1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740501 inlägg · 7967 ämnen
« · 2345565 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: det står med kinnvall
” Därmed ser Brynäs backsida färdig ut då Johannes Kinnvall också kommer att ansluta senare.”

Anders Berg: dom skriver att Kinnvall redan är klar.

Gefle Dagblad skriver att backsidan är klar - betyder det att vi ska köra med 7 backar kommande säsong eller är Kinnvall också "klar"?

Lemp: Jag håller med,
men tyvärr tror jag hans shl-lön trumfar en HA-lön för att gå med på bryta kontrakt och samtidigt, här i bif/shl, kan betydligt fler dörrar öppnas i sämre utländska ligor än vad HA erbjuder.

Pettisbif: Jag tänkte gått till ditt försvar för 1,5 timme sen. Surnade till på hånen .
Men orkade inte kasta mer skit på brasan.

Jävligt bra jobbat Pettisbif👍💪💪

Forestonepearl :
Det är väl så överallt nuförtiden. Man hånar och smutskastar från socialamedier. Det är vardagsmat att bli hatad av nån som gömmer sig bakom en skräm. Men jag är van. Folkvett nuförtiden finns inte.

Pettisbif: Ja det är sjukt vad du får utstå faktiskt. Bedrövligt!
Dina ”silly”-inlägg är fan en av de största behållningarna här..

Luddf: Tycker Bergman har gjort det ok utifrån hans roll. Men vore bra om han sökte sig vidare och tog en ledande roll i HA istället. Han kommer med all rimlig sannolikhet inte blomma ut i SHL. Skulle kännas tryggare vid skador att ha någon som faktiskt kan ta steg i sin utveckling, utöver Lindstein.

Pettisbif: Ta inte alla kommentarer på sånt vansinnigt allvar! Detta är ett öppet forum. Det kommer alltid finnas de som hycklar. De allra flesta är tacksamma för information så välj inte att bara se de som grymtar…

Pettisbif: Jag tycker du gör det bra jag i alla fall. Synd att det finns så mycket pajkastning här ibland...

Finns ett fint skott även i Friman.

Chanzone: då slipper vi seg åkaren Björk till nästa säsong? Detta kan nästan vara lika bra nyheter som att friman kommer, för visst börjar vi inte säsongen med 9 backar?

Groggfinken: Aldrig ens hört talas om, men bör rimligtvis vara bättre än Berglund och Mylläri iaf. Känns spontant som en defensiv back om man kollar hans stats.

Lite upp till bevis på den, rent spontant så är jag skeptisk.

Nej, men jag kan lika gärna sluta med att dela med mig av det jag får höra. För det är mer negativt med det än positivt.
Är bara larviga töntiga onödiga kommenterar jag möts av när jag delar med mig nått.
Fett jävla irriterande när folk hycklar en när jag delar med mig.
Jag skrev igår att ny spelare var på G in. Och att ni skulle hålla koll. Men ni är som ett gäng vilsna barn på julafton som väntar er nått med desamma. Ha lite tålamod ffs!!!!!
Mitt senare inlägg om att Brynäs Sdhl lag värvat en tjeckisk landslagskeeper var mest en liten pik till er ALLA som hånar mig konstant. Ni som känner mig vet vad jag tycker om sdhl.

Men som sagt nu fick min kontakt rätt. Återigen.
Ni som vill fortsätta håna gör det.. jag skiter i er. Den svenska avundsjukan lyser igen.

Groggfinken: Håller med. Den enda svagheten som jag ser är Kinnvalls skadehistorik, om han går sönder igen och Johanesson inte blommar ut kommer man att sakna en offensivt skicklig rightback - igen. Men det känns ändå som lite av ett lyxproblem i jämförelse med tidigare år.

Alcén gör en bra silly season, men mycket har fallit på plats samtidigt nu. Kombinationen av massa KHL-situationen, Manners närvaro som tränare med den attraktionskraften som det innebär hos finländska spelarna och massa utgående kontrakt gör att Brynäs kan bygga ett bättre lag än på länge.

Anders Berg: Vi får vara snälla i mot Pettisbif han är trots allt detta forumets okrönta silly kung.
Brukar vara hyggligt rätt ute vad gäller ryktena och en dag fel är inte så illa.
Han har dessutom förutspått en rolig silly season detta år och vad gäller backsidan har Alcen överträffat förväntningarna.
Får nu hoppas att Alcen även åtgärdar problemet med spets så kan det bli en rolig vinter nästa säsong.

Tycker det ser otroligt intressant ut. Bättre än på många år.
Uppladdat:

500x0-back.png

Då kan vi nog slå fast att Björk lämnar va? Isf ser det på backsidan ut som följande sen slutet av föregående säsong (om vi räknar Kinnvall som klar):

In: Kinnvall, Johannesson, Sklenicka, Friman
Ut: Genoway, Björk, Mylläri, Berglund, Cibulskis

På papperet en extremt mycket starkare uppsättning. Det jag framför allt gillar ändå är att backsidan känns mer välbalanserad än på länge. Bra mix av offensiva, defensiva och tvåvägsbackar, en del rutinerade backar (utan att vara på tydlig nedgång) men också ett par yngre backar med utvecklingspotential. Väldigt uppfriskande efter alla dessa år med extremt baktunga backuppsättningar.

Kabooom nu börjar det hända grejer alltså, riktigt fin backsida å målvaktsida nu. Får vänta å se med spänning nu för vilka toppforwards vi kan landa bara🤩

Luddf: Hur tror ni Manner kommer formera backsidan, jag tror något sånt här.

Bertilsson - Kinnvall
Friman - Johannesson
Sklenicka - Hedberg

Lindstein och Bergman slåss om 7e platsen. Om inte ryktet stämmer att Bergman är på väg bort, för då finns det ju en till plats.

Luddf: Jag är smått imponerad vilka förvärv Alcén landar. Målvaktssidan troligen vassast i SHL och nu börjar backsidan se riktigt bra ut. Bra jobbat!

Luddf: Ojdå, sökte på fel Friman på EP! Han var ju med i OS-guldlaget. Kanonvärvning!!

Gunderson: är du ironisk? Vi har alltså värvat två OS/VM-backar, samt en lovande back och förmodligen en hemvändande back som har potential att vinna backarnas poängliga.

tänkte först fyfan vad mycket utlänningar brukar inte vara positivt men vi har fortfarande 7 mindre än Örebro hade förra året.

Ser ett mönster i att många varit kaptener eller assisterande kaptener, bra!

JohnnyBotox: Oj, oväntat! Vad ska man tro om detta? Kanske lever i en fantasivärld men hade nog hoppats på något ännu vassare…

Luddf: Fysisk OS-vinnande back. Vi kanske inte kommer sakna Mylläri och K.Berglund trots allt?

Perfekt tillskott till denna uppsättning. Nu ser backsidan riktigt bra ut om Kinnvall blir klar.

Värvar halva Jokerit...

Honken91: näst flest poäng av backarna i Jokerit denna säsong och även om +/- statistik är lite förlegat så hade han +16 vilket var bäst i hela Jokerit.

Uppladdat:

500x0-niklasfriman.png

Anders Berg: Kommer nu, Niklas Friman är klar!

Chanzone: Pettisbif meddelade om nyförvärv i går. Men hittills - nada.

xxx BIF xxx: Nu var det kommit ut att även Ellen lämnar. Undrar om man tänker att Felicia Frank (tror jag hon heter) är tänkt som backup. Hon är ju ung och lovande men frågan är om hon är tillräckligt bra och stabil om tjeckiskan åker på en långtidsskada...

Huge: Jag tycker det går att dra paralleller mellan hur FBK spelat i alla år och hur Kanada spelat.

Båda lagen lägger sig på en nivå som hela tiden är på gränsen. Ju längre en match eller matchserie pågår, desto mer normaliseras det och domarna släpper sådant de tidigare dömt utvisning för. Det känner spelarna av och således kan lag som FBK och Kanada flytta gränsen ytterligare för vad som är tillåtet.

I finalspelet lyckades FBK med att dra ner på Luleås fart i anfallszonen genom sin ständiga ryggsäckshockey som i ett seriespel gett utvisningar men som nu bedömdes annorlunda.

En tydlig strategi tycker jag. Skickligt kanske man kan tycka. Dåligt av domarna, anser jag.

Charles: forwards sidan klar.
Förlängningar av Molin , sallinen och Petersson.
Och om Dima drar så plockar vi upp nån från j20.
SM guld om 50 år om vi är kvar i SHL , men tvivlar jag på.

Charles: Grahm* han inte editera innan det var försent

{8399}: Erika Grahn och om du ser JA så är det troligtvis Johan Alcén

xxx BIF xxx: Vem brukar kallas EG normalt? Jag har missat det.

Anders Berg: Vem ska bli klar? Har missat diskussionen.

målvaktsryktena kring herrarna har varit i luften i flera veckor och man väntar på vad som ska hända, hade varit snyggt om dem släpper båda lagens målvaktskonstellationer samtidigt men vi som väntat på bomber idag tror vi kommer få nöja oss med att damlaget kickar 2 målvakter och värvar hon från Modo och att vi får lägga vår tro till nyheter om A-laget till en annan vecka

Pettisbif:
Kan han bli klar idag?

Huge:
Anfallet innan 2-0 sker det en interferens modell klarare i värmläningarnas zon...
PP för Lule i det läget kunde givit ett annat resultat!

Men, så är det ju... små marginaler som avgör. Dock tycker jag att rättskiparna i största möjliga utsträckning skall vara konsekventa i 60 minuter... åt bägge håll.
Jag minns hårda och jämna matcher där det bara blåsts för Puck out och Two many players!
Pinsamt och i allra högsta grad orättvist!

Huge: Jag tyckte att domarna gjorde en bra match igår, men anade att eftersnacket som vanligt skulle hamna om domarna. Allt jädra domarfokus förstörde tyvärr slutspelskänslan för min del, det tog bort fokus från spelet.

Är han klar ännu?

SnowKing: Redan efter ett par minuter släppte domarna en solklar armbåge i huvudet av Tyrväinen som kunde ha gett matchstraff och 5 minuters PP för Färjestad.
Det var väl isf den stora missen som domarna gjorde igår, i övrigt kan jag inte se att nåt av lagen blev missgynnade av domsluten.
Luleå var för ineffektiva i komb med oflyt med ett par ramträffar.
FBK var effektiva och hade flyt på ettan.
Det avgjordes via ett hopslag, lite som när HV avgjorde men en turlig styrning via klubbskaftet 2017. Större eller mindre var inte marginalerna vare sig då eller igår.
Att förlorarna i besvikelsen sen överdriver domarnas betydelse hör till och är sen gammalt....

SnowKing: Bra fråga, min tanke är att det blir tydligare och mer synbart när just FBK spelar, för de ligger på gränsen hela tiden, spelar helt enkelt lite smutsigare än de flesta andra lag.

BIF Kungen: Håller med om att Luleås fans är extra gnälliga och jävliga, iallafall utifrån det jag har sett. Sett över hela finalserien tycker inte jag att domarinsatsen nödvändigtvis varit dålig, utan finalmatch 7 var den som var jävligt ojämn.

Honken:
Irriterande och ofattbart... Igår hittades ingen tvåa i första... dröjde till femtonde minuten i andra, då får FBK två PP på kort tid...
Man lägger ner jobb på att domarna skall lära sig nya regler och tolkningar...
Sen är det slutspel och då skall det bara blåsas ibland???

Hur länge har det varit så här?
Kommer nån ihåg när man började med högre trösklar innan det blåstes utvisning?

Charles: Ja, man har ju gjort många insatser för att det inte ska löna sig, sen slänger man det i papperskorgen när det blir slutspel, det har varit extra tydligt i finalen tycker jag, jag förstår inte logiken i det.

Honken: har tänkt på detta med, Färjestad har en grym fördel i slutspel för man har sin ryggsäckshockey som signum vilket man haft i 20-30år. och lagen som bygger mer på skicklighet får det svårare. men senaste åren har sm-guld vinnaren varit så pass skickligt att det kvittat. men när det blir lite jämnare lagen imellan så har det blivit en stor fördel till Färjestad.

då kanske man tänker att då kan ju alla andra lag göra detsamma men blir ju svårt när seriespelet istället är extremt petiga med spelförstörande moment speciellt i början på säsongen när de ska visa att dem följer sina nya regler etc.

« · 2345565 · »