Silly season 08/09
« Föregående · 954248 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
El Maco: Jisses det hade jag helt förträngt! Men nu när du säger det så....men det är väl i sådana fall undantaget som bekräftar regeln i sådana fall.
Sv: Silly season 08/09
AndersN: Du har skrivit 26 inlägg sedan i lördags. Du skulle lätt hinna med min blogg kan jag säga.
Du började resonemanget med att kalla dig själv realist och de som inte trodde som du var ungefär människor som som levde i en slags illusion på något sätt som hade för höga tankar om Timrå. Det är det jag har stört mig på då jag menar att realismen idagsläget talar för att de stannar.
Du började resonemanget med att kalla dig själv realist och de som inte trodde som du var ungefär människor som som levde i en slags illusion på något sätt som hade för höga tankar om Timrå. Det är det jag har stört mig på då jag menar att realismen idagsläget talar för att de stannar.
Sv: Silly season 08/09
JimmyH: Efter att ha läst ikapp tråden kan vi konstatera att realism, enligt de nästan provocerande objektiva modoliderna + Helg-Anders, är att våra stjärnor är själlösa horor som blott spelar hos oss tills ett drägligt erbjudande dyker upp. Alla som inte skriver under på detta faktum - samt underrubrikerna 'Timrå är en skitklubb' och 'Modo är alltid bättre än Timrå oavsett tabelläge för vi kommer från Örnsköldsvik' - är patetiska tallefjantar.
Jag tycker personligen att det tyder på stor omsorg om sina medmänniskor att dessa modolider kommer hit och vill upplysa oss om läget här i världen. Jag suger åt mig som en svamp, och tycker inte alls att deras vilja att debattera enligt ovanstående får dem att framstå som mentalt underutvecklade. Jag tycker ni andra ska göra samma sak. Dom vill ju bara hjälpa oss!!1
Jag tycker personligen att det tyder på stor omsorg om sina medmänniskor att dessa modolider kommer hit och vill upplysa oss om läget här i världen. Jag suger åt mig som en svamp, och tycker inte alls att deras vilja att debattera enligt ovanstående får dem att framstå som mentalt underutvecklade. Jag tycker ni andra ska göra samma sak. Dom vill ju bara hjälpa oss!!1
Sv: Silly season 08/09
rödovithockeydy: är du så jävla snål så du inte kan köpa skivan för 50spänn?? då är det skrämmande,jag hoppas att ingen som köper lägger ut den för nerladdning.
jag ska ladda ner den lagligt,o det sista jag gör är dela ut den.
jag ska ladda ner den lagligt,o det sista jag gör är dela ut den.
Sv: Silly season 08/09
rödovithockey: ber dig så hemskt mycket om ursäkt. jag menade nectis,jag svarade på fel inlägg,det var inte meningen,men du förstår säkert vad jag menade,vi ska stötta klubben.
Sv: Silly season 08/09
Ambroo: Alltså era diskutioner måste vara dom dummaste någonsin, Alla har vi olika åsikter och alla ni sitter och skriver att "den andra ha fel du tror att du vet så mycket". jag menar, come on, det är ju bara spekulationer, varför bli så griniga? Och att det är orelistiskt att dom skulle lämna Timrå för en annan klubb är bland det dummaste jag hört, Ingen vet om du vill prova på nått nytt, utvecklas vidare i ett annat lag eller om dom kanske har en familj som inte trivs. Sluta tjabbla om det där nu för det enda ni sitter och eltar är era egna åsikter/spekulationer.
Sv: Silly season 08/09
Bettman: Vad f-n vet du om det? Kolla upp fakta först. Ambroo är vattentät och det är även jag när jag öppnar käften! Pärssinen kommer stanna kvar i Timrå IK.
Jag skall vandra ifrån Sundsvall till E.ON Arena iförd Modo-tröja ifall karln lämnar Timrå.
Skriv upp det!
Jag skall vandra ifrån Sundsvall till E.ON Arena iförd Modo-tröja ifall karln lämnar Timrå.
Skriv upp det!
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Hohohohohoooo.... såna där jobbiga uttalanden som internet aldrig glömmer. Hoppas du slipper vandra dock.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: De är bra att du är säker på att Pärssinen stannar, men hur är det egentligen med Hahl ?
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Men snackade vi inte om Hahl också? Och även om Pärssinen själv har pissat det i snön så är det ju fan inte säkert, många saker kan komma att vägas in.
Sv: Silly season 08/09
El Maco: Ja ett diskutions forum på internet går väl ut på att diskutera, inte på att försöka krossa den andres åsikt och svära som när man bråkade om vems pappa som var starkast på lekis.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon:
Jag skall vandra ifrån Sundsvall till E.ON Arena iförd Modo-tröja ifall karln lämnar Timrå.
Skriv upp det!
Snacka om att skämma ut sig
Personligen skulle jag hellre gå naken
Jag skall vandra ifrån Sundsvall till E.ON Arena iförd Modo-tröja ifall karln lämnar Timrå.
Skriv upp det!
Snacka om att skämma ut sig
Personligen skulle jag hellre gå naken
Sv: Silly season 08/09
Bettman: Njae, det dummaste som jag har skrivit tror jag knappast att det är, men du däremot är hyfsat fel ute om vi ska göra en liknelse. Att ifrågasätta och ha egna åsikter är en del.
Vart har jag skrivit om den orealismen? Jag skriver heller inte att jag vet, men att Riku Hahl och Timo Pärssinen är de sista man prioriterar bort känns väl tämligen solklart, eller hur?
Vart har jag skrivit om den orealismen? Jag skriver heller inte att jag vet, men att Riku Hahl och Timo Pärssinen är de sista man prioriterar bort känns väl tämligen solklart, eller hur?
Sv: Silly season 08/09
Bettman: Jag tycker att det är starka forumpoäng för att komma in i en debatt och inleda inlägget genom att kalla diskussionen dum och onödig för att avsluta med en brandfackla och deklarera att inte tycka som han själv gör "är bland det dummaste jag hört"
Sv: Silly season 08/09
Snoop: Hahl kan mycket väl försvinna och nu måste jag även lägga till Ryssland som tänkbar klubbadress till mina tidigare uttalanden om att enbart ett envägskontrakt i ett hyfsat NHL-lag skulle kunna få att lämna Medelpad och rödvitt.
Skillnaden ligger i att Riku inte har några barn att ta hänsyn till utan bara en flickvän och sina hundar.
Om då Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Lada Togliatti, Torpedo Yaroslavl, Neftekhimik Nizhnekamsk eller Avangard Omsk kommer med ett drömbud så kan vi säga, Goodnight sweetheart goodnight!
Tycker det verkar lite skumt att han inte heller redan nu vill förlänga med Timrå IK, det tyder på att hans agent givit honom indikationer på att det dykt upp ett flertal intressanta klubbar som förhört sig om hans tjänster.
Skillnaden ligger i att Riku inte har några barn att ta hänsyn till utan bara en flickvän och sina hundar.
Om då Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Lada Togliatti, Torpedo Yaroslavl, Neftekhimik Nizhnekamsk eller Avangard Omsk kommer med ett drömbud så kan vi säga, Goodnight sweetheart goodnight!
Tycker det verkar lite skumt att han inte heller redan nu vill förlänga med Timrå IK, det tyder på att hans agent givit honom indikationer på att det dykt upp ett flertal intressanta klubbar som förhört sig om hans tjänster.
Sv: Silly season 08/09
Tvåtallar: Gör du mig sällskap då? Jag står för vartenda ord jag sagt och jag kommer kontakta Henning Johannesson på ST-TV också ifall det skulle aktualiseras att jag måste ta en rask fotvandring ifrån Stora Torget till E.ON Arena och be honom föreviga det hela till ett bildspel på Internet och ett webb-reportage där ni får ta del utav spektaklet!
Vad är utsikterna på att just DU dyker upp? Tycker det luktar lite Lars Göran Göthe-varning över ditt uttalande om att springa näck.
Vad är utsikterna på att just DU dyker upp? Tycker det luktar lite Lars Göran Göthe-varning över ditt uttalande om att springa näck.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon:
Att göra de du beskriver är att tortera sig själv så enormt. Att jag kan inte komma på nåt värre. Tänkte när jag såg din text. Jag tror hellre att jag skulle springa naken samma sträcka
Att göra de du beskriver är att tortera sig själv så enormt. Att jag kan inte komma på nåt värre. Tänkte när jag såg din text. Jag tror hellre att jag skulle springa naken samma sträcka
Sv: Silly season 08/09
Tvåtallar: Jag sasamma om Jonathan Hedström med skillnaden att fotvandringen skulle utgå ifrån Kovland och att jag då skulle ha en FBK-tröja. Jag slapp den gången och jag utgår ifrån att jag även slipper denna gång. Men skulle det osannolika inträffa att Pärssinen flyktar så tar jag konsekvenserna utav detta.
Jag är jävligt allergisk mot människor som tummar sina löften och sedan skiter det i hela. Jag tillhör den där ädla kategorin utav människor att för mig räcker det med ett handslag.
Och för min egna trovärdighet är det inte lönt att smita undan. Därför gör jag detta även om det skulle bära mig emot nåt fruktansvärt. Skulle jag göra en sådan här PR-grej så skulle folk som inte känner mig få se att det inte bara är käften och bakhälarna på mig.
Jag är jävligt allergisk mot människor som tummar sina löften och sedan skiter det i hela. Jag tillhör den där ädla kategorin utav människor att för mig räcker det med ett handslag.
Och för min egna trovärdighet är det inte lönt att smita undan. Därför gör jag detta även om det skulle bära mig emot nåt fruktansvärt. Skulle jag göra en sådan här PR-grej så skulle folk som inte känner mig få se att det inte bara är käften och bakhälarna på mig.
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Okej, då är det bara att passa åp att njuta då att vi har en sån bra hockeyspelare, hans landslagsmeriter är ju inte dålig så vi ska vara glad att vi just nu har en sådan fantastisk hockeyspelare :)
Sv: Silly season 08/09
Snoop: Och skulle han mot alla odds lämna så har vi ju Gordons vandring och bildspel att se fram emot
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Grejen är väl att du går ut med den sortens löften en dag i december, när mer än halva säsongen är kvar och bara går på några lösa indicier, för att sedan börja vackla lite lätt någon dag efteråt. Ytterst få förutom kanske friskan och några Örnsköldsviksrat kommer bry sig om du tar den där promenaden eller inte.
Poängen är att det är ganska svårt att sia om silly season vid den här tiden av året.
Poängen är att det är ganska svårt att sia om silly season vid den här tiden av året.
Sv: Silly season 08/09
Knylan: Minns att vad jag sa i bussen hem ifrån Luleå i slutspelet -03? En packad Göthe skulle visst slå följe och göra samma sak. Men när fredagskvällen kom var jag ensam på räcket!
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon:
Jag skall åka opp själv till dig och se på när du gör det. åker gärna 40 mil till Sundsvall för din skull Ernie =)
Jag skall åka opp själv till dig och se på när du gör det. åker gärna 40 mil till Sundsvall för din skull Ernie =)
Sv: Silly season 08/09
mattias - 74: Goretex-kängor, pasta, vatten, snus och god sömn är hemligheten bakom att orka lova en sådan där sak! Jag må ha spensliga överarmar men jag har grym benstomme byggd på mjölk och trapprusher =)
Sv: Silly season 08/09
mattias - 74: Jag bor ju i Timrå, 3km ifrån hallen. Så det är lugnt! Mitt löfte består av en enkel fotvandring från Stora Torget till E.ON Arena utifall Pärssinen flyktar, någonting annat har jag inte sagt.
Sv: Silly season 08/09
Bissett19: Nej där har du faktiskt fel. Om alla vore lika renhåriga som mig vore det ingen sak här i världen.
Sv: Silly season 08/09
El Maco: Haha det där inlägget tar jag på både som en gnutta allvar och en stor portion själv ironi, sånt däremot kan jag inte få nog av, folk som vet att det är inte fy skam att skoja med sig själv och ord.
Sv: Silly season 08/09
Laget jag vill se nästa år!
Pärssinen Hahl Mika.P
back - back ?
Hedström Regin Tenkrat
Angell Lindström
Hynning J.Andersson - Nordgren
Lotvonen -
Månsson - ? - A. Axelsson
Extra Pääjäärvi - Lander
Nyförvärv
Nicholas Angell - Brynäs IF Kontraktslös efter denna säsong
Mathias Månsson - Brynäs IF Kontraktslös efter denna säsong
Niklas Nordgren Rapperswill Jona - Kontraktslös efter denna säsong
Lämnar (Hoppas)
_________________________________________________
Petri Kokko
Kalle Koskinen Dessa tre hoppas jag mest ska sluta.
Robert Carlsson
________________________________________________
Erik Andersson
Magnus Åkerlund
Robin Jonsson
Pärssinen Hahl Mika.P
back - back ?
Hedström Regin Tenkrat
Angell Lindström
Hynning J.Andersson - Nordgren
Lotvonen -
Månsson - ? - A. Axelsson
Extra Pääjäärvi - Lander
Nyförvärv
Nicholas Angell - Brynäs IF Kontraktslös efter denna säsong
Mathias Månsson - Brynäs IF Kontraktslös efter denna säsong
Niklas Nordgren Rapperswill Jona - Kontraktslös efter denna säsong
Lämnar (Hoppas)
_________________________________________________
Petri Kokko
Kalle Koskinen Dessa tre hoppas jag mest ska sluta.
Robert Carlsson
________________________________________________
Erik Andersson
Magnus Åkerlund
Robin Jonsson
Sv: Silly season 08/09
Mackelito:
Håller med dig förutom att E. Andersson ska lämna. Grym i bp tillsammans med brorsan och kommer att utvecklas. Sedan tror jag inte Månsson är auktuell. Har lite problem vid sidan av isen, och det tror jag inte man vill ha i Tik. Men visst!! Angell och en back till i samma kaliber behöver vi definitivt och jag tror att Styf håller också..
Håller med dig förutom att E. Andersson ska lämna. Grym i bp tillsammans med brorsan och kommer att utvecklas. Sedan tror jag inte Månsson är auktuell. Har lite problem vid sidan av isen, och det tror jag inte man vill ha i Tik. Men visst!! Angell och en back till i samma kaliber behöver vi definitivt och jag tror att Styf håller också..
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Sundh då tycker Du inte han håller måttet?..honom vill jag inte avfärda i Tik för spelare med den skridskoåkningen som bara nyss fyllt 21 ser jag utvecklig i o gillar honom även om han saknar en del i teknikdelen o puckbehandling..
Hoppas det lossnar för Oscar fter juluppehållet iallafall..
Månsson är bra som spelare men verkar vara en lite obalanserad person också... sett till händelser både på o utanför hockeyrinken..
Hoppas det lossnar för Oscar fter juluppehållet iallafall..
Månsson är bra som spelare men verkar vara en lite obalanserad person också... sett till händelser både på o utanför hockeyrinken..
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: Bara dumt att du vill att Erik Andersson ska lämna, han och Johan är bland dom allra bästa i box play tillsammans. Robin Jonsson vill jag inte heller hålla med om.
Sv: Silly season 08/09
Mackelito: "Lämnar (Hoppas)
_________________________________________________
Petri Kokko
Kalle Koskinen Dessa tre hoppas jag mest ska sluta.
Robert Carlsson"
Varför Kokko? Jag tycker han varit en av de bättre backarna denna säsong, börjar dock bli lite gammal. Koskinen är inte heller så dålig enligt mig, klart han har gått bort sig någon gång men det gör alla.
_________________________________________________
Petri Kokko
Kalle Koskinen Dessa tre hoppas jag mest ska sluta.
Robert Carlsson"
Varför Kokko? Jag tycker han varit en av de bättre backarna denna säsong, börjar dock bli lite gammal. Koskinen är inte heller så dålig enligt mig, klart han har gått bort sig någon gång men det gör alla.
Sv: Silly season 08/09
Jensen_12: Instämmer i det du skriver, Kokko gör väldigt sällan bort sig och har jämn nivå numera. När det Kalle samma där, bara han får vara skadefri vill säga.
Sv: Silly season 08/09
Jensen_12:
Tycker att det känns en aniiiing tidigt att spekulera vilka som skall vara kvar eller inte nästa säsong.
Tycker att det känns en aniiiing tidigt att spekulera vilka som skall vara kvar eller inte nästa säsong.
Sv: Silly season 08/09
Per HApps: Nä nä, det kan det inte vara. Det är nu Nubben måste skriva nya kontrakt med dom han absolut vill ha kvar, så att det blir lite lugn och ro.
Sv: Silly season 08/09
Per HApps: Självklart är det tidigt, men hittills tycker jag att Kokko varit en av dom bästa backarna, om inte den bästa.
Sv: Silly season 08/09
Mathias: Robin har blivit bättre på slutet tycker jag och tror och hoppas att han kommer att växa. Kalle var kass sist men han kan, det har han visat
Sv: Silly season 08/09
73Sjöbba: Kokko har varit riktigt bra den här säsongen, om inte våran bäste back så alla fall nära. Erik Andersson har haft lite oflyt med skador han ska nog ha en till säsong på sig för där finns det mycket att hämta. Robert Carlsson får spela i Timrå tills han blir pensioner, den inställningen som han har'är ett föredömme för alla spelare både unga och gamla.
« Föregående · 954248 · Nästa »