1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740401 inlägg · 7967 ämnen
« · 2344745 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Och vad är svaret om det är Timrå, Rögle, Frölunda, Luleå, Färjestad, Malmö, LHC m fl?

Mattson: 100%

Vino: Jag har inte en aning om vad som är sant eller inte. Men om det är så att Brynäs vill ha honom och HV skulle hinna förbi vore det osannolikt oprofessionellt och amatörmässigt skött av oss. Med ett försprång på en månad, finsk coach och redan i SHL……

Men det är oroande att det inte hänt mera enligt mig☝️

Vino: Är HV inblandat så är det självklara svaret pengar.

Tigerhjärta: Får hoppas att det inte stämmer, men man undrar om/varför hans intresse svalnat ifall det nu stämmer..
Uppladdat:

500x0-img20220511192429.jpg

Verkar som att det snackas om Saku Mäenalanen på HV forum, ska de sno honom ifrån oss tro?
(Endast läst på twitter att det skrivs om honom på deras forum)
Rimligtvis bör väl Saku vill gå till oss med Manner och Björninen före en ”nykomling”?
Well Money talks såklart

Meixner förlänger, yay :D

Någon som söker nytt jobb?
Ice Hockey Statistician (Data Collection)

Jugge:

Lite kuriosa

Ekholms mamma och mormor bor på samma område som mig så hoppas jag ser honom i sommar 😀😁

mattias - 74: Det var väntat att dom inte skulle komma, speciellt Forsberg som inte har kontrakt. Förbundet har aldrig råd med den försäkringen.

Luddf: han nämnde att han hade några förslag från NHL som han tackade nej, tyckte Gävle och brynäs förtjänade ett bra hockeylag, något år hade han gjort av med 50 klubbor en säsong vilket i runda slängar hade kostat 125.000, att Mäenalanen är en bra och snabb spelare men ville inte kommentera om han ska till Brynäs eller ej.

{8399}:

Ingen Ekholm och Forsberg i VM

Anders Berg: oj, oj, Markström nominerad till bäste målvakt i NHL, starkt!

Davey85: Luleå och Färjestad lär väl bidra med ett antal spelare?

Loomis666: Honom har jag koll på! Trodde att "Saku" var ett efternamn på någon annan spelare. Alla är inte så konsekventa i hur de skriver namn på den här sidan - och alla förkortningar orkar jag inte ens nämna.
Tack!

Jugge:

Instämmer

mk:

Skyddar dom inte jag sa bara att vi bör ge dom en chans, vi svenskar är experter på att såga spelare innan de fått visa vad de gått för, tycker väl egentligen att ingen av dom bör få spela VM Men nu är ju inte jag förbundskapten heller

Peja: ”Tror även det var dåligt för lagmoralen när spelare som knappt tillförde nåt var hysteriskt överbetalda”

Vem var hysteriskt överbetald?

Jag skulle gissa att Nyberg och Mannberg var de som hade störst lön mot förväntad prestation eftersom de fick lämna!

mk: Vi tar en plus artikel till.
Handlar om att Anders Mäki tror att inom 3 år så har man ändrat upp och ner mella serierna igen. Detta system är för osäkert för SHL. Men han har ingen lösning på det.

Plus att anledningen att SHL saknar Stockholm är att många stora sponsorer har HK i Stockholm.
Svårt att bjuda på bra matcher då.
SHL kan tappa sponsorer på det, indirekt blir det ju inte intressant att sponsra om man inte enkelt kan se det på plats.

Det är vad han tror iaf..

mattias - 74: Nu antar jag att du reagerade för att det var leksingar jag nämnde 😉 Men det är ju dom överlägset svagaste korten på pappret och killen verkar ju uppriktigt överraskad själv så jag ser inga konstigheter med det. Sen tror jag iofs att dom inte kommer spela en sekund utan åker när spelare från finallagen samt ytterligare spelare från NHL ansluter.

Men bara att man redan nu ”cuttar” Fredrik Olofsson men behåller dessa är mycket märkligt. Men kritiken är mot Garpenlöv, inte Åman och Lang. Det är väl roligt för deras skull att vara med så här långt.

Sen att vi vunnit med mediokra trupper, när då? -92 eller med en Foppa på uppgång och Sudden i laget?

mattias - 74: Otippat att du skyddar leksingarna😉😉

Oddsen på att Hedman kommer är nog höga. Mika likaså.

JanT: Det kommer, eller ska inte, behövas någon avdankad Petterson eller Sallinen till 4:e kedjan eller BP. Björnen och Saku lirar ju BP för Finland, då duger det nog åt Brynäs.. Sen är ju Scott, Ölund och Eklind stabila BP spelare.

Om vi inte börjar slussa in unga lovande spelare långt ner i laget, hur ska de då kunna utvecklas för att förhoppningsvis ta en plats högre upp? Det är inte rättvist mot någon att slänga in en 18-19 åring med Rödin/Scott, hur lovande personen än är.

Nej, det måste bli ett slut med gamla överbetalda spelare utan utvecklingspotential långt ner i laget.

Jugge:

Skall vi ge Åman och Lang en chans innan vi tar fram motorsågen? ;)

Jag tycker också det är en svag trupp överlag men å andra sidan har ju Sverige vunnit VM förut med sådana här mediokra trupper.

Åker Tampa ut i morgon hoppas jag Hedman kommer tillsammans med Zibanijad om Rangers torskar i natt

Luddf: Den enda var väl egentligen att han var bäst i KHL på tekningar.
Plus att Alcén kommer få betala dyrt för han är dyr i drift på klubbor. En" dålig" säsong kan det gå 50 stycken..

Peja: Ja jäklar, vilket skämt! Åman och Lang före en spelare som Fredrik Olofsson. Som jag sa vid ett tidigare tillfälle, Garpenlöv lyckas devalvera 3 kronor riktigt bra under sin tid. Han kommer bli ihågkommen som en liten parantes som inte åstadkom någonting.

Per Mårts brukade ju få en del kritik på sin tid, men det här är ju på en annan nivå..
Vi ska nog vara glada om vi når kvartsfinalen

Peja: Helt vansinnigt dåliga uttagningar. Hade Lang och Åman ens platsat i typ Tysklands trupp. Vad fan håller Garpen på med?

Vem är Saku?

lapad: intervju med Björninen, nån med plus som vet om han säger något spännande?

Jugge: Jag håller med. Om man sagt att vi ska förändra en hel del då måste åtminstone Molin och Pettersson försvinna. Molin kan inte bli kvar pga pappas meriter.

Peja: Kan det vara någon typ av preliminärtrupp? Att det lämnas ett antal platser öppna för iaf första rundan... och ev finalserien... Omark har väl tackat nej så det är väl tveksamt om det kommer in några därifrån.
Känns som det är typ 5-6 namn som är tveksamma i ett VM.

Lunkz: Om man ändå ska ta in en sportchef utan erfarenhet från något annat än hockeyisen, är det ju praktiskt på ett sätt att han nyss har spelat i laget.

Alcén verkar ha förstått hur fullständigt orimligt och dåligt det var för lagbygget att han och andra utfyllnadskillar håvade in fina löner. Nu verkar det som att utfyllnadskillarna ska betalas efter prestation, inte efter hur bra karaktärer och lagkamrater de är.

Det kommer leda till fler spetsspelare.

Tror även det var dåligt för lagmoralen när spelare som knappt tillförde nåt var hysteriskt överbetalda, det kan inte gynna lagmoralen när spelare vet att de är bättre hockeyspelare än lagkamrater som tjänar 2-3 gånger mer. Sånt brukar kunna leda till sprickor även på civila arbetsplatser.

Jugge: Garpenlöv slår bottenrekord med sin VM-trupp. Riktigt usel forwardssida. Garpen verkar vara en hyvens kille, men sämre förbundskapten har vi nog aldrig haft under min livstid.

Åman och Lang i VM-truppen, vilket skämt.

{8399}: måste skrivit det där med autocorrect? :P
nu är inte Mäenalanen klar än, men han verkar ha kört lite Molin position i PP och Björninen framför kassen och spelat PP ihop i landslaget
Sklenicka eller hur han stavas vet jag inte men har visat på ett bra skott så kanske som back i andra PP då Kinnvall lär bli det i första PP

JanT: är någon av de nya bra PP spelserien tro?

Jugge: om det blir förlängningar på nån av dom 3 spelarna eller alla så hoppas fan jag att folk bojkottar matcherna på åsen.
dags och sätta ner foten , visa att det inte är ok nu när dom har chans att bygga om riktigt ordentligt.
dom 3 spelarna undrar jag vad dom gjorde den här säsongen för att få förlängt.
känns som den här föreningen fortfarande styrs av kompiskontrakt och gamla Brynäsare på kontoret som inte har nån erfarenhet överhuvudtaget.
Hoppas verkligen inte Alcen blir Nya Dackell.

Jugge: Jag kan acceptera antingen Pettersson eller Sallinen i en 4:e lina. Molin ser jag överhuvudtaget ingen roll för kommande säsong!

Peja: Risken finns samtidigt att han insett sina egna begränsningar och accepterat att han är en rollspelare på den här nivån och att det är viktigare för honom att spela i SHL, en att ta en ledande roll i HA.

Silfverkroken: Adam Pettersson kom till Brynäs för att hitta sin offensiva uppsida från junioråren och fick ett ganska fint kontrakt av Sundlöv. Det låter konstigt att han skulle vilja vara kvar som uttalad utfyllnadskille med mycket lägre lön. Borde väl vara roligare för en sån grabb att vara framträdande i typ Björklöven i så fall, kan jag tycka.

Tgl: Går ju också emot det Manner sa om att man vill ha yngre spelare längre ner i formationerna. För inte tusan kan väl dessa spelare vara tänkt att spela högre upp i formationerna?

Mattson: Om det skulle vara på detta viset blir jag enormt besviken. Möjligen behålla Pettersson eller Sallinen för någon BP roll. Molin är för långsam….

De blir ju inte bättre för att de blir billigare! Oerhörd besvikelse om det skulle vara förhandlingar pågående

Mattson: troligtvis att man inte meddelar spelarna om att det inte blir någon fortsättning, ifall om något av spåren man går på skulle tacka nej eller dylikt

Mattson: De skulle ju kunna platsa i en femte kedja.
Lex. Leif Boorks Real Madrid-tänk.

Mattson: Det är riktigt skrämmande om man diskuterar kontraktsförlängningar med dessa 3. Det går inte alls ihop med ambitionen att ta nästa steg.

Att Molin, Sallinen och Pettersson inte avtackats än bör väl betyda att man diskuterar förlängningar? Det skulle krympa utrymmet för nödvändiga förstärkningar.

mattias - 74:

Av de du nämner kommer såklart Wright gå först. Sen Slafkovsky, sen Kasper.

Bishel har en hel del att bevisa på senioris innan han kan mäta sig med dem. Han har väl knappast glänst mer än Lindstein i år?

Men att Bishel har talang är det inget snack om, han kan slå igenom nästa säsong.

Davey85: sant ”rätt personer” är en viktig del försatt undvika min dystra framtidsbild…

Brynäs ”hit rate” i den frågan skrämmer mig,
Manner undantagen givetvis.

Silfverkroken:

Hoppas verkligen han vinner men jag lägger mina slantar på Shesterkin som är rättmätig favorit.

Första rundan lottad inför draften

Kommer bli spännande och se vart Bischel, Kasper och Slovakiens talang Slakofsky hamnar

Shane Wright lär gå som 1a

BIF Kungen: Det gäller ju bara att man hittar rätt person att bygga vidare och förvalta Manners arv den dagen han försvinner. Brynäs har ju gjort det till en konstorm att pricka fel med tränare. Hur svårt ska det vara?

Jag utgår ifrån att Brynäs inte tänker stå med byxorna nere när det vankas ny tränare nästa gång. Nu måste det finnas ett längre tänk.

Så jag räds inte en framtid utan Manner, jag hoppas att man lärt sig läxan. Får jag fel angående Manner så är det en bonus.

« · 2344745 · »