1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739949 inlägg · 7967 ämnen
« · 2325501 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelet 2022
nittontolv: Vilket mål av Nylén-Persson

Fan vad damerna lirar nu!

Tigerhjärta: Jajjemän, men inget lag vänder 0-3. Svårt nog som det är nu med 0-2. Ska vinna 4 av 5 matcher

Jugge: Det står väl bara 2-0 till vardera lag?

Jugge:
PP, ja nån gång lär dom väl göra mål.
Men fasen bättre att strunta ta PP...

JAAA!

Växjö och saik måste vinna idag annars är säsongen över och tidig semester

Tigerhjärta: Har nästan lika svårt för Rooth som för skrik-Lena

Thias30: Luleå bättre i allt utom offensiven.
Tror dessutom att nerverna spökar mer för oss än för dom. 1-3 och axlarna åker ner, 2-2 och det kan bli domarna som avgör…

Thias30:
Yes!

Jaaa

Tigerhjärta: håller fullständigt med.
Bara en massa hyllningarna till Luleå spelare,dom har världens bästa back,mm
Att det ska vara så jävla svårt att vara neutral..

Jugge: Wandell var ingen märklig värvning om man fattar syftet. Den är förstås märklig för den som fortfarande verkar tro att JA sökte en etablerad toppforward för förstalinan, trots att han uttryckligen förklarat att man i första hand sökte en (billig) kropp som skadeersättare.

Huge:
Nä, nu tror jag Alcen och grahm måste skicka en officiell ursäkt för offsifemålet till studion, det är ju det som gör att vi gör 2-1 målet...... tydligen...

Huge: Jag har tänkt lite på det här med värvningar inför trade deadline och vilken chansning det är. Vi har ju alla (utom Huge) dömt ut värvningen av Wandell. Med all rätt, den förblir den märkligaste ever. Men, jag läste att Öret slantat upp 5 millar för Audette! Någon som tycker han varit värd pengarna?? Med tanke på tiden han är i ligan skulle man ju kunna tro att Öret värvat McDavid…

Horace76c: Pinsam nivå nu. 2 min för en liten dutt med klubbskaftet…

Fattar inte hur ett lag med så mycket offensiv kraft som vi har kan ha sånt uselt PP?

Hahaha! Och nu snackar man inte om filmning? Lirar Shinnimin i både dam och herr?

Silfverkroken:
Solklar.
En solklar offside och en solklar tripping.
Är inte en damfinal värda lite bättre domare?

Tigerhjärta: Nu vill Rooth ha videokoll på misstänkta offsider. Inget önskemål om videokoll efter solklara tripping, tydligen. Märkligt…

Horace76c: 1:an. Nu visade de repris på det och ja, det var faktiskt rätt klar offside. Där hade vi tur.

Horace76c:
Pudlar...

Huge:
Tänkte det jag med... Inte ett ljud... Sen såg inte jag offside, var det på 1:an 2 eller 2:an?

Nu kanske jag är färgad. Men är inte Maria Rooth oerhört partisk för Luleå? Berömmer Luleå titt som tätt men sällan Brynäs, då letar hon istället fel😅 Tycker detta har varit genomgående i finalspelet

Härenstam fortsätter tjata om offside och domarmiss.
Inget om årets solklaraste tripping på vår spelare innan 1-0. Underbart….😂

Horace76c: Haha, alla såg den utom domarna. Och inte ett ljud från kommentatorerna.
Däremot gnällde dom över ev offside innan vårt mål..😂

lapad:
SÅJA!

Kollar damerna. Jäklar vad backarna i Brynäs är dåliga. Extrem osäkra och slarviga samt har svårt i den offensiva zon.

{7981}:
Lilla trippingen på brynäsare innan...

Jugge: bra och bra, bättre än i början. 2 mål och 2 ass de senaste 13 matcher. Såg att han lirade någon match i 2a linan men nu nere i 4e.

Zappaholic: och sedan är inte säsongen slut i NHL och Washington lär väl gå till slutspel. Och det hänger väl en hel del hur JL går där om det blir fortsatt lir i NHL.

Pasman: Lindblom har gått riktigt bra på slutet, kanske han börjar hitta tillbaka till nivån innan cancer helvetet. Lindblom är tyvärr för bra för att spela i SHL.

mk: Hon skulle nog i alla fall inte gå ut och dementera det utan att ens bli tillfrågad (tror jag).

Zappaholic: Är det på allvar någon som tror att hans mamma skulle bekräfta hans ev flytt till Sverige?

Nu kommer jag få skit. Men är ni fem år?

Som jämförelse så lyssnade jag på Adams podd med Tjomme idag.

Han bekräftade inte ens "bekräftade" spelare😀

Så vi kan nog lugna oss lite både med positiva känslor, även negativa.

Men skulle Alcén landa JL.
Då har han gjort nått rätt iaf🤣🤣

Tigerhjärta: inte lokalbladet GD i alla fall, de kommer ju sällan med några avslöjanden🤭

Pasman: Fråga hans morsa 😄

Zappaholic: Nån som vet hur det går för Oskar Lindblom?

Zappaholic: Givetvis, men man kanske nämner att man funderar på att komma hem?

Men som sagt, alla borde hålla ner sina förväntningar, han kommer vänta in NHL-bud och såklart kommer det dyka upp något. Frågan han får ställa sig är om det är värt med ett tvåvägskontrakt eller om han hellre åker hem.

Jag vet inte med er andra men jag har tagit en hel del privata beslut utan att fråga mamma om lov först...

munkas:

Underskatta inte en god Stroganoff ;)

nittontolv: Ja, i ungefär 3 timmar levde hoppet och ett visst magpirr infann sig. Sen kommer Gunilla in och tänder lampan på högstadiediscot…
Jahapp, då blir det väl till att börja förlika sig med tanken på en förlängning med Sallinen då.
Det bidde korvstroganoff istället för Wagyu-biff.

{9684}: Skaplig partypooper den där Gunilla.

Tigerhjärta: Inte av Gunilla i alla fall....:-)

Charles: Aldrig får man ens ha lite hopp.

Charles: Såg detta! Man kan ju undra vart Aftonbladet fått sina uppgifter ifrån.

Johan Larssons mor dementerar lite på facebook
Uppladdat:

500x0-larssonpng.png

Pettisbif: Lindbäck/Johansson vore en riktigt trevlig lösning om VV sticker!

Pettisbif: "Fan va jag skulle skratta om JL återvänder till oss.
Huge som skrev så tydligt att Johan aldrig skulle återvända till oss "

Jag tror fortfarande att JL inte kommer att återvända till Brynäs men jag bjuder mer än gärna på ett skratt och hoppas verkligen att han skriver på för oss, om han nu öht har tänkt sig att spela i SHL nästa säsong.
Sen är jag rätt säker på att de flesta skrattar mer åt dina evigt återkommande och osannolika laguppställningar, men det är en annan historia...

Pettisbif: sillykungenPettis uppställning 3

Blå grottan: det verkade inte som de innebar det

Jugge:
I Johan skulle vi få en extremt fin SHL center.
Liknar lite situationen med Jacob Josefsson och den tid han hade i NHL. Men när han kom till SHL så var han outstanding. Så kommer det bli med Johan om han återvänder. Han är en förbannat bra spelare. Som hockey Sverige glömt bort.

Gör ett roligt lag här under:
Lindbäck - Johansson (Tror Veini kommer få chansen i NHL)

Bertilsson - Kinnvall
Sulak - Riikola
Johannesson - Hedberg
Bergman - Lindstein

Rödin - Larsson - Frödén
Timashov - Palve - Norman
Cederqvist - Scott - NY handplockad finne av Manner
Eklind - Ölund - Olesen
(Birgersson)

PP1:
Kinnvall
Rödin