1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739784 inlägg · 7967 ämnen
« · 2357279 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{9873}: SLUTA SKRIV DÅ. Varje gång du skriver blir det bara mer och mer. Hade kukmätartävlingen slutat omgående hade ni inte hållt på som 3 åringar längre. End of discussion.

{9873}: Skönt omoget med personangrepp. Hur gammal är du? På riktigt? Jag anmäler dina inlägg om du fortsätter.

Skärp dig.

{9873}: Varför då? Du sitter och gnäller över att folk gör inlägg som inte hör till hockey men du besvarar de inläggen och framför dina åsikter om Ukraina. Märkligt.

Mupp? Känner du ett behov av att vara dryg?

{9873}: Men ta då och diskutera hockey och inget annat…

Berge:

Lindstein har två assist med.

Noel Nordh tvåmålsskytt i första perioden mot Schweiz i Hlinka. Ett av målen i PP.

Ska bli spännande att följa i år.

brynäs08: FÖRKLARING , Vill inte diskutera annat än hockey på detta forum om någon vill snacka golf fine vill någon visa sin inlagda gurka fine men när man börjar sprida politisk propaganda är det bara för mycket men tydligen tycker flera medlemmar på forumet att det är ok , så då svarade jag med vad jag tycker om invasionen av Ukraina och detta är det sista jag kommer säga i ämnet . hoppas förklaringen duger .

Tigerhjärta: Ja, man kan ju hoppas att något kommer snart. Man blir otålig när det är så tyst. Men om man håller på det för att kunna presentera JL under svarta mot vita är det ok för mig. 🙂 Jag passade på att boka upp ett par biljetter bara för det, lyckades lura med mig frugan (kors i taket). Enda motkravet var att det skulle bli en hotellnatt i Gävle då.

Pettisbif: tror att jag känner dig?
Jag tror inte att jag känner dig för det gör jag inte , men vi har setts endel:)
Jag skrev att vi dömer ingen :-)

Tigerhjärta: Hemström drar över till Nordamerika för att lira juniorhockey.

Visst borde vi se MINST en spelare presenterad denna vecka? Spelarna som kommer in skall ju även ges chansen att läsa känna både spelarna och spelsystemet.

Pettisbif: jag vet också vem du är. Peter J.
Du brukar skriva i Facebookgrupper också

Räven: nej tyvärr, nästan helt meningslös artikel, står bara det vi redan vet, man letar efter ett par spetsforwards han säger väll att det mycket väll skulle kunna bli finska spelare som Manner har koll på men kommer inte med något namn eller något intressant

Någon som har Premium? Nått om Brynäs?

mk: Så? Jag skapar ju inte reglerna här på forumet!

mk: Groggarna brukar vi ju faktiskt behöva under säsongen, så de är iaf lite hockeyrelaterade : )

Samsung:
Tydligen vet du vem jag är men du är tydligen för feg för att skriva ditt namn.
Oavsett vad så har du ingen aning om min historia. Och du känner mig knappast och vet ingenting mer än vem jag är.
Men du känner inte mig och vet hur jag funkar.
Så lägg ner snacket om att du tror att du känner mig!

mk: HEJA BRYNÄS !!!!

{8399}: Ska komma ihåg det när groggarna står som spön i backen.
Eller det kanske sker varje dag?
Så det är kanske hockeyrelarterat?

{9873}: Och ändå svarade du på var du kommer ifrån. Hockeyrelarerat?
Flashback..

Invasionen började inte 24 feb. Utan 2014. Kom igen..

{9873}: Håller med, denna tråd borde trots namnet innehålla hockeyrelaterat inlägg.

Zappaholic: Trodde fortfarande det var ett hockey forum och inte flashback .

{8399}: Ormet krupet...

mk: Såklart inte. För då drabbade denna konflikt inte vår egen plånbok.
Och så länge det inte drabbar vår plånbok, och det är tillräckligt långt bort så skiter vi alla i den konflikten.
Var bara ärliga och erkänn det för Er själva. ( Dömer ingen som har avikande åsikt om detta)

Jag med flera skiter inte i invasionen av Ukraina och det har inte med vad det kostar mig i ökade bränsle och mat kostnader utan att ett land i Europa invaderar ett annat land och mördar tusentals med människor , som sagt en moralisk fråga och jag hoppas att alla Svenska hockeyspelare som åker över för att spela i KHL stängs av från allt spel i Sverige och blir bara trött av att höra att jag förlorar så mycket pengar på att bryta mitt kontrakt ( snyft snyft )när tusentals med människor blir dödade av despoten Putin .

Gusten: Handboll på ett hockeyforum , nu är gränsen passeras.

Vad är det bästa sättet att ta sig från Gävle C till arenan den 12e augusti? Elsparkcykel eller buss. Läste att det var stadsveckan i Gävle då och att bussarna avgick från andra hållplatser

{9873}: Jag la in gurka igår.
Uppladdat:

500x0-gurka_0.jpg

{9873}: Tråden heter ju apropå ingenting. Du kan alltså diskutera vad du vill. Det är väl inget att uppröra sig över om nu någon skriver om politik. Scrolla vidare istället.

Måtte Alcén presentera något snart, inget bra tecken när vi börjar diskutera politik m.m.

Ska man döma av intrycket Manner gav i intervjun häromdagen så verkar vi ju tyvärr inte vara nära någon ny. Det är ju såklart helt baserat på hur jag personligen läser honom.

{9873}: Ok. Nu måste jag svara dig.
Tyvärr.

MEN. Var i mitt inlägg ser du något ryssvänligt?

Jag redogjorde bara för hur svensken i gemen fungerar.
Innan invasionen.
Var var upprördheten över 8 års annektering?

För upplysning. Kolla mitt tidigare inlägg, där jag tar upp Sofia Reiderborns kamp för att försvara sin bror som åker "utan problem" till KHL för att spela.
Har han gjort samma undersökningar för att komma ur kontraktet som Lilja, vet ej.
Men hon försvarar honom stenhårt.

Ryssvänlig? Haha.

{9873}: ”förklaring tack?” Så du vill ändå disskutera annat än hockey? 😉

{9873}: Jag blev avstängd en gång för att jag skrev om politik men det handlade nog mest om att jag hade fel åsikter.

Zappaholic: Och !!!! så detta är inte hockey snack utan är nu ett politiskt forum , förklaring tack ? Och i så fall om detta inte är ett hockey forum längre så då kan vi diskutera det moraliska förfallet ibland vissa medlemmar som tydligen är ryssvänliga och står bakom invasionen av Ukraina eller inte bryr sig ÄCKLIGT !!!!

”{9873}: Vet du vad ”A proposito de nada betyder?

mk: Snälla lägg ner vill du snacka politik samhällsproblem byt forum , HOCKEY diskuterar vi här .

Peja: Han signade väl ändå kontraktet innan kriget bröt ut, på den tiden som Jokerit faktiskt hade ett lag i ligan.

Brynäsgubbe: det är väl snarare riktigt betryggande att vi inte värvat något bara för att.

Samsung: Det spelare kanske kan lära sig av detta är väl att inte krita på den typen av kontrakt.

mk: Ytterst är det upp till individen att bestämma, men numera avråder UD svenska medbogare från att resa till Ryssland. Det är ett stort risktagande att åka dit, särskilt om man tar med familjen. Jag tror inte särskilt många av oss civila hade tackat ja till att flytta till Ryssland för trippel lön i dagsläget, jag hade inte ens övervägt det i alla fall.

Det går inte att jämföra dagens situation med när Bertilsson spelade i Ryssland. "På den tiden" hade många andra länder lag i KHL, till och med Finland hade ju Jokerit, det är totalt otänkbart nu. Det var en helt annan politisk situation.

Samsung: "Kan försäkra er att han blir överröst av erbjudanden varje dag från desperata agenter."

Det är ju inte betryggande direkt.

DanneBif1912: Då borde man väl även ta med i beräkningen vad som värvats tidigare I alla lag? I annat fall så är det ju helt ointressant.

Jag tror faktiskt det kan vara positivt att det tar tid.
Vi ska nog inte alls vara orolig över alcens nätverk.
Tror mer att det tar tid av den anledningen att han väntar in svar från nå riktigt bra pjäser som kanske fortfarande väntar ev in något i NHL.
Kan försäkra er att han blir överröst av erbjudanden varje dag från desperata agenter.

DanneBif1912: Är väl bättre att gnälla när truppen är spikad? Du har inte den blekaste aning om vilka vi kommer ta in. Är det viktigast att det går snabbt eller att det blir bra?

{9873}: Ok. Tycker du så är det fritt att tycka det.
Inga problem.
Men skrek du Putinvän till Bertil, som exempel?
Sista jag kommer att skriva till dig.

Men tänk på om du skrek det..

Sen, är det poliiskt.
Nä snarare samhällsproblem att så länge skiten inte träffar min fläkt så bryr jag mig inte..

Axelsson: har väl inte med saken å göra, läs inlägget....det värvas fortfarande friskt hos alla utom oss känns det som...skiter väl i vad vi har värvat..är vad vi ska värva som är fokus nu. Som inte blir av

DanneBif1912: Och?! Hur många OS-backar har Brynäs värvat till kommande säsong?

{9873}: os back till frö..rasar in bra värvningar till höger å vänster..men inte till Brynäs if..blir en från allsvenskan samt att vi lirar med junisar🤣🤣

{9873}: bomber idag då?

mk: Bland det värsta inlägg jag läst , tänker inte gå djupare än så , var snäll och sluta med politiska inlägg , här snackar vi hockey och inget annat .

Samsung: Ja.
Med tanke på att Ryssland invaderade Ukraina för 8 år sen, så blir denna plötsliga omtanke egentligen lika idiotisk som typ Jerebko.

Men, det blir ju så här när det inte drabbar en själv.
Vem hade eg koll på var Ukraina låg? Långt jävla borta i gamla Ryssland låg det, typ.

Orka bry sig om det..
Men sen så börjar det kosta för svensken.
Å jävlar, ligger det såå nära.
Oj. Blir bränsle och el så jävla dyrt.
Oj nu måste vi gå med i NATO, igår..

Var finns den oerhörda omtanken om Ukraina nu i alla medier?
Ojdå, bomba man nu igen. Jaja, vad blir det för väder idag?

Till och med Bertil har tjänat " blodspengar"
Men skrek jag/vi då?

Såklart inte. För då drabbade denna konflikt inte vår egen plånbok.
Och så länge det inte drabbar vår plånbok, och det är tillräckligt långt bort så skiter vi alla i den konflikten.

Var bara ärliga och erkänn det för Er själva. ( Dömer ingen som har avikande åsikt om detta)

Jaja.
Nu vill jag ha ett nyförvärv av klass😀

« · 2357279 · »