1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740484 inlägg · 7967 ämnen
« · 2345455 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Tycker inte något lag varit förfördelade av domarna i finalen, dock så gynnas lag som FBK när domarna av någon oförståeligt anledning höjer ribban för spelförstörande moment, varför ska man helt plötsligt inte åka ut för hakningar osv som i 10 fall av 10 renderat i utvisning under serielunken, detta tycker jag är sjukt irriterande.

Charles: Förmodligen inte aktuell, men om en sån här grabb har SHL-klausul, så vore han väldigt intressant för Brynäs.

Luddf: eller Mäenalanen själv med tanke på att dem spelade ihop så kanske de snackar med varandra.

xxx BIF xxx: intervju med nya tjecken. Även han berömmer Björninen, bli ruskigt taggad inför att se honom nästa säsong efter allt man hört. Låter på Sklenicka som att Alcén hintat om att Mäenalanen ska vara klar?

{8399}: Utifrån kontexten och vem som normalt kallas EG här på forumet så anser jag verkligen inte att det borde behövas!

xxx BIF xxx: Vem är EG? Skriv gärna namn i texterna.

Luddf:
Med ett 1+1 kontakt på Evelina och Ellen som ryckt upp sig i fjol samt varit bif trogen i många år, samt att EG förmedlat att hon vill satsa på svenska spelare så långt det går så var det mest logiskt.
Tror Ellen har lättare än evelina att acceptera en andraspade också, vilket bör bli kontentan av målvaktsryktet!

Sedan måste kompiskontrakt utifrån bif-hjärta upphöra för lagets bästa, men Ellen är ett bra framtidsnamn just för sitt bif-hjärtat och det vore dålig hantering av Ellen att välja finskan före henne utifrån vad man får in och hur istiden troligen fördelas utifrån det.

EG visar att hon iaf försöker leverera vad hon predikar!
Bra igen EG!!!

Synd att vi börjar tappa lite spetsspelare dock!
Men ju fler lag som satsar på dam (vi fyllde ju ändå hallen i sluspelets viktigaste matcher så det kan bli en mindre inkomst den vägen också) ju mer kan enskilda spelare titta i sin egen plånbok och ändå välja bekvämare lösningar.

Peja:
What's the goddamn holdup?
Lindbäck?
Kinnvalls lag spelar fortfarande, även om inte han gör det.

Peja: Djoos vill man ju se i brynäströjan igen snart också

ellis: Därför att nästan alla våra grabbar har ordinarie tröjor och feta kontrakt i NHL, i motsats till Färjestads hemvändare som var KHL-spelare och NHL-rejects.

Att få hem Lindbäck och Kinnvall blir förhoppningsvis början på något.

Vi skulle ha ett knippe hemlängtande hemvändande spelare till nästa säsong (lex Färjestad). Då skulle jag tro seriöst på ett tydligt uppsving för Brynäs både i serietabellen och i ett slutspel 2023. Varför kan inte vi få/ta hem spelare som tjänat utomlands, i många fall i åratal och som med råge borde ha födan köpt för längesen? Tråkigt...

Luddf: här är jag ute på tunn is.

Helt ointresserad av damhockey, så svaret blir ingen aning tyvärr.

BIF Kungen: Mäkinen lämnar damlaget, har Brynäs gjort en kovändning och behåller Ellen Jonsson nu?

eltifoso: stort grattis till ett välförtjänt guld🙌🥂

När ska Brynäs tacka av Molin, Pettersson och Sallinen? Jösses, börjar bli orolig nu att man vill förlänga.....

{8399}: som den sanna ”dysterkvist” jag är har jag inga förväntningar😬😂😂

Men måste säga att jag är imponerad (noll ironi) som inte är lika dystra som jag angående ”silly”.

Ni brinner för det, hatten av. Många är otroligt pålästa och kan namn i alla möjliga ligor.

Så mitt svar är att vi inte får någon finalspelare/toppspelare.

Tillbaka till Janne Banan: ”andra sorteringen”, det är där vi är i näringskedjan tyvärr.

MEN jag har gärna fel och blir överraskad😁👍

i expressens tips om grundserien i detta fall så tippade alla experter att Färjestad skulle komma över Luleå

eltifoso: kul att kolla nu vad experterna tyckte, hockeynews har jag inte mycket för. Aftonbladet var det splittrat mellan Luleå och Färjestad

(artikeln är pluslåst men 4: trode Luleå och 4 Färjestad)
Samma experter trode Timrå eller Oskarshamn skulle åka ut, en trode Brynäs och ingen gissade rätt på Djurgården

Berge: Alla i familjen MÅSTE hålla på Brynäs annars får dom flytta ut 😉

Anders Berg: Ja några trodde på oss, långt från alla

Experten nedan tippade Luleå som de flesta, men han fick oss riktigt nära i serien, tror han tippade oss 7:a

Ha en riktigt skön fredag, idag börjar vm

Real Färjestad var väl allas guldfavoriter innan säsongen - spelade uselt - men ryckte upp sig och vann guld. Nästa säsong nu, tack!
- - -
Blir han klar idag? ✔️

{8399}: Lär inte bli Saku....hade varit klart redan i så fall. Kommer att dyka upp i HV är jag rädd!

BIF Kungen: tro om värvningen kommer idag? En finalspelare kanske?

JawKee: precis, men blir iallafall så trött på vissa fans som oproportionerligt mycket skriver om domarinsatsen (gnäll) jämfört med spelarinsatsen.

Jag tycker att nämnda grupp behöver skriva mer om det som avgör, spelarnas prestationer…., en del är chockerande enögda.

Luleås forum…, herregud, och då tänker jag inte bara på finalserien…ett exempel.

Men vi Brynäsare ”kan också”, som i alla lag, tröttsamt sa Bull.

BIF Kungen: Domarna avgör absolut inte. Men om man släpper utvisningar på det ena laget och tar dom på det andra laget i större utsträckning så påverkar det matchbilden. Det är inte alls respektlöst emot laget som vinner guld. Jag kritiserar domarna, inte Färjestad. Självklart så förtjänade dom guld. Dom hade säkert vunnit med en bra domarinsats med :)

Jugge: fotboll klubb

Horace76c: håller med, tröttsamt att höra att domarna avgör mm. Respektlöst mot det lag som vinner guld, oavsett vilket lag som vinner.

Som sagt: slå ut topp 3, imponerande, spelarnas och ledarnas förtjänst, inte domarnas enligt mig.

Jugge: Här är en Ford FK. Vet ej om Brynäs äger en sådan?
Uppladdat:

500x0-ebc803f2-2066-479e-91b9-aaba4df47006.jpeg

Vino: Har jag missat något, vad är Brynäs FK?

Vino: Brynäs FK menade jag, inte FF!

Rumpelstiltskin: Jag menar bara att brynäs kan jubställa upp med saker som lokaler och hjälp bara. Inte styra supportrarna, självklart inte.

Får passa på att gratulera Luleå till silvret så räcker det så.

{7981}: Play off är grundseriens kriminella kusin som nyss kommit ut från fängelset - eller nåt liknande - brukar man ju säga i nordamerika.

{9684}: Vad är en riktig supporter? KK älskar Brynäs som förening mer än vad både du och jag gör, de har stöttat Brynäs FF medan bojkotten pågått. Oerhört tröttsam kommentar.

Man får gratulera till FBK, de var värda att vinna. Hoppas vi kan kolla hockey utan ångest nästa säsong!

JawKee: när domarna börjar släppa iväg bedömningen till slutspelsbedömning för mycket blir det mer lotteri. Tycker att nivån skall vara lika säsongen igenom så alla är införstådda vad som gäller. Om det är serienivå eller slutspelsnivå eller mitt i mellan men det skall vara lika.

Peja: Nja jag håller inte med om att man kan se det så. Man släpper på fler utvisningar på Färjestad än vad man gör på Luleå. Det är svagt i mina ögon. Var flera solklara.
Lider också med Bulan. Han förtjänade verkligen att få ta ett guld, och Luleå med. Men Färjestad förtjänar det likväl!

JawKee: Man kan också se det som att Färjestad behärskade domarnivån bäst, vilket inte vore konstigt med tanke på all rutin i deras lag.

Men jag lider med Luleå och framförallt Bulan. Man unnade honom verkligen ett guld.

Horace76c: Absolut är dom värdiga svenska mästare. Riktigt skickligt lag men bra spelare.
Hade hellre sett att dom vann rättvist dock. Domarnivån var bedrövlig. Och med det sagt så, även om domarnivån hade varit god så hade säkert Färjestad vunnit ändå.

Horace76c: spot on, laget med seriens högsta lägstanivå, en bra egenskap för att vinna guld.

Saknar domare som dömer efter regelboken för BÄGGE lagen. Så jävla trist

Kalle Kamel:
Tycka vad man vill om färjestad.
Det gör ont att säga det...
Men slår man ut 1:an, 2:an och 3:an är man fan värdiga svenska mästare.

{8399}: håller inte riktigt med, bra matcher, 2 bra lag, tajt, grinigt, som det ska vara.

Men sant: glamour-spelet saknades. Men det är väl sällan den typen av spel i final-spelet?

Saknar domare som dömer efter regelboken för BÄGGE lagen. Så jävla trist.

Chanzone: Sjukt tråkig hockey dessa finaler, dramatik men sjönspelet lyser ju med sin frånvaro.

mk: brynäs ska inte in och pilla alls i supportergrupperingar. Det ska komma av supportrarna själva.

{9684}: omark har ju knappt synts till

Fbk har rätt mycket flyt ikväll….

lapad: Så JÄVLA tråkigt oavsett vilka lag det är som spelar när man släpper så jävla många utvisningar på ena laget. Samma regler ska gälla för båda lag. Att det ska behövas två utvisningar under samma moment för att ta en på Färjestad är ju ett jävla skämt. Urusel domarnivå

{9684}: Lule drar den i ribban sen stänger Bollklubben matchen.

Blå grottan: Domarna missar solklara utvisningar

« · 2345455 · »