1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446692 inlägg · 7967 ämnen

2910072 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Gälla på presskonferens säger att det kommer ett olyckligt boxplay. För fan säg so d et Är, att domarna hittade nåt som inte finns. Varför så jävla politisk korrekt och feg. Tala om att domare gjorde ett fett jävla misstag o hittade på en utvisning som inte fanns. Är du lika mesig I omklädningsrummet blir jag orolig.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
parks:


"Robert Hägg, Michal Kempný, Johannes Kinnvall, och Axel Andersson. Även Christian Djoos, Kasper Larsen, Charle-Édouard D'Astous och Anton Johannesson var listade under säsongen 2024/2025. Theo Lindstein har lämnat då hans lån inte förlängts."

Backar denna säsong

Robert Hägg, Michal Kempny, Johannes Kinnvall, Axel Andersson, Simon Bertilsson.

som jag ser det har BIF fyra etablerade backar i dagsläget


Christian Djoos, samma klubb som Gällstedt i Scweiz
(Norlinder, Kramforsalliansen) Grahm kanske varit med vid värvningen
Aron Dahlqvist, junior Strömsbro.

Brynäs behöver TVÅ BACKAR av samma klass som de fyra etablerade.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Brynäsgubbe: Jo tack.. Men nu är det något unik på något sätt. Kan de va rekord i missade uppspels passningar?

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Lite reflektioner efter matchen…

Försvarsspelet: Under all kritik. Kladdigt. Ostrukturerat. Omotiverat.

Anfallsspelet: Trubbigt. Silfverberg & Kopacka har ett bra skott, sen är det stopp.. Rödin, Lindblom, Vesel, Scott, Larsson & Bellows trampar vatten.. händer inte ett smack.

AFJ: Har han spelat i NHL? Påminner med om en spelare från hockeyettan som fått chansen att vikariera i SHL.

Djoos: Man skulle helt ärligt, inte märka skillnad om man satte en back från div3 i hans tröja och slängde ut han på isen. Jag är helt seriös. Vi skulle inte se någon skillnad.

Målvaktsspelet: Clara ger oss chansen idag, flera gånger. Synd att hela laget pissar på honom.

Tränarna: Hur förändrar ni matchbilden? Hur strukturerat ni PP & BP? Hur pushar ni laget framåt? GÖR NÅGOT.

Besvikelsen är enorm.. vi MÅSTE in med en klassback, och in med en ny forward som kan skapa lite oreda hos motståndarna.

Positivt då? Vi har många rutinerade spelare som rimligtvis inte accepterar detta, förhoppningsvis tittar ALLA sig i spegeln ordentligt nu, och steppar upp. Poängen nu, kan vara avgörande i slutet. Vi har inte råd att tappa fler matcher på detta sätt nu. Vaska om ordentligt i kedjorna. Våga gå hårt på spelarna som har en bra match. Vi behöver andrum.

Trösten är att vi alla sitter i samma båt, vi vill alla samma sak. Vi måste alla sluta samman.
En gång Brynäs, alltid Brynäs.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveForShow: Då följde du inte Brynäs mellan 2018-2023?

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Har nog aldrig upplevt ett sånt här dåligt försvarsspel i Brynäs.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Huss888: Delia ja, men de andra måste få en chans att spela in sig i laget.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
parks: Bra lag tappar inte 4-0 på hemmaplan. Det var där jag kände att tåget gick.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Det är i sådana här lägen, bra lag visar upp karaktär.. upp till bevis nu brynäs!

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
salming547: En genuin fråga till dig. Hur orkar du vara så negativ? Ska vi göra som du säger så har vi ju inget lag kvar?

"EMIL JOHANSSON KLAR".

Fan, du får en stjärna. En sån där stjärna man ger till människor som tänker lite annorlunda än oss andra.

Alla dina inlägg här är negativt. "In med dom, ut med dom, ta tillbaka dom, ut med Gällstedt". Pettis........?!??!!

Medan ditt egna existensminimum på samhall börjar brinna inne.. Nu var väl jag taskig. Men för helvete...

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Jag är på din sida. Med mina soffcoachögon så skulle nog ingen sitta på bussen tillbaka hem... Kanske därför det är tur att man enbart är soffcoach. MEN vi behövs vi med. Haha.

Äsch, TRÅKIGA bortamatcher i Skåne. Helt klart. Och, mina vänner, vi är alltid bra i Göteborg, alltid.

PS: Där trivs Lindblom lite extra...

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Absolut. I vissa spelares fall tror jag det är som du säger, det behövs tid. I andra fall tror mina soffcoachögon kunna sig se att det inte kommer lyfta. Oavsett så bör man alltid försöka uttrycka sig respektfullt om föreningen och spelarna.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Helt rätt. Var förvånad över det valet. Riktig miss… Dålig matchning…


Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Men alltså. Jag kan också be folk och spelare dra åt helvete. Varje dag. Men menar, vi är väl bättre än så eller? Oavsett vad fan du gjort i denna klubb så har du representerat vårt märke, och det kommer jag alltid backa folk för. Jag verkligen älskar märket på bröstet, alltså älskar, mer än vad som är sunt för mig själv. Men att sitta och spy på spelare efter 5-6 matcher... Vet inte. Sen absolut. Bänka någon, gör det och det, för att markera, det är jätte vanligt. Ibland behöver en människa ett uppvaknande. Sen behöver det ju inte bli så, beror ju på hur människan tar det. Men detta är äkta idrottsmän vi har med att göra. Jag är helt ärligt inte orolig.

Sen som Bratwursten säger, lite arbetsro skulle inte skada. Jag är den första som tar din rygg på ditt påstående. Den första. Och jag tror det kommer. VI ALLA här inne måste också hitta arbetsro. Jag vill också ha full pott efter dessa matcher. Men nu är det ju inte så. Hade vi suttit med spelare som nonames, då hade jag kanske skitet på mig. Men kom igen... Vårt lag kommer komma igång. Tidsfråga innan allt studsar vår väg.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Mattson: Ja, men känns som att man alltid faller pladask efter en bra säsong. Vi lyckas aldrig bygga vidare. Nu ska vi verkligen inte ge upp denna säsongen, den kan bli kul och bra om åtgärder görs.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Brynäs måste bli som klassiska topplag (FBK, Frölunda m.fl.) då är favoritskap normalläge.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Med detta spel så kommer vi möta HV i negativt kval om inte Alcén inser allvaret nu.

Alcén har tyvärr misslyckats med flera av sina värvningar i år.
AJF håller inte.
Bellows håller inte.
Norlinder håller verkligen inte.
Delia….skeppa iväg han omgående.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Sitter dock fortfarande och är lite småförbannad på staben som valde att ställa Delia i Malmö. Den match på vår bortaturné som hade högst poängchans, den vaskade vi. Vinst i Malmö hade gett oss lite luft under vingarna.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Japp, men behövs någon-/ några segrar för att få arbetsro så att de kan acklimatisera sig utan kniven mot strupen!

Förra säsongen växeldrog hela laget! Var Silfverberg lite sämre några matcher så klev Rödin fram etc

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Danne66: Ja, det kan vi konstatera. Sen har jag en känsla av att många trodde att vi "automatiskt" skulle bli jävligt bra denna säsongen och allt annat än final/guld är inte bra nog.

Personligen avskyr jag lite när Brynäs blir uppsnackade.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Jag tror de flesta här är överens om att den här starten är helt åt helvete jämfört med förväntningarna.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Föredrar dock din approach över de som ständigt ska be laget dra åt helvete och att alla ska avgå.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Jo förvisso. Men att veta när/ att en spelare inte passar in eller uppfyller kraven är nog en jäkligt svår avvägning. Många risker involverade oavsett om man sparkar/bänkar eller är kall och hoppas.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Du har en poäng där.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Jodå, men en del härinne är ju osansade även om vi spelar Sm-final. Det är liksom..som det är :)

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Då tror jag inte du läst allt. Men jag kan ha fel.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
MrCarla: Tycker det är rätt sansat från de flesta håll härinne med tanke på att vi tagit 5 av 18 poäng och läckt in mål.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Alltså. Nu ska jag svära i kyrkan, för hatar när någon säger det till mig. "Tid" måste en del spelare ha.

Jag tror faktiskt spelare som Fjällby, Bäckis, Delia, Hägg och Kempny behöver en viss tid att acklimatisera sig. Jag ser allt det ni ser, vi har spelat 6 matcher och har 5P. Visst, i en perfekt värld så hade vi haft full pott. Men det finns att jobba med och jag är övertygad att över tid, så har vi rätt spelare att jobba med. Det är inga skitspelare vi har. Så jag tycker vi sitter lugna i båten, ser det samma ut efter 15-20 matcher... Ja då, kan vi börja. Skulle inte kalla detta en process, skulle väl mer kalla det en acklimatiseringsprocess, (om det ens är ett ord)?. Nu sluter vi samman, hjälper ju inte att begära att spelare/folk ska kickas hit o dit. Men kom igen vänner, än är det inte vår och kval, som vissa redan säger att det är... Här står vi. Och det kommer bli bättre!

Ett tips till er alla som skriver. Skriv när era känslor lagt sig. Skulle vi alla skriva/agera på våra tillfälliga känslor så hade nog alla varit avstängda härifrån just nu... Vad fan, det är 46 matcher kvar. Och vi alla här vet vad Brynäs sitter i för kaliber.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Peja: Boxplay? Det är väl där allt går åt helvete hela tiden. Han kanske rör på fötterna men till vilken nytta?

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Farsang: Kollade lite mer koncentrerat på Frölundas boxplay idag. De är så jävla mycket mer påkopplade, intensiva och modiga. Redan högt upp i banan gjorde dom det svårt för Hv. Nu har iof Hv ett kasst pp, ett kasst pp som ändå såg farligt ut mot oss.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Peja: det håller jag med dig om, resterande spelarna bara glor

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
salming547:
Tillsammans med sitt fina Modo.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Ser förövrigt att Bäckis får rätt mycket kritik. Tycker att när vi väl etablerar spel i offensivzon så är han faktiskt jäkligt bra.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : Jag tror vi kommer att bli bättre, men topp 6 vete fan om jag tror på längre. Det beror på om och hur mycket Alcén agerar.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Frölunda, Timrå, Färjestad, Skellefteå nästa matcherna… ajajaj

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Danne66: Tycker AFJ är en av få som får godkänt i boxplay. Han rör på fötterna där.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: Jättetråkig säsongsstart men tror fortfarande på att detta lag. vi kommer vara topp 6 när säsongen summeras.

Kom igen nu Brynäs!

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Wesel: jag förstår vad du menar men i en liga som SHL räcker det inte med en okej prestation. Man måste ta poäng i matcher. Annars får vi njuta av bortamatcher i Östersund.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Gavve: Håller med om det mesta. Dock ej AJF. Tillför inget.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : Han får ju inte spela då han är avstängd.
www.gd.se/2025-09-25/uppgifter-om-utlaning-av-brynastalang-dementeras/

Han kommer nog få chansen så snart han får spela. Speciellt om Kopacka blir borta. Då lär Bellows ta den platsen och Svrcek får tid i fjärde istället.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Gavve: Jag håller med om väldigt mycket på din lista. Men förstår inte riktigt tålamodet med Norlinder. Varför värvades han om han inte kan visa upp nån slags skill eller problemlösning i egen zon och uppspelsfas? Hägg och Kempny kan jag förstå varför man värvade, Norlinder...not so much.

Han är total mellanmjölk såhär långt och fyllde inga av våra behov.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Gavve: Har inga invändningar. Otroligt bra analys, som vi på Hockeysnack är bortskämda med gällande dig. Alltid Brynäs!

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Treklövern1912: ” Vi håller på att bli akterseglade. Dags att komplettera laget med spets i alla lagdelar. Tränarstaben, målvakter, backar, forwards, sportchef osv. 😄”
och supportrar?

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Bratwursten : Är han tillgänglig då?

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: In med svrcek nästa match behövs mer energi!

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
OveJärnkrok: För min egen del skulle jag nog ranka nyförvärven ungefär så här (så klart behöver man inte hålla med mig):

1. Bäckis. Han gör ett grymt jobb defensivt vilket är det vi saknar. Och snittar typ 1p/m trots att han alltså inte spelat på 2 år. Finns dock mer att ta av för det. Trots allt delad tredjeplats i poängligan i Brynäs och +2.

2. Clara. Lite osäker om jag ska sätta Hägg eller Clara här. Men väljer Clara då jag tycker han varit grym i ett dåligt defensivt Brynäs. 90% mot Delias 75% säger väl allt. 1 misstag (vad jag minns) på 3 matcher är helt okej också. Tar det han ska plus lite mer än så länge. Dock bara 3 matcher så väldigt lite data.

3. Hägg. Hade det tufft första matcherna och "lider" av att spela med Dahlqvist. Med en bättre backkollega kommer han bli ännu bättre.

4. Norlinder. Tycker han varit en av våra bättre backar. Inte poängmässigt men har varit stabil. Men lååångt ifrån den offensiva back jag hade hoppats på. Kanske lider av att spela med Djoos (2 offensiva backar tillsammans).

5. Pettersson. Hade kunnat ha honom på plats 4 också. Tycker bara han spelat för lite för att ha en ordentlig uppfattning om honom. Var väl först i dag där han fick chansen.

6. AJF. Och jag placerar honom så här "högt" bara för att han i.a.f. inte varit usel defensivt. Har även kastats runt i många kedjor så lite svårbedömd. Tycker han fungerar bra i en fjärde men han har väl lön som en toppspelare. Det är ju dock knappast hans fel (jag bedömer bara hans prestation, inte lön). En av få spelare i Brynäs som inte gjort en enda poäng än.

7. Bellows. Totalt osynlig var han än spelar. Har dessutom dragit på sig flest utvisningar i Brynäs. Fått chansen högt upp men bara 2p så här långt. Har en skotteffektivitet på 8% (Kopacka har 37.5%).

8. Kempny. Varit borta en del. Hade en fruktansvärt dålig förstamatch. Lite för lite matcher för att man ska bedöma honom ordentligt. Har väl knappast gjort några stora positiva avtryck utöver sitt PP-mål. Hade nog haft honom högre än Bellows om han inte spelat så få matcher.

9. Delia. Kommentar känns överflödig. Gillar verkligen hans personlighet och han verkar vara en fantastisk människa som älskar sitt jobb och verkar vilja att Clara ska lyckas. Finns dock 0 positivt att säga om hans prestation så här långt i SHL. Har en SVS% på 75% efter 3 matcher och släpper in nästan 6 mål i snitt. Clara ligger på 90% och 2.42 som jämförelse.

Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
Peja: hoppas att Andersson är tillbaka snart


Sv: Matchtråd 2025-09-27 Rögle BK - Brynäs IF
ME88x: Nu har ju faktiskt Bellows underpresterat ganska rejält. Så petningen är inte omotiverad. Sen tror jag att man kan peta fler när Svrcek är redo för spel.

2910072 · »