tror Månsson ska till laget. Inte mig emot, tycker han är en bra spelare. Är det ett hett ryckte? Har inte läst någonstans om det..
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Jag vill också vara med och leka!
Laget 08/09 (i bokstavsordning):
Målvakter, 2 st:
Backlund
Åkerlund
Backar, 8-9:
Erixon
Jonsson
Lindström
Lotvonen
Moe
Styf
In: Finne
In: Strålman
Ev. ut: Kokko
Ut: Koskinen
Forwards, 14-15:
E. Andersson
J. Andersson
Axelsson
Hahl
Hedström
Johansson
Lander
Pyörälä
Pärssinen
Pääjärvi-Svensson
Regin
Sundh
In: Månsson
In: Nordgren
Ev. ut: Hynning
Ut: Carlsson
Ut: Svensson
Ut: Tenkrat
Laget 08/09 (i bokstavsordning):
Målvakter, 2 st:
Backlund
Åkerlund
Backar, 8-9:
Erixon
Jonsson
Lindström
Lotvonen
Moe
Styf
In: Finne
In: Strålman
Ev. ut: Kokko
Ut: Koskinen
Forwards, 14-15:
E. Andersson
J. Andersson
Axelsson
Hahl
Hedström
Johansson
Lander
Pyörälä
Pärssinen
Pääjärvi-Svensson
Regin
Sundh
In: Månsson
In: Nordgren
Ev. ut: Hynning
Ut: Carlsson
Ut: Svensson
Ut: Tenkrat
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Jaha , du trodde jag menade att vi skulle sparka han NU???
NEJ inte det eftersom denna tråd handlar om hur laget ska byggas efter DENNA säsong ... hoppas att du förstår..
NEJ inte det eftersom denna tråd handlar om hur laget ska byggas efter DENNA säsong ... hoppas att du förstår..
Sv: Silly season 08/09
Bergius: Jonte är på väg mot formen så det är nog mer ett önsketänkande fån din sida.
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Jag tycker att Tenkrat ska få stanna säsongen ut och få en sista chans att anpassa sig till laget.
Hynning däremot går ju på A-Kassa kan man ju säga, ligger hemma, spelar nån match och får massor med pengar. Han ska vi säga upp.
Hynning däremot går ju på A-Kassa kan man ju säga, ligger hemma, spelar nån match och får massor med pengar. Han ska vi säga upp.
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Och att sparka Hynning vore omoraliskt! I Timrå tar vi vårat ansvar och fullföljer ingångna avtal och gör rätt för oss, grabben är ju för fan skadad! Då lämnar man inte honom i sticket! Då ställer man upp och betalar rehabiliteringen så att han kan tillfriskna!
Därmed basta.
Därmed basta.
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Finns ingen anledning att sparka honom. Det vore helidiotiskt! Där har vi ett sparkapital inför slutspelet!
Sv: Silly season 08/09
Jensen_12:
Okej jag överdrev , var lite sur på han efter igår ...
Men det viktigaste är att två överbetalda lämnar !!
Petr Tenkrat - Törs han sparka ??
Fredrik Hynning - Någon som vet ifall Nubben törs sparka han??
Okej jag överdrev , var lite sur på han efter igår ...
Men det viktigaste är att två överbetalda lämnar !!
Petr Tenkrat - Törs han sparka ??
Fredrik Hynning - Någon som vet ifall Nubben törs sparka han??
Sv: Silly season 08/09
TIKEUNDERBART: Jag menade bara att han kommer få inleda säsongen i Timrå IK och inte lånas ut till Sundsvall Hockey. Jag tycker Oskar är mogen nu att steget upp i eliten. Han har producerat i både J20 och i IFSH. Nu är han redo att ta nästa steg i karriären.
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Du måste vara den största pesimist jag sett.
"Svensson aldrig poäng , även fast han får frilägen."
Antagligen tänker du bara på igår då Krizan är skicklig och läser avslutet, det är inte svenssons fel.
"R.Jonsson ES sämsta back."
Han är väl inte någon Janne Niskala, men jag tycker som många andra säger - att han blir bättre för var dag som går.
Lär dig att se saker på andra sätt. Alla har dåliga matcher, alla har oflyt.
"Svensson aldrig poäng , även fast han får frilägen."
Antagligen tänker du bara på igår då Krizan är skicklig och läser avslutet, det är inte svenssons fel.
"R.Jonsson ES sämsta back."
Han är väl inte någon Janne Niskala, men jag tycker som många andra säger - att han blir bättre för var dag som går.
Lär dig att se saker på andra sätt. Alla har dåliga matcher, alla har oflyt.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Oskar Johansson - får träna fys stenhårt i sommar med farsan Thord och erbjuds ett A-lagskontrakt inför nästa säsong. Kommer kliva in och ta för sig i Elitserien.
Träna hårt i sommar lär han ska göra, men a-lagskontrakt det har han redan, kanske går ut efter denna säsong dock, det låter jag vara osagt.
Träna hårt i sommar lär han ska göra, men a-lagskontrakt det har han redan, kanske går ut efter denna säsong dock, det låter jag vara osagt.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Du har tre fel.
Hynning kvar, Johansson inget kontrakt erbjudande, Styf vetefan om han blir kvar iofs kanske hans familjesiuation gör att han väljer tryggheten men jag tror han kanske är sugen på ett utlandsäventyr?!?!
Hynning kvar, Johansson inget kontrakt erbjudande, Styf vetefan om han blir kvar iofs kanske hans familjesiuation gör att han väljer tryggheten men jag tror han kanske är sugen på ett utlandsäventyr?!?!
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Johan backlund kommer att stanna kvar i Timrå IK!
Hynning kommer mkt riktigt inte bli kvar. Han börjar om i Allsvenskan och skriver på för antingen AIK eller Rögle.
Axelsson - stor potential, kommer växa in i kostymen mer och mer, en förhållandevis billig lösning och han stannar kvar ytterligare en säsong.
Björn Svensson - stannar kvar i Timrå IK eftersom även lillebrorsan Magnus Pääjärvi-Svensson gör det och agenten är som bekant deras käre far Gunnar Svensson, en mkt god vän till Nubben som även tipsade om Peter Regin.
Robin Jonsson - blir med allra största säkerhet kvar i organisationen eftersom Nubben inte vill ge upp honom än. Kommer mer och mer och får en säsong till på sig att bevisa sin potential.
Tenkrat - sticker hem till Tjeckien.
Oskar Johansson - får träna fys stenhårt i sommar med farsan Thord och erbjuds ett A-lagskontrakt inför nästa säsong. Kommer kliva in och ta för sig i Elitserien.
Koskinen - kör en vinter till med prestationsbaserad lön, karln är i sitt livs form och har varit nästintill felfri denna säsong.
Styf - laddar om för en sista vargavinter i rödvitt innan nya uppgifter väntar inom organisationen.
Robban Carlsson - lägger av.
Hynning kommer mkt riktigt inte bli kvar. Han börjar om i Allsvenskan och skriver på för antingen AIK eller Rögle.
Axelsson - stor potential, kommer växa in i kostymen mer och mer, en förhållandevis billig lösning och han stannar kvar ytterligare en säsong.
Björn Svensson - stannar kvar i Timrå IK eftersom även lillebrorsan Magnus Pääjärvi-Svensson gör det och agenten är som bekant deras käre far Gunnar Svensson, en mkt god vän till Nubben som även tipsade om Peter Regin.
Robin Jonsson - blir med allra största säkerhet kvar i organisationen eftersom Nubben inte vill ge upp honom än. Kommer mer och mer och får en säsong till på sig att bevisa sin potential.
Tenkrat - sticker hem till Tjeckien.
Oskar Johansson - får träna fys stenhårt i sommar med farsan Thord och erbjuds ett A-lagskontrakt inför nästa säsong. Kommer kliva in och ta för sig i Elitserien.
Koskinen - kör en vinter till med prestationsbaserad lön, karln är i sitt livs form och har varit nästintill felfri denna säsong.
Styf - laddar om för en sista vargavinter i rödvitt innan nya uppgifter väntar inom organisationen.
Robban Carlsson - lägger av.
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Backlund tror jag inte vill lämna för NHL. Hynning kan troligtvis lämna ja. Styf kan jag gå med på. Svensson får gärna stanna men jag tror inte det. Jonsson vill jag ha kvar, han har blivit bättre och bättre. Tenkrat kan vi släppa och lägga pengarna på nåt bättre. O.Johansson har deltagit, så sen som igår, han lär finnas i truppen men gissar på att han blir utlånad till Sundsvall. Koskinen / Carlsson gissar jag på gör sin sista säsong.
Sv: Silly season 08/09
Johan Backlund -NHL
Hynning - Sparkad P.G.A Skador inga poäng...
Axelsson - Sparkad håller inte klassen Ojämn.
Styf - ES segaste.
Svensson aldrig poäng , även fast han får frilägen.
R.Jonsson ES sämsta back.
Tenkrat NHL , hög lön inga poäng.
O.Johansson ??? har han äns spelat ngn match??
Koskinen / Carlsson --- Har tjänat länge men måste inse att åldern är för hög 36 år,...
Hynning - Sparkad P.G.A Skador inga poäng...
Axelsson - Sparkad håller inte klassen Ojämn.
Styf - ES segaste.
Svensson aldrig poäng , även fast han får frilägen.
R.Jonsson ES sämsta back.
Tenkrat NHL , hög lön inga poäng.
O.Johansson ??? har han äns spelat ngn match??
Koskinen / Carlsson --- Har tjänat länge men måste inse att åldern är för hög 36 år,...
Sv: Silly season 08/09
Jag skulle bli glad om vi värvar lite svenska talanger och RIGHTARE_!!!!
För fan enda laget i ES som bara har en RIGHTARE som forward och han har inte impat på mig .....
Nästa års lag...
Ny målvakt ......
RESERV Åkerlund
Backar
1 Lindström NY
2 Lotvonen NY
3 Moe Kokko
Reserv Erixon
FORWARDS 1
Pyörälä Hahl Pärssinen
2
Hedström NY Nordgren
3
J.Andersson Regin Månsson
4
M.Backlund Figren Päjäärvi (HET KEDJA!)
Ej förnyat //Sparkas---- R.Carlsson , Koskinen båda slutar , Tenkrat hög lön inga mål..
R.Jonsson SUGER , Axelsson , Sundh , Svensson,Styf,Hynning.Oskar Johansson,
För fan enda laget i ES som bara har en RIGHTARE som forward och han har inte impat på mig .....
Nästa års lag...
Ny målvakt ......
RESERV Åkerlund
Backar
1 Lindström NY
2 Lotvonen NY
3 Moe Kokko
Reserv Erixon
FORWARDS 1
Pyörälä Hahl Pärssinen
2
Hedström NY Nordgren
3
J.Andersson Regin Månsson
4
M.Backlund Figren Päjäärvi (HET KEDJA!)
Ej förnyat //Sparkas---- R.Carlsson , Koskinen båda slutar , Tenkrat hög lön inga mål..
R.Jonsson SUGER , Axelsson , Sundh , Svensson,Styf,Hynning.Oskar Johansson,
Sv: Silly season 08/09
Dream Team: Slutet av artikeln gör mig dj..ligt glad! Att Hahl är en av de bästa spelarna i ES visste vi ju redan!
Sv: Silly season 08/09
fighter: Ja det krävs att han spelar så. Från igår och framåt.
Ska bli väldigt intressant att följa honom imorgon i derbyt.
Ska bli väldigt intressant att följa honom imorgon i derbyt.
Sv: Silly season 08/09
Dream Team: Äntligen skriver Nyström nåt som är vettigt att läsa
annars ger jag inte mycket för herr Nyström.
Härligt att läsa jontes kommentarer i sundsvallarn,att han vill spela
som den gamla jonte nämligen att vara obekväm att möta
det behövs verkligen att han spelar på det sättet
inte minst i ett ev.slutspel.
annars ger jag inte mycket för herr Nyström.
Härligt att läsa jontes kommentarer i sundsvallarn,att han vill spela
som den gamla jonte nämligen att vara obekväm att möta
det behövs verkligen att han spelar på det sättet
inte minst i ett ev.slutspel.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Spekulationerna gällande Riku Hahl torde nu vara i färd med att ta fart på riktigt. Saxat ur Expressen,se:
"Riku Hahl är skolad att svara artigt och icke-kontroversiellt, han är helt enkelt lite tråkig att intervjua, det blir intressant först i slutet av vårt samtal när han sänker garden.
I förbigående frågar jag om supportrar i stan legat på honom om ett nytt kontrakt.
– Jag får se vad Timo gör, svarade Riku.
Han menade alltså Pärssinen, som just förklarat att han vill stanna i Timrå."
Looking good I´d say...
"Riku Hahl är skolad att svara artigt och icke-kontroversiellt, han är helt enkelt lite tråkig att intervjua, det blir intressant först i slutet av vårt samtal när han sänker garden.
I förbigående frågar jag om supportrar i stan legat på honom om ett nytt kontrakt.
– Jag får se vad Timo gör, svarade Riku.
Han menade alltså Pärssinen, som just förklarat att han vill stanna i Timrå."
Looking good I´d say...
« Föregående · 964637 · Nästa »