Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2157172 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Chanzone: Abols åker på 2 omvända livtag med rullning och domarna måste skämmas om dom ser repriserna...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Danne66: Dom har verkligen maxat sitt mediokra lag. Som Oskarshamn. Tror ändå Linköping är givna som kvallag. Dom ser alltid usla ut spelmässigt. Sen är det vi eller HV.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Gud nej - värsta som kan hända om andra lag tycker att VI är osolidariska. Huva... Bättre att åka ur med ”hedern” i behåll och få lite ryggdunkningar för att vi varit snälla mot de övriga lagen. Eller inte.
Solidariskt vore om alla lag spelar 11 matcher på 21 dagar. Hmm... varför vill inte de andra lagen ställa upp på det?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Supportern: La in en hundring på Örebroseger. 23 ggr pengarna i liveodds...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
MIF spelar som ett topp 6 lag. Impad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Suck, helt sjukt. Nu lär de vinna och vi hamnar efter. För även om vi har sjutitvå matcher färre så får vi ändå tufft att ta poäng med vårt schema.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Så här vi har tagit många poäng. Vi lär också möta mätta topplag framöver.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Men vad gör domarna strax innan målet då? LHC-spelaren , bokstavligt talat, brottar ju ner Abols. Helt sjukt att dom släpper den utv.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: LHC är sjukt usla, men kontrar in 3-1, motivation slår.....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: 11 matcher på 21 dagar med ev nedflyttning i potten 😂
Antar att det är lika för alla lag 😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Slutspelstakt! Bara att köra!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
HV har ju spelat rätt bra i många matcher och perioder. Men vettetusan om inte det kan börja avta det med i takt att de inte gör mål och nu förlorar viktiga matcher.

En Örebro-vändning och vi kan vara rätt nöjda. LHC bör iaf inte få tre poäng så kasst som de spelar. Gör en Brynäs kanske?

Edit: om inte det där är Interferens/fasthållning så vettetusan vad som är.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Ska jag vara ärlig tror jag inte att man har så mycket att säga till om som enskilt lag i SHL. Man blir nog mer eller mindre överkörd. Alternativet är nog att bli uthängd som osolidarisk del av SHL-familjen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33:

speldatum för BIF i mars
5
7
9
11
13
16
18
20
21
23
25
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Linköpings försvarsspel är lika uselt som Brynäs. Tror det avgör vilka som kvalar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Undrar hur man tänkte när man isåfall godkände detta??? Står ju en hel del på spel nu... Går inte att bjuda på NÅGOT i detta läge.

(påminner om ett General Manager/VD-möte jag var på för c:a 10 år sedan i ett multinationellt bolag. Den koleriske amerikanske högre chefen (Vice President) var tårögd när han berömmde den franske VD:n för att han ”frivilligt” klivit fram på mötet och offrat stora delar av den franska fabriken för att gynna alla oss andra, förekom kramar mellan VD:n och denna amerikanska Vice President... Några månader senare var även den franske ”hjälten” bortsopad. Finns en del att lära här... offrar man sin underliggande verksamhet så är man inte så behövd själv heller efter ett tag)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Vad tror ni kamrater, hinner vi få tillbaka Rödin inför avslutningen? En förstafemma i form kan ju faktiskt göra skillnaden mellan kval och fortsatt spel i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
När är Rödin spelklar. Någon som har hört ngt?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Inget han visar idag i alla fall
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Näää Örebro😢
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Arntzen har väl varit klart bättre än Enroth den här säsongen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Man får hoppas att Örebro ställer andremålvakten i mål mot oss också...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Jaaa Örebro 🥺😩
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Brynäs har godkänt detta. Efter vad jag förstår är man överens med klubbarna innan man går ut offentligt med nya datum.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Tror inte speldatum offentliggörs utan att lagen godkänt dem.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Håller med. Även om man kanske inte alltid får som man vill så önskar jag det var lite mer jävlar anamma i klubben. Typ så ingen annan än en själv gillar en :P
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Jag vill ju ändå tro att det måste godkännas av Brynäs, eller?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Det finns alltså lag som inte klarar av att spela Lördag-Tisdag för att spelarna ”måste vila”. Men vi ska alltså spela 6 matcher på 9 dagar...?? Plus ha tight schema innan dess också.
Nu får ledningen kliva fram - de får bara inte gå med på detta!

Tydligt att vi behöver en ledning som har rävar bakom bägge öronen och som agerar fullständigt hänsynslöst och cyniskt gentemot övriga SHL. Funkar inte att agera solidariskt eller att försöka ställa sig in hos omgivningen. Ta fram tjyvknepen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alfred : kom igen....Örebro 😩
Är det inte för jävligt...man sitter å håller på Öre..jävla..bro
Ur led är tiden
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken:

Ja, det är svårt att tro.
Men det står "svart på vitt" på SHL:s hemsida.

Sportslig rättvisa är något sekundärt och föråldrat begrepp enligt SHL.
Nu är det underhållning och bizniz som gäller.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Det här är helt sjukt, ska vi alltså avsluta med att spela 6 matcher på 9 dgr, du måste skoja?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Väldigt bra poäng!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JAAAAA MALMOEEE
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Snacka om att SHL pissar på Brynäs.
Säsongen förlängs alltså hela noll dagar.

Vi får avsluta säsongen med spel tisdag, torsdag, lördag, söndag, tisdag och torsdag.
Och då ska en bussresa till Oskarshamn och tillbaka klämmas in i näst sista omgången.

Snacket om att de kunde förlänga säsongen var alltså just bara (skit)snack.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Så sant! Vidrigt att behöva hoppas på ett sportsligt debacle bara för att det skall vara "tydligt" att förändringar måste ske. Är totalt med på din bana att ett eventuellt slutspel skulle utnyttjas av ledningen för att rädda sitt eget skinn.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Jag vill helst ha ut Leksand ur SHL och Leksingarna ur Brynäsforumet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
LKV: Håller med...tyvärr. Vi har inget i en åttondel att göra. Vi har inte spelet för att nå kvarten, vi skulle nog åka ut direkt i playin.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Plus att det skulle kunna ge Campese och co. vatten på sin kvarn till att säga ”titta vi nådde ju kvartsfinal, inte så dåligt ändå trots all skit vi fått från media och fans denna säsong. Vi är på rätt väg!”.

Lite som när vi säsongen 17/18 påbörjade vår sportsligt branta utförsbacke, men där vi på nåt jäkla sätt lyckades slå Luleå i play-in och sedan vara det enda lag som slog Växjö i slutspelet. Då kunde Bengtzén peka på det istället för att komma till insikt om våra mer djupgående problem.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Håller stenhårt på Malmö idag, HV-LHC i kval kittlar mer än att vi ska ha en avlägsen chans på play-in.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tre matcher som tidigare flyttats fram har nu fått nytt speldatum. Speldatumet ändras även i fyra ytterligare matcher.

Samtliga tidigare uppskjutna matcher har fått nya speldatum inom det befintliga spelschemat och ytterligare matcher har justerats med anledning av dessa flyttar.

Följande match som skulle ha spelats den 27 februari har fått nytt speldatum:

Brynäs – Färjestad: flyttas till söndagen den 21 mars 17:30.

Följande match som skulle ha spelats den 2 mars har fått nytt speldatum:

Brynäs – Leksand: flyttas till söndagen den 7 mars 17:30.

Följande match som skulle ha spelats den 4 mars har fått nytt speldatum:

Brynäs – HV71: flyttas till lördagen den 20 mars 15:15.

Följande match som skulle ha spelats den 6 mars har fått nytt speldatum:

Örebro – Brynäs: flyttas till fredagen den 5 mars 18:00.

Följande match som skulle ha spelats den 15 mars har fått nytt speldatum:

Brynäs – Växjö: flyttas till tisdagen den 16 mars 18:00.

Följande match som skulle ha spelats den 18 mars har fått nytt speldatum:
Oskarshamn – Brynäs: flyttas till tisdagen den 23 mars 18:00.

Följande match som skulle ha spelats den 20 mars har fått nytt speldatum:

Djurgården – Brynäs: flyttas till torsdagen den 18 mars 18:00.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Först:
Leksingarna är i vårt forum för att retas (de flesta), ignorera dem så tröttnar de. Det säger jag till mina barn och det brukar funka.
Sedan:
Är väl läge att hoppas på MIF idag😩, känns väldigt avigt och fel men vi måste ha två lag bakom oss och just nu känns det som LHC och HV är huvudkandidater för detta.
Brynäs forever 💛❤️🖤
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Tänker i samma banor. Visst vore det trevligt att nå slutspel men i ärlighetens namn skulle vi nog som bäst snubbla oss till kvarten och väl där vara helt chanslösa mot Rögle/Växjö, ifall vi nu skulle nå slutspel. Några ekonomiska fördelar finns inte direkt genom att gå till slutspel i år heller. Så nej, precis som du säger är det bara överlevnad som gäller.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Helt enig. Bara att släppa tankarna kring play in och bara slåss för att överleva från kval!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas: Fan vet om inte det är bäst att Malmö tar 3 poäng, det börjar bli knappt med matcher och nån behöver bli avsågad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: på tal om de , vilka vill man ska torska idag?på idag HV eller Malmö ?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:

Förstår det 👍🏻
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Hybris får ni ha så mycket ni vill, men håll den gärna för er själva och låt den inte gå över i högmod, ovett och hånfullhet...

Sen är det två extremt viktiga ”brynäsmatcher” i eftermiddag trots att vi inte spelar så vårsolen får nog vänta...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg:

Håller med men samtidigt måste vi få ha lite hybris

Vi har inte haft sådan här bra placering i hockeys finrum sedan Jesus gick i kortbyxor ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74:

Jag håller med om att man inte ska dra alla leksingar över samma dryga kant. Du är vettig och jag har själv kompisar som håller på Leksand som är bra folk.

Problemet är bara att det här forumet är ett väldigt dåligt exempel. Du är fan den enda vettiga leksingen här inne. Resten utav de som härjar här stärker snarare tesen om den hybrisberusade och skadeglada leksingen med lillebrorskomplex.

Samma går att se på exempelvis Facebook, det är fan vidrigt hur de beter sig. Jag har aldrig någonsin varit med om skadeglädje på den här nivån, och det säger nog en hel del om den bitterhet de här människorna haft i sig genom åren. Att den också riktas mot Brynäs är ju så urbota korkat då vi i regel sympatiserat med Leksand genom åren. Jag satt själv och jublade rakt ut när Brock Montpetit (stavning) sköt upp Leksand i SHL mot Modo... och samma sak senast de vann slaget om Dalarna. Jag satt till och med och imponerades av Leksand i början av den här säsongen. Sen började hybrisen i Dalarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan:
Haha underbart svar jag bjuder på den

Är ändå inte här för att provocera utan ställde en allmän fråga

sedan tycker jag inte att man skall dra in alla leksingar som dryga i det här forumet

jag har varit medlem här inne väldigt länge och har alltid respekterat alla här inne oavsett vilket lag man håller på, att vara otrevlig tjänar ingen på, syftar inte på dig utan en del andra här på forumet " även leksingar *

Skall man kunna föra en vettig debatt så måste alla parter vara snälla och diskutera med en god ton.

Tråkigt att inte våra lag spelar idag, nu får man göra något annat på eftermiddagen, kanske gå ut i det fina vädret.

Ha en fin dag på er alla Brynäsare.
Kommentera

« · 2157172 · »