1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739215 inlägg · 7967 ämnen

2003/2004

Sv: 2003/2004
boldten: Vadå gubbar? tycker att nästa hela högen är ett gäng kärringar....:-)))

33Laitinen: Vad hände med det där gänget finnar som var på gång för Brynäs?

Tvåsiffrigt mot RBK idag (alltså att VI gör två mål, inte de...) skulle väl vara en partiell rehabilitering för ni-vet-vad. Misstänker att gubbarna är mer taggade idag, inte minst eftersom värvningen av Norrena ska offentliggöras idag (eller...?).

Jompe:

Tror ni på faktiskt på att Norrena vill spela för ett gäng som har svårt att klara sig i ES ? Då han är en av Europas bästa målvakter.

finne85:Skulle en av Europas bästa målvakter va en som knappt platsar i sitt klubblag just nu.Norrena och Lundqvist är väl ganska jämnbra så då måste ju även Henke vara en av Europas bästa målvakter.

Nike89:

"Skulle en av Europas bästa målvakter va en som knappt platsar i sitt klubblag just nu.Norrena och Lundqvist är väl ganska jämnbra så då måste ju även Henke vara en av Europas bästa målvakter."

- Både Norrena och Lundqvist är bland Europas 10 målvakter.
Men inte kan du ju för fan säga att en målvakt är bättre än den andre bara för att han haft lite bättre statistik EN säsong.

Inte säger man ju att t.ex. Minnesotas målvakt Dwayne Rolson är bättre än Patrick Roy, eller nåt sånt...
bara för att han hade bättre statistik en säsong, eller hur?

Lundqvist fick sitt genombrott iår, medan Norrena fick sitt för ca. 6-7 år sen i TPS, och har varit med i Finlands elit i så många år oxå.
Och TPS är känd som ett av Europas & Finlands bästa klubblag, och han har spelat där i så många år, då räknas man nog som en av Europas bästa!!!! Du förstår väl nog att vi INTE snackar om NHL nu?

Jompe: Finnarna? Ja, det skulle sitta bra med en eller två finnar till i laget och då räknar jag inte in Fredrik Norrena, som vi naturligtvis också vill ha men som åtminstone jag inte vågar tro på - än i varje fall.

Clarence:

Är det bara rykten det här med Norrena eller om det ligger nånting bakom?

finne85: För mej kommer det att vara ett rykte tills nåt annat bekräftas. Och kanske stannar det vid bara just det - ett rykte. En hel del talar nog för det, om jag får gissa.

Clarence:

okej.. jo, det är jävligt mycket rykten nu som vanligt på våren.

Nu var dom snabba.1-0 37 sek.

Clarence: Det är väl liksom definitionen på ett rykte--ännu inte bekräftad information...

Självklart talar mycket emot detta. Jag tror detta ligger bra mycket längre fram än Du--vi får väl se vem som står med den längsta näsan till slut.

finne85:Bara i Sverige är väl kanske Henke trea fjärde bästa målvakten.Jag har inte sagt att en målvakt är bättre för att han har bättre statistik.Angående Rolson så är han i alla fall väldigt bra.Roy är i slutet av karriären.måste sticka nu...

Nike89:

Men vad ser du på om inte statistiken när du menar att Lundqvist också borde vara bland Europas bästa?

"Roy är i slutet av karriären.måste sticka nu..."

- Hmm.. kan hända, fast han håller nog 2-3 år ännu.

Jompe: Vad jag menar är att ryktet i det här fallet kanske inte är ett rykte utan bara ogrundat och "löst prat".

finne85:Jag sa aldrig att Lundqvist är en av Europas bästa målvakter.Därimot ska jag cykla från Sundsvall till Stockholm om han inte kommer spela i NHL nån gång i sin karriär.Och då menar jag en lång karriär.

Nike89:

okej. tror oxå att han kommer att spela i NHL nångång, fast inte inom de närmaste 2 åren.

« · 265440