A proposito de nada
Dåvarande ordföranden i IFK-hockeyn är numera engagerad i Vikings.
Känns som att det kvittar, vi har två andremålisar i laget för närvarande och så andremålisen Lindbäck i Almtuna.
Sökes: Etta
Finnes: 3 Tvåor
Kontakta: Brynäs Kansli, Mormor, Idrottsvägen 7, Gävle
Från Daniel Hanssons intervju med Alcén o Jonathan.
"Vad händer efter JVM för din egen del?
-Då ska jag hem till Brynäs och visa att jag lärt mig något i Umeå. Jag har haft en bra tid i Björklöven och fått viktig speltid inför JVM. Björklöven är ett lag med press på sig både från ledningen och fansen så jag har fått viktig lärdom där uppe som jag kommer att ha nytta av i min fortsatta karriär."
Imorgon är det ny match och nya poäng att spela om. Mora kommer sälja sig dyrt så det finns verkligen inget utrymme för hybris hos kalsong-modellerna i brynäs...
Endorfinerna svallar fortfarande runt i kroppen sen gårdagen, så med risk för att prata i knarkhatten slänger jag ut hakan och tippar 3-3 i matchen mot Mora.
Go tajgers!
Tar vi inte guld i hockeyn så får det väl bli i fotboll istället.... :-)
Se länk.
Ur led är tiden...
Idag fyller man 14 (antar att ni har rätt att kalla mig fjortis då ;D )
Hoppas grabbarna kan vinna mot mora imon, skulle inte sitta helt fel!
Hoppas dock att man slipper säga Grattis imorrn oxå... ;0)
Riktig krock imorrn kväll,Mora-Brynäs,samtidigt som en J-VM final mellan Kanada o Sverige,där tre Brynäsare(Alcen,Andersen o Carlsson) kan bli historiska,ska dem sålla sej till denna fina skara o få titulera sej som som Juniorvärldsmästare.
Många fina namn:
Målvakter: Lars Eriksson, Brynäs, Peter Åslin, AIK.
Backar: Tommy Samuelsson, Färjestad, Torbjörn Mattsson, AIK, Tomas Jonsson, MoDo AIK, Anders Bäckström, Brynäs IF, Håkan Nordin, Mora IK, Lars Karlsson, Leksands IF, Jan-Åke Danielsson, Leksand.
Forwards: Håkan Loob, Färjestad, Thomas Rundqvist, Färjestad, Thomas Steen, Leksands IF, Peter Elander, Mora IK, Ove Olsson, Mora IK, Per Nilsson, MoDo AIK, Lars-Gunnar Pettersson, Luleå HF, Björn Åkerblom, Brynäs IF, Patrik Sundström, Björklöven, Matti Pauna, Timrå IK, Roland Nyman, Djurgården.
Bissett: Du skall nog se att det blir PR efter JVM oavsett gul eller inte. Nä plocka hem alla nu. Och låt de slåss om en plats. Dacke har viss synts på Kyrkgatan enl källor
...om ni inte kände till det...
bland de viktigare matcherna ikväll...INGE SUGA PÅ TUMMEN IKVÄLL!!!
http://www.sr.se/cgi-bin/gavleborg/sport/index.asp?programID=99&Nyheter=&grupp=3827&artikel=1811262
Väl mött i FM Mattsson Arena
Aha... jag då kanske du skall leta i Nynäshallen, det är inte lika långt dit... = )
Här finns lagbild på de som vann vårt enda guld hittills. Blir med stor sannolikhet ett till senare i kväll.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article469166.ab
Fjorton bast och en dag och har redan begreppen klara för sig *Impad* När jag var 14 trodde jag PMS var sånt man spelade in TV-program på.
Du har rätt,det hade smugit in några FBK-muppar i truppen,helt felaktigt.
http://www.vemdaleninfo.se
Rackham kan nog inte svara,han sitter i Scandinavium o hejar på Frölunda.
Ser stabilt o tryggt ut.Precis som en bortamatch ska se ut,lite så där tillbakapressade första fem,men med ett bra målvaktsspel kan vi hålla undan o växa in i matchen.
Nu är det bara hoppas att man fortsätter att åka skridskor,vara oömma o göra livet surt för Moringarna.
Bara ibland, Arne, bara ibland...
Ankan - inte helt klar över det hela