« Föregående · 2953430 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
lapad: Bäckström står still och dirigerar och Johan Larsson RÖR på sig. Då kommer målet.
+ 9
Sv: A proposito de nada
JÄVLA FIN PASS! Det går när man visar sig som icke puckbärare i PP.
Många kan ju påpeka att Bäckström suger puck för mycket. Men gubbarna letar ju knappt nya positioner att kunna få passen i vanliga fall. Behövs mer rörelse.
Många kan ju påpeka att Bäckström suger puck för mycket. Men gubbarna letar ju knappt nya positioner att kunna få passen i vanliga fall. Behövs mer rörelse.
+ 9
Sv: A proposito de nada
bänknötarn: Sen ska vi inte glömma att kalpa måste vända ett underläge! Dom trycker på och spelar med desperation
+ 3
Sv: A proposito de nada
Finnarna spelar däremot NHL-mässigt, kastar in pucken framför mål och hugger på returer. Sen har de lite hjälp av vänliga finska domare också.
Men arbetsinsatsen fram för mål måste upp. Källgren gör en heroisk insats så här långt, det kan knappast fungera hela matchen.
Men arbetsinsatsen fram för mål måste upp. Källgren gör en heroisk insats så här långt, det kan knappast fungera hela matchen.
+ 1
Sv: A proposito de nada
lapad: skönt att höra att Källgren gör det bra 🤩 hoppas dock inte det blir samma historia som Delia. Att vara bra i CHL och undermålig i SHL😮💨
+ 1
Sv: A proposito de nada
Skapar inget i finnarnas zon , riktigt blekt spel
Källgren sticker ut därimot
Källgren sticker ut därimot
+ 3
Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Källgren rules men vad gör resten av laget? Firar Julafton redan?
+ 3
Sv: A proposito de nada
Jockster : Fan, gubbarna ser trötta ut och Box play lika ihåligt som en schweizerost utan ost…
Källgren bäst i Brynäs. Skönt med lite juluppehåll snart, det behövs.
Med lite tur kanske Bertil är redo för match nån gång i mars.
Källgren bäst i Brynäs. Skönt med lite juluppehåll snart, det behövs.
Med lite tur kanske Bertil är redo för match nån gång i mars.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Var verkligen domarna lika hemmabetonade i förra matchen? Är ju löjligt att man inte har neutrala domare när man vill vara en "seriös" turnering. Men en bra uppvärmningsmatch för Källgren iaf. Jag tycker han sett bra ut så här långt.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Isen ser för jävlig ut, alldeles för varm. Missgynnar det mer spelförande laget. Planerat?
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svingen : Ja, Scott var tydligt ur sin position, kändes som att det nog var nån till som var ute och flöjtade.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Grin-Olle:
Alla målvakter oavsett lag släpper sidan.
Det är genomspelet som inte får ske.
Men som sagt: ingen förbättring alls & det är MÄRKLIGT att det inte får några konsekvenser
Alla målvakter oavsett lag släpper sidan.
Det är genomspelet som inte får ske.
Men som sagt: ingen förbättring alls & det är MÄRKLIGT att det inte får några konsekvenser
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jockster : Alla våra målvakter släpper sidan helt verkar det som. Kanske så det ska vara och passningen som ska hindras?
Sv: A proposito de nada
Lindström:
Faktisk sjukt facinerande hur ett lag fortsätter att vara så FRUKTANSVÄRT VÄRDELÖSA i BP utan att det blir konsekvenser bland de ansvariga.
Faktisk sjukt facinerande hur ett lag fortsätter att vara så FRUKTANSVÄRT VÄRDELÖSA i BP utan att det blir konsekvenser bland de ansvariga.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:Jo jag vet naturligtvis att det går via Telia om man köper till det. Ibland har dom dock visat på Viasat sport som ingår i basutbudet, men då får jag vackert hålla mig till tåls till på torsdag.
OBS, det här var inget inlägg i IPTV-debatten ;)
OBS, det här var inget inlägg i IPTV-debatten ;)
+ 1
Sv: A proposito de nada
mk: Det ser inte ut som att man kan se matchen via Telia om man inte har ett ”betal-viaplay” abon. 😥
Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Tveksam ..skulle han bli bättre utan att ha spelat på 8 månader ??
Sv: A proposito de nada
Gavve:
Scott har tekat sämre denna säsong än annars. Och Öla har faktiskt tekat bättre än vanligtvis.
Scott kommer hänga löst bland dom 12 när alla är redo igen. Går för fort för honom numera. Tråkigt att säga men sant.
Scott har tekat sämre denna säsong än annars. Och Öla har faktiskt tekat bättre än vanligtvis.
Scott kommer hänga löst bland dom 12 när alla är redo igen. Går för fort för honom numera. Tråkigt att säga men sant.
+ 4
Sv: A proposito de nada
mk: Jag hade dock gärna sett Scott som center istället för Ölund. Även om jag tycker båda ska spela kant. Ölund var grym på kanten förra säsongen när han fick spela där.
Scott är nämligen en bättre tekare än Ölund (inte med jättemycket). Båda två ligger under 50% på 48.31 och 46.29. Medan Larsson ligger på 55.46 och Bäckis på 58.27 som jämförelse.
Scott är nämligen en bättre tekare än Ölund (inte med jättemycket). Båda två ligger under 50% på 48.31 och 46.29. Medan Larsson ligger på 55.46 och Bäckis på 58.27 som jämförelse.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Gavve: Gillar att man fortsätter med Hillström som center i fjärde.
Sätt Scott på vinge eller bänk.
Spela in Hill nu för nästa år.
Sätt Scott på vinge eller bänk.
Spela in Hill nu för nästa år.
+ 11
Sv: A proposito de nada
Dagens lineup enligt Brynäs själva:
Backar:
Hägg - Raftheim
Vesel - Witkowski
Norlinder - Kinnvall
Dahlqvist
FW:
Sundqvist - Larsson - Silfver
Lindblom - Bäckis - Rödin
Bellows - Ölund - Kopacka
AJF - Hillström - Scott
MV:
Källgren & Delia
Backar:
Hägg - Raftheim
Vesel - Witkowski
Norlinder - Kinnvall
Dahlqvist
FW:
Sundqvist - Larsson - Silfver
Lindblom - Bäckis - Rödin
Bellows - Ölund - Kopacka
AJF - Hillström - Scott
MV:
Källgren & Delia
+ 5
Sv: A proposito de nada
Skulle använda 3d-skrivaren för att skriva ut lite julpyssel till barnen för att färglägga. Blev en Bäckis.
+ 13
Sv: A proposito de nada
Även Bobby med till finland enl GD
Kul att se 50 minuters dokumentären om Brynäs från början av 70-talet som privatpartners nu fick tillgång till. Tycker mig sett hela den på TV när jag växte upp.
Kul att se 50 minuters dokumentären om Brynäs från början av 70-talet som privatpartners nu fick tillgång till. Tycker mig sett hela den på TV när jag växte upp.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Peja: Kvist hade dock aldrig fått så många SHL-matcher i något annat lag.
Jag återkommer ju ofta till när vår fjärdekedja bestod av Jobs-Mårs-Floberg. Mer eller mindre inkompetenta på Elitserienivå men vi hade inga andra. Så ibland ska man ha lite tur också; det kan räcka med att man spelar hockey, så att säga.
Jag återkommer ju ofta till när vår fjärdekedja bestod av Jobs-Mårs-Floberg. Mer eller mindre inkompetenta på Elitserienivå men vi hade inga andra. Så ibland ska man ha lite tur också; det kan räcka med att man spelar hockey, så att säga.
+ 2
Sv: A proposito de nada
{11102}: "Minns när Sergej Fokin fick ett stenhårt slagskott på kinden av Kenneth Kennholt så hans okben gick av... Han spelade nästa match endå. Utan något som helst visir ala sjödda stil."
Vekt jämfört med "Tigern" Johansson:
"Vid jultid 1966 mötte Brynäs det kanadensiska amatörlaget Drumheller Miners, ett gäng råskinn som åkte runt och skrämde både motståndare och domare.
Efter en avblåsning slog den kanadensiske tekaren sin klubba rätt upp mot munnen på Tigern så smällen hördes över hela Isstadion. Tigern rätade på ryggen, spottade ut ett par framtänder och böjde sig ner för att teka igen."
Vekt jämfört med "Tigern" Johansson:
"Vid jultid 1966 mötte Brynäs det kanadensiska amatörlaget Drumheller Miners, ett gäng råskinn som åkte runt och skrämde både motståndare och domare.
Efter en avblåsning slog den kanadensiske tekaren sin klubba rätt upp mot munnen på Tigern så smällen hördes över hela Isstadion. Tigern rätade på ryggen, spottade ut ett par framtänder och böjde sig ner för att teka igen."
+ 14
Sv: A proposito de nada
Erat: spottade han ut pucken? Kunde ju låtit den vara kvar som tandskydd.
+ 1
« Föregående · 2953430 · Nästa »
