1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2357423 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{8399}: men för helvete...vaffan skriver du🤣

{8399}: Tycker du? Inte direkt förvånad.

KulaShaker: Schlager skulle passa till SDHL

Nu har ni chansen att påverka, alla ni med synpunkter!

”Musikansvarig

Till våra SDHL-matcher söker vi dig som brinner för musik och för att skapa god stämning för andra. Tillsammans med publiken är det du som skapar inramningen för våra besökare. Du är lyhörd, har god teknisk vana och besitter god känsla för en musikupplevelse riktad mot olika målgrupper.

Skicka in din intresseanmälan till [email protected].”

KulaShaker: Nja. Han sa väl bara "sanningen"🤣🤣

Anders Berg: Mm, men Tony är ju en tvättäkta idiot, åtminstone bakom tangentbordet!

Pettisbif: klas leidermark, patrik andersson. Rensfelt lämnade också rätt snabbt, lindholm(var ändå junis). Oscar Dansk. Tror listan kan göras större.

Luddf: ruggigt jävla svag,,,

Mrassarson: ” Idag är en bra dag för en värvning”

Konflikten i mellanöstern, krig i Ukraina och konstant gnabb i gästboken. Ja, nu känns det verkligen som världen är i behov av en värvning.
Alcen!
Vakna!
Giv oss frid.

Anders Berg: en av dem gjorde ett grymt grovt övertramp mot Johan Stark på twitter så nej de får gärna hålla sig borta permanent

Anders Berg: Gurra finns väl kvalrundan nytt nick

Anders Berg: Ja man kan bara hoppas föreningen återhittar den sanningen. Men man vet inte. Deltaga kanske räcker för dem?

mk: Hockey handlar ju om att vinna.

Luddf: Nope, det är Oskar Lindblom som är med på träningen.

Alfred : Linus Lindblom?

Jävlar va forwardsidan ser svag ut just nu..

Anders Berg: Det är du nog ganska ensam om.
Var med i Tonys FB grupp. Jösses..
Man kan väl säga att om så Brynäs hade vart The Big Red Machine, hade dom inte varit nöjda..

Bertilsson, Ludwig Ericsson
Friman, Johannesson
Rödin, Palve, Scott
Olesen, Ölund, Eklind
Vita
Hedberg, Sklenicka
Bergman, Axel Eriksson
Timashov, Björninen, Lindblom
Ljungkrantz, Birgersson, Kvist

Saxat direkt från GD och Sasse

bradberry: Jag saknar Gurra88 och Tony Rodrigues.

Charles: Förhoppningsvis får Alcén & Co. ordning på just detta.
Att Hemström lämnar är inget konstigt. Hamnar lite i kläm mellan Kvist, Birger, Ljungkrantz och förmodligen Nordh.
Vissa juniorer kommer helt enkelt söka sig vidare och ”offras”.

Charles:
Håller helt med. På Silfverbergs juniortid lämnade väldigt sällan någon Junis för Nordamerika.

xxx BIF xxx: jag ser det mer som att vi måste bli bättre på att ta hand om juniorer istället så de inte känner att de behöver spela i juniorligorna i USA/Kanada för att utvecklas. bättre ekonomiskt också så kan man ha ett par juniorer i truppen. och få mer pengar till de absoluta toppspelarna

Påtal om juniorer.
I år måste Birger, Kvist och Ljungkrantz ta kliv. Annars så får inte Manner tveka på att prova Nordh istället, han verkar ruggigt intressant och en av våra mest lovande forwards på många år!

xxx BIF xxx:
Som med allting annat så är det viktigt att få till en bra balans. Men i tider när junisarna flyttar i 18-19 årsåldern och ev. kommer tillbaka när dom fyllt 35 så gäller det att ha en organisation som klarar sig utan attraktiva återvändare... Väldigt tråkigt, men var och en är ju sig själv närmast!

Idag är en bra dag för en värvning!

xxx BIF xxx: äh såklart att det skall satsas på juniorer!

Detta är ytterligare en anledning till att man inte kan ha juniorer som strategi. Det går inte garantera att de man satsar på som j16spelare når shl-nivå, och det går inte att garanterat att de som visar potential att kunna nå dit stannar tills de är mogna att bidra.

Dock ska vi ha juniorspelare i juniorligor men att ha juniorer som en strategi med givna platser och viss istid i shl-laget är inte hållbart.

Om ni vill ha en kul stund och ett gott skratt så titta gärna på jackass sketchen ”the dum dum game.”
Knoxville är tillbaka 😂 En stor kram från HS Charlie till er alla!

Charliejfz: topp sex, nej nej! Botten 6.

Charliejfz: Får vi in ett par spetsiga forwards som hittar nätet så ser jag absolut att vi kan nå topp 6. Jag tror att Rögle kommer vara topp 4, dom känns som etablerat topplag numera.

{8399}: Håller med! Tror inte RBK kan upprepa förra säsongen. Däremot tror jag BIF kan nå topp sex.

Tittar in å HS. Rykten om nyförvärv? Rapport om någon av de nya spelarna?

Nä, snorungar som tjafsar…

HS har havererat de senaste åren. Tidigare var det Huge som hade konflikter hit och dit som ledde till diverse personangrepp åt alla håll… Men nu… Var och varannan jävel börjar ju käfta om skitsaker. Det var bättre förr…😃

Nej, jag kommer inte att lägga ner HS men det finns en anledning till att jag inte är lika aktiv här längre.

Kliv ur sandlådan!

Charliejfz: Ja verkligen! Denna säsong blir ju intressant för er också, blir ni kvar i toppen tro? Jag ser ett lag som svagare än förra säsongen men vad tror du?

Noel Nordh gör väldigt bra ifrån sig i junnis-VM, kan han vara aktuell för att testas i A-laget?

{8399}: Vad kul denna säsong förhoppningsvis kommer bli. Man längtar till första SHL matchen.

Pettisbif: Nope, jag lämnar aldrig forumet. Jag hade däremot kunnat skicka i bubbla till dig men du har blockat mig där, moget.

Pettisbif:
Vi är lite lika du och jag, respekterar ditt stora hockeykunnande.
Kändes som du inte var insatt i Liljas situation när du skrev som du skrev eftersom han sitter med väldigt bakbundna händer.
Trodde inte vi dömer ingen skulle få sån effekt som det här, ber om ursäkt om jag trampa dig på tårna , ej med mening. Ber om ursäkt Pettis!

{8399}: Om du lovar att köra din skit ut härifrån.

Pettisbif: Kör din skit i bubbla med Samsung istället, ingen bryr sig om ditt osammanhängande dravel.

Berge: Han kommer bli löjligt bra. Såg ut som en av våra mest mogna backar redan förra året så förväntar mig mycket av honom i år.

Samsung:
Om du tycker jag dömer Ryss svenskarna så får det stå för dig.
Skiter i det faktiskt.
Jag tyckte en sak och uttryckte mig. Kommer garanterat fortsätta göra det. Om du ser det som att jag dömer nån, fine, men det står för dig. Tro inte att du kan lära mig nått.
Sätt dig ner i båten och säg ditt namn.
Kan lova att jag inte känner för dig det du känner för mig.

Samsung: Ena studen skriver du att du inte känner mig på riktigt. Andra stunden skriver du som att du vet min livshistoria. Och att jag om nån borde veta bättre.
Lägg ner det snacket!!!! Kliv ut ur masken och säg vem du är istället. Men det vågar du väl inte fejsa.
Du får ta o stå för vad du skriver nästa gång.
Du är ingen broder till mig iaf. Den saken är ju klar. Oavsett om du vet vem jag är och vilka jag hänger med.
Märks klart och tydligt.

AW-M89:
Jag skiter fullständigt i om folk vet vem jag är inkl dig!!! Det var inte det jag sa och menade. Ingen här på HS är min bro och vet vem jag är på riktigt. Alltså människan Peter Johansson. Ni vet vem jag är men ni vet inte hur jag fungerar och tänker. Ingen här inne!!! Så nära är ingen mig här. Alltså utav er som sitter och skriver på HS.
Ingen här känner mig på djupet som min bro.
Därav det jag skrev till Samsung..... Som låtas känna mig som person.

mk: Haha, det är lugnt😅

Som en jämförelse gjorde Lekkerimäki 5 poäng på 5 matcher i turneringen ifjol.

Jag lider med Ukraina på alla sätt, och jag hoppas att det tar slut snart, och ryssarna får stå till svars, men det som hände för 8år sedan kan inte jämföras med det som sker nu. Då var det interna ukrainska problem som ryssarna utnyttjade.
Det kan inte Bertilsson stå till svars för.
Nu sker attacken för att ryssarna anser att usa och Nato flyttar fram sina positioner österut och man vill ha säkerhetsområde där Ukraina blev en bricka för usa/Nato/eu expansion och ursäkt för Ryssland att avancera mot Europa. Putin körde med öppna kort. Där ser jag att spelare som väljer khl indirekt stöttar en ockupationsmakt genom att inte ta avstånd.
Prof. John Mearsheimer förutsåg ryssarna agerande för flera år sedan, och även kinas expansion i kringliggande hav och därigenom en attack på Taiwan som nu verkligen kan dra ihop sig till en väpnad konflikt redan inatt.
Inget rättfärdigar Putins vidriga agerande men usa/väst/Nato/eu är absolut inte oskyldiga till utvecklingen i Ukraina.förstår vi detta så förstår vi varför vår ansökan till Nato då Finland gjort sitt val var en nödvändighet.

Ungbrynäsare:

Då är Lindstein uppe i toppen i poängligan. 5 poäng på 2 matcher. Av en back.

Jösses.

Nu har Lindstein gjort 1 mål och 3 assist. Nordh har fortfarande 2 mål.

Edit: lägg till en till assist på lindstein;)

{9873}: Ja det får vi hoppas.

Zappaholic: Jag lyckas reta upp och du får plocka skiten.
Sorry🤣🤣

Khall92: Hockey , hoppas Alcen får tag på en forward den här veckan .

« · 2357423 · »