1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740619 inlägg · 7967 ämnen
« · 2346403 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: ” Frågan är om man i så fall inte borde chansa och ta in en 14:e spelare som är en billig rightare som har hittat målet på lägre nivå, typ Semjonovs”.

Inte enig här. Håll en plats öppen för Gunler istället. Blir han kvar och det ändå behövs förstärkas bör det finnas lediga spelare under hösten.

{9873}: Ja, Bergeron har ju flaggat för att han kanske lägger av så han får säkert priset. Men som du säger, det är oerhört stort att bara nomineras och nu har vi 2 nominerade Brynäs killar. Stort! Är väl typ bara MoDo på den gamla goda tiden då Forsberg och Näslund var nominerade till Hart samtidigt.

Stort att bara bli nominerad även om jag tror att dom ger det till Bergeron
Elias kan bli första svensken någonsin att ta hem priset
Elias Lindholms målproduktion har exploderat återigen den här säsongen. På 82 matcher i grundserien gjorde han 82 poäng. Men han har även fortsatt visa att han är fruktansvärt bra defensivt ,
Han har under säsongen varit den spelare som fått mest speltid per match av alla Calgarys forwards, samtidigt som han tekat mycket bra. Utöver det var han även bäst bland klubbens alla forward på att blockera skott och delad bäst när det kom till att återvinna pucken.

Elias Lindholm nominerad till Selke Trophy (Bästa defensiva forward)

Sportnisse: Tror han är missnöjd med lönen vill inte vara cynisk men känns lite öst statare (Kaprizov minnesota wild osv) tråkigt men hoppas han håller sig skadefri då kan han bli riktigt bra nästa säsong .

Sv: Ojamäki
Lindholm har blivit nominerad till Selke Trophy, priset som bästa defensiva forwarden i NHL. Riktigt kul att går så bra för våra Gävlekillar i NHL!

{9873}: Jag stör mig lite på Dima- jag är här nu iaf säger han. Egot är stoooort där

Sv: Ojamäki
{9855}: 2022-04-27: ”Hört lite rykten om Ojamäki.
Gjort det bra i khl men en dålig säsong i shl.
Skulle kunna bli en grym sniper.”

Vad händer med detta inlägg är frågan. Säkert ett troll som alla andra konton med ett fåtal inlägg som påstår sig veta något…
Annars den absolut optimala spelaren till Palve

Luddf: Är alltid en chansning med transatlanter som inte spelat på stor is tidigare brukar ta en två säsonger innan dom hittar rätt annars har dom bra säsonger bakom sig och är i rätt ålder och är höger fattade .

Är inte Dima och Duplantis exakta kopior..? Lika som bär tycker jag.

Klubba: Kinnvall stod väl som skytt i PP i HV iaf?

Luddf: Här är några andra forwards som jag misstänker inte vore svindyra. Karjalainen har även petat in några puckar i landslaget.

mk: säkert

Luddf: Länkar några högerfattade målskyttar i AHL som kanske har givit upp chansen om att få spela i NHL. Men känns riktigt dyra och om de kommer till Europa blir det säkert Schweiz för dem.

Peja: Ja det är ju ett problem med bristen av högerfattad spelare överlag och dom som är av klass har förmodligen redan kontrakt någonstans och dom av klass utan kontrakt blir det huggsexa över, där vet jag inte hur vi står rent ekonomiskt eller populäritet. Finska spelare ja kanske men svenska där tror jag inte många är sugna på Brynäs om de inte har historik här.

När jag kollar på EP efter högerfattade målskyttar finns det inte många alternativ och det känns mer och mer troligt att den högerfattade målskytten vi kommer värva blir Wännström.

Klubba: Ja, idealiskt sett ska en högerfattad klassforward in, men samtidigt vore en bra vänsterfattad spelare betydligt bättre än att få in en än högerfattad halvfigur som ändå inte klarar av att spela powerplay.

Koivula vore väl kanske främst intressant om man inte lyckas ta in Mäenalanen, men om Brynäs mot förmodan skulle lyckas värva skulle man ha en jäkligt tung forwardsuppsättning med helt annan profil än tidigare.

Rödin, Timashov och Palve är ju tre väldigt kreativa spelare som förmodligen skulle må bra av att omges av högklassiga powerforwards. Alla tre kan skapa mycket, men ofta blir det inte farligt när de får in tryck i anfallszon eftersom man saknar spelare som äger ytan framstor motståndarnas kasse.

Om Brynäs tar in 2 till forwards kommer man att ha 13 kedjespelare på kontrakt. Frågan är om man i så fall inte borde chansa och ta in en 14:e spelare som är en billig rightare som har hittat målet på lägre nivå, typ Semjonovs. Men bäst vore givetvis att få tag på nåt mer etablerat högerfattat.

Peja: Jesper Frödén vore en drömspelare för mig också. Säker mördande konkurrens men ser ut att återvända till Europa. Mitt i prime-åldern och en riktig sniper.

Luddf: Det vore väl en intressant spelare. Problemet är att han är leftare och i dagsläget har vi bara en rightare under kontrakt (Scott). Även Mäenalanen är leftare. Skulle anta att de i första hand tittar på en right-forward. Vore lite märkligt att gå in i säsong med endast en rightare i forwardsuppställningen, där den enda rightaren dessutom är center (inte säkert att han spelar center nästa år iofs). Blir lite lurigt hur man ska ställa upp i PP annars.

Peja: minns när Pulkkinen skulle draftas att många experter ansåg att han skills skulle kunna draftas i första rundan men många lag som inte villa röra han pga attitydproblem

Luddf: Han ser bra ut 47 pinnar frågan är om han gett up att ta en plats i NHL.

Luddf: Skulle inte säga nej till en målskytt av rang även om han vore sex pannkakor hög , målskyttar med storlek plockar NHL / AHL upp på nolltid .

Tigerhjärta: Vad tror ni om den här liraren då? Kanske ingen riktig målskytt men har storleken, dessutom verkar han vara bekant med Timashov

Peja: Pulkkinens stora "nackdel" är att han var en av få som valde att stanna kvar i Ryssland och slutförde slutspelet... Man vet ju vad man tycker om spelare som tog det beslutet.

{9873}: det var ju precis det jag skrev. Men skulle också vara bra om målskytten har lite storlek.

Luddf: Pulkkinen vore perfekt. Extremt skicklig spelare som definitivt skulle leverera.

Hoppas verkligen att Mäenalanen blir klar. Han är den typen av powerforward som Brynäs har saknat i evigheter.

Luddf: Jag tycker vi saknar en utpräglad målskytt som kan gå med Dima Palve , Danielsson brände så många chanser förra säsongen in med en utpräglad målskytt typ Clark så kommer det bli en seriens målfarligaste linor .

SH: skulle ju sitta fint med en högerskytt med nästa för mål att stoppa in i en kedja med Timashov och Palve. Eventuellt att spela Timashov - Palve - Mäenalanen om han är klar. Jag tror Timashov bara kan bli bättre om han får en skadefri säsong och veta att han kommer vara i Gävle en hel säsong.

Björninen och Rödin känns givna som delar av en förstakedja men där tycker jag inte behovet av någon målskytt är så stort då Rödin enligt mig måste klassas som en målskytt av rang ändå.

bifsydväst: tror inte heller det är något annat än det, men det har ju varit så tyst denna vecka hittills så kul att få något kring laget att tänka på igen

även hockeysverige skriver att han stannar nu

bradberry: kan han ha blivit erbjuden ett "sneaker deal" med något annat lag och surnat till... fast kommentaren blir konstig oavsett... då låter det ändå som han skitit i kontraktet med Brynäs om han fått tillräckligt bra någon annanstans

Charles: Eller så är det bara en låt han gillar, behöver ju inte vara krångligare ;)

Ducan Umicevic på twitter:
"Kul att showen forsätter i Gävle. Timashov klar."

Tigerhjärta: han har dessutom lagt tillbaka brynas__if i sin profil. Den var borttagen ett tag efter säsongen

Aaaa: Vore ytterst märkligt att lägga en sådan story för att sedan lämna? Att han börjar följa Brynäs igen och sedan lägger en sådan story bör innebära att han stannar.

Charles: ”Im gone” ”Got a sneaker deal”

Två alternativ:

1: Låter ju som ett tydligt budskap. Sneaker deal… Du har skrivit på ett kontrakt! Seriöst! Skicka honom åt helvete långt! Jävla diva!

2: Han leker med fansens hjärnor och driver… Han stannar…

🤷‍♂️

Aaaa: antingen ett random låtval eller hans sätt att säga att han kommer dra om man lyssnar på låttexten

"Bitch, I move through London with the euro-step
Got a sneaker deal and I ain't break a sweat
Catch me 'cause I'm goin' outta there, I'm gone"

nu är det riktigt djupdykning och teorisnack här :P

Charles: nu har timashov lagt till något på sin instastory någon mening med de tro?

Luddf: vet att visa tycker att det är skitsamma om han drar pga ego etc, men jag vill absolut ha han kvar, svensk i rätt ålder som retar upp motståndarspelare och motståndarfans lite Zlatan aktig i sitt ego men sätter lite färg på SHL och vissa aktioner han gjorde förra året fick ju en att dregla ibland så hoppas verkligen det är ett tecken på att han blir kvar. hans ego kan jag leva med

Luddf: Timashov har lagt till Brynäs igen på sin Instagram, betyder det att han blir kvar?

Peja: ja Bohm och Bertov verkar ju försvinna från deras backsida.

Peja: Gick väl sådär för Nubben i Frölunda när han sas fick välja från en annan hylla än i Timrå... kanske funkar bättre i lag utan förväntningar.

Chanzone: Ebert kommer göra en Sigalet, luktar flopp lång väg!

Davey85: Verkar som att en hel del kontrakt kan komma att brytas. Blir antagligen inte så dyrt heller om det är allsvenska kontrakt.

Almquist, Elvenes och Tedenby ska vara nära att gå dit, lägg därtill att Ebert och Ortio är klara enligt Aftonbladet. De börjar fylla på med bra spelare, men jag håller med om att det inte ser skrämmande bra ut hittills.

Tror inte att Nubben är rätt sportchef för dom heller även om han lyckats bra med Timrå under åren. Att exempelvis ta Ebert istället för nåt bättre från KHL är inte särskilt förtroendeingivande i min bok.

Peja: Hv sitter ändå på 8 backar och 9 forwards. Ser inte skrämmande ut än iaf.

Luddf:

Tror inte Leksand hamnar 6a med nuvarande trupp, vare sig Lindholm, Hrivik eller Cehlarik har ju presenterats. Jag avvaktar med att tippa till dagen före nedsläpp

Skulle jag tippa nu så hamnar dom 10 - 11 skulle jag tro.

Luddf: Baserat på Frimans spel för Lejonen tror jag att han är minst lika bra som Fantenberg, och antagligen mycket billigare.

Tvivlar på att Ebert är värd kostnaden, bra skott, men inte så mycket mer än så. Det finns massvis med bättre spelare på marknaden. Om vi snackar rightare håller jag Kaski, Kemiläinen, Knot och Larsen klart högre än Ebert.

Left-backar som Sulak, Holm och Leskinen är ju också mycket mer kompletta än Ebert.

Med tanke på marknaden tror jag det är ett dåligt drag av Nubben att plocka Ebert till HV.

Mrassarson: Här är mitt Kamikaze-tips 22/23!

1. Skellefteå
2. Luleå
3. Färjestad
4. Frölunda
5. Rögle
6. Leksand
7. Växjö
8. Örebro
9. Brynäs
10. Linköping
11. HV71
12. Timrå
13. Oskarshamn
14. Malmö

Någon av Växjö, Leksand och Örebro skulle eventuellt kunna göra en HV71/Djurgården och hamna botten 4, det baserar jag mest på magkänsla.

Helvete vad tröttsamt de är att lyssna på Brynäspodden.. Där dom diskuterar uppställningen och är helt förvirrade.
Att dom inte ens ser att man kan sätta G.Scott på en kant som jag är rätt säker på att man kommer testa. Har till och med för mig att JA sa det som en pik i en podd..

Man ser mönster när dom värvar att vi kommer ha många alternativ i mitten.

Bara ett exempel:

Saku Björnen Dima
Scott Palve Rödin

Man kan byta plats på Rödin och Dima men tror ni fattar. Och kommer det en sniper så kommer Scott alla dagar köpa att spela i en 3dje med Ölund som Center med typ Olesen.

Saku Björnen SNIPER
Dima Palve Rödin
Scott Ölund Olesen
Ny Birgersson Eklind

Luddf: Sjukt svårt, jag tror att Malmö och Oskarshamn är bottenlagen nästa säsong. Timrå utanför top 10 med. Personligen hoppas jag att Linköping är i botten och får kvala. Brynäs allt mellan 6-10.

Chanzone: Fantenberg känns ju lite överskattad och skadebenägen. Men Ebert är en riktigt fin värvning när han är på humör.

Känns omöjligt att tippa tabellen inför nästa säsong. Brynäs kan hamna allt mellan 6-14 känns det som, finns inget givet bottenlag. Oskarshamn och Malmö känns väl på pappret som de två lag som kommer få det tufft nästa år. Sen är ju inga trupper klara vilket gör det ännu svårare att tippa.

Någon som vågar ge sig på en gissning?

Chanzone: HV storrensar som väntat. Dessutom har de signat en bra keeper i form av Ortio.

« · 2346403 · »