1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740348 inlägg · 7967 ämnen
« · 2344865 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: idag eller denna vecka? Kan du säga viken position nyförvärvet har?

Charles: Det är väl snarare som om Brynäs hade ersatt Felix Sandström med Carey Price efter silvret 2017? Jag tycker inte det är klasskillnad mellan Ersson och Furch, men det är det väl mellan den nya tjeckiskan och Ellen Jonsson?

Även om det skulle bli begränsningar på antalet importspelare (källa på det förresten?) så kan det ju vara värt att ha en av världens bästa målvakter som en av importspelarna.

Peja: SDHL håller på att införa regler för att utveckla svenska damhockeyn med krav på svenska spelare etc så att göra sig av med bästa unga svenska målvakten tycker jag är ett dåligt beslut i alla fall.

men jag kanske jämför för mycket med SHL jag hade ju exempelvis inte velat se Ersson lämna laget för att man skulle göra plats åt typ Furch eller liknande

Peja: Håller med, Ellen hade utgående kontrakt så vad är konstigt i detta.

Charles: Den nya målvakten blev ju utsedd till ligans bäste 21/22 och kom med i OS All Star Team. Att värva in en sån spelare måste väl ändå räknas som utmärkt hantering av målvaktsfrågan i damlaget?

nittontolv: och Ellen tvingas läman enligt GD, tycker Brynäs har hanterat målvaktssiutionerna konstigt först med henning och nu detta, men får vi Lindbäck och Veini så kan jag leva med det

nittontolv: Kex och choklad

nittontolv: Då klarar sig Pettis 👍

Damlaget värvar ny målvakt från Modo. Det var det, det.

Dallemas: Man kan ju tycka det. Bestämmer man sig för att gå ut med en spelarnyhet på 110 års dagen så kan det ju inte vara en förlängning med Molin…

pjåtor:

Du ser ut att ha uppfostrat din son alldeles utomordentligt!

Dallemas: Blir väl en förlängning av A. Pettersson!

Inte för att blåsa upp förväntningarna för mycket, men borde inte en spelarpresentation idag vara av jäkligt bra kaliber när Brynäs fyller 110år.

Pettisbif: När kommer värvningen? Det har gått 10 timmar nu.

Yngsta sonen träffade honom på Ica Storuman och frugan till Ekholm tog bilden
Uppladdat:

500x0-screenshot20220512111636comgoogleandroidappsphotosedit179845353325159.jpg

Pettisbif: "Håll koll... " Fint! Ja, annars är det ju risk att vi missar det! ;-)

mattias - 74: Ekholms svärföräldrar bor där jag bor 👍brukar stötta på honom på somrarna

KulaShaker:

Grattis på 110 årsdagen Brynäs. Som leksing vill man såklart spela hur många matcher som helst mot Brynäs. Klassiska möten som alltid skall få leva kvar ❤️❤️❤️

xxx BIF xxx: Hörde du vad Sanny sa om Johannesson tidigare? Jag tror att det kan vara en spännande värvning.

xxx BIF xxx: Håller med om att det saknas tyngd på backsidan, men den är ju inte klar än. Svårt att summera helheten innan allt är klart.

Tycker värvningarna in är bra hittills. Sklenicka är en toppback på pappret och ska även vara en fysisk spelare, Kinnvall är den offensivt skickliga backen som verkligen saknades 21/22. Johanesson lite av en påläggskalv men jag har hellre honom än typ Mylläri som utfyllnad.

Sen är ett nytt namn inte alltid ett bra namn, men vi VET vad spelare som K.Berglund, Mylläri etc levererade på isen och det krävs inte jättemycket för att tillföra mer, med all respekt för deras kämpatakter.

En sån som Pokka hade man inte tackat nej till.

Jugge:
Jag tänker så här..
1a backpar har mest istid och måste vara 2 spetsbackar som lyfter laget - där gör inte Theo, Bergman, Johannesson eller Hedberg in, de har inte påvisat att de går i 2a backpar och lyfter detta backpar heller och tredje, som har iaf 1/4 av matchtiden, utgör de inte en stabil par som kompletterar varandra. Det är dåligt byggt då vi riskerar att ha problem på isen 1/4 av tiden.
Vi måste lyfta oss högre i tabellen först innan vi kan har råd med dessa chansvärvningar.

Många verkar tro att ett nytt namn alltid är ett bra namn, för att det är en förändring i laget, även om de inte bevisat sig på isen tidigare.
Lagbygget är en utmaning som det är, så att chansvärva spelare som måste lyfta sig nivåer för att laget ska kunna nå vad man tror sig byggt och blivit bättre som ett lag är ju rent dumt!
Med Theo och Bergman skulle inte Hedberg ha förlängts och ffa inte Johannesson värvats.
Vi saknar dessutom tyngd!

Dallemas: Wännström

Samsung: Sebbe? Är jag trög??

Pettisbif: vore trevligt om dem släpper en värvning på 110 års dagen idag :)
Grattis till Brynäs och oss

Pettisbif: Oj, ge mig en sniper,

Pettisbif: jag prata med en släkting till Sebbe för en vecka sen typ, då hade han hört lite med Sebbe veckan innan det , och då lät det som huvudspåret var utomlands.
Laget som förlora kvalet till högsta ligan i sweischz hade väl ett kontrakt klart till han.
Så där blev det fail.
Men sen kom ju ryktena om Brynäs. Spännande.
Jag tror att Sebbe skulle kunna passa bra till vänster i pp tex.

Pettisbif: Kul! Något som det surrats om tidigare eller lär vi bli förvånade?

Pettisbif: Är det inte Lindbäck så hoppas jag på en högerfattad forward. Scott är vår enda högerfattade forward med kontrakt.

Värvning på G, håll koll.

JawKee: Tänker spontant att det behövs en mer rutinerad jämte Johannesson. I min bok får Lindstein börja gå som 7:e. Men jag är ju ingen coach, så vad fan vet jag :)

Davey85: Lindstein med Johannesson kanske?

Sen fattar jag inte att det varje år finns folk härinne som liksom verkar oroa sig för att Brynäs inte ska värva fullt lag. Man sitter i Maj-juni och stressar över att det saknas spelare. Vad är grejen?

xxx BIF xxx: Tackar! Än så länge är jag inte oroad över backsidan, vi får se vilka de sista pusselbitarna blir. Det som kan gnaga mig lite är om Kinnvall fortsatt har otur med skador.

Annars tänker jag backarnas top 6 såhär :

Bertil - Kinnvall

Sklenicka - Hedberg

Ny - Johannesson

xxx BIF xxx: Hur tänker du nu? Ponera att Kinnvall är klar som det ryktas om. Då kan jag tänka mig att man kör Berra ihop med honom. Sen lär exempelvis Hedberg få köra ihop med Sklenicka, Manner verkar ju ha höga tankar om honom. En klassback till in och köra med Johanesson sen får Lindstein och Bergman kampa om 7:e backen. Jag tror att Lindstein kommer växa under säsongen och ta en plats högre upp i laget.
Tänk när Christian Djoos kom upp och fick spela med Gunde.

Davey85:
Du är en av de jag tycker har mest sunda värderingar här inne!
Men ”Än så länge finns INGENTING att anmärka på Brynäs silly.” kan jag inte hålla med om.
Om det bara är två platser kvar att fylla tycker jag backsidan ser tveksam ut.
Även med 2 spetsbackar till som går in i 1-2 backpar så har vi Hedberg och Johannesson som ska gå i 3de backpar.
Är det verkligen ett backpar vi vill se rotera in bakom vår första lina under en match?

Charles: Jo, man kan ju nästan tro det på vissa dysterkvistar.. Jag har inga problem med att man gnäller om laget skulle se ut som nu i september. Men kom igen liksom, som Tigerhjärta sa, det är MAJ!..

Jugge: klart den är över vi ska köra utan målvakter nästa år

ellis: Men för f-n, släpp sargen och handväskan! Tror du på riktigt att Brynäs silly är över eller??

ellis: "Nej, kanske inte. Men som Tgl menar, detta är inte tillräckligt."

Det är MAJ!
Trofan det inte är tillräckligt, men vem har sagt det? Tror du/ni att Alcén känner sig klar och i detta nu sitter och inväntar September? Nivån alltså...

Davey85: "Än så länge finns INGENTING att anmärka på Brynäs silly."

Nej, kanske inte. Men som Tgl menar, detta är inte tillräckligt.

Davey85: Kan ju också vara så att Alcén har fått något bättre på kroken.. känns ju som det här med Mäenalanen har varit på gång ett bra tag, kanske redan innan alla spelare valde att lämna KHL.

Tgl: Det kanske är så enkelt som att man lyckas med vissa och misslyckas med andra. Än så länge finns INGENTING att anmärka på Brynäs silly.

Davey85: Nja, nu är det något Du missuppfattat. Det är ju när man misslyckas med värvningar man kan tala om oprofessionell. Sen gäller det att lyckas med många värvningar eftersom det skall bli ett lag av det hela

Tgl: Väljer en finsk spelare Malmö eller ät ägg före Brynäs med finsk landslagstränare så är det självklart pengarna som talar. HV med för den delen, tro inget annat.

Rögle, Färjestad eller Luleå däremot, dom kan locka med möjligheten att vinna någonting. Där är vi tyvärr inte ännu.

Tgl: Var Brynäs då också "oprofessionella" när de värvade den finska landslagscentern som avgjorde OS?

mk: Ok, jag kan ändra oprofessionella till ? sämre än flertalet andra SHL lag?

Tgl: Var ligger det oproffesionella? Att man inte tvingar spelaren att skriva på? Självklart så väntar spelaren på andra anbud. Sen har du rätt i att det handlar om pengar.
Money talks.

Blå grottan: Jag tror inte att det är någon stor konspiration! Jag tror nog att pengar spelar en viktig roll i de flesta avtal som skrivs liksom bl a det Du skriver.

Jag är dock inte övertygad om att Brynäs har svart bälte i locka till sig de bästa.

Tgl: Vad antyder du? Det är nog ingen stor konspiration ska du se.. Alla SHL-lag kommer med erbjudanden och löften om speltid och roller till spelare.

Att Brynäs skulle vara sämre på det har jag svårt att tro.

« · 2344865 · »