1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740632 inlägg · 7967 ämnen
« · 2346255 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Nick Ebert verkar gå till HV71 och Fantenberg till LHC.

Luddf: Håller tummarna! Får se om han är på plats när vi drar igång i september.

Anders Berg: Björninen har ju redan tackat nej till flera NHL enligt intervju med honom. Kan ju vara så att han vill utveckla sitt offensiva spel ännu mer innan han tar klivet till NHL då han kanske inte är sugen på att centra en fjärdekedja?

Sportnisse: Det kan ju också vara så att han har skrivit på men har en out i kontraktet till ett visst datum om det kommer en anbud från NLA eller NHL. Klokt i så fall av Brynäs att inte bekräfta.

Min fundering kring Björninen - om han skulle göra en Modig - handlade alltså om han skulle hamna i NHL utan att ha spelat en enda match för Brynäs.
Omöjligt är det ju inte.

mk: Till fel kaffelag

BIF Kungen: Kodie Curran till FBK enligt Höken.
Kostar nog en del..

Blå grottan: håller med, Strömwall vore kanon men knappast troligt … näringskedjan och plånboken väger tungt.

Pettisbif: in med Strömvall också så har vi ett lag som kan bli riktigt bra.

Sportnisse: aaa så e det nog, det stod väl att han va närmast brynäs av han o björnen på aftonbladet va?
Men hoppas han blir klar👍

Vino: Tämligen uppenbart att Maenlainen väntar tills EFTER VM med att skriva någon form av kontrakt. Mer lukrativt med Schweiz !

RommeTigern: Ja han är inte nådig..
Uppladdat:

500x0-img20220516214048.jpg

Helvete vilken tekare Björnen är, jag har sett en förlorad.

Tigerhjärta: man måste bara älska finnar som mosar stora tuffa amrissar!

Helvete vilken tackling av Mäenelanen. Ruskigt onödig men märkligt nog blir jag bara än mer sugen på att se honom i Brynäs tröjan😅

Södergren...😳

Semic: Frågan är om inte Manlainen är viktigare för BIF än Björninen.

Lunkz: Kan väl få drömma om bägge säger jag! :D

Om vi missar Maenlainen så in med sakari Manninen.
Han har utgående kontrakt.
Drömma får man väl göra😁

Davey85: Ja det är lite det som bygger på känslan att han är mer för jaget än laget. I det läget vi befinner oss i nu så handlar det ju om att få ett kollektiv som jobbar åt samma håll så att laget blir bättre varje dag.

Hade jag t.ex. fått välja att släppa Dima för att få in en prickskytt så hade jag nog tagit det bytet varje dag.

Pettisbif: Finsk tv pratade om Maenlainen antingen till Schweiz eller NHL

Semic: Ja, han är som sagt ingen vi lär stå och falla med. Lite halvtaskiga kommentarer i media på sistone också. Eller?

Davey85: Personligen så är jag sjukt kluven kring Dima. Absolut när han spelar på sin högsta nivå så är han riktigt bra och rolig att kolla på, men å andra sidan har han lite problem med kontinuitet, samt att jag ibland kan uppfatta honom som en väldigt stor egoist vilket gör att jag undrar om han är den som ger 110% för att LAGET ska ta steg och bli bättre eller om han bara är ute efter att göra JAGET bättre för att kunna ta sikte mot NHL igen.

Givetvis kan spelare både ge allt för laget för att kunna boosta jaget.. Men just i Dimas fall är jag lite kluven om vart han står…

Tigerhjärta:
Vad jag hör är han klar. Bara detaljer som återstår.
Dessa forwards har vi då:
Rödin
Björninen
Mäenalanen
Palve
Scott
Timashov
Ölund
Olesen
Eklind
Birgersson
Kvist
Ljungkrantz

2-3 forwards till ska in. Varav en sniper, en tvåvägs till 3e kedjan. Och ev en utvecklingsspelare till 4e.
1 till speta utöver det, om Dima försvinner.

Backarna och målvakterna klara. Men det vet vi ju sen ett tag.

Davey85: håller med om det mesta men är det nått Dima var när han spelade som bäst så var det spets, dock alldeles för sällan…, tyvärr.

Håller med om att det är bra om han stannar, kul att titta på. Kan han ha en jämnare nivå och spela på topp ofta är det en kille som säljer biljetter,

Timashovs vara eller inte vara i Brynäs är inget man står och faller med. Han var bra för oss men ingen absolut spets. Så länge man avser att ersätta Dima med en hyfsat likvärdig är det ok. Kul om han blir kvar dock, kul spelare.

Pettisbif: "•Saku Mäenalanen klar på 2 år."

Om du måste ge en "procentchans". Hur många % säker är du på att Mäenelanen är klar för oss? Vore ett sånt jäkla trevligt tillskott!

Fick precis en obehaglig känsla av att Björninen kanske kommer att göra en Modig…

Rumpelstiltskin: Kan bara instämma, grym på tekningar, tycker han har ett bra driv i dagens match och hade nyss en puck i ribban

Björnen ser riktig fin ut

nittontolv: Tycker det låter positivt jag. Trevligt bemötande också med ett leende :-)

nittontolv: Trist attityd, tycker jag.

nittontolv: Dima skall alltså bara utnyttja våra fina faciliteter innan han får ett bättre erbjudande och sticker, där ser man, hyggligt :)

Tekvarianten: Cronholm bryter med LHC för att gå ner i Allsvenskan. Hoppas Bergman gör detsamma, för alla inblandade.

JawKee: ” Är det då man ska dra slutsatsen att du blir kvar eftersom du är här och tränar?
– Jag kan inte säga något alls just nu. Du får väl dra vilka slutsatser du vill kring det, säger han och ler.” tycker jag sammanfattar det hela.

xxx BIF xxx: Kan du sammanfatta artikeln? Är tyvärr en fattig sjukstudent 😅

Vino: Därför skrev jag 'om'
..Tar inget för givet innan beslut är bekräftat . Ang Dima Tima har jag också läst15 maj . Problemet är att det snurrar laguppställningar med 4 spelare söm inte är bekräftade.

Magnus Wahlman, på plats i Finland, hade pratat med tjeckiska kollegor om vår nye Tjeckiske back.

”Han är OK” ”spelar enkelt” - så uppfattade jag omdömet.

Det lilla jag sett på VM känns ändå bra. Känns som en stabil två-vägsback. Fina förstapass och bra skridskoåkning. Verkar dessutom inte vika ner sig i närkamperna.

Jan Grismöbel: Brukar tänka att ingenting är klart förrän det meddelats officiellt. Allt innan är bara spekulationer med olika grader av sanning.
En annan undran är om dima nu stannar, han nämnde tidigare något om att inget kommer vara klart förrän 15e maj. Vilket var igår.. Optionen som tickade igång?

Har en liten undran . Om nu Limpan å vv är klara . Ingen av dom spelar varför går inte Brynäs ut med infon ?

EP-scoutade lite över tillgängliga forwards som kanske skulle kunna passa in på vårt behov av målskyttar och hittade denna amerikan, Josh Kestner. Finns en koppling till den finska ligan så Manner och Pajen har nog bra koll. Inte lika många mål i KHL men hans lag var bland de sämsta i KHL den här säsongen

Jugge: Cervenka vore något😁👍

Jugge: Pejas inlägg ska det stå.

Jugge: läste Pekad inlägg slarvigt, nu ser jag.

Jugge: OK då vet jag..

BIF Kungen: Peja: är det klart att de tre sistnämnda blir kvar?

Vad pratar du om nu? Dom tre sistnämnda som Peja nämner är ju Mylläri, Berglund och Björk. De två förstnämnda är ju redan borta och jag skulle bli förvånad om Björk blir kvar.

Peja: Ja, backsidan är en rejäl uppgradering och jag minns inte ens senast vi hade så bra backar. Med Limpan och VV på det som lär inte Brynäs släppa in många mål. En eller två snipers till så ser det jäkligt bra ut. Jag skulle inte säga nej till Fröden och Strömwall..

Peja: är det klart att de tre sistnämnda blir kvar?

Jugge: sant, men nu gäller Sverige för min del 🇸🇪

« · 2346255 · »