1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740389 inlägg · 7967 ämnen

« · 1997036 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Varmt välkommen hem Emil Molin, tror detta kommer att bli bra 🙂

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Det har jag inte sagt heller, men sätter sig Sigalet i fel situation ofta pga av dåliga val? Nej.
Det gör inte heller Söderström / Andersén / Kilström / Ingman.
Hade hellre sett Norin som sjunde back, då dom borde ta in en tvåvägsback med tyndg och offensiva kvalifikationer, typ Ilari Melart, men den chansen är borta nu..

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Peja:
”Brynäs har trots allt en lönebudget att förhålla sig till, det finns inte ekonomiskt utrymme att bara värva etablerade (dyra) spelare. Det blir lite verklighetsfrånvänd kritik när Brynäs får kritik varje gång man tar in billiga spelare.”

Det är dravel. Har man satt målet att vara/hålla/nå en viss nivå, kan man för fan inte har lås på bästa styrverktyget.
Då sätter man inte måletmålen.
Inget kan bli mer oseriöst och utstråla lekstuga!!!
Punkt!

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Skönt att få in en riktig bra offensiv spelare i Molin. 0.6 poäng per match i allsvenskan och 0.17 poäng per match i SHL skojar man inte bort.


Hur är det förresten med 5 inlägg på en dag-regeln? Är den slopad?

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: Att backar ibland hamnar i konstiga situationer är ju inte alltid backens fel, nån eller några andras konstiga agerande kan ju till sist göra att backen blir den slutgiltiga syndabocken sas.
Norin fick nästan hela förra säsongen spolierad pga skada, behöver nog mer än 10 matcher på sig den här säsongen för vi ska kunna göra en vettig bedömning där. Inte ens Gunderson fixade att helt anpassa sig på 1 säsong i SHL.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Va fan,
vi behövde spets som kunde bygga självförtroendet där istiden ligger.
Detta ÄR en klockren bredspelarvärvning.
Lyckas han bli spets i de tvåförsta linorna är det mer en dumhetschansning som slog in, och säger nog mer om lagets nivå än Molin självs.

Hoppas det handlade insiderinformation som löste en situation extremt billigt.
Att köpa loss just Emil - nä, inte i min bok.
Bengtzenvarning på denna.
Kaptialförstörning!

Inte Emils fel hursom, han får en chans och tar den.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
lapad: Har för mig att Expressens lönesammanställning visade att Zetterberg och Lindelöf hade 30-40k i månaden. Om det stämmer var alternativet till dem knappast etablerade spelare utan J20-spelare. Brynäs har trots allt en lönebudget att förhålla sig till, det finns inte ekonomiskt utrymme att bara värva etablerade (dyra) spelare. Det blir ofta lite verklighetsfrånvänd kritik när Brynäs får kritik varje gång man tar in billiga spelare.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
lapad: Kan säga det med att om jag vore Sundlöv/Dacke skulle jag signa Jimmy Hayes eller Bryan Lerg på fläcken, målskyttar som kan bära en formation

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Lemp: Stämmer förstås. Trodde han var tillbaka i laget. Känns väl som att Asklöf isf blir utlånad, om man nu beslutar sig för en utlåning av överflödsmässiga skäl på fw-sidan.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
lapad: Håller med lite, tyckte Zetterberg så väldigt pigg ut mot Växjö, hade lika väl kunnat trycka in 1-2 puckar.

Men kan hålla med till stor del, glöm inte Norin som också var ett oprövat kort, kom direkt från AIK och har fortfarande inte impat på mig, hamnar i konstiga situationer och gör konstiga val på isen, såsom Lundgren.

Måste bli bättre värvningar på sikt och inte förlita oss på att allsvenska nyförvärv ska ta det det där LÅÅÅÅÅÅÅNGA klivet från HA till SHL, går inte att sätta rimliga mål på såna spelare.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: Jag tror att vi ska vara försiktiga med våra uttalanden gällande standarden på Molin. Att någon skriver att det är svårt att hitta bättre spelare idag kan jag delvis hålla med om.
Ser man på helheten så är jag inte särskilt imponerad av spelar rekryteringar de senaste åren. Vi har satsat på många oprövade kort vilket har straffat oss (Lindelöf, Zetterberg, m.m.). Samma sak gäller kontrakt förlängningar av J.B., Alcén,...men även M.S. kontrakt.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: nu behöver man en poängback,man har fortfarande inte ersatt gundersson,nu har man bra bredd på kedjorna och ända som behövs nu är kicken på MS så ska nog detta gå vägen !

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge Igen? Solem är fortfarande utlånad till Karlskrona.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Peja: Molin istf Blomman som center, den senare känns bekvämare som vinge.
Börja där, tycker läktarcoach Huge...

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Jo det är väl troligt men om vi kollar Samas uppställning nedan till exempel så saknas såväl Rohdin, Alcen och Asklöf. Behöver vi verkligen tre extraforwards? Känns som någon till utöver Solem kommer lämna/lånas ut.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: Emil Molin är som absolut bäst som center. Det var där han spelade när vann poängligan i MODO.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Silfverkroken: Kan väl tänkas att Solem lånas ut igen och Molin i första hand är tänkt att spetsa till tredje och fjärde. Med option på inhopp högre upp, vid behov.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
gytare: Du måste förstå att många har inte hittat sin form ännu, Rödin och Scott b.la, som är tilltänkta att leda Brynäs mot guld, Sigalet likaså, Vi börjar ändå få struktur på grabbarna, vi har spelare som är givna för sina kedjor.

Rödin-Scott-Desch
Molin-Ölund-Danielsson
Brodecki-Sallinen- Zetterberg
Mannberg-Blomman-Forslund

Behövs nog en till för att få ett guldlag, inväntar Boqvist helst

När dom väl hittar sitt spel och får form så blir vi ett jävligt bra lag

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
mattiask:"Emil är en spelare som garanterat höjer nivån i båda våra topplinor."

Oj, och Malmö släpper honom nu? Jag är aningen tveksam tioo Emil i en toppkedja redan nu men vem vet.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
mattiask: Bra ålder, rätt spelartyp. Klart man inte får tag på någon poängligaledare den här tiden på året. Att klubben vet exakt vad man får med Molin är också en fördel.

Läser att Leskinen vantrivs i Färjestad. Hade inte tackat nej till att se honom i Brynäs...

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
{8399}: Alltså lyrisk i den här boken hade nog bara folk varit om vi värvat in en spelare som hade gjort 40+ poäng varje säsong senaste tre-fyra åren i SHL tex.
Vi är väldigt kräsna men samtidigt tittar väldigt många inkl jag mestadels vad som står i poängkolumnen kontra spelade matcher.

Tycker värvningen av Emil är en riktigt bra värvning sett till vad som garanterat finns på marknaden idag. Många tyckte det var jävligt synd när han gick till Malmö inför ifjol. Dessa personer borde ju då per automatik vara väldigt glada att han kommer hem nu?
Emil är en spelare som garanterat höjer nivån i båda våra topplinor.
Därav tycker jag att det är en riktigt bra värvning OCH tittar man enbart på hur han är som spelare så tycker jag defintivt att det är dels en spelare vi saknar, men en spelare vi kommer få väldigt stor nytta av. Sen ska man inte räkna med att han gör 15 poäng på första tio matcherna. Allt är inte bara poäng.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
gytare: känns bara som att vi har spelare så det räcker till dom lägre femmorna

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
mattiask: Sorry, blandade ihop honom med Emil Larsson. Så det kan gå...
Ändrar ändå inte på min argumentering då både Oves och Janne Larssons söner är ungefär samma spelartyper.
Vaket av Sundlöv som tydligen varit aktiv bakom kulisserna trots allt...👍

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
gytare: Ingen av kommentarerna nedan tyder på att någon är lyrisk.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
spolaisen: har jag missat något i kontraktväg, undrar bara varför ett Malmö som går dåligt släpper honom? Är det bara jag som inte är lyrisk?

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
HitTheLights: Emil Molin har gjort lika många mål som vår stjärna Anton Rödin denna säsong !

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Brynäsgubbe: Jag tar en skadefri Molin före Alcen, Asklöf eller Forslund alla dagar i veckan.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Emil Molin har aldrig spelat i Luleå.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Lemp: Tänkte också på Descheneau först. Hoppas verkligen inte det är han som får lämna. Till skillnad från exempelvis Caporusso och Kristo tycker jag ändå han visat goda tendenser.

Jag håller också med om att vi egentligen behöver säkrare men grejen är väl att det inte kryllar av såna spelare nu. Spelare som har talang men av olika anledningar inte fått till det i sina klubbar är nog det bästa vi kan få nu. Jag är ändå försiktigt positiv till Emil. Tror och hoppas att ett flytt tillbaka till Gävle kan göra honom gott.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Hoppas att ni tar 3 pinnar i nästa match mot oss i Gavlerinken så att ni får lite confidence i laget.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Killen med koll - Huge...

Molin har aldrig spelat i Luleå och har endast gjort 8p i Malmö. Emil Larsson å andra sidan...

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Lemp:
Brynäs fortsätter att värva gamla trötta och rehabfall, intresset tvärdog i och med senaste värvningen

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Forsberg 1978: Molin gjorde 51p i Allsvenskan, det borde på pappret vara en bra förstärkning men han har onekligen haft det mycket tuffare i SHL... Tveksamt vad han kan bidra med, med dessutom bara 20 matcher senaste två åren. Nja...

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Silfverkroken: Hoppas det inte drabbar Descheneau bara. Skulle man göra sig av med honom är laget återigen försvagat.

Ur ett långsiktigt perspektiv känns det rätt att Emil ska spela i Brynäs, men frågan är om han är den injektion man behövde vid denna tidpunkt. Hade hoppats på ett mer säkert kort. Men man får hoppas han kan få ett genombrott.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Mattson: En onödig diskussion i det här fallet eftersom Molins facit innan han kom till Malmö rätt klart visar att vi värvar honom på sportsliga meriter och knappast av släktmässiga skäl, sas.
Gjorde ju succé hos Bulan i Luleå, förhoppningsvis är det hemlängtan och knappt om istid i Malmö som spökar.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Håller med. Sen är det ju svårt att hitta en så pass mycket bättre spelare i det här läget av året.

Emil har ju väldigt mycket hockey i sig och jag är övertygad om att han kommer höja nivån i en första eller andraformation. Varför inte direkt testa honom tillsammans med Rödin & Scott? Annars känns det ju som att Brodecki och Ölund skulle passa fint det med.
Då är frågan är JD har gjort sitt mellan Scott och Rödin och att Danielsson kommer gå där.
För jag tycker det vore dumt att lira Molin i en tredjefemma (även om han skulle göra det bra med), då jag tycker han har kvaliteer för en första eller andraformation.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Undrar vad det här betyder för forwardssidan. Kommer någon att lämna? Vem i så fall?


Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
magr: Knappast Sundlöv har ju varit tydlig med att man väntar in Boqvist svar så dom sitter lugna i båten trotts det miserabla läget vi befinner oss i...

Emil Molin?????????

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Tycker det är kul att Brynäs känner sej tvungna att i förväg ta den diskussion som oundvikligen kommer förekomma bla här inne:
”Situationen med familjeband inom sportsliga organisationen är inte unik varken i svensk hockey eller SHL som liga, men Brynäs IF har förstås diskuterat igenom beslutet i alla sportsliga led.”

Välkommen hem, Emil!

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Tankar kring formationer om vi förutsätter att Emil är klar?
Desch - Scott - Zetterberg
Rödin - Sallinen - Nicky
Molin - Ölund - Brodecki
Forslund - Blomqvist - Mannberg

3 tänkbart producerande kedjor och en slitkedja med starka omställningar?

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Blixt1980: Emil Molin blir en fin förstärkning till tredje eller fjärdekedjan. Han är varmt välkommen.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Blixt1980: jag är riktigt nöjd. Han har potential för 20 mål. Kan säkert gå ihop sig väldigt bra med Ölund

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Lemp: En frisk och återställd Molin är precis den spelartyp vi behöver just nu: tung, smart och målskytt i ett.
?-tecken dock för status, hur mkt har han spelat i Malmö?

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Blixt1980: inte tillräckligt med tanke på hur vi spelat tänker jag

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Enligt Mr.Madhawk är det Emil Molin

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Lemp: vad Tycker vi om det?



Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Samsung: Håller med, hittar ingenting, kan nån länka?

« · 1997036 · »