1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446704 inlägg · 7967 ämnen

« · 2910037 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Jo förvisso. Men att veta när/ att en spelare inte passar in eller uppfyller kraven är nog en jäkligt svår avvägning. Många risker involverade oavsett om man sparkar/bänkar eller är kall och hoppas.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Du har en poäng där.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Jodå, men en del härinne är ju osansade även om vi spelar Sm-final. Det är liksom..som det är :)

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Då tror jag inte du läst allt. Men jag kan ha fel.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Tycker det är rätt sansat från de flesta håll härinne med tanke på att vi tagit 5 av 18 poäng och läckt in mål.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Alltså. Nu ska jag svära i kyrkan, för hatar när någon säger det till mig. "Tid" måste en del spelare ha.

Jag tror faktiskt spelare som Fjällby, Bäckis, Delia, Hägg och Kempny behöver en viss tid att acklimatisera sig. Jag ser allt det ni ser, vi har spelat 6 matcher och har 5P. Visst, i en perfekt värld så hade vi haft full pott. Men det finns att jobba med och jag är övertygad att över tid, så har vi rätt spelare att jobba med. Det är inga skitspelare vi har. Så jag tycker vi sitter lugna i båten, ser det samma ut efter 15-20 matcher... Ja då, kan vi börja. Skulle inte kalla detta en process, skulle väl mer kalla det en acklimatiseringsprocess, (om det ens är ett ord)?. Nu sluter vi samman, hjälper ju inte att begära att spelare/folk ska kickas hit o dit. Men kom igen vänner, än är det inte vår och kval, som vissa redan säger att det är... Här står vi. Och det kommer bli bättre!

Ett tips till er alla som skriver. Skriv när era känslor lagt sig. Skulle vi alla skriva/agera på våra tillfälliga känslor så hade nog alla varit avstängda härifrån just nu... Vad fan, det är 46 matcher kvar. Och vi alla här vet vad Brynäs sitter i för kaliber.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Peja: Boxplay? Det är väl där allt går åt helvete hela tiden. Han kanske rör på fötterna men till vilken nytta?

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Farsang: Kollade lite mer koncentrerat på Frölundas boxplay idag. De är så jävla mycket mer påkopplade, intensiva och modiga. Redan högt upp i banan gjorde dom det svårt för Hv. Nu har iof Hv ett kasst pp, ett kasst pp som ändå såg farligt ut mot oss.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Peja: det håller jag med dig om, resterande spelarna bara glor

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
salming547:
Tillsammans med sitt fina Modo.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Ser förövrigt att Bäckis får rätt mycket kritik. Tycker att när vi väl etablerar spel i offensivzon så är han faktiskt jäkligt bra.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : Jag tror vi kommer att bli bättre, men topp 6 vete fan om jag tror på längre. Det beror på om och hur mycket Alcén agerar.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Frölunda, Timrå, Färjestad, Skellefteå nästa matcherna… ajajaj

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Danne66: Tycker AFJ är en av få som får godkänt i boxplay. Han rör på fötterna där.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Jättetråkig säsongsstart men tror fortfarande på att detta lag. vi kommer vara topp 6 när säsongen summeras.

Kom igen nu Brynäs!

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Wesel: jag förstår vad du menar men i en liga som SHL räcker det inte med en okej prestation. Man måste ta poäng i matcher. Annars får vi njuta av bortamatcher i Östersund.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Gavve: Håller med om det mesta. Dock ej AJF. Tillför inget.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : Han får ju inte spela då han är avstängd.
www.gd.se/2025-09-25/uppgifter-om-utlaning-av-brynastalang-dementeras/

Han kommer nog få chansen så snart han får spela. Speciellt om Kopacka blir borta. Då lär Bellows ta den platsen och Svrcek får tid i fjärde istället.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Gavve: Jag håller med om väldigt mycket på din lista. Men förstår inte riktigt tålamodet med Norlinder. Varför värvades han om han inte kan visa upp nån slags skill eller problemlösning i egen zon och uppspelsfas? Hägg och Kempny kan jag förstå varför man värvade, Norlinder...not so much.

Han är total mellanmjölk såhär långt och fyllde inga av våra behov.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Gavve: Har inga invändningar. Otroligt bra analys, som vi på Hockeysnack är bortskämda med gällande dig. Alltid Brynäs!

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Treklövern1912: ” Vi håller på att bli akterseglade. Dags att komplettera laget med spets i alla lagdelar. Tränarstaben, målvakter, backar, forwards, sportchef osv. 😄”
och supportrar?

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : Är han tillgänglig då?

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: In med svrcek nästa match behövs mer energi!

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: För min egen del skulle jag nog ranka nyförvärven ungefär så här (så klart behöver man inte hålla med mig):

1. Bäckis. Han gör ett grymt jobb defensivt vilket är det vi saknar. Och snittar typ 1p/m trots att han alltså inte spelat på 2 år. Finns dock mer att ta av för det. Trots allt delad tredjeplats i poängligan i Brynäs och +2.

2. Clara. Lite osäker om jag ska sätta Hägg eller Clara här. Men väljer Clara då jag tycker han varit grym i ett dåligt defensivt Brynäs. 90% mot Delias 75% säger väl allt. 1 misstag (vad jag minns) på 3 matcher är helt okej också. Tar det han ska plus lite mer än så länge. Dock bara 3 matcher så väldigt lite data.

3. Hägg. Hade det tufft första matcherna och "lider" av att spela med Dahlqvist. Med en bättre backkollega kommer han bli ännu bättre.

4. Norlinder. Tycker han varit en av våra bättre backar. Inte poängmässigt men har varit stabil. Men lååångt ifrån den offensiva back jag hade hoppats på. Kanske lider av att spela med Djoos (2 offensiva backar tillsammans).

5. Pettersson. Hade kunnat ha honom på plats 4 också. Tycker bara han spelat för lite för att ha en ordentlig uppfattning om honom. Var väl först i dag där han fick chansen.

6. AJF. Och jag placerar honom så här "högt" bara för att han i.a.f. inte varit usel defensivt. Har även kastats runt i många kedjor så lite svårbedömd. Tycker han fungerar bra i en fjärde men han har väl lön som en toppspelare. Det är ju dock knappast hans fel (jag bedömer bara hans prestation, inte lön). En av få spelare i Brynäs som inte gjort en enda poäng än.

7. Bellows. Totalt osynlig var han än spelar. Har dessutom dragit på sig flest utvisningar i Brynäs. Fått chansen högt upp men bara 2p så här långt. Har en skotteffektivitet på 8% (Kopacka har 37.5%).

8. Kempny. Varit borta en del. Hade en fruktansvärt dålig förstamatch. Lite för lite matcher för att man ska bedöma honom ordentligt. Har väl knappast gjort några stora positiva avtryck utöver sitt PP-mål. Hade nog haft honom högre än Bellows om han inte spelat så få matcher.

9. Delia. Kommentar känns överflödig. Gillar verkligen hans personlighet och han verkar vara en fantastisk människa som älskar sitt jobb och verkar vilja att Clara ska lyckas. Finns dock 0 positivt att säga om hans prestation så här långt i SHL. Har en SVS% på 75% efter 3 matcher och släpper in nästan 6 mål i snitt. Clara ligger på 90% och 2.42 som jämförelse.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Peja: hoppas att Andersson är tillbaka snart


Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
ME88x: Nu har ju faktiskt Bellows underpresterat ganska rejält. Så petningen är inte omotiverad. Sen tror jag att man kan peta fler när Svrcek är redo för spel.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Klart dastous och Söderström är stora tapp men vägrar tro att det är så stor skillnad pga av dessa spelare, men klart att en liknande back ska in om Gällstedt insisterar på att spela på samma vis! Det har vi ju tyckt i månader

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
pjåtor: så är det... Tur att det är andra lag som torskar också. Vi får hoppas att lhc, hv och Örebro fortsätter att torska... Det blir räddningen

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : Precis, ledarstaben petar den som är "lättast". Fegisar.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : Förmodligen inte, men samtidigt är det en del av ”hemvändarspåret” att ge de en bra återkomst. Man är nog väldigt noggranna där när de väl har tagits hem. Det är också mycket lättare att skeppa killar som inte är rotade i laget och stan.

När det gäller Bäckis specifikt finns ju också omständigheter som man har känt till hela tiden, dvs ser han knappt har spelat på flera år och behöver en startsträcka. Om man tar in en spelare under de premisserna behöver man ju ha tålamod, oavsett vem det är.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
kylskoupet: Ja, det kan inte bli sämre

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Wesel: Sen tycker jag Gälla ska testa Larsson-Bäckis-Silfverberg i första för att ge Bäckis lite tid. Så kan Rödin-Scott-Lindblom va i andra å tredje va ofärändrad. Tyckte Manner var en idiot som körde Larsson som ytter i början, men med Bäckis som center tycker de kan testa igen.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
dabif: Bernhardt som ersättare för någon av D'Astous eller Söderström hade gjort mig väldigt besviken. Räcker att vi värvat en överskattad Modoback. Nu har vi iof inte ersatt nån av nämnda backar och det är man också jävligt besviken på nu.

Alcén behöver frisera denna truppen nu. För många floppar.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : peta Bäckström... Det skulle sända signaler

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
#33: det förstår jag... Du kommer att få se mål i alla fall

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Jag och min son ska gå på matchen på tisdag i Scandinavium. Om jag ska vara ärlig så känns det inte jättebra just nu 🥺. Ser inte riktigt någon ljusning, hoppas naturligtvis att jag har fel.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Det var synd att Kopacka försvann för den kedjan är ju den enda som fungerar just nu! Första funkade när Rödin var där

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Zappaholic: de hängde ut D vår idag andre mv...för våra tidigare förluster...
Ser bättre ut med clara men det är ett lagspel o Brynäs spelat INTE som ett lag..
Man blir orolig när Silver i intervju säger...vi spelar inte med fart och är bekvämma...
Silver Larsson bäckis måste upp...upp...gå i bräschen...

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Peja: Det var ganska lätt för dom att peta Bellows, vågar man göra samma med mer etablerade ”brynässpelare” om situationen kräver det.. tveksam

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Jan Grismöbel: Hoppas tältet blev bra. Kanske en takstolsfest med goda öl också haha.
Matchen du nyss missade kan du klara dig utan.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Jag tycker vi får ge det lite tid. Det kommer bli bättre.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Nu känner man igen sig som Brynäs supporter! Liket lever typ vart 8 e år ..lika bra å dra ner förhoppningar på denna säsong.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Lemp: Mm, men samtidigt kan detta fortfarande bli väldigt bra om man gör rätt justeringar.

- Skeppa Delia. Kör med Clara som etta och leta en relativt billig ersättare till Delia som backar upp Clara. Delia kan säkert spela bra, men ingenting talar för att det kommer bli i Brynäs.

- Skeppa Bellows om man inte längre tror på honom som en toppspelare. Varken han eller föreningen vill nog fortsätta samarbetet om han ska vara utfyllnadsspelare. Ersätt med en skridskostark rightare, satsa bara på LP och Svrcek om en sådan inte finns.

- Hitta en spelskicklig back som är drivande i spelet. Det är den absolut viktigaste korrigeringen. Det borde man givetvis ha gjort innan man tog in Norlinder och Kempny.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Zappaholic: Inte ens coacher klarar av att få till BP, det är väl dags att ta in en ny coach som är "bättre" på det. Clara kan inte lastas för något idag. Mycket bra insats av honom

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Peja: Bäckström har väl inte rosat marknaden precis

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
David Bernhards, vad är det som lockade honom till lhc? Finns väl inget där som lockar mer än Brynäs än möjligen pengar. Hur kommer det sig att ett lag so lhc kan knyta till sig honom men Brynäs inte klarar att hitta en bra ersättare till söderström och dasset.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Wesel: Tror många underskattar MIF. Bara en känsla.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Stefan R 63: Har inga problem att hålla med. Men varför gnälla på peja m fl om vad de ska skylla på nu? Fattar inte…

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Det bästa måste ändå vara snusmumrikarna i båset. Har nog passerat pensionen vid det här laget.

« · 2910037 · »