1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446119 inlägg · 7967 ämnen

« · 1968750 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SILLY SEASON 2019
Chris11: eller Rask - Sallinen - Rowe !!

Sv: SILLY SEASON 2019
pekka85: Jag var inne och kollade kommentarerna på Brynäs facebooksida, herregud så hemskt. Vad är det med män och sociala medier? Pinsamt att vara man ibland...

Sv: SILLY SEASON 2019
pekka85: så blir det en finnekedja: Rask-Sallinen-Sallinen

Sv: SILLY SEASON 2019
Metalman: Vore det inte spännande att få hit hans bror också? Jere är en riktig kämpe. Var ändå kapten i Örebro! (vad det nu säger)

Sv: SILLY SEASON 2019
Undrar var Fransson hamnar nu, var högaktuell för Timrå innan de åkte ur. 34 år gammal men en fantastisk skridskoåkare, så bör kunna spela länge.

Sv: SILLY SEASON 2019
Jan Grismöbel: Sallinen är helt klart en bra 2:a center

Sv: SILLY SEASON 2019
mattias - 74: Ja det var ju Jesper som låg bakom segermålet helt och hållet själv!

Sv: SILLY SEASON 2019
mattias - 74: En stor kämpe är han . Respekt .

Sv: SILLY SEASON 2019
Ollas får inget nytt kontrakt i leksand. Johansson vet att han inte håller för shl en säsong till. Min gissning är att han spelar i Borlänge hockey då hans polare Gabriel Karlsson är ny sportchef eller tar nytt jobb inom Leksands IF.. Tack för allt Jesper. Skriver i den här boken då han även representerat er förening. 👍🏻

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Gillade salli . Å hoppades på förlängning. Nu blir han med hela försäsongen . Blir kanon . 👍

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Lite ironiskt att Skellefteå offenliggör att Jensen inte får förlängt samma dag som Sallinen förlänger med Brynäs. Tydligt att Brynäs gick vinnande ur den rockaden, bra där Dacke.

Sv: SILLY SEASON 2019
Har velat behålla Sallinen och Cerv ända sedan förra säsongen slutade. Tycker det är två klasspelare som nog går att få ut väldigt mycket hockey av om de används på rätt sätt.

Sallinen har en skicklighet och hockey-IQ som gör att han har alla förutsättningar att kunna lira tillsammans med Rödin etc.

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Ja, det är väl inget snack om att han bör göra det bättre än Jensens 7 poäng.

Vad händer med Fröbergryktet nu förresten? Är han tänkt som förstacenter eller?

Sv: SILLY SEASON 2019
Kan konstatera att det är väldigt delade uppfattningar om Sallinen.
Brynäs andrakedja borde dock vara förstärkt på centersidan om vi jämfört med starten på förra säsongen.
Om han nu är tänkt för andrakedjan vilket man får förmoda.

Sv: SILLY SEASON 2019
Jag var rädd att det var 3-4 forwards utan Sallinen, 3-4 forwards och Sallinen känns genast bättre. In med Rödin, 2- spets till samt se till att Boqvist stannar så kör vi.

Kellman är ren bonus..

Sv: SILLY SEASON 2019
Rodrigo: Samtycker. Känns lite onödigt bara med 2 år? Men blir priset per år billigare så är det kanske acceptabelt ändå.

Sv: SILLY SEASON 2019
Sallinen snittade ändå 0.5p/match i Brynäs, under en tid han var ur form och precis kommit till ett nytt lag. Ett lag som dessutom gjorde väldigt få mål och spelade allmänt uselt.

Med en försäsong och ett bättre lag runt sig kan Sallinen bli riktigt bra! Tycker även att han är en av få centrar under senaste åren i Brynäs som kan hålla puck, lugna ner spelet och hitta vettiga lösningar.

Sv: SILLY SEASON 2019
Känns rätt att ge Sallinen chansen att visa upp sig från sin bästa sida.

Sv: SILLY SEASON 2019
Glad att man förlängde med Sallinen. En riktig favorit hos mig. Har allt en center ska ha.

Sv: SILLY SEASON 2019
Lemp: Håller med Lemp denna gång, TS imponerade inte på mig. Men nu hoppas jag att han exploderar nästa säsong..

Sv: SILLY SEASON 2019
Lemp: Kommer det inte in ytterligare två centrar blir även jag besviken. Kellman kommer ersättas men ska man komma nånstans behövs än en till därutöver. I och med de tre men mest sannolikt fyra forwards som Dacke pratade om öppnas ju dörren till en tredjecenter iom Sallinens förlängning. Spännande.

Sv: SILLY SEASON 2019
Når han DIF-nivån, då är jag rätt nöjd.

Sv: SILLY SEASON 2019
Lemp: Det tycker jag absolut han gjorde. Han visade hur bra han faktiskt är under de sista 8-10 matcherna.
Bra förlängning!

Sv: SILLY SEASON 2019
Rodrigo: Känner helt tvärtom, är besviken. Tycker inte han imponerade tillräckligt.

Sv: SILLY SEASON 2019
Rodrigo: Väldigt nöjd med den förlängningen, vår andrecenter som kommer bli bra om han får vara skadefri till nästa säsong.

Sv: SILLY SEASON 2019
Förlängningen med Sallinen känns bra. Man vet mer vad man får än om man ska värva från tex KHL/NLA. Möjligtvis till rabatterat pris också efter en rätt svag säsong rent produktionsmässigt?

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: I min ögon saknar du läsförståelse om du tolkar det som att jag skiter i hur dåligt det går kommande 3 år, bara för att jag tror att ansvariga försöker skriva så bra kontrakt som möjligt, sett till planerna man har.
Men du är väl också en sån där som tror att det bara är föreningen som bestämmer hur långt ett kontrakt ska gälla när man skriver med en spelare och att spelaren ifråga är livegen och inte har nån egen vilja...

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Så i dina ögon kan Brynäs likväl vara dåliga i 3 år, när konkurrensen blir allt tuffare? Så då vet man vad din go-to-ursäkt kommer vara närmaste 3 säsongerna...

Sv: SILLY SEASON 2019
Mattson: Själv blir jag besviken varje år Brynäs inte spelar SM-final oavsett föreningens uttalade målsättning. Men nog blir jag gladare om föreningen säger att man har ambitionen att slåss om guldet varje år

Jag håller helt med dig. Jag blir även gladare om dom gör det dom säger. Man går ut med att säga att vi ska lira Bulan hockey och sedan värvar dom helt fel tränare och spelare till det. Det är sånt klubben kan skippa

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: Att man som utomstående inte förstår alla processer i en verksamhet som omsätter 100 miljoner är nog ganska naturligt.

Sv: SILLY SEASON 2019
Mattson: Det verkar behövas eller varför läggs det ut en massa pengar på konsulter som ska utreda varför publiken sviker.
Men det är klart inget kunnigt yrkesfolk har ännu räknat ut detta.

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Själv blir jag besviken varje år Brynäs inte spelar SM-final oavsett föreningens uttalade målsättning. Men nog blir jag gladare om föreningen säger att man har ambitionen att slåss om guldet varje år.

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Nu har jag äntligen hittat en bra förklaring på den s.k 3 års planen. Nu när jag har läst den så är jag nöjd med att det handlade om så mycket mer än att bestämt ta SM guld inom den tidsramen.

www.svenskafans.com/hockeyzon/brynas-lyfter-fram-trearsplanen-for-mycket-tia-i-shl-599420.aspx

Sv: SILLY SEASON 2019
Mattson: Har jag förstått din kritik rätt? Om Brynäs struntar i att marknadsföra sina ambitioner så blir fans och sponsorer inte besvikna om laget misslyckas att ta en slutspelsplats nästa säsong?

Jag skriver inte om kommande säsong endast. Utan jag skriver rent allmänt om alla säsonger. Du får gå tillbaks och läsa vad jag har skrivit.

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Har jag förstått din kritik rätt? Om Brynäs struntar i att marknadsföra sina ambitioner så blir fans och sponsorer inte besvikna om laget misslyckas att ta en slutspelsplats nästa säsong?

Sv: SILLY SEASON 2019
Makita: ”Ställ ett slagkraftigt lag på isen som spelar underhållande hockey och gör många mål så kommer nog publiken tillbaka.”

Ska tipsa Dackell.

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Jag menade inte dig specifikt, bara rent allmänt. Om man hatar att höra om 3-årsplanen borde man ju inte läsa artiklar eller se videor där man vet att Brynäs kommer att prata om den. Låter som självdestruktivt beteende. Rubriker förstår jag att det kan vara svårt att undvika om man besöker typ GD för att läsa om andra nyheter (vilket ju många av oss gör).

Då förstår jag dig och håller med.

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Jag menade inte dig specifikt, bara rent allmänt. Om man hatar att höra om 3-årsplanen borde man ju inte läsa artiklar eller se videor där man vet att Brynäs kommer att prata om den. Låter som självdestruktivt beteende. Rubriker förstår jag att det kan vara svårt att undvika om man besöker typ GD för att läsa om andra nyheter (vilket ju många av oss gör).

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: angående Brynäs värvningar hittills tycker jag faktiskt att dom varit bra, inklusive Westfält.

Kom ihåg att jag var på första hemmamatchen förra året och Brynäs hade inte en enda junior i truppen. Minns att jag tyckte det var ganska bedrövligt, en förening som varit känd för sin verksamhet hade inte någon junior med i laget och då hade ändå Asklöf, Westfält och Bjurström spelat riktigt bra i slutspel säsongen innan, särskilt mot Luleå i playIn.

Brynäs tredje- och fjärdekedja då var: Rohdin - Blomkvist - Nilsson och Mannberg - Asklöf - Alcén. Vilket totalt mörker! Ingen spelare som var på väg framåt i sin karriär (förutom Asklöf) utan brunk utan utvecklingspotential. Tack för dom kedjorna BZ.

Nu satsar man iaf på unga spelare som är på väg framåt i karriären. Alla värvningar hittills är utvecklingsbara. Och Ove Molin verkar vara anställd för att utveckla dessa unga spelare. Så det känns som en satsning framåt jämfört med förra året.

Westfält tycker jag får oförtjänt mycket skit. Han var bra när han kom fram, han är landslagsspelare på jr-nivå och han har potential att bli bättre.

Kan tänka mig en tredjekedja med Solem - Westfält - Zetterberg, låter ju klart mer intressant än förra års brunkare.

Med det skrivet så måste ju självklart Brynäs fortfarande värva in ordentlig spets till dom 2 första kedjorna och ersätta första backpar.

Sv: SILLY SEASON 2019
Peja: Samtidigt gör man ett aktivt val när man tar del av Brynäs kommunikation. Man går in på hemsidan, GD.se och klickar sig fram till Brynäs-artiklar osv. Det behöver man inte göra om man inte vill ta del av informationen. Om man är allergisk mot 3-årsplaner bör man ju inte klicka på en artikel som heter typ "Brynäs berättar om 3-årsplanen" osv. Och om man är allergisk mot oliktänkande åsikter gör man förmodligen bäst i att inte besöka ett diskussionsforum.


Vem har sagt att jag har gjort aktiva val hela tiden. Har du hört talas om nyhetsflashar i andra medier än GD och Arbetarbladet. Mun till mun kommunikation (Jag har en son som kan framföra Brynäs nyheter) Man behöver inte alltid aktivt söka information. Så du får nog åka längre ut på landet för att försöka finta :-)

Sv: SILLY SEASON 2019
Nörstebö skall lira med Norge i veckan. Frölunda släpper honom till det. Ser det väl som bra matchträning. Smart men väldigt ovanligt mitt i brinnande slutspel. Har gått tungt för honom på slutet...

Sv: SILLY SEASON 2019
mk: Men var står det att man ska ta guld inom 3-år.
I det som du länkade förut hittar jag inte det.

Tror du att en klubb lägger en 3 års plan för nedflyttning till lägre division?

Sv: SILLY SEASON 2019
Frågan är om denna konsultbyrå som förmodligen kostar multum kommer vara värt pengarna.
De flesta som går på hockey går för att se på just hockey.
Det är säkerligen många som sparar sina slantar när laget spelar dåligt och ligger i botten av tabellen..
De kanske helt enkelt tar tar familjen på bio istället för att gå och se sitt favoritlag förlora med 4-1 vilket är lagom roligt som lördagsunderhållning.

Vilka lag som ligger i botten brottas inte med svikande publiksiffror.
Publiken sjunker till en viss nivå och publiksiffran stabiliseras sig sedan där om laget ligger ibotten år efter år precis likadant fast tvärtom om laget i ligger i toppen av tabellen.
Skulle laget ligga högt upp i tabellen och publiksiffran sjunker år efter år så hade det kanske varit klokt att lägga pengar på denna konsultbyrå.
Ställ ett slagkraftigt lag på isen som spelar underhållande hockey och gör många mål så kommer nog publiken tillbaka.

Sv: SILLY SEASON 2019
mk: Jag tror det är tänkt att den här 3-årsplanen är en plan som skall mynna ut i en 2-årsplan där man i slutet av den perioden har en plan färdig för hur guldplanen skall se ut. Typ.

Sv: SILLY SEASON 2019
munkas: "Men då borde de väl skriva 3-årskontrakt med spelarna de värvar nu?"

Och vad säger att man inte försöker göra det då?
Eller tror du att spelarna själv inte har nån egen vilja utan är tvingade att acceptera den kontraktslängd som klubben vill skriva på?

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: Men var står det att man ska ta guld inom 3-år.
I det som du länkade förut hittar jag inte det.

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: "Vissa som mig och några till är helt enkelt bara trötta på att höra om planer och målsättningar som är samma varje år. Vi vill ha överraskningar som för i tiden när inte Internet fanns och man helt enkelt fick vänta och se vad som skedde på isen istället och ta det därifrån."

Samtidigt gör man ett aktivt val när man tar del av Brynäs kommunikation. Man går in på hemsidan, GD.se och klickar sig fram till Brynäs-artiklar osv. Det behöver man inte göra om man inte vill ta del av informationen. Om man är allergisk mot 3-årsplaner bör man ju inte klicka på en artikel som heter typ "Brynäs berättar om 3-årsplanen" osv. Och om man är allergisk mot oliktänkande åsikter gör man förmodligen bäst i att inte besöka ett diskussionsforum.

Sv: SILLY SEASON 2019
{8399}: 3 årsplanen gäller alltså från säsong 19/20 och är i utredningsstadiet ännu så vi får helt klart ta och sansa oss11

Det jobbiga är allting blandas ihop helt vilt härinne. Folk skriver om lite olika saker. Men sen slås allting ihop i en och samma korg av vissa.

Vissa här skriver av sig om oro över värvningar och hur det ska gå i vinter.

Vissa som mig och några till är helt enkelt bara trötta på att höra om planer och målsättningar som är samma varje år. Vi vill ha överraskningar som för i tiden när inte Internet fanns och man helt enkelt fick vänta och se vad som skedde på isen istället och ta det därifrån.

Vissa härinne är nöjda med att höra om planer och målsättningar

Vissa härinne vill bara misstolka allting som skrivs osv.

Nu har jag sammanfattat allting. Så nu kanske man lättare kan tolka det som skrivs :-)

Sv: SILLY SEASON 2019
Wesley: 3 årsplanen gäller alltså från säsong 19/20 och är i utredningsstadiet ännu så vi får helt klart ta och sansa oss11

Sv: SILLY SEASON 2019
Huge: Klockrent.
Bara hoppas på att det går fram till de som gnäller över att en plan som är tänkt att bära frukt tidigast om 3 år, inte har gett nåt resultat efter 1 månad.
Nåt säger mig dock att jag nog hoppas förgäves..


Jag är väldigt nyfiken på vilka det är som har gnällt på detta du skriver ovan. Ge mig gärna några namn. Om du inte hittar så tycker jag att vi kan fortsätta med konstruktiva och mogna inlägg och ta den ovan som "jag ljuger om något bara" inlägg"

« · 1968750 · »