1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740125 inlägg · 7967 ämnen
« · 2340141 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
JawKee:
"Och det kommer visa sig vad man kan producera."

Betryggande. Särskilt med Brynäs track record.  

Zzz: Absolut, men skulle tro att fans och medlemmar ligger sist på den listan. Jag känner att det finns en styrning och en plan. Arbetet som görs skickar signaler även om det inte konkretiseras i en tydlig kommunikation utåt. Även om vi inte fått allt på papperet så har det ju kommunicerats utåt, även om det inte har varit konkret och tydligt. Det är fortfarande pusselbitar som ska falla på sin plats, så det får vi nog vänta på, och jag ser inte det som något problem. Huvudsaken är att det går bra uppe på kontoret.

Hur gör man alla parter nöjda? Resultat. Och det kommer visa sig vad man kan producera. Men vi måste ha tålamod.

pjåtor: ” SH: Östersund - Djurgården 😂😂😂smaka på den”

Jag tyckte att Brynäs-Oskarshamn lät väldigt avlägset för några år sen..

JawKee: Sjävklart spelar kommunikationen roll. Fans, medlemmar, sponsorer, agenter, potentiella nya spelare och övriga intressenter måste få en känsla av att det finns en styrning och plan.

Alcén sa i podden att man vill försörja a-laget med egna talanger och drömde sig tillbaka till 2012. Gott så, men hur ska man konkurrera med Rögle och Örebro om talanger från hela Sverige? Finns det en plan för faciliteter, organisation osv? Annars faller det platt som tomma ord i och drömmar. Fick höra att Örebro hade sopat banan av Brynäs gällande Liam Danielsson, det lät inte ens som att Brynäs försökte. Det hände den här säsongen och under nuvarande ledning.

Man har haft ett år på sig att lägga upp en strategi för sportorganisationen. Vad har man att förlora på att kommunicera den?

Zzz: Men spelar det någon roll? Är det inte huvudsaken att det fungerar? Det är många pusselbitar som ska falla på sin plats. Då får man ge det sin tid. Är väl ändå ganska tydligt vad man vill med organisationen? Man vill uppåt på samtliga fronter. Vad är det att berätta? Och ser det knappast som att en person ansvarig för förändringen med juniorverksamheten. Skulle tro att man har ett tätt och fint samarbete.

Zzz:
Förunderligt att föreningen inte kommunicerar hur man vill ha det.

Retse: Det beror väl i så fall på att ledningen inte kommunicerat hur man tänker. Det pratades om att det skulle tillsättas en GM. Sen blev det bara tyst.
Lyssnar man på Johan och Erika i hockeypuls så går det inte att reda ut vem som gör vad annat än att Erika trivs med att jobba lite mer ”övergripande”.
Kommunikativt är båda rätt begränsade, ingen av dom har något mer att säga om verksamheten än vad dom hade för ett år sedan. Vad gör man och vad vill man? Det känns i intervjuer som att båda famlar och inte lyckas konkretisera.

Se tycker jag att den senaste tidens förändringar inom ungdoms och juniorverksamheten ser lovande ut. Men jag har ingen aning vem som är ansvarig för den förändringen.

Om Brynäs avser att göra Grahm till GM så får man väl kommunicera det. Sen får Grahm berätta vad hon vill med sportorganisationen.

Jugge: Ni får det att låta som Erika själv får bestämma sin rollbeskrivning och lömskt har nästlat sig in i Brynäs. Lägg ner det snacket. Tycker det är nedvärderande mot både Erika och Johan, och inte minst mot Svedman och den nya styrelsen.

eltifoso: Spelare, sådär, tränare GULD, kommentator i övre klassen bland CMores drängar

pjåtor: faktiskt helt sanslöst... känns inte som dom någonsin varit riktigt nära.. blir intressant att se om Dahlen kommer in i någon roll nästa säsong

Peja: Kollar man Brynäs organisation så är Grahm med i klubbledningen, det är inte Alcen. Så det kan nog stämma som du säger, att hon ”nästlat” sig in på någon inofficiell GM post..

Berge: Absolut, det varierar från person till person, det var därför jag skrev ”vissa”. Önerud är ett exempel och jag är övertygad om att Sallinen mest är ett år äldre nästa säsong tyvärr. Han är i utförsbacken och det är oundvikligt..

Danne66: Helt ok som spelare, tränare nja… kommentator inte alls

Svensson_62: Antagligen..

SH: Östersund - Djurgården 😂😂😂smaka på den

Svensson_62: "Det är inte bara SDHL och flicksidan som Grahm ansvarar för, utan mer övergripande jobb över alla de fem elitlagen där mycket fokus lagts på vår juniorverksamhet. I det dagliga sportsliga arbetet finns även Johan Alcén med i tätt samarbete med Grahm."

Sedan dess har man anställt en junioransvarig (gjort damtränaren till junioransvarig igen). "Övergripande" var ordet.

Jag är lite osäker på hur Erika G är kvalificerad till att leda en sportslig organisation som siktar på ett leda utvecklingen inom svensk hockey, det känns som nåt helt annat än att sportchefa ett damlag, men jag hoppas att hon lyckas.

Men jag tycker som sagt att hon verkar gör det som en GM var tänkt att göra (+fortsätta vara sportchef för damlaget och flicksidan, vilket en ny GM såklart inte hade blivit).

Därför menar jag att Brynäs trots allt har en GM i praktiken.

Peja: Hon har väl sagt att hon gillar den administrativa biten. Den kan väl vara övergripande.

Jugge: Tanken hade väl i så fall varit: 1 sportchef till herrlaget, 1 sportchef till damlaget, 1 mer erfaren person som jobbar mer övergripande och har ett heltidsgrepp. I synnerhet eftersom Alcén kommer direkt från isen och Erika Gs erfarenhet väl består av några års sportcheferi på amatörnivå.

Men när man hör Erika G beskriva sin roll, så låter det som att hon jobbar mer övergripande och mer med helheten. Dock vetetusan om någon annan har beskrivit hennes roll på det sättet eller om hon någonsin har konkretiserat vad det innebär i praktiken.

Med anledning av ovan tror jag det skulle bli väldigt livat om man anställde en GM nu och det vill man nog undvika. Jag tycker att det verkar som att Erika G har promotats till GM (alternativt gjort sig själv till GM) men behållt sportchefstiteln.

Danne66: p g a FBK?

Honken72: Har aldrig gillar Harald. Vet inte varför riktigt..

Berge: Ser du något som indikerar att Sallinen kommer vara i sin prime nästa säsong?

Du har rätt i sak. Det går inte att generalisera helt. Men nästan. Finns en tydlig tendens att spelare blir sämre med åren.

Honken72: Helvete. Fick 3xrätt i mina tips. Spyr på skiten.

Kollade precis Nybro - Östersund... David Westlund avgjorde med 1 sekund kvar... och med det klara för Allsvenskan 👍

Jugge:
Å andra sidan finns det flera exempel på spelar som spelar i sin prime +33

Ovechkin, Lasch, Lundkvist, Magnus Johansson, Linus Omark, Kenny Jönsson, Jagr...

Svårt att dra generaliseringar. Det varierar från fall till fall.

Danne66: Kul för Harald Luckner att Hv kunde avgöra. Aldrig varit med om maken till enögd kommentator.

Apropå den tidigare diskussionen kring Sallinens vara eller inte vara. Man märker ju hur fort det kan gå för vissa efter de passerat 30. Tänker på Önerud i HV nu. Tyckte han var en av deras absolut bästa spelare i finalserien mot oss 2017. Nu en medioker HA spelare…

Luddf: Ja, det är borttaget.

Jugge: är ganska säker på att den är borttagen, var någon kommentator som sa det tidigare under säsongen.

Någon som vet om man ändrat reglerna för high sticking? Jag trodde det alltid var 2+2 vid blodvite. Dom skrapar bort blod på isen i Umeå men ändå bara en 2:a på HV spelaren…

Svensson_62: man får hoppas att Janne Larsson kommer, då jag tror han kan komma och betyda extremt mycket för Brynäs med erfarenheten av hur Rögle lyckats att bli den klubb dom är idag, men jag tycker inte han ska vara ass coach då vi borde ta in en renodlad back tränare för att bättre utveckla våra backar, så hoppas Janne kommer i en roll som gör Brynäs bättre och gör han nöjd men det borde inte vara ass positionen.

JawKee: Man kan inte ha bara två chefer. Krävs 3 så det finns en utslagsröst. Annars riskerar man att inte komma någon vart.

(Obs ironi)

Känns som 3 jävla torskar idag. Löven, hhc å nybro.
Inte mycket bif men ändå.

Ständig: Åh vad roligt det var ;)

JawKee: It was a joke... sorry.

Jugge:

Helt rätt. Det är två duktiga tränare på typ 20 motiverade proffs. Det räcker fan. Dessutom finns alla andra runt klubben.

Jag jobbar som idrottslärare och är ensam sådan på 370 elever med varierande motivation. Det går. Bättre med en till riktigt bra spelare.

Ständig: Varför skulle vi behöva fler sportchefer? Eller ens en GM?

Ständig: Jag blir bara så jäkla frågande varje gång GM-frågan kommer upp som händer ibland. Vi har Svedman och sen är det Alcen/Grahm, det räcker!

Kollar man Frölunda exempelvis som vi, med handen på hjärtat, måste erkänna är en större klubb än vårt kära Brynäs så är Christian Lechtaler Klubbdirektör/GM.. Som sagt, det räcker definitivt med vad vi har på kansliet. Lägg pengarna på truppen..

Jugge: Varför nöja oss med en GM, anställ två vet jag. Vi kan förmodligen behöva några till sportchefer också...

{8399}: Vad ska vi med en GM till egentligen? Vad gör den personen som saknas i dagens organisation? Känns som bara ytterligare en dyr lönepost. Lägg dom pengarna på truppen istället tycker jag.

Malken: Frågan är vad man söker, Pajen tog forwards den här säsongen. Larsson tog forwards senast han var här, behöver vi kanske en renodlad backtränare egentligen? Passar Larsson då? Viktigt att vi hittar den bästa lösningen för hela ledarstaben.

{8399}: Verkar ha brutit kontrakt så då blir det väl till att hosta upp sekiner…🤷‍♂️

{8399}: Det jag hört om Janne från initierad källa är att han är taktiskt mästerlig – men lite tystlåten. Om den beskrivningen stämmer, vilket jag tror, skulle han ju kunna vara ett perfekt komplement till Manner och ”Pajen” i tränarteamet. …Men han är kanske inget GM-ämne.

Luddf: Janne ska vi ha!! GM kanske?

Tigerhjärta: Brinner Janne för att Brynäs ska ta nästa steg så tror jag han skulle vara en grym ass till Manner. Sjukt mycket kunskap och hockeykompetens där!

Luddf: Har dålig koll på hur Janne är, vet bara att man ogillar Emil! Men Janne bör rimligtvis kunna tillföra mycket efter att ha varit med på Rögles resa från bott till topp!

Charles: Janne Larsson lämnar Rögle på eget bevåg och flyttar hem till Gävle. Verkar ha varit väldigt uppskattad i Rögle vad jag förstått. Ny assisterande i Brynäs eller kan han få rollen som GM kanske?

F.W Z? Nytt folk på gång.. tankar?

Bäska droppar: men om jag förstått det rätt är det inget allvarligt utan det var aktuellt med spel men dom tog in Sallinen brorsa istället, förhoppningsvis blir han med i Beijer Hockey Games

« · 2340141 · »