1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747004 inlägg · 7967 ämnen

95-96

95-96
Jag har en konstuktiv fråga som kanske kan generera nåt.

Är det någon här som kommer ihåg eller noga följde tragendin 95-96? Kan ni i så fall peka på vad som gick snett den gången. Likheten är ju trots allt ganska slående.

Sv: 95-96
DanS: Jadu, likheterna är slående lika. Om jag minns rätt så var det då, liksom nu, ett lag som drog på sig en lång rad uddamålsförluster i början av serien, och därefter totalt rasade ihop. Har också för mig att man även då fick storstryk mot Djurgården och Globen och att Tommy Sandlin fick ett vansinnesutbrott. Likheterna blir otäckare ju mer jag tänker på det. Det är fan så man skulle behöva dra i sig ett gäng öl idag med... :(

Ford Prefect: Mats Wennerholm på Aftonbladet vill att Esko ska sparkas. När de stora drakarna vittrar blod så ryker nog Esko snart.

rafalski: Jag vet inte om det gör saker bättre, men nån form av förändring måste uppenbarligen till.

Skillnaden med 95/96 är att då hade Brynäs ett bra lag. Känslan att det var kört redan före matcherna fanns inte då. Läget idag är värre än 95/96.

Raset tror jag började i och med Bosman. Brynäs var en av klubbarna som i hög grad var beroende av spelarförsäljningar i brist på stora sponsorer. Framgångarna -99 gjorde att en nödvändig restaurering uteblev. Alla, inkl. vi supportrar, trodde att BIF inte var som andra lag. Vi kunde vinna även utan stora spelarinvesteringar. Nu är klockan fem i tolv (vintertid) och det kommer att bli svårt att vända skutan under pågående säsong. Katastofhjälp behövs och vi alla måste vara beredda att bidra. Hur det ska gå till bör ledningen redovisa. Ber Brynäs om hjälp kommer i alla fall jag att bidra med det jag kan: lite pengar och ett inihelvete stort BRYNÄSHJÄRTA.

KÄMPA BRYNÄS - VI GER OSS ALDRIG

« · 146940