1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740551 inlägg · 7967 ämnen
« · 2345737 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Kan ju vara att man gör som Växjö gjort flera år, att man börjar med det laget som Pettisbif skrev här nedan (+/- nån spelare kanske) och sen att man letar efter ett par offensiva krafter som plockas in lite senare under säsongen.

Är Vännström klar för nästa säsong..har jag missat nåt?

Pettisbif: Helt ärligt. Målvaktssidan och backsidan kommer vara i den absoluta toppen av SHL, riktigt välbalanserad dessutom.
Däremot den forwardsuppsättningen är nog inte ens topp 8. Ska vi vara med och verkligen hota i en kvartsfinal så bör vi få in minst 1-2 spjutspetsar till!
Men som helhet, oj vad man ser fram emot september!

Mrassarson: Du har rätt, samtidigt glömmer man bort att Wännström gjorde 33 mål i Ässät. Men han blir joker som lika gärna kan floppa. Det behövs en utpräglad målskytt i topp sex. Vilket gör att Scott måste spela i tredjekedjan och att andrakedjan kompletteras med en spetsig sniper.

Mrassarson: Som jag tänker det så är det väl en uppgradering av flera spelare.

Förra året så var det i första hand 1:a linan som drev på. Sen när Tima kom så vaknade den.
Nu får man flera bra spelare som gör summan bättre.
Björnen tekar ju typ magiskt, där får man det ju lättare med fler offensiva chanser.

Sen förhoppningsvis om nu Scott går på kant kan koncentrera sig mer på målet.

Ja vem vet😀

Pettisbif: En fundering bara, om det där blir laget vi ser i höst. Vem ska göra målen, vem är skyttekungen? Absolut Rödin men mer då? Saknas det inte en utpräglad sniper i detta lag då egentligen, en rattie, palushaj etc?
Hade varit sjukt nöjd med detta laget, inte så jag menar. Timashow kan även han stänka dit puckar men ja..
Tankar?

Herre P:
Ja.

Är man sjuk i huvudet om man, när man ser Mikko Manner i det finska båset får lust att springa in i båset och ge honom en bamsekram..😏

Pettisbif: Tittar man på den uppställningen och det nu stämmer med Saku.
Så kan man inte tro att det är Brynäs.
Den backsidan har vi väl inte haft sen -99?

Ja. Nu är det bara maj ännu. Men man längtar redan till säsong. Det vore väl fan om det blev kval med denna truppen.

Ger mig på en uppställning:
Veini Vehviläinen - Anders Lindbäck

David Sklenička - Johannes Kinnvall
Simon Bertilsson - Samuel Johannesson
Tom Hedberg - Niklas Friman
Theo Lindstein - Julius Bergman

Dmytro Timashov - Hannes Björninen - Saku Mäenalanen
Anton Rödin - Oula Palve - Greg Scott
Sebastian Wännström - Linus Ölund - Kristian Jakobsson
Nick Olesen - Oscar Birgersson - Oscar Eklind
Oskar Kvist/Alexander Ljungkrantz/Linus Hemström

Rumpelstiltskin: Hoppas innerligt det blir klart med Saku snart, skulle vara oerhört nyttig i Brynäs!

munkas: Jaks? Jax stavas det väl.
Var det den här killen du tänkte på? Inte undra på att det blev fel i faxen (faksen…).
Uppladdat:

500x0-2e392899-eb8c-488f-8c7b-a5e4add62b17.jpeg

Pettisbif: låter bra de👍👍

Fan Brynäs får börja vinna nu igen! annars färjestad snart ikapp medaljmässigt, kan röra sig om en 10årsperiod så är dom ikapp om vi inte vinner snart. Bra nyheter Pettis levererar som vanligt! Laget blir starkare än på många år! (hur långt bär det?...) Trevlig helg BRYNÄSKAMRATER

BIF Kungen: Nä, du har rätt BIF Kungen, fel av mig, mer ett talesätt. Bara lite trött på att rätt många ”experter” känns lite okunniga och placerade framför kameran på andra meriter än att de vet vad de pratar om, tenderar att bli lite pinsamt. Rätt dålig engelska vid intervjuer mm, de gör säkert så gott de kan.
Sov sött alla Brynäsare, good things to come😊

#33: måste bara fråga: var fan är ”looksen” hos TV6, inte en puma så långt ögat når😂😂😂

Iofs inte förväntat med det i hockeysammanhang heller…

Jihde är väl duktig & trevlig men looksen…, inte min smak😂

Peja: ” En spelare som har imponerat på mig i landslagsspel den här säsongen är Janis Jaks, man undrar var en sån kille kommer spela sin hockey kommande säsong.”

Janis Jaks..?
Sundlöv försökte värva honom förut men hade smutsigt faxpapper så det blev Janos Vas istället.
Synd.

Lemp: Om man spelar i norska ligan och nobbar Brynäs - så ska man inte få frågan igen. Tycker jag.

En spelare som har imponerat på mig i landslagsspel den här säsongen är Janis Jaks, man undrar var en sån kille kommer spela sin hockey kommande säsong.

{9108}: Skön inställning, annars brukar ju förlorarna försöka hitta ursäkter. Mest vad gäller domarna. Jag avskyr FBK, men har man slagit 1:an, 2:an och 3:an i grundserien är man fan värdiga mästare

Pettisbif: Brynäs har varit på honom tidigare, men han förlängde i Norge istället. Kanske kan pröva igen?

Patetiskt av TV 6-medarbetarna att inte en enda gång (jag uppfattade i alla fall aldrig så) omnämna att två av finländarna in action ikväll spelar i Sverige och Brynäs nästa säsong, kanske t o m tre. Annars en massa upprepade rabbel om vissa spelares nuvarande eller förflutna i SHL. Buu vad dåligt!

Svensson_62: Äsh då, det är bara bita ihop, låt det gå några dagar sen upp i sadeln och försöka nästa år :-) det laget som vinner 4 matcher förtjänade detta, visst det är lite bittert nu men solen skiner idag också!

Silfverkroken: Gordie Howe-hattrick totalt sett för Björninen, Friman och Saku.

Sisådär, där fick Friman en assist också!

{9108}: Synd att ni inte vann igår. Har besökt arenan flera gånger och klämt ett otal Karhu i baren. Har inget emot FBK men det kändes som er tur i år.
Kanske slutar trots allt med att Bulan aldrig kom närmare ett guld som tränare än vad han gjorde med Brynäs 2017 i sudden.

Rumpelstiltskin: haha, verkar vara en ettrig rackare som inte direkt backar undan. Hoppas han är klar nu då.

Rumpelstiltskin: det gör väldigt många :d

såg att ni har värvat Friman med, bra värvning:)

Okej, jag älskar saku.

Kristian Jakobsson i Norge kanske kan vara nått?
Har inte hört nått men vet att Brynäs haft koll på honom tidigare i år.
Jävla bra speed på honom!

ellis: ”Snabbt OCH bra är en fördel.”.
Nja inte i alla sammanhang. Ibland krävs det mer än 4 sekunder. Såvida man inte är ungkarl förstås…. 😉

#33: Jag hoppas att Håkan Södergren får bevaka VM så länge han orkar. Han kommer alltid vara en del av hockey-VM för mig, precis som Thomas Nordahl alltid kommer att vara en del av min upplevelse av italiensk fotboll.

Övriga får de gärna byta ut. Jag tycker det är synd att man inte har gäst-bisittare från de andra länderna i VM. Känns som att svenska bisittare kan nada om de andra nationerna. Särskilt tyckare från Finland och Norge borde man väl kunna vaska fram enkelt, dom kan ju göra sig förstådda utan översättning också.

Är det bara jag som tycker att TV6 borde uppdatera kommentatorer och bisittare? More looks than brains if you ask me.
Jag klankar ogärna ner på andra människor men ärligt talat…..?

Silfverkroken: har bara sett andra perioden men Friman har ju varit klockren. Men som sagt motståndet är ju sådär. Mäenalanen verkar ha riktigt bra speed på grillorna. Björninen tekar bra och ligger mycket rätt i banan, känns som han är ganska ettrig.

Bäska droppar: Det som var så kul med Hietanen var att man verkligen kunde se hur han blev bättre och bättre i Brynäs. Det gjorde också att tappet efter Sjödda, som slutade efter Hietanens första säsong, inte blev så spelmässigt tungt som man kanske hade trott några år innan. Hoppas på en liknande utveckling för någon eller några unga backar den kommande säsongen.

Svårt att dra för stora växlar då Norge är rätt svaga men gillar det jag sett av Friman. Rejäl i försvarsspelet och slår rätt hyggliga förstapassar. Björninen och Mäenalanen mer anonyma förutom Björninens mål, men de verkar också ha breddroller i landslaget. Björninen kan teka dock, den saken är klar.

Bäska droppar:
Älskar Jusso. En favorit hos mig sedan Brynäs tiden.
Gillade även Angell. Men att bägge försvann till HV efter nån säsong var väl lite sisådär.

Makita:
Om Dima inte blir kvar kommer han ersättas av spets. Wännström ses som Gunlers ersättare dock kan ju Noel komma hem men det får ses som en bonus isf.

Pettisbif: Kul att du kämpar på Pettis. 👍
Bättre med någon som har 3 rätt och 1 fel än någon som har 0 rätt och 0 fel….

Kimpa :
Missa det. Sorry.

•Honken klar.

•Förmodligen också Janne L.

Peja: Hietanen känns ju som låååångt innan Gunde, men de är jämngamla, ju... Fasen vad bra han var redan som typ 22- åring...

BIF Kungen:

3 - 0 av Björninen, snyggt framspelad av Antilla.

Pettisbif: Kommer Dima att ersättas med en likvärdig spelare eller bättre eller anses Wännström fylla den luckan,

mattias - 74: tema Kylskåp 😂😂

Pettisbif: några källor på vilka dom övriga två forwards kan komma och bli och vad för sorts speltyp det ska vara då?

RommeTigern: jag som är kass på att förutse nya spelare (också😂).

Nr 11 Jacobsen, Norge, vore något kanske . Bra tryck i buggarna …

Berge: allsvenskan nästa.

Peja: Linköping har bra lag på gång ungefär var tredje år. Blir alltid mellanmjölk ändå.

Kommer floppa igen.

Jugge: Jo, Little blir sämre och sämre, men jag uppfattar honom som en viktig ledartyp på isen. Även om det alltid är svårt att säga som utomstående. Jag tror att LHC ämnar att värva några fler spetsspelare framåt. Det är klart att dom inte blir ett topplag, men det är ändå ett spännande, utvecklingsbart lagbygge med ökad spetskompetens.

Samtidigt är det lätt att bli lite lurad av alla fina värvningar som kommer in till SHL just nu. Eftersom ALLA kommer att bli bättre på grund av KHL-flykten måste man studera alla lagbyggena och se hur bra man står sig i konkurrensen, istället för att bara jämföra med föregående års lag.

T.ex Brynäs kommer få en mycket bättre trupp än förra säsongen. Den truppen som Brynäs håller på att bygga till 22/23 ser riktigt vass ut, kanske rent av hade varit ett topplag 21/22 (om vi antar att man får in spelarna det ryktas om+nån till vass forward), men SHL kommer att vara betydligt bättre 22/23.

Det som hade varit ett topplag 21/22 kommer inte nödvändigtvis att bli det 22/23, eftersom ligan är bättre. Om du förstår vad jag menar.

När jag kollar på trupperna just nu blir jag faktiskt lite "orolig" för Timrå. De verkar tro väldigt mycket på sitt lag och förväntningarna kommer antagligen vara uppskruvade, men jag är tveksam. Deras målvaktssida kommer vara bland seriens absolut sämsta, backsidan är väl OK på sin höjd, forwardssidan har tappat Rattie och kommer handla mycket om att hemvändarna levererar. Lander är en klasspelare men var petad hela finalserien i Schweiz, Wedin är skadedrabbad och Emil Pettersson vet man ju aldrig vart man har känns det som. Ratties målskytte håller hög klass, tungt tapp. Men vi får väl se vad som trillar in där under sillyn.

mattias - 74: Någon som vet dimensionerna på isen, är det finska 28x60 eller nordamerika 26x30?
(Vi har ju 30x60 men isen ser för smal ut för det.)

« · 2345737 · »