Silly season 08/09
« Föregående · 979855 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season 08/09
spud: Blir inte förvånad om DIF jobbet går till Kentas brorsa...Challe blir kvar!
Sv: Silly season 08/09
TIKbiff: Ja tycker att det är kanon ja med Styfen kvar. Svensson, Svensson, Lander och Styf är riktigt bra påskrifter. Visst fasiken är det stor laddning potential för framtiden och en dos rättlärig tro på ett bräde. SKÅL som man säger i Småland. Apropå Småland, så skulle han gärna få glida in och styra upp HS-skutan med klassiskt smålandsinlägg som ingjuter mod i alla som vacklar i sin tro.
Sv: Silly season 08/09
Skönt med Styfen! Hans timråhjärta behövs sannerligen i vårt sargade lagbygge. Gött mos, som man säger i götet.
Sv: Silly season 08/09
Bragd-Birger: För att få slut på alla ihärdiga rykten kan jag också dementera att jag skulle vara klar som förstärkning för DIF-fans nästa säsong. Ja, jag har varit i kontakt med dom eftersom dom behövde stärka upp klacken på Globen men framförallt jagar dom gifitga pennor på internet. BB, JimmyH, DreamTeam med flera kan nog ligga i farosonen för ett övertalningsförsök. Turn them down :-)
Sv: Silly season 08/09
T T: Ett klockrent förslag på min ära ifrån din sida. Hans namn dök upp i mitt huvud inatt faktiskt när jag filosoferade mig framåt i gryningen. Den mannen har en oslagbar blick för spelet och vet vad som krävs för att nå långt. Det är "Nubben-klass" över den karln. Men problemet är väl att vi kan matcha hans löneersättningsnivå ifrån Detroit.
Men drömma kan man ju alltid få göra, det kostar ingenting!
Men drömma kan man ju alltid få göra, det kostar ingenting!
Sv: Silly season 08/09
Tvåtallar: Det kan du bara drömma vidare om. Något besked ifrån Hahl kommer vi inte få förrän under sensommaren. Han blir årets följetong i medierna. Ryssland, Schweiz, Tyskland, NHL eller rent utav en förlängning? Hans agent Pulliainen kommer ha det riktigt svettigt och kommer knappt att få någon semester alls.
Sv: Silly season 08/09
T T:
"Var vi inte överens om att det är MSP som gäller?"
Nä, här i Matfors kallar vi honom för PMS
"Var vi inte överens om att det är MSP som gäller?"
Nä, här i Matfors kallar vi honom för PMS
Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Förstår inte varför alla är så byxis inför tanken på att Hahl drar. Han är bra, inte tu talat om annat. Han har en förmåga att leda sin femma, hålla i pucken och liksom ta kommandot över vad som ska ske ute på banan. Det är en jävligt cool egenskap. Hade han haft nästa coola egenskap - förmågan att snabbt och koncist omsätta detta i livsfarligt offensivt spel hade han briljerat i NHL. Nu har han inte det. Inte så att han saknar playmaker-egenskaper, absolut inte. Men jag får ibland känslan när jag ser honom att han är lite ett offer för några andra, onödigt starka egenskaper.
Sv: Silly season 08/09
Fortsätter på 'förstår inte'-spåret. Varför prompt en flashig snubbe som sportchef? I min värld är sportchefer några av de tråkigaste människorna - utåt sett - som står att finna. Dom smyger runt i kalla ishallar, sitter rödögda med en telefon i örat klockan halv tre på morgonen lokal tid och sörplar tänderna ljusbruna av pappmuggskaffe. Pluspoäng för LP-skivsstora fläckar (så kallade 'sportchefsplattor') på skjortan en timme efter morgonduschen.
Så: glöm alla snajdare av Mats Näslund-kaliber. Go dirty. Tänk högt hårfäste redan på treans klassfoto. Tänk tveksam fjunmustasch och love handles. Tänk: sportchef.
Så: glöm alla snajdare av Mats Näslund-kaliber. Go dirty. Tänk högt hårfäste redan på treans klassfoto. Tänk tveksam fjunmustasch och love handles. Tänk: sportchef.
Sv: Silly season 08/09
uhahl: Men nu startade du ett onödigt rykte också :P
Från eurohockey.net
Rykte Nils Ekman (F) Khimik Mytischny Unknown
Från eurohockey.net
Rykte Nils Ekman (F) Khimik Mytischny Unknown
Sv: Silly season 08/09
bäver:
Kanske denna skulle platsa?
Hoppa han från -----gren
Men det kanske bara skulle leda till nya skador...
Kanske denna skulle platsa?
Hoppa han från -----gren
Men det kanske bara skulle leda till nya skador...
Sv: Silly season 08/09
73Sjöbba:
Och jag hittade en "modolid" med timråförflutet... Kan det vara Wargen
Och jag hittade en "modolid" med timråförflutet... Kan det vara Wargen
Sv: Silly season 08/09
bisterfinnen: Ja, nu blickar vi framåt, härligt att ta del av ditt passionerade engagemang för Sveriges vackraste idrottsförening! Se till att finnas på läktaren mot LHC den 14:e då marschen mot upprättelse startar. Å du, tänk när denna upprättelse når sin kulmen, när vi smiskar Modo ur slutspelet...:-)
Sv: Silly season 08/09
mikenomad: Måste bara understryka denna mening hämtad ur länken "Vilka är Timrå IK" här bredvid:
"Njurunda SK - Medelpads egentliga stolthet."
Men det stod väl redan klart för de flesta antar jag....
"Njurunda SK - Medelpads egentliga stolthet."
Men det stod väl redan klart för de flesta antar jag....
Sv: Silly season 08/09
mikenomad: En alldeles lusande krönika ;-) Skulle vara intressant att höra hur det resoneras kring klubbens juniorlag inför den kommande säsongen.
Sv: Silly season 08/09
Tycho:
Frågan är ju om intresset är ömsesidigt. Jag ska ta på mig en hjälm och gå till krogkön och fråga honom.
Frågan är ju om intresset är ömsesidigt. Jag ska ta på mig en hjälm och gå till krogkön och fråga honom.
Sv: Silly season 08/09
Är inte Jimmie en man för oss?
Länkar:
http://www.expressen.se/sport/ishockey/elitserien/1.1035531/jimmie-olvestad-oppnar-for-klubbyte
http://www.expressen.se/sport/ishockey/elitserien/1.1035531/jimmie-olvestad-oppnar-for-klubbyte
Sv: Silly season 08/09
NIssEn: Han är en man för samtliga klubbar. Finns inte många av hans kaliber i Elitserien
Sv: Silly season 08/09
NIssEn: Det tycker jag definitivt. En lagomt oöm spelare som alltid sätter laget först och som verkligen går till jobbet varje dag. Det är just såna karaktärer som saknas i dagens TIK.
Sv: Silly season 08/09
Konceptet: *svälj*... Nu höll jag på att sätta i halsen på allvar här. Jag fick för mig att du menade Nisse Ekman när det istället var Jimmy Ölvestad, men som tur var hade jag fel. Ja och nej, får väl följdkommentaren bli. Ja, på "Mr. Nobrain" Ekman, alltså. Det finns inte många spelare som gladeligen kör över målvakter närhelst det bjuds tillfälle. Ölvestad, å andra sidan, är med sin attityd till spelet mer än välkommen.
Sv: Silly season 08/09
Dream Team: Fast samtidigt ska det nog mycket till innan Mr Ölvestad lämnar Djurgården. Har riktigt svårt att se honom lira i en annan klubb än Djurgården.
Det är inte varje dag man blandar ihop herr Ekman och Herr Ölvestad:-)
Du får skylla på den sena eftermiddagen
Det är inte varje dag man blandar ihop herr Ekman och Herr Ölvestad:-)
Du får skylla på den sena eftermiddagen
Sv: Silly season 08/09
Dream Team: Nisse Ekman är riktigt, riktigt bra. Trots att han kör över målvakter.
Sv: Silly season 08/09
Skarin: Håller med. Och i valet mellan Ölvestad och Ekman vet jag vilken jag väljer nio dagar i veckan. Ölvestad känns som en löjlig värvning. Tror inte heller att hans utspel är någonting annat än en liten temperaturhöjare inför hans löneförhandling.
Sv: Silly season 08/09
Bragd-Birger: Jepps. Om jag fick chansen att välja en av dessa herrar skulle det bli Ekman, livet ut. Även om han t.o.m. skulle vara skadad till skillnad från Ölvestad. Nej vänta nu, nu blev det nog fel ändå.
Nej men Ölve är en riktigt bra hockeyarbetare. Men det är ju även Nisse E. Bara det att Nisse kan så mycket mer.
Nej men Ölve är en riktigt bra hockeyarbetare. Men det är ju även Nisse E. Bara det att Nisse kan så mycket mer.
Sv: Silly season 08/09
Skarin:
Nisse Ekman spelar i Leksand nästa säsong om jag får bestämma. Förutsatt att vi lirar i ES förstårs
Nisse Ekman spelar i Leksand nästa säsong om jag får bestämma. Förutsatt att vi lirar i ES förstårs
Sv: Silly season 08/09
Om man ska diskutera detta med skador så måste de ju beropå att dom är dåligt försäsongstränade eller helt enkelt glas spelare? För vi kan ju knappast ha otur 2 år irad de finns ju inte.
Så nånting måste fel och som sagt jag tror de beror på fel träning.
Så nånting måste fel och som sagt jag tror de beror på fel träning.
« Föregående · 979855 · Nästa »
Styf är en stark defensiv back även om det blir fel ibland. Och att han dessutom är vår giftgaste back framåt säger väl det mesta egentligen om vår nuvarande backbesättning när det gäller offensiven! Ja, jag tycker inte Kokko är bättre offensivt. Förutom bättre skridskoåkning. Men det måste ju hända någonting också någongång. Styf försöker och vågar lite i alla fall, vilket Kokko borde göra mer ofta. Dessutom kan han skjuta, även om det alldeles för sällan blir till ett lyckat resultat. Skjuta kan inte Kokko.
Höjer han sin lägsta nivå kommer han bli en enormt viktig kugge i fortsättningen. Det är jag helt övertygad om. Allra helst nu när Sanny lämnar oss. Det är viktigt med trotjänare.