Brynäs IF

714237 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2157053 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
bradberry: Leksand och deras supporters får mej alltid att tänka på femkampen på Gröna Lund.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Läxand och vad deras supporters skriver ger jag inget för,och klart att dom är överlyckliga när dom för en gångs skull klarar sig kvar i SHL och ligger före storebror i tabellen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brooklyn forever: Jag ger mig sjutton på att BIK går upp.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Det är ju inte så att vi har något slags självändamål att diskutera Leksand här inne. Det är en direkt följd av den ström av hånfullt självgoda leksandsanhängare som själva tagit sig in hit för att grisa. Då kan det behövas svaras på tal. Inte många som frivilligt skulle diskutera Leksand annars. Vi bryr oss nog inte nämnvärt om er egentligen....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Snart är varje dag gameday. I A och B-hallen parallellt. Vilken bubbla!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Jo, men visst man vill ju ha våra ?derbyn? kvar, rolig rivalitet.
Oskars och LHC kan ramla ur. Upp med Timrå och Björklöven
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74:
"Jag njuter såklart när Brynäs förlorar"
Det låter för mig som att du nog behöver lite fi**a så du blir lite snällare
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp

Roligt att ni diskuterar Leksand här inne,’det glädjer oss ;)

En sak som jag alltid undrat är hur många Brynäsare som innerst inne vill ha leksand kvar i SHL

Jag njuter såklart när Brynäs förlorar och vice versa tror jag men vill såklart ha dom kvar i SHL, matcherna mellan våra lag är ju klassiska och man hoppas såklart på många fler härliga matcher mellan våra lag 💙😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gameday!!! Nä just det 🙁
Kommentera

Sv: A propósito de nada
sweet_times: BIFs ska spela i SHL... därav mitt stöd och förstår inte att det är så märkligt bara för jag är Ängelholmare och Rbk supporter. Finns inte en chans att jag skulle peppa eller heja på varken LHC eller Oskars. HV ser jag gärna se kvar i ligan dock. Mif också för det är kul med derby.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Leasing...jävla autocorrect🙄🙄
Kommentera

Sv: A propósito de nada
sweet_times: På tal om udda konton, en leasing med brynäslogga😂😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
sweet_times: Tycker för det första det är intressant att du reggat dig som Brynäsare.... Måste ligga något freudianskt i det... Att inte våga stå för att man är leksing? Eller kör du undercover? Sen är det som det skrivs. Leksand är ett bättre lag 20/21 än vad Brynäs är. Tjomme har med stor skopa flyt och stor skopa skicklighet fått ihop ett lag som jackar i, mycket tack vare Hellqvists ledarskap. Vilka har då bäst förutsättningar på sikt? Ja för Brynäs handlar det i första hand om att överleva den här säsongen sportsligt. Men sen gör du det väl enkelt för dig när du skriver att man gjort sig av med alla pengar osv. De långsiktiga förutsättningarna beror ju på organisation, omsättning osv. Brynäs går igenom ett stålbad och balanserar på något slak lina. Klarar men det behöver man göra om lite i leden... Men visst finns det förutsättningar att lyfta igen och det var bara fyra år sedan man spelade sm-final....

Leksand då? Ja det är ju kul för klubben och dess supportrar att man slipper bottenträsket i SHL för en gångs skull. Förutsättningarna på sikt är ju mer svårbedömda då man haft förmågan att klanta till det för sig om och om igen. Ofta har man kunnat haft en mittensäsong när man gått upp, för att sen falla ur igen. Det är häpnadsväckande vad illa föreningen lyckats faktiskt och det är lika häpnadsväckande att skåda den hybris som klubbens anhängare plötsligt besitter. Skadeglädje, kaxighet och ren hånfullhet. Ganska osmakligt i mina ögon...

Texten nedan om Ove Molin och sexårsverksamheten är bland det roligaste jag har läst. Önskar er lycka till ändå! Till syvende och sist vill jag ha leksand i SHL då jag tycker om ”derbymatcherna”. Hoppas vi klarar oss kvar i år och att ni kan bryta trenden att åka ur senast år två...

Men kom ihåg en sak...

Högmod går före fall....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
sweet_times: Dessa Leksingar, ett bra år och ni är världens bästa lag. Hybris är aldrig hälsosamt, fallet blir oftast stort.

Intressant att få lektioner av er om föreningar på nedgång, hur många gånger har ni åkt ur serien gång på gång?

Apropå guld, vår senaste var 11/12, när var er senaste igen? 🤔

Snor denna från twitter:

”Sedan Leksand senast vann guld så hann Ove Molin börja på sexårsverksamhet, växa upp, bli hockeyspelare, vinna SM-guld med Brynäs IF, bli pappa, se sin son ta sina första skär, och ett gäng år senare också se sin son vinna SM-guld med Brynäs IF.
Värt att påminna om i hybristider.”

Men absolut, ni får gärna läxa upp Hockeysverige i hur man bygger en hälsosam förening, sånt är ju ni bra på 😅
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charliejfz: Det här måste vara det mest udda kontot Jag sett någonsin, håller på Rögle men är inne och peppar Brynäs hela tiden av någon anledning. Rögle behöver ju inte oroa sig för Brynäs så det är väl lätt att vara ödmjuk å deras vägnar.

Själv är Jag Leksing och är nöjd med tillvaron just nu i vilket fall. " Gatstenens" IF som vissa köttskallar till brynäsare fortfarande tjatar om har bättre ekonomi än Brynäs som bränt dom sista slantarna i ren panik . Tråkigt att Ni blåste era slantar på svågerpolitik . Trösten för brynäsarna är väl att Dackell troligtvis är duktig på att smörja låsen till era omklädningsrum i alla fall. Campese har en plan för att bärga 4 guld på 10 år också. Historiskt sett har brynäs gjort det bra men det är idag en klubb på nedgång. IK Göta och Hammarby har tagit ett antal SM-guld men det var då det. Brynäs och Linköping kommer "tyvärr" att få kvala .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Upploppet kvar ... nu är det bara för BIF att köra på och grind it out. Tänkte på en liknelse som jag läste i en bok kring urvalet av Navy Seal soldater. Det är de som är i bakre delarna av ledet och som sliter och kämpar som klarar sig bäst. De som är längst fram och som är smidiga och snabba blir sällan uttagna till exvis Green Berets, SAS, Rangers och Seals utan snarare de som är sega och aldrig ger upp. Så bara att kämpa på.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brooklyn forever: ångestkvalet blir en E4-köping affär menar jag. Jobbigt det här att vara läktarexpert haha
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: ser fram emot att LHC och HV torskar i morgon. Vi sitter på läktaren och tänker; ok nu har de 6 resp 7 matcher kvar, vi har 11 och ligger fortfarande före dem. Inte bara helt fel att de andra ?spelar klart?. Kan ge oss nåt att gå på. Men det kan ju oxå bli så att de får igång maskineriet, men vi med popcorn vet ju att ångestderbyt blir en E4-köping affär i år.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spjutmuren: Om jag inte hade sett vår lägstanivå i 20-talet matcher i år hade jag hållit med om att vi har lite fördel. Tyvärr kommer man fortfarande ihåg perioden när vi förlorade 10 av 11 matcher. Det var förresten på den tiden Rödin spelade...
11 matcher kvar nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Förresten, glider inte MIF lite bort från kval nu?

LHC verkar ute, så det ser väl ut som det blir knivskarpt mellan oss, HV och OIK. Vågar väl inte säga det högt, men vi ligger väl liiite bättre till än både HV och OIK efter sista rundan?

Om man inte varit Brynäsare hade man nog tyckt att vi hade lite edge på dem, eller hur?

Terapiinnlägg 🤣
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Att få ihop spelschemat nu - och sedan tro på det nya schemat- påminner om den extremt optimistiska ”hockey stick kurvan” som man pratar om i företag:
=> under året har man en lång alldeles för horisontell flack resultatkurva som ser ut att missa målet rejält - ”men fasiken nu när vi börjar närma oss slutet av året, nu jäklar på slutet kommer kurvan att gå brant uppåt” ”så årets resultatkurva kommer att se ut som en liggande hockeyklubba” (never happens dock).

Tror BIFs coronafall kommer att följas av ännu fler fall tyvärr i olika klubbar och planeringen av matcher går totalt upp i rök. Tror inte coronaspridningen kommer att plötsligt bli så låg i mars/april att hux flux kan alla matcher spelas.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Jag kan ju tycka att Rönnberg har ett poäng. I spelet måste man ju förvänta att bli tacklad om man har pucken en meter innanför offensiva blå, men Luleåspelaren väljer att avsluta passningen trots att han fumlar lite. Modigt av honom, men han vet ju (eller borde veta) att det kommer någon.
Avstängning, definitivt! Det är Lundkvists ansvar att undvika huvudet. Men situationen påminner för mig lite om Harpers avstängning. Hade det varit vår man hade 5 matcher känts jättesträngt.

Av de sista tre avstängningarna tycker jag Gelinas skiljer sig kraftigt ut som ful på riktigt. Där handlar det om någon som inte kan försvara sig och knuff i ryggen. Usch!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ärlig talat skönt att slippa tänka på hockey senaste veckan. Skönt att slippa det ytterligare en vecka. Den ångesten slipper jag gärna i vardagen.

Ju fler matcher som skjuts upp desto större är sannolikheten att det tvingar SHLs hand att stänga serien. Har inget alls emot att vi inte spelar just nu. Hoppas såklart alla smittade blir friska snabbt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: oj, för en stund där trodde jag de tappat greppet
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Axle San: 😂😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
PuckkcuP: Nåt virus tydligen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vad händer i brynäs?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Spelschemat framöver blir perfekt för spelare som Danielsson, Bulan, Bertilsson m.fl. De är som gjorda för att spela mycket matcher på kort tid. De kan säkert vara med på 3-4 matcher innan artrosen kickar in. Guld!👍
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Jahapp, nu är det ute. Bli inte förvånad om det blir Hemlins nästa utspel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Hade varit enklare om det var 2 parallella hemmamatcher: Kör ett byte i A-hallen mot VF, snabbt över till B-hallen för ett byte mot LIF, sen snabbt tillbaka igen och kör mot VF o s v ... 😂

Hmm... Kanske dumt att ge SHL ideer för hur man ska klämma in Brynäsmatcherna...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Så kan det gå. Det är bara att bita ihop.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson:

Hårda bud för Oskarshamn nästa lördag.
Uppladdat:

450x300-namnlos_2.jpgnamnlos_2.jpg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: De lär förlänga säsongen. Positivt! Då kanske vi kan lira med ordinarie lag till slut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: milt faktiskt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hur ska de få in matcherna som är kvar för oss?
Om vi kan spela nästa lördag, då ser det ut så här.

lördag
tisdag, torsdag, lördag
måndag, torsdag, lördag
(måndag eller tisdag), torsdag

Icke schemalagda: Färjestad, Leksand och HV.

Det är oacceptabelt om de inte förlänger säsongen.
Annars kan de lika gärna avbryta och säga att de beslutat att vi ska spela kval, och att vi inte ska få en sportslig chans att vinna i det kvalet.

Alla kan ju förstå att det inte funkar att spela 4 matcher per vecka i två veckor på rad, och sen tre matcher på 4 dagar veckan efter. Sen påbörja ett kval efter 4 dagar. I så fall har de bestämt att vi får offras, för att säsongen till varje pris ska vara klar till den 25 mars.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San:

Blev 5 matcher för Joel
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Carlo: Här kan du se alla aktuella ärenden.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Är det på det viset så är det förmildrande, men de kunde väl fan blåst och gett dem 2 minuter var istälet då. Gelinas på Leino var för övrigt horribel också, va fan tänker karln med?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San:

Som befarat då.
De har missat att matchen mot Färjestad också är framflyttad i spelschemat. Hoppas de märker det tills då de ska börja pussla ihop det. Tre matcher som ska in i schemat, och bara 22 eller 23 mars kvar som ledig dag för spel.

Dags att SHL kommer med beslut nu om att sista omgångarna flyttas fram ytterligare minst en vecka. För det är ohållbart om vi ska avsluta med 3 veckor där vi spelar 4 matcher i veckan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Nu är vi framme i april med de sista matcherna.....går det att dra ut gummibandet ännu längre?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Vart kan man se händelsen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: kan nog bli fler matcher. Förra uppehållet försökte öppna upp efter ca två veckor men så kom nya fall. Malmö hur länge hade de stäng ner? Har OIK kommit igång efter deras busstur ToR till Gbg?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85:

Det är väl också en negativ konsekvens av smittan.
Tror inte domarna får gå in och bryta slagsmål, p.g.a. smittorisken.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Jäklar de flyttar fram tre matcher.
De sista 11 matcherna på 20 dagar nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: där har det varit tyst. Jag tror med betoning på tror att MS, Stråhle, PA och Anton roddar det till nästa säsong som ett team. Stråhle hade även SC rollen i Pantern så han är inte ovan med det. Och som man kan tolka det från det Brynäs gått ut med så verkar tränarna runt laget vara mer involverad än förut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kollade precis situationen från Malmö mot Djurgården. Vilket fruktansvärt dåligt jävla jobb av domarna.. Grewe och en gallerpojk står och rycker varandra i tröjorna i evigheter, domarna har alla chanser i världen att bryta upp situationen. Istället slutar det med att gallerpojken Hansson åker på en förmodad hjärnskakning efter att tagit emot en rallarsving när han är nere på isen.

Så jävla klent av domarna. Onödigt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Någon som hört något nytt om Sundlövs vara eller icke vara i Brynäs nästa säsong?

Silly pågår ju för fullt och det skulle vara kul att veta vem som ska bygga truppen till nästa år. Den måste ju bli bättre än i år även om vi inte kan byta ut speciellt många.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Det ska bli intressant att se vad som händer i Frölunda när Joel lägger av.
Kommentera

« · 2157053 · »