« Föregående · 2953566 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
mk: Han spelade i ligans bästa lag men kastade in puckar i mål likt Lindbäck. Värvad som förstemålvakt men var det mycket sämre alternativet men fick ändå alldeles för mångas chanser. Tur vi hade Ludde och sen va det skit att han blev skadad. Otroligt hur fort folk glömmer
+ 4
Sv: A proposito de nada
Game misconduct:
Vad bedömer du på?
Hans matcher i höstas innan skadan?
Eller matcherna i slutspelet där han var så skadad att han inte tränade alls mellan matcherna?
Han vann väl 8 matcher då?
Bara undrar.
Vad bedömer du på?
Hans matcher i höstas innan skadan?
Eller matcherna i slutspelet där han var så skadad att han inte tränade alls mellan matcherna?
Han vann väl 8 matcher då?
Bara undrar.
+ 13
Sv: A proposito de nada
Källgren gör en bra match mot finsk motstånd i CHL. Ingen blir gladare än jag om han lyckas. Att han gått och blivit en bra målvakt bedömer jag dock som helt osannolikt dessvärre. Det sämsta man kan göra är att låta Clara sitta en massa matcher på kvisten.
+ 1
Sv: A proposito de nada
havre: Håller med när det gäller Källgren men avvaktar ett par matcher innan jag hoppar grodan. Det är skillnad att möta ett finsk lag i CHL och Frölunda i Scandinavium. Missuppfatta mig inte (har bränt mig förr)
Sv: A proposito de nada
Lite off topic kanske (en av mina bättre grenar):
Expressens artikel om Brynäs (premium) sammanfattning:
Utfall hittills
Underpresterat. Orsaker; dåligt målvaktsspel (främst Delia) och BP i början av säsongen. Samtliga tror på klättring i tabellen, epitet ”dark horse”, ingen vill möta Brynäs i ett slutspel enligt dem.
Målvaktssidan
I och med Källgrens återkomst tycker de att vi inte behöver ändra här.
Backar
Tunn backsida, Bertilsson blir viktig liksom Kempny när han kommer tillbaka). Djoos framtid ett frågetecken pga skada. En värvning vore bra enligt deras panel.
Veteranerna (Bäckis, Silfverberg, Rödin och Lindblom
Panelen var överens om att förlänga med samtliga. Största frågetecknet är Lindblom som tydligen har TRE optionsår..? Panelen tycker att hans kontrakt bör omförhandlas från en lön på ca 250 k till typ 180 k och ändra options-åren till ”vanliga år”.
Gameday imorgon mot Rögle, Frölunda (själv på plats då) på lördag. Tuffa matcher…
Forza Brynäs🇩🇪🇩🇪
Såg inte matchen igår men tydligen vinst, kul.
Expressens artikel om Brynäs (premium) sammanfattning:
Utfall hittills
Underpresterat. Orsaker; dåligt målvaktsspel (främst Delia) och BP i början av säsongen. Samtliga tror på klättring i tabellen, epitet ”dark horse”, ingen vill möta Brynäs i ett slutspel enligt dem.
Målvaktssidan
I och med Källgrens återkomst tycker de att vi inte behöver ändra här.
Backar
Tunn backsida, Bertilsson blir viktig liksom Kempny när han kommer tillbaka). Djoos framtid ett frågetecken pga skada. En värvning vore bra enligt deras panel.
Veteranerna (Bäckis, Silfverberg, Rödin och Lindblom
Panelen var överens om att förlänga med samtliga. Största frågetecknet är Lindblom som tydligen har TRE optionsår..? Panelen tycker att hans kontrakt bör omförhandlas från en lön på ca 250 k till typ 180 k och ändra options-åren till ”vanliga år”.
Gameday imorgon mot Rögle, Frölunda (själv på plats då) på lördag. Tuffa matcher…
Forza Brynäs🇩🇪🇩🇪
Såg inte matchen igår men tydligen vinst, kul.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Väldigt kul med Källgren! Såg inte matchen men såg stabil ut på highlights.
Vesel är ett mysterium. Som ni säger nästan så han borde skolas om permanent.
Vesel är ett mysterium. Som ni säger nästan så han borde skolas om permanent.
+ 5
Sv: A proposito de nada
IronKrook: Ja det är faktiskt makalöst - Erik kommer alltså in och presterar >95% i räddningsprocent efter 7 månader utanför isen...
Skoj är en underdrift - Hatten av för Källgren idag.
Låt oss hoppas att detta är början på Eriks stora revanch.
Skoj är en underdrift - Hatten av för Källgren idag.
Låt oss hoppas att detta är början på Eriks stora revanch.
+ 21
Sv: A proposito de nada
{11102}: Börjar alltmer undra om Vessel inte skall fortsätta som back. Han är ju riktigt bra i den positionen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Endå intressant lag och möjlig uppställning efter jul där nån gång:
Clara - Källgren
Kinnvall - Bertilsson
Andersson - Hägg
Kempny - Norlinder
Witkowski
Trivigno - Larsson - Silfverberg
Rödin - Bäckström - Lindblom
Kopacka - Ölund - Bellows
Pettersson - Hillström - Fjällby
Vesel
Extra:
Delia
Raftheim
Scott
Sundqvist
Svrcek
Clara - Källgren
Kinnvall - Bertilsson
Andersson - Hägg
Kempny - Norlinder
Witkowski
Trivigno - Larsson - Silfverberg
Rödin - Bäckström - Lindblom
Kopacka - Ölund - Bellows
Pettersson - Hillström - Fjällby
Vesel
Extra:
Delia
Raftheim
Scott
Sundqvist
Svrcek
+ 3
Sv: A proposito de nada
Farsang: Skoj att Källgren briljerade i ”debuten”. Mycket bra för Norlinders självförtroende att han fick göra några matchavgörande baljor, tycker han lyft sig ganska ordentligt senaste veckorna.
Och AJF tycks trivas mot finskt motstånd. Kan ju bli enklare att kränga honom till något finskt lag nästa säsong med tanke på hur det sett ut i SHL kontra CHL 😄
Och AJF tycks trivas mot finskt motstånd. Kan ju bli enklare att kränga honom till något finskt lag nästa säsong med tanke på hur det sett ut i SHL kontra CHL 😄
+ 14
Sv: A proposito de nada
Såg ryp 10 min av matchen.. packar ska flytta i helgen till hus .. hoppas matchen var bra ...
+ 4
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Ja. Det är totalen i de 2 matcherna som avgör vem som går vidare. Så i Frölunda - Ingolstadt står det t.ex. 2-1 till Ingolstadt nu och de behöver göra 1 mål till för att ta matchen till förlängning.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: För att inte nämna det sämskaste som finsk, Finska sämskskinn
+ 2
Sv: A proposito de nada
Räknar man antalet gjorda mål i bägge matcherna eller är det någon annan regel som gäller?
Sv: A proposito de nada
Fint att komma tillbaka efter opererade höfter och rädda 37 skott i sin återkomst 💪🏼
+ 19
Sv: A proposito de nada
Var skeptisk inför matchen . Men måste säga att källgren faktiskt imponerar idag . Hoppas det kan hålla i sig i shl
+ 17
Sv: A proposito de nada
Alltså källgren! Vilken match han gör, speciellt med tanke på det är hans första för säsongen. Kommer bli en riktig joker andra halvan av säsongen.
+ 23
Sv: A proposito de nada
Tycker domar besluten idag är väldigt skumma, bryr mig egentligen inte så mycket om det blir utvisning eller inte, men tycker linjerna dem dragit är väldigt skeva 😬
Men men, mycket boxplay är bra för Källgren med så👍🏼
Men men, mycket boxplay är bra för Källgren med så👍🏼
+ 3
Sv: A proposito de nada
lapad: jodå, men fattar inte varför eller hur dem kan kolla på situationen? Bara för att spelaren ligger på isen och säger att han träffade han i ansiktet?
+ 5
Sv: A proposito de nada
Så jävla roligt att höra att Vesel spelat mest av backarna! Vilken klippa karln är asså🖤
+ 15
Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Det gäller att ta matchen på allvar för att lära sig att vinna matcher.
Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Kalpa var ju riktigt dåliga i 2:a perioden hos oss också. Var det inte då som de förlorade andraperioden med 19-0 i skott, och 3-0 om jag minns rätt.
Sv: A proposito de nada
lapad: det är ju fan kanon! Extra möten mot Frölunda så Brynäs kan lära sig hur vi ska kunna hantera dem i ett eventuellt slutspels möte i SHL.
För det lär vi behöva när man såg mötet mot Frölunda senast.
För det lär vi behöva när man såg mötet mot Frölunda senast.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Härligt🤩 men blev besviken att jag inte fick överraskningsmomentet av målet då jag skulle in på Flashscore och kolla hur det gick för Luleå, såg då direkt att det blev 1-2 till Brynäs 🤣
+ 1
« Föregående · 2953566 · Nästa »
Nä, jag glömmer inte.
Men fakta är att han vann fler matcher än han förlorade i slutspelet.
Lika usel som Källgren va då är Ward nu.
Ska man bedöma en spelare på dess friska status eller skadade?
Du verkar ha glömt att Källgren startade säsongen bra, innan skadan. Otroligt..
Sen kan han va klappkass nu iår.
Men döma innan man vet är ganska dumt.