1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740401 inlägg · 7967 ämnen
« · 2345175 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{9684}: Luleås förbannelse håller i sig. Synd..

Luleå helt utan idéer nu....

RommeTigern:

Menar på lördag ;)

mattias - 74: hela laget sitter nog på läktaren i morgon.

Det här idéerna att blåsa för var 15 utvisning kommer jag aldrig att försvara... Blås efter regelboken varje match. Sanslöst korkat med nuvarande sätt att blunda om matchen är viktig.

JawKee: Helt sjuka saker man släpper för FBK!! Så trist!! Kom igen Luleå😀

Så jävla tråkigt att se en match 7 i en final där domarna verkar vara så sjukt enögda. Usch.

Berge: Kinnvall-situationen påminner lite om när Rödin flyttade hem på flerårskontrakt. Med tanke på att Kinnvall bara är 24 år så borde han definitivt kunna hitta formen igen, utan att känna till detaljer kring hans skador. Hade varit skillnad om han var 10 år äldre.

Att hans NHL/AHL-klubb inte vill satsa på honom när det har läckt ut att han redan är klar för spel i Sverige nästa säsong är inte så konstigt. De har väl andra prospects som de vill satsa på.

{8399}: Stor risk för han blir skadad igen

atilla: precis, vilket scoop

Silfverkroken: Är en sjundeback i Stockton ens en förstärkning? Kommer han dågonsin tillbaka till där han var för ett par år sedan? Alarmerande.

Åman och Lang sitter på läktaren i premiären i vm imorgon tydligen

Ingen överraskning direkt men deras tid kommer

Silfverkroken: Har ju varit ett otroligt tjat om KK i 3? år väl.
Läste lite på FB nyligen, och det som sades då var att dels var det någon som slog till en supporterpolis dels var det väl någon Leksing som var i "fel" bar. Sen var det något om att efter detta så fick man inte tillgång till sitt förråd.
Sen så är väl flera drivande äldre nu. Kanske inte orkar/ hinner stå i klacken med allt va det innebär.

Personligen skiter jag i vad som blir utav det. KkK är "dött"

Brynäs bör satsa på några andra som kan driva klacken, och utbilda de yngre så att de kan bygga kultur igen

Berge: Utan att veta till hundra procent, men tror det har att göra med att han varit sjundeback snarare än skador.

Silfverkroken: Dom kanske inte var riktiga supportrar som älskar laget mer än allt?

Forestonepearl : Ja därför jag skrev "de känt". Jag vet egentligen för lite vems fel det är i den här historien men jag saknar stämningen de kunde skapa, för nu är ofta rätt dött på hemmamatcherna.

Ser att Kinvall inte spelar med Stockton sen mitten av april. Totalt bara 20 matcher i år. Undrar hur det år ställt med hans skadebesvär.

Har vi köpt grisen i säcken... igen?

Silfverkroken: OK, trist, hur blir de motarbetade?

Silfverkroken: Motarbetat? Är väl dom som inte skött sig....

BIF Kungen: KK=Kamratkompaniet. Ja precis de har varit den supportergrupp som starkast bidragit till stämningen i Gavlerinken men senaste (alltså redan innan corona) har de bojkottat matcherna, då de känt att Brynäs motarbetat dem.

Silfverkroken: KK=support-gruppering?

BIF Kungen: Att KK inte är på matcherna gör ju så klart en del också. Jag köper kanske inte alla deras anledningar till bojkott genom åren men stämningen var bra mycket bättre med dem på läktaren.

{9873}: såg bara finalen 12 på Tv men kommer ihåg, otroligt drag.

Var på plats en av matcherna i finalserien 17, samma sak då.

Du har säkert rätt att uteblivna framgångar speglar ”draget”.

Vi har ju harvat i träsket (för) länge nu, tragiskt.

BIF Kungen:
Om vi ska jämföra jämför med finalen 2012 vilket drag , publiken i Gävle är trött på att vara ett bottenlag och vem vill se sitt lag förlora , när resultaten kommer så kommer publiken att vakna , vi behöver framgång thats it .

Makita: Det är inte officiellt, så går inte att hänvisa till den värvningen.

Pettisbif: Är den värvningen officiellt klar?
Ser inget på hemsidan eller Twitter.

Pettisbif: Nice try

munkas: Är rätt övertygad om att Brynäs hade offentliggjort varje nyförvärv som är helt klart och som man kan offentliggöra om något varit klart. Detta eftersom man inte ligger i framkant vare sig det gäller nyförvärv eller att man äger informationsflödet. Jag inser naturligtvis att vi kommer att få ihop ett lag och jag vet att det bara är maj. Men, vi verkar inte sitta vid köttgrytorna och kan välja de bästa bitarna. Alcen innebär inte en komparativ fördel för oss hittills i alla fall! Steppa upp Alcen

Vi har ju värvat en ny målis till Sdhl laget. En landslagsmålis.

Mattson: ” Bara idag - Martinson till HV, Alsing till Leksand, Soumela till Oskarshamn. Pettisbif vet vad han snackar om.”

Som sagt. Alla lag hittar tunga nyförvärv. Om vi ska lyfta i tabellen måste vi värva ännu bättre.
Inte ens Sundlöv skulle kunna hävda att marknaden just nu är död…

Blå grottan: nu ska vi inte jämföra en Game seven med en november-match i Gävle men ”draget” i Gävle generellt sett pinsamt…

Jag bor inte i Gävle men ni som bor där, vad tror ni det beror på?

{8399}: Detta drag borde det vara mycket oftare i SHL. Vore möjligt om inte aktiv läktarkultur motarbetas konsekvent.

{8399}: solklar på Tyrväinen

{8399}: precis, längtar efter något liknande i Gavlerinken💪💯

atilla: jävlar i min lusekofta vilket drag i Delfinen. Jag får gåshud

atilla: Porseland klar

Lunkan: Vilket scoop?

Mattson: Ja han kanske bara har glömt bort vilket lag han håller på :D

Lunkan: Klockan är bara 19:15, än kan det säga boom.
Jag kör F5 med lilltån.

Mattson:
De tre kan de få plocka om de vill! När allt kommer omkring så gick de miste om både Hedberg och Johannesson, så pilutta dem!

Mattson: Reta inte pettis, då blir vi utan såna här scoop i framtiden...

JawKee: Bara idag - Martinson till HV, Alsing till Leksand, Soumela till Oskarshamn. Pettisbif vet vad han snackar om.

Pettisbif: När kommer den? Eller gör du en Viktor Alner?

munkas: Bra att du håller koll!

mk: Det kanske var Lukas Bengtsson till Växjö han syftade på?
Bra nyförvärv!

Peja: Brynäs spelar för att ta guld nu och om 5 år. 😉

Charles: Absolut, om du tar dessa målvakter idag så kanske man hade föredragit Sandström framför Carey Price.

... Och om 5 år kanske Ellen Jonsson är en bättre målvakt och i bättre form än den tjeckiska världsmålvakten som Brynäs har värvat nu, eller hur?

... Men Brynäs damlag spelar inte för att vinna om 5 år. De spelar för att vinna guld NU.

Peja: haha var det den bästa jämförelsen du kunde hitta?, 2017 med 2 målvakter som inte ens spelar i samma serie, tar du båda dessa målvakter idag så lirade båda lika många matcher med Sandström med bättre procent xD

då kan jag köra lika dum jämförelse hade hellre tagit Markström 2010 eller Martin Gerber 2010?

Luddf: Det var väl kanske damspelaren som var värvet.

Kanske inte fick info vilket lag.
Sen så försöker man ju bygga Ett Brynäs.
Även om jag förstår att vissa skiter i Dam.

Jag för min del väntar tills det kommer nyförvärv till Herr.
Inte speciellt orolig/nyfiken av mig så..

{8399}: Emil Forslund tillbaka

« · 2345175 · »